Wymiana filtra kabinowego (fotorelacje)
Jeżeli jest już jakaś fotorelacja z wymiany kabinowego filtra , to proszę moderatora o zrobienie z tym tematem tego, co zrobił by Michael Jordan z piłką, czyli proszę o wsad do kosza.
Może jest to banalnie prosta fotorelacja ale moze się komuś przyda
edit by stachan: w związku ze strata zdjęć linki do imageshack zostały usunięte
Jest to fotorelacja z wymiany filtra w BJce który jest umieszczony za schowkiem ( nie pod) więc najpierw trzeba odkręcić 8 śrub dookoła schowka ,i odpiąć podświetlanie schowka i przycisk/czuinik do tego podswietlania.
i jedną od spodu , więc musimy się położyć na plecach i wsunąć pod schowek żeby ją odkręcić
jak już mamy odkręcony ukazuje nam się filter tzn jego przednia część
wyciągamy stary filter w ten sposób że odciągamy lekko góre aż wyskoczy i potem wypinamy dół , filter ma zaczep taki ząbek na dole obudowy, tak więc nie ciągniemy go prosto do siebie tylko odchylamy tak jak pisałem
i w to miejsce wkładamy nowy filter
tak wygląda stary jak widac zabrudzony wytrzepałem z niego jeszcze liśćie jakieś trawy i inny syf,
wkładamy nowy filter (zakupiony za 55zł ) zapinamy go i montujemy z powrotem schowek. Montażu powtórnego nie opisuje bo wiadomo co i jak
dla porównania czystości filtra przy nowym widac jaki zasyfiały , jak wyjołem stary a nie miałem jeszcze nowego zdawało mi się że nie jest jeszcze taki zły ale jak przywiozłem to jednak okazało sie że stary filtr to poważna porażka
Czas wymiany ok 15 min , potrzebne narzędzia to 2 śrubokręty gwiazdkowe jeden dłuższy z magnetyczną końcówką , do odkręcania boków schowka a drugi krótki do odkręcenia schowka od góry.
z braku srubokręta z magnetyczną końcówką można użyć taśmy izolacyjnej i kawałeczkiem przykleić śrubkę do śrubokręta a jak już załapie gwint to oderwać .
Jest to moja pierwsza fotorelacja więc niewiem nawet czy zdjęcia dobrze zamieściłem i się otworzą jak coś to ewentualnie będą linki zamiast zdjęc – tak mi się przynajmniej zdaje.
Jakby jakieś wątpliwości to pytać lub pw
Może jest to banalnie prosta fotorelacja ale moze się komuś przyda
edit by stachan: w związku ze strata zdjęć linki do imageshack zostały usunięte
Jest to fotorelacja z wymiany filtra w BJce który jest umieszczony za schowkiem ( nie pod) więc najpierw trzeba odkręcić 8 śrub dookoła schowka ,i odpiąć podświetlanie schowka i przycisk/czuinik do tego podswietlania.
i jedną od spodu , więc musimy się położyć na plecach i wsunąć pod schowek żeby ją odkręcić
jak już mamy odkręcony ukazuje nam się filter tzn jego przednia część
wyciągamy stary filter w ten sposób że odciągamy lekko góre aż wyskoczy i potem wypinamy dół , filter ma zaczep taki ząbek na dole obudowy, tak więc nie ciągniemy go prosto do siebie tylko odchylamy tak jak pisałem
i w to miejsce wkładamy nowy filter
tak wygląda stary jak widac zabrudzony wytrzepałem z niego jeszcze liśćie jakieś trawy i inny syf,
wkładamy nowy filter (zakupiony za 55zł ) zapinamy go i montujemy z powrotem schowek. Montażu powtórnego nie opisuje bo wiadomo co i jak
dla porównania czystości filtra przy nowym widac jaki zasyfiały , jak wyjołem stary a nie miałem jeszcze nowego zdawało mi się że nie jest jeszcze taki zły ale jak przywiozłem to jednak okazało sie że stary filtr to poważna porażka
Czas wymiany ok 15 min , potrzebne narzędzia to 2 śrubokręty gwiazdkowe jeden dłuższy z magnetyczną końcówką , do odkręcania boków schowka a drugi krótki do odkręcenia schowka od góry.
z braku srubokręta z magnetyczną końcówką można użyć taśmy izolacyjnej i kawałeczkiem przykleić śrubkę do śrubokręta a jak już załapie gwint to oderwać .
Jest to moja pierwsza fotorelacja więc niewiem nawet czy zdjęcia dobrze zamieściłem i się otworzą jak coś to ewentualnie będą linki zamiast zdjęc – tak mi się przynajmniej zdaje.
