Wyciek paliwa [Mazda 323, BJ, DiTD 2.0, RF2A]

Postprzez sobek77s » 7 kwi 2010, 18:12

Witam,

Mazda ma następujące objawy:
– wyciek paliwa po pinach (zdiagnozowane źródło wycieku to czujnik
ciśnienia pompy paliwa),
– spadek mocy lub "szarpanie" przy przyspieszaniu.

Po tymczasowym (bez wymiany czujnika ciśnienia pompy paliwa) uszczelnieniu objawy (tzn. spadek mocy oraz szarpanie) ustały.

Pytanie gdzie w rejonie Warszawy mógłbym naprawić Mazdę 323 BJ, DiTD, RF2A?

Dzwoniłem na Sokratesa 15 to za rozebranie pompy, zdiagnozowanie problemu, złożenie pompy chcą ponad 2 tys. zł. Chcę wymienić czujnik ciśnienia pompy paliwa, chyba że wasze doświadczenie sugeruje co innego.
Mazda 323, BJ, DiTD 2.0, RF2A, Sedan
Początkujący
 
Od: 10 sie 2009, 21:58
Posty: 6
Auto: Mazda 323 2.0 DiTD Sedan

Postprzez pawlo1030 » 7 kwi 2010, 19:23

skontaktuj się z Jaksa w Broniszach na pewno pomoże. co do zaworu to cieknie zapewne Tcv z prawej strony pompy na dole. na allegro za 785zł do kupienia można samemu wymienić. wpisz w szukajkę TCV to wyskoczy ci wszystko o tym zaworku.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 19:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Borys » 7 kwi 2010, 20:07

–>DiTD
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Riki » 7 kwi 2010, 23:11

TCV leci.. tj. przestawiacz/zawór kąta wtrysku.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sobek77s » 8 kwi 2010, 16:07

Gdzie w okolicy Warszawy mogę wymienić TCV? Jaksa ponoć nie zajmuje się pompami paliwa.
Mazda 323, BJ, DiTD 2.0, RF2A, Sedan
Początkujący
 
Od: 10 sie 2009, 21:58
Posty: 6
Auto: Mazda 323 2.0 DiTD Sedan

Postprzez blitz » 8 kwi 2010, 16:26

Jak masz dostęp do kanału to TCV możesz wymienić sobie sam, nie trzeba wyjmować pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 20:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez serafin84 » 28 lip 2010, 10:53

Witam, Ja mam podobny problem ze swoją BJ 2.0 DITD (90KM), Mianowicie Zauważyłem wyciek paliwa na pompce ręcznej z okolic filtra, Po uszczelnieniu filtra paliwa i wyciek został zlikwidowany, niestety w konsekwencji tego zaczeło mi zsadzać przewód paliwowy na wyjściu pompki ręcznej. Po wymianie zacisków na uniwersalne (zaciskane wkrętakiem) przewody się trzymały, ale zaczął się pocić na przewodach wchodzących do pompy wtryskowej.
No ale taki wyciek był do przeżycia.
Niestety oprócz tego ze zaczął mi spalać około 10l w trasie ( przy spokojniej jeździe do 140) no i przy dodawaniu gazu kopcić, to po jakich 2 tys KM okazało się ze sytuacja się powtórzyła, tylko tym razem zaczęło mi sadzić paliwo na zgrzewie. Po wymianie pompki paliwowej porządkowo było OK. Ale jak go przegoniłem ostatnio(spokojnie tak do 130) w sumie zrobiłem 250km wyciek powrócił.
Ktoś miał moze podobny przypadek.
Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu co może być nie tak.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez fantom » 28 lip 2010, 13:56

serafin84 napisał(a): Po uszczelnieniu filtra paliwa i wyciek został zlikwidowany


Jakim uszczelnieniu filtra paliwa ??
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 13:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez serafin84 » 28 lip 2010, 14:13

Był rozszczelnienie wewnątrz filtra, pomiędzy paliwem wchodzącym na filtr a już przefiltrowanym z tego co zrozumiałem a tego co mówił mechanik, i generalnie słabo był przykręcony sam filtr.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez fantom » 28 lip 2010, 14:20

serafin84 napisał(a):Był rozszczelnienie wewnątrz filtra, pomiędzy paliwem wchodzącym na filtr a już przefiltrowanym z tego co zrozumiałem a tego co mówił mechnik


Filtr paliwa to sie chyba wymienia a nie uszczelnia – koszt 60zl.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 13:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez serafin84 » 28 lip 2010, 14:38

Na ile ja sie nie znam na naprawach samochodu, to nieważne jaki jest filtr paliwa to nie ma prawa na zewnątrz to paliwo wypływac
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez fantom » 28 lip 2010, 14:46

serafin84 napisał(a):Na ile ja sie nie znam na naprawach samochodu, to nieważne jaki jest filtr paliwa to nie ma prawa na zewnątrz to paliwo wypływac


Owszem ale w zestawie nowego filtra masz tez nowa uszczelke ktora to moze przeciekac.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 13:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez serafin84 » 28 lip 2010, 14:57

OK Możliwe, ale ostatnio przy wymianie pompki został wymieniony również filtr paliwa na nowy, wiec powinno być ok, a nie jest. Było przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów, do puki nie wypadłem na trasę.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez serafin84 » 2 sie 2010, 17:00

OK Zrobiłem fotki wreszcie, i pozaznaczałem gdzie mi wycieka i które przewody mi zssadza.
Fotki poniżej:
Obrazek
Wyciek z miejsca zaznaczonego strzałka
Obrazek
Przy oryginalnych zaciskach ten przewód był zsadzany prawie natychmiast po odpaleniu
Obrazek
Generalnie Pod pompką jest tak mokro jak widać na zdjęciu
Obrazek
Ten przewód Poczałkowo zaczął się zsuwać, ale doszedł do tego momentu i się zatrzymał
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez robertss » 3 sie 2010, 21:16

Tak sobie patrzę na te zdjęcia i wydaje mi się że obudowa w którą wkręca się filtr jest pęknięta, od góry do dołu leci taka ryska. Tak w ogóle to jeśli wywala wężyki to oznacza jakieś nie naturalne ciśnienie, coś ewidentnie jest nie tak. Trzeba zdjąć filtr z pompką z samochodu, odkręcić filtr, obejrzeć czy obudowa jest cała i czy jest przepływ ropy.
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 12:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez sqader » 3 sie 2010, 21:27

witam
ja mam podobny problem, mianowicie mi na 100% cieknie zawor cisnienia,
jak zdejme kostke to w nim jest ropa, naszczescie nic narazie sie innego nie dzieje ale co z tym zrobic?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 16:56
Posty: 33
Skąd: puławy
Auto: Mazda 6 2.0CiTD 100kW 2002r

Postprzez serafin84 » 3 sie 2010, 22:05

Filtr był rozkręcany kilka razy, nie powinno być tam żadnych pęknięć, no ale zwrócę uwagę mechanikowi aby się przyjrzał dobrze.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Postprzez robertss » 3 sie 2010, 22:20

sqader napisał(a):witam
ja mam podobny problem, mianowicie mi na 100% cieknie zawor cisnienia,
jak zdejme kostke to w nim jest ropa, naszczescie nic narazie sie innego nie dzieje ale co z tym zrobic?

temat wałkowany setki forumogodzin <lol> Wrzuć TCV w wyszukiwarkę
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 12:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Riki » 4 sie 2010, 13:36

Tiaaa ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez serafin84 » 4 lis 2010, 09:05

Problem wyeliminowany już jakiś czas temu.
Usunięcie zaworu z korka wlewu paliwa wyeliminowało problemy całkowicie.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 22:25
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 323F (BJ) 2.0 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6