wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tommatiz » 30 maja 2010, 21:36

Witam. Muszę wymienić piasty z łożyskami tarcze i klocki na tyle w mazdzie 2001 2.0 Diesel 101 km i mam pytanko o to czy tłoczek hamulcowy z tyłu jest tak samo wciskany jak z przodu czy trzeba go wkręcić czy coś innego? Po drugie gdzie jest regulacja ręcznego bo będę musiał poluzować linkę? Pozdrawiam i dziękuję P.S. Jak by ktos miał książkę w wersji elektronicznej o naprawie mazdy w tym roczniku to będę wdzięczny tommatiz@wp.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 11:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez Krusz » 31 maja 2010, 07:37

Regulacja ręcznego jest na śrubie koło tej wajchy od ręcznego. Trzeba zdjąć osłonkę (bez śrub).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez tommatiz » 31 maja 2010, 07:47

A jak jest z cofnięciem tłoczka w tylnym zacisku?? wejdzie na wcisk czy trzeba mieć jakiś klucz specjalny czy potrzeba jest wkręcania jak np. w HONDZIE ACCORD???? Pzdr
Początkujący
 
Od: 25 paź 2008, 11:47
Posty: 13
Skąd: warszawa
Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw

Postprzez blacksheep » 31 maja 2010, 08:31

Mi pomocny okazał sie klucz od kontowki , no i odpiołem przewód hamulcowy wtedy tlok ładnie sie wkrecił do srodka, po załozeniu klocków i zmontowaniu sam automtycznie sie podociskało i gra :)ta opcja wymaga odpowietzrenia hamulców po wszystkim
blacksheep
 

Postprzez Borys » 31 maja 2010, 20:01

Wkręcanie + wciskanie tłoczka ;) Da się to zrobić bez wypinania przewodów.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez GroMo » 31 maja 2010, 21:39

Żeby cofnąc tłoczek pomocny mi jest zużyty klocek hamulcowy i ścisk np. do drewna. Podkłada się klocek na tłok, zakłada ścisk i pomału można skręcac i wtedy też ładnie się wciska. :) Tak robiłem jak wymieniałem klocki z przodu, nie wiem jak z tyłu to jest zrobione bo mam hamulce bębnowe ale zakładam, że wszystko jest podobnie.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 15:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Borys » 31 maja 2010, 21:59

Porównując konstrukcję zacisku, przedni przy tylnym to pikuś. Trzeba się pomęczyć ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Krusz » 1 cze 2010, 08:08

Nie wiecie gdzie można kupić tylne zaciski (najlepiej nowe) w miarę tanio? W sklepie w którym kupuję części powiedzieli że zamienniki mogą mieć tylko regenerowane, a nie powiem ile zaśpiewali w ASO...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 1 cze 2010, 15:01

Zacisk to nie tania sprawa. Jeśli łożysko jest całe to opłaca się regenerowac nawet kosztem oryginalego zestawu naprawczego z ewentualną wymianą tłoczka. Czemu chcesz nowe?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Erastotenes » 1 cze 2010, 21:23

Proponuję koledze odwiedzić carspeed.pl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Siwy19 » 1 cze 2010, 21:49

ja wymienialem klocki z tylu i tam musisz mie specjalny klucz bo go sie wciska i jednoczesnie wkreca ten tloczek ja sobie przerobilem przecinak katowka wyciałem dwa bolce a kluczem to obkrecałem, u mnie jest tylko prawa piasta do wymiany<---- moza ja samemu wymienic trzeba jakis smary kupic do tego?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 21:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Krusz » 1 cze 2010, 22:28

Mechanik mi "rozruszał" ustrojstwo i podobno nic już więcej nie da się zrobić i zestaw naprawczy na nic się nie zda... Jakieś luzy chyba się zrobiły czy coś – nie znam się za bardzo na mechanice. Nowe kosztują ponad 700zł, w Katowicach w Profesie powiedzieli że regenerowane ponad 500, niby 2 stówki na stronie oszczędności ale nie wiem czy nie warto już zainwestować w nowe. Chyba że się mylę. A może gdzieś jest taniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 19:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Drako » 15 sie 2012, 20:42

Łącze teamty

Witam mam zamiar wymienić klocki hamulcowe w maździe ( 323f r.2003 BJ 1,6 16v ) .
ale ponoć to nie takie łatwe stwierdził mój kolega co z nim będę robił ponoć regulacja linki od ręcznego