Jakby jakieś wątpliwości to pytać lub pw
Dobra fotorelacja ale ja mam jednak i inny filtr, i inaczej wkładany (od dołu). Pokręcili w tej Japoni
Pozwole sobie dodac link do FAQ
PS Nie trzeba tyle odkręcania, ścianki schowka (boczne), są na tyle elastyczne, że można wyjąć te boczne bolce z prowadnic i schowek opadnie, wtedy powinno się dać już wymienić filtr w twoim wypadku
Pozwole sobie dodac link do FAQ
PS Nie trzeba tyle odkręcania, ścianki schowka (boczne), są na tyle elastyczne, że można wyjąć te boczne bolce z prowadnic i schowek opadnie, wtedy powinno się dać już wymienić filtr w twoim wypadku
No własnie jeden model samochodu a filtra chyba ze cztery odmiany, nie pomyślałem o tym żeby tak spróbować , a teraz juz wymieniony i na jakiś czas chyba wystarczy ten nowy filter., ale dzięki za info
Dziś wymieniałem u siebie w 323F BJ 2.0 DiTD 99 i filtry kabinowe są pod schowkiem to może dodam mała fotorelację.
Jeżeli coś by było nie tak to także proszę moderatora o usunięcie wpisu.
Wymiana dzielonego filtru kabinowego.
Najlepiej położyć się na plecach na podłodze pasażera, tak aby głowa weszła pod schowek, nogi będą wystawać z auta:)
Wpierw trzeba pod schowkiem odkręcić motylek, czasem jest tam po prostu śrubka.
Następnie kupić nowy filtr.
edit by stachan: niestety w tym poście również zostały utracone zdjęcia – nieaktywne linki imageshack zostają usunięte
Są to 2 filtry dzielone, czyli z możliwością złamania co ułatwia wymianę.
Po wyjęciu starych filtrów tak wygląda miejsce do wkładania nowych.
Wkładanie pierwszego filtra jest proste, po prostu wsuwamy w dziurę, ważne aby pamiętać by ten bolec był na dole z prawej, ponieważ potem w niego wchodzi mocowanie.
Po wsunięciu pierwszego filtra przesuwamy go w stronę przodu auta
Następnie wsuwamy drugi filtr, jego złamanie ułatwia nam wsuniecie,
znowu pamiętać aby bolec był z prawej (bliżej tyłu auta), pomaga też nam w tym prowadnica w którą wchodzi bok filtra.
Teraz wystarczy ponownie dokręcić, zakrycie. Wystające bolce winny wejść w dziury w tym zakryciu.
I koniec w sumie 3-5 minut pracy.[/b]
Jeżeli coś by było nie tak to także proszę moderatora o usunięcie wpisu.
Wymiana dzielonego filtru kabinowego.
Najlepiej położyć się na plecach na podłodze pasażera, tak aby głowa weszła pod schowek, nogi będą wystawać z auta:)
Wpierw trzeba pod schowkiem odkręcić motylek, czasem jest tam po prostu śrubka.
Następnie kupić nowy filtr.
edit by stachan: niestety w tym poście również zostały utracone zdjęcia – nieaktywne linki imageshack zostają usunięte
Są to 2 filtry dzielone, czyli z możliwością złamania co ułatwia wymianę.
Po wyjęciu starych filtrów tak wygląda miejsce do wkładania nowych.
Wkładanie pierwszego filtra jest proste, po prostu wsuwamy w dziurę, ważne aby pamiętać by ten bolec był na dole z prawej, ponieważ potem w niego wchodzi mocowanie.
Po wsunięciu pierwszego filtra przesuwamy go w stronę przodu auta
Następnie wsuwamy drugi filtr, jego złamanie ułatwia nam wsuniecie,
znowu pamiętać aby bolec był z prawej (bliżej tyłu auta), pomaga też nam w tym prowadnica w którą wchodzi bok filtra.
Teraz wystarczy ponownie dokręcić, zakrycie. Wystające bolce winny wejść w dziury w tym zakryciu.
I koniec w sumie 3-5 minut pracy.[/b]
-
gszymans
Fotorelacja
gszymans a gdzie można nabyć taki motylek bo to wiele ułatwia – jeden klucz mniej
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
gszymans to jest taki sam filtr jak u mnie w 626 gw dodam tylko ze to jest filtr do autka z klima wymienialem go u siebie i "Pan" ze sklepu motoryzacyjnego sprzedal mi inny nie dzielony do autka bez klimy ( wtedy nie wiedzialem jaki mam bo autko mialem pare dni dopiero)
FAjna fotorelacja Pozdro
FAjna fotorelacja Pozdro
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
freshbratek wydaje mi się, że w większym mieście w sklepie żelaznym bez problemu powinno się dostać, bo w Practikerze lub Castoramie to nie wiem, o sklepach motoryzacyjnych nie wspomnę
rumunn95 a no widzisz, też nie wiedziałem że dzielone to do klimy , cały czas się człowiek uczy.
rumunn95 a no widzisz, też nie wiedziałem że dzielone to do klimy , cały czas się człowiek uczy.
-
gszymans
gszymans Dzięki za fotorelację.. Przydała się!
Elegancka odzież męska..
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
- Od: 12 wrz 2009, 20:13
- Posty: 6
- Skąd: Suwałki
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.
Panowie ja mam taki problem ze mialem wczesniej Mazde 323f BJ z silnikiem 1.5 2000r i tam byl taki filtr jk tu w fotorelacji, a teraz mam mazde 323f BJ 2.0 DiTD z klima i kupilem taki sam filter jak tu a jak chcialem go zalozyc to wogule nie ma tych srubek i tej zaslepki na ten filtr poprostu jest to calem zlane, a sa miejsca na te uchwyty tej blaszki, i co o tym myslec? czy w tych Dieslach nie bylo filtrow? a jak rozebralem ta obudowe gdzie powinien byc ten filter to byla zasyfiona ta mała chlodnica czy jakos tak to sie nazywa, Jak jest w waszych mazdach z 20003 roku 2.0 DiTD??
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Dziś zaglądałem mojej Madzi pod schowek i także u mnie nie ma miejsca na filtr kabinowy to dobrze czy źle?? I czy montować u siebie taki filtr czy nie jest on konieczny??
Czarna Madzia 323 BJ 2002 ROK 2.0 Diesel 101 KM
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
Moja Madzia 323
Sprzedam Filtr powietrza do Mazdy 626 Ditd Nowy oryginalny Mazda
- Od: 27 sie 2010, 15:13
- Posty: 44
- Skąd: Zielonka/k WWa
- Auto: M 323f BJ 2.0 DiTD 101 KM
Właśnie wymieniłem filtr kabinowy zgodnie z sugestiami. Dzięki
Mała uwaga – w nowych filtrach (składanych/łamanych) są przyklejone gąbki. Jak ktoś nie chce się siłować i kombinować to polecam zdjęcie gąbki przed montażem z drugiego filtra. Na pierwszym może zostać. W wymienionych przeze mnie filtrach tylko ten wsunięty głębiej takową posiadał. Filtry wsuwają się jeden w drugi (pióro i wpust) więc obecność gąbki między nimi raczej niepotrzebna.
Mała uwaga – w nowych filtrach (składanych/łamanych) są przyklejone gąbki. Jak ktoś nie chce się siłować i kombinować to polecam zdjęcie gąbki przed montażem z drugiego filtra. Na pierwszym może zostać. W wymienionych przeze mnie filtrach tylko ten wsunięty głębiej takową posiadał. Filtry wsuwają się jeden w drugi (pióro i wpust) więc obecność gąbki między nimi raczej niepotrzebna.
- Od: 23 sty 2010, 08:53
- Posty: 23
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM
A ja polecam nie odkręcać schowka tylko z lewej strony szarpnąć do siebie a z prawej samo wyjdzie jak trochę w lewo odsuniemy. Były dwa rodzaje filtrów. Niestety moja nie posiada i latają mi farfocle po desce
Dokładnie jak pisze Neonixos666, lekko w prawo i w miarę delikatnym ruchem odważamy bolec i mamy dostęp do filtra. Też mam z tym problem, ale się do tego przyzwyczaiłem.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
kolego a może jakby wziąć podmienić samą puszkę z wersji z filtrem?
to chyba całość trzeba wymieniać
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-klim ... 84961.html
to chyba całość trzeba wymieniać
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-klim ... 84961.html
Witam.
A ja filtr kabinowy wymieniałem PÓŁTOREJ GODZINY!!!!!!
Poprzedni właściciel miał wprost niesamowity pomysł sklejenia dwóch filtrów ze sobą
Trochę się namęczyłem z tym, ale wszystko się skończyło pomyślnie
Pozdrawiam
A ja filtr kabinowy wymieniałem PÓŁTOREJ GODZINY!!!!!!
Poprzedni właściciel miał wprost niesamowity pomysł sklejenia dwóch filtrów ze sobą
Trochę się namęczyłem z tym, ale wszystko się skończyło pomyślnie
Pozdrawiam
Moja Mazda:
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=313&t=127960
www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=313&t=127960
- Od: 12 lis 2007, 13:49
- Posty: 28
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Premacy 2.0 DiTD
Mazda 6 GH 2.0
Mazda CX-5 2.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość