Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez oblivion » 15 sty 2008, 08:18

Mam pytanie; czy po zmianie płynu w chłodnicy mogły podskoczyć obroty tzw "jałowe" ?
Po odpaleniu auta na zimnym silniku było ładnie, równiutko na 600 czy 700 (nie rozróżniam podziałki), a teraz po odpaleniu na zimnym silniku jest około 1500 – 1600. Po nagrzaniu się silnika obroty na jałowym są normalne(w granicach 600-700)
strasznie wyje :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 15 sty 2008, 11:06

oblivion napisał(a):po odpaleniu na zimnym silniku jest około 1500 – 1600

ssanie działa, co w tym dziwnego?
Jak spadają w trakcie nagrzewania silnika to jest oki
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 15 sty 2008, 17:24

spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez alf28 » 15 sty 2008, 17:41

oblivion napisał(a):spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
a to nas teraz zdziwiłeś :|
oblivion napisał(a):Po odpaleniu auta na zimnym silniku było ładnie, równiutko na 600 czy 700
miałeś lepiej od nas i się skończyło <lol> a swoją drogą to ciekawe poi kit są tak wysokie skoro mogło by je ytrzymywać na takim poziomie jak opisujesz.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Grzyby » 15 sty 2008, 18:07

alf28 napisał(a):oblivion napisał:
spadają.
... A to w tym dziwnego, że jeżdżę już 1,5 roku i nigdy tak nie było.
a to nas teraz zdziwiłeś

dokładnie – w takim razie do tej pory nie działało Ci ssanie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 16 sty 2008, 07:41

:|
no to już działa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez ajarski » 5 sty 2009, 00:00

Trochę odgrzewam ale niech tam...
Ja mam taki sposób:
-przygotowuję butelkę plasytkową 1,5 l, ucinam dno
– okręcam gwint izolacją tak aby dobrze trzymała się w króćcu korka chłodnicy
– odpalam
-zalewam butelakę do połowy płynem (płyn w butelce jest najwyższym punktem)
– powoli ściągam wężyk na przepustnicy
zasysa sobie do woli a resztę ew. odsysam z butelki strzykawką 2x wł. się wentylator i jest ok.
Ale nadal nie wiem po kiego jest ten zbiornik wyrównawczy skoro nie może ge zassać stamtąd płynu???
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2008, 12:07
Posty: 8
Auto: mazda 626 ge 1996 1,8 90km

Postprzez Speed » 5 sty 2009, 02:41

im więcej czytam was tym bardziej głupi się czuje <jelen>

Ja tam tylko sprawdzilem plyn , na odpalonym dolałem i spokoj.
Na rozgrzanie potrzebuje tak z 2-3km ale mysle ze sie poprawi po wymanie termostatu a i te 2-3km przewaznie robie non stop na 3 biegu i 2700rpm bo zadnych swiatel itp
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez arabek » 5 sty 2009, 08:46

ajarski napisał(a):Ale nadal nie wiem po kiego jest ten zbiornik wyrównawczy skoro nie może ge zassać stamtąd płynu?

Jak masz szczelny układ podczas pracy ciecz się nagrzewa i zmienia swoją objętość "rośnie" nadmiar przepływa pod ciśnieniem do zbiorniczka wyrównawczego, po ostygnięciu ciecz "kuli się" i wytwarza podciśnienie które zasysa ze zbiorniczka ubytek.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 11:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Demetrios » 2 lip 2010, 13:48

Panowie, mam problem z układem chłodzenia mojej mazdy 626 1.8 1995r. Jakiś czas temu namierzyłem w niej nieduży wyciek w kolumnie chłodnicy od strony korka wlewu. Chłodnicę uszczelniłem, układ odpowietrzyłem i zalałem zarówno chłodnicę jak i zbiornik wyrównawczy płynem. Niestety płyn mi systematycznie ubywał a chłodnica zaczęła mi się rozszczelniać w wyniku dużych sił oddziałujących na nią podczas podgrzewania płynu w czasie jazdy (wzrost ciśnienia itp.) Problem polega na tym, że w chłodnicy nie ma płynu a zbiornik wyrównawczy jest ciągle na full – tak jak był zalany wcześniej. Mam wrażenie, jakby nie było cyrkulacji. I stąd moje pytanie. Na jakiej zasadzie działa ten zbiornik w Mazdzie ?? Czy to, że nie ubywa z niego płyn, pomimo że w chłodnicy jest pusto – jest prawidłowym zachowaniem – czy może mam gdzieś przytkany przewód ?? Pytam się, bo chce wymontować tę chłodnicę z auta i albo ją doprowadzić do porządku, albo kupić nową. Ale chciałbym wcześniej wiedzieć czy jej uszkodzenie nie było skutkiem innego defektu w układzie chłodzenia -aby naprawić już to tak jak trzeba i oszczędzić sobie przykrych niespodzianek. W jaki sposób najlepiej sprawdzić drożność całego układu i jego ewentualnie przy czyszczenie, udrożnienie. Czekam na wasze rady, sugestie -czekam na pocmoc.
Pozdrawiam !
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 13:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Vlad24 » 2 lip 2010, 14:41

Jak byś czytał odpowiedzi to byś wiedział i nie zadawał takich pytań w kółko.
Odp centrlnie nad twoim postem!
co do pracy całego systemu, musi być szczelny i musi być sprawny korek chłodnicy.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 03:12
Posty: 125

Postprzez kubuswawa » 13 lip 2010, 13:57

Pytanko a mogłby mi ktoś wskazac w którym miejscu w mx-6 2,5 v6 znajduję się termostat??
Początkujący
 
Od: 28 sty 2010, 06:44
Posty: 5

Postprzez pawelc » 13 lip 2010, 19:50

Tam gdzie wchodzi wąż do silnika z prawej strony od chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez yaro626 » 7 wrz 2010, 08:24

No tak myślę że nie trzeba ale są różni magicy aby naciągnąć na kase.
Ostatnio edytowano 11 sty 2012, 11:01 przez yaro626, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 10:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez pawelc » 7 wrz 2010, 11:53

oczywiście że nie -jak jest wszystko w porządku to nie ma sensu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez conpetitor » 17 wrz 2011, 14:28

Odświeże temat bo każdy mój nowy jest usuwany.

Kilka dni temu zaczeły szaleć mi obroty – gaz wchodził na jałowym na 2100 i co najwyżej wzrastał na 2350 zamiast spadać.

Na benzynie obroty wariowały – skałały w przedziale 800 -1600 , przy czym jeden skok trwał koło 2 sekund.

Postanowiłem odpowietrzyć układ chłodzenia – jeżdziłem na wodzie. Nie mam zbiorniczka wyrównawczego – wiem że takowy powinienem mieć – dorobię później. Odpaliłem silnik – odpalił z trudem , gdzieś za piątym razem – auto stało gdzieś tydzień nie ruszane.

Odkręciłem na uruchomionym silniku korek i zacząłem dolewać wody. Wlałem pół litra i zaczeły pojawiać się bąble. Silnik cały czas na około 2100 obrotów. Jak zaczęło brakować wody dolewałem – weszło drugie pół litra, i nadal były bąble , z tym że obroty spadły i zaczeły skakać między 750 -800 – o 100 niżej niż był wyregulowany gaz. Wentylator cały czas się nie uruchamiał. Stwierdziłem że trzeba troszkę dołożyć mu obrotów by go rozgrzać – woda była chłodna – zakręciłem korek "To the first stop" i przycisnąłem go do 2500 obrotów. Woda przez korek nie leciała, wentylator nadal nie chodził – przez kolejne 3 minuty wszystko w porządku – aż zaczął mocno szarpać i nie reagować na wciskany gaz –
– zamarzł zupełnie parownik. Zgasiłem, dolałem jeszcze 100 ml wody.(tyle weszło pod korek).

Co jest jeszcze nie tak ? że zamarza parownik ?

Węże przy chłodnicy są miękkie i gorące, ściskając wypływa woda z korka. Węże przy parowniku są twarde i chłodne.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 20:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 1.8 GE DOHC

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2011, 16:54

conpetitor napisał(a):Wentylator cały czas się nie uruchamiał. Stwierdziłem że trzeba troszkę dołożyć mu obrotów by go rozgrzać

Głupota ...
Poprawne odpowietrzenie układu zajmuje około 30 do 40 minut.
A jak się komuś spieszy to niech se usiądzie <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez conpetitor » 17 wrz 2011, 18:18

Grzyby Własnie nie wiem w czym jest problem. Zanim stwierdziłem że trzeba dołożyc mu obrotów chodził godzinę i 10 minut. Wentylator nawet na chwilę się nie uruchomił.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 20:56
Posty: 10
Auto: Mazda 626 1.8 GE DOHC

Postprzez Grzyby » 17 wrz 2011, 18:21

Czyli jest kosmicznie zapowietrzony. Ot wszystko.
A zamarzanie parownika tylko by to potwierdzało.

Cierpliwość jest wskazana nie tylko przy łowieniu ryb i łapaniu pcheł – odpowietrzanie układu w Maździe również jej wymaga :)

Edit:
Jeżeli cały czas lecą bąbelki powietrza to jest jeszcze jedna ewentualność. Uszkodzona uszczelka głowicy.
Może dawać podobny objaw.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez oblivion » 17 wrz 2011, 18:57

Ja robiłem pierwszy raz wg wzoru:
Obrazek
i było ok. Polecam ;)

proszę se przetłumaczyć, ale pewnie każdy już to ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6