Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez kuba gdynia » 8 cze 2010, 08:23

Witam,



Od pewnego czasu zastanawiam się na d zakupem nowego samochodu- wybór padł na Mazdę 6
W grę wchodzi tylko wersja kombi- z racji sporej ilości przejeżdżanych rocznie kilometrów rozpatruję tylko zakup diesla… i teraz rodzi się kilka pytań do osób, które w temacie „siedzą” (jak to się zwykło mawiać )
Ze względu na formę finansowania-tak, tak- ta na L.– w gre potencjalnie wchodzi autko nowe, z salonu. Jedną z rozpatrywanych opcji jest Mazda 6 Kombi w wersji Sport z silnikiem 2,2 185 KM ( Lux torpeda etc). Nad wyglądem zewnętrznym autka nie będę się wypowiadał- wiele zostało już powiedziane na ten temat a, jak wiadomo, nad gustami się nie dyskutuje…
Otóż do sprzedania w PL pozostały roczniki z 09 i nie są to auta tanie:/ ( trza liczyć w granicach 105-109 K PLN… netto) Jak zdążyłem się zorientować jest to dopłata za silnik… który obiecuje wiele. Miałem okazje tym autem się przejechać i… niezapomniane wrażenia. Niesamowita frajda, ale… nie była to jazda po autostradzie, wiec niewątpliwie nie wycisnąłem z niego tego, co oferuje
Moje obawy dotyczą tego, czy za auto było-nie było- z zeszłego roku… było nie było przed FL nie jest to cena zbyt wygórowana? Sprzedawcy tłumaczą się tym, że na nowe auto z ’10 roku trza dość długo czekać, że wersja w PL niepopularna etc…
Dodatkowo… Sportowe fotele, jeśli chodzi o kształt- robią świetne wrażenie, jeśli chodzi o wykonanie już nie tak świetne, jak mogłyby…
Kierownica- rewelacja, ale nie wiem, jak jakość plastyków (tych w kolorze Alu )jakoś mnie nie przekonują… ogólnie auto zrobiło na mnie super wrażenie, ale z drugiej strony… jakoś wnętrze mi nie pasowało do auta za ponad 100 k NETTO!!!!

A obok stała mazda 6 Kombi Exclusiv Plus…. 2,0 diesel 140 KM
Różnica w cenie… dużą 90 Tyś netto!!! Piękne beżowe (krenowe???) skóry… super wrażenia..
Podejrzewam, że jeżdżąc sporo po mieście nie odczułbym „braku mocy” co innego na trasie (to jednak kawał samochodu)… brak jej może tych sportowych gadgetów, ale wnętrze ma na wypasie… mega wygodne (pewnie mega niepraktyczne;) )

Sęk w tym, czy za auto z 09 (mówię o sporcie) warto dać tyle pieniędzy? Co sądzicie?
Silnik jest fenomenalny… czytałem kilka wypowiedzi osób, które stwierdziły, że nie wsiądą do innego samochodu
Jednak… cena?:)

Pozdrawiam i dzięki za sugestie:D
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:06
Posty: 4

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 08:34

Kuba, ten temat bardziej pasuje do działu GH (to oznaczenie tego modelu Mazdy6) – do tematu z opiniami o niej.
To chyba będzie najlepsze miejce dla takich pytań – ewentualnie dział MOTO
Jeszcze chwilkę się zastanowię i przeniosę temat (tu lub tu) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16781 (69/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez kuba gdynia » 8 cze 2010, 08:50

OK, dziękuję:)
Początkujący
 
Od: 8 cze 2010, 08:06
Posty: 4

Postprzez Grzyby » 8 cze 2010, 10:43

No to siup – do MOTO
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16781 (69/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez Globy » 8 cze 2010, 12:41

Skusiłbym się na wersję 2.2. Wnętrze i fotele są takie same, różnią się jedynie tapicerką (w Sport jest bardziej praktyczna półskóra). Szóstka nie rzuca na kolana efektywnością materiałów, są one za to trwałe.

Pamiętaj, że ten samochód kosztował niemal 140 tysięcy złotych. Przy okazji liftingu niewiele poprawiono (a estetycznie IMHO nawet co nieco zepsuto), a 2,2-litrowy diesel to majstersztyk – ciągnie niesamowicie i ciężko wykręcić nim zużycie paliwa ponad 8,5 litra.

140-konny wariant to coś do spokojniejszej jazdy. Pytanie, czy będziesz korzystał z zapasu mocy, czy wystarczy Ci słabsza odmiana. Temat do opinii na temat GH.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Tomek6 » 8 cze 2010, 18:43

Globy napisał(a):2,2-litrowy diesel to majstersztyk – ciągnie niesamowicie i ciężko wykręcić nim zużycie paliwa ponad 8,5 litra.


Otóż to :) Wybrałbym 2,2 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:42
Posty: 1297

Postprzez Waikiki » 18 cze 2010, 20:50

Diesel 2.2 180 KM – zdecydowanie TAK !!! Ale w modelu przed liftingiem! Jeździ lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 11:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez bionda8 » 19 cze 2010, 04:24

w Automaniaku na tvn turbo było porównanie właśnie Mazdy 6 kombi w wersji sport 2.2 z Oplem Insignią kombi wersja eco i Mazda bezsprzecznie wygrała:) prowadzący (zapomniałam nazwiska) wychwalał, że mimo sportowego przyspieszenia spalanie utrzymuje się na poziomie 7.5 litra, świetnie trzyma się drogi, super się prowadzi, podajże 420-litrowy przy czym bardzo udane otwieranie klapy i dostep do bagażnika, silnik diesla produkcji japońskiej a nie od Forda. na koniec stwierdził, że Mazda jest mistrzem drugiego planu, w sensie, że jest to świetny, niedoceniony jeszcze samochód. minusem są duże opłaty za sprowadzenie dlatego jest ona droższa niż zachodnie marki.
nie wiem nic na temat tego drugiego modelu ale po tym programie nie wahałabym się na Twoim miejscu zainwestować kilka tysięcy więcej i mieć trochę więcej frajdy z jazdy:P
życze trafnego wyboru:)
Ania
JOY doesn't want to go home yet :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 22:18
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 6 99'

Postprzez effendi2015 » 21 cze 2010, 18:41

"wychwalał, że mimo sportowego przyspieszenia spalanie utrzymuje się na poziomie 7.5 litra,"

Nie przesadzajmy...8.5 – 9 .. :) ..do 9.5 nawet :)
effendi2015
 

Postprzez jarku007 » 22 cze 2010, 11:24

    Jestem na świeżo po odwiedzinach w ASO z M5 (klima) i akurat dokładnie oglądałem M6 przed i po lifcie . Wnioski ? – trudno się nie zgodzić z Globy że materiały w M6 są trwałe (wyglądają na takie i na pewną są ) ale faktycznie po aucie za ok.100k zł i więcej jakość i wygląd tychże materiałów powinien być moim zdaniem lepszy . Smutne wrażenie robą obicia pleców foteli przednich (materiał) oraz kanapa tylna . Odnośnie skóry to nie wydaje mi się że jest to naturalna skóra. !! !! Wygląda owszem bardzo ładnie – ale fakturą bardziej przypomina doskonałej jakości eko aniżeli prawdziwą "genuine leather" . W ogóle to "dawnymi czasami" skóra to była skóra , welur welurem a zwykły materiał -zwykłym materiałem . A teraz to wszystko wygląda na " jakiś plastik " :( .
    Moim skromnym zdaniem ładniejszy front( lampy , gril ) są w wersji przed liftem ale tak jak wspomniałeś kuba – o gustach się nie dyskutuje .Odnośnie silnika – 2.0 140(143KM w M5) to jest O.K. – ale jeśli Cię tylko stać to łykaj 2,2 185KM nawet się nie zastanawiaj . M6 kombi z tym silnikiem waży tylko 1575kg a dla przykładu M5 z 2.0 1660kg a na autostradzie jest naprawdę czym jechać !! .W życiu nie zawsze trzeba być z kalkulatorem za "pan brat" ( kasa ;) ). Bierzesz auto w L więc kilka złotych więcej na racie nie zrobi Ci różnicy . A osiągi w wersji Sport są naprawdę super – papier Ci tego nie odda :) ( z resztą sam jechałeś to wiesz co mam na myśli )
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 12:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez chmooreck » 22 cze 2010, 12:41

jarku007 napisał(a):Odnośnie skóry to nie wydaje mi się że jest to naturalna skóra.

U mnie mam skórę pod <dupa> i za plecami, obicie fotela z boków i tyłu jest z prawie-skóry. Kanapie tylnej się nie przyglądałem pod tym względem.

Z drugiej strony nie wymagajmy za dużo od samochodu za 100k zł <glupek2>
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez krzych » 25 cze 2010, 20:35

Ze co niby, 100k to malo? Jedna trzecia ceny sredniej mieszkania 50m2? Malo?!
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez chmooreck » 25 cze 2010, 21:36

Nie mało... ale wydaje mi się, że adekwatnie do tego, co za tą cenę otrzymałem.
GHObrazek
BJObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M6'08 MZR-CD 2.0 TOP
323f BJ DITD

Postprzez krzych » 25 cze 2010, 22:42

No z tym juz moge sie poniekad zgodzic o ile jestes zadowolony z braku awarii. U mnie bilans ujdzie w tlumie, ale nie powiem zebym byl zanadto szczesliwy (przy czym ja startowalem od poowy kwoty prawie).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Adaxis » 24 lip 2011, 14:34

Witam! Po 10 latach z Fordem Focus pomyślałem o "6" i tutaj niespodzianka... ruda. Ponoć Mazda 6 z rocznika 2008 może mieć problem ze rdzą. Czy to prawda?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 10:14
Posty: 2
Skąd: Kraków
Auto: Ford Focus 1.6 Ghia

Postprzez D-fens » 24 lip 2011, 20:32

A gdzie konkretnie pojawiła Ci się rdza? Miałeś wcześniej jakieś uszkodzenia w tym miejscu?
Po Fordzie Mondeo 2002 jestem trochę na tym punkcie wyczulony i jak do tej pory nic nie znalazłem u siebie. 100.000 minęło, maska w kropki od kamieni i noc nie widać. Może u mnie to kwestia koloru :P
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 12:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Grzyby » 25 lip 2011, 00:39

Kluczowe słówko :
Adaxis napisał(a):Ponoć

<lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 16781 (69/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Chrysler Town&Country 3.3l V6 FlexFuel
Renault Master 2.5D
Dacia DV 1.6 LPG
Burstner Amara 535TK

Postprzez glowasiek » 25 lip 2011, 08:18

jest wszedzie, mowie ci nei kupuj ;) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 21:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Hubix » 25 lip 2011, 22:40

Jak autko bez rdzy to tylko Francuz <faja>

Ocynk obustronny od 20 lat, nie rdzewieje nawet tam gdzie nie ma lakieru.

Wiem, że Francuskie samochody w Polsce mają opinię aut słabych, ale niestety to stereotyp.

Pomijam Renault – tu można mieć zastrzeżenia.

Peugeot/Citroen – blacha rewelacyjna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1220 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pioteq25 » 28 lip 2011, 23:14

Hubix napisał(a):Jak autko bez rdzy to tylko Francuz <faja>

Ocynk obustronny od 20 lat, nie rdzewieje nawet tam gdzie nie ma lakieru.

Wiem, że Francuskie samochody w Polsce mają opinię aut słabych, ale niestety to stereotyp.

Pomijam Renault – tu można mieć zastrzeżenia.

Peugeot/Citroen – blacha rewelacyjna.



Podpiszę się pod tym obiema rękami. M6 do cytryny np. C5 to totalny rdzawy złom.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/14)
Skąd: opolski mazdaspeed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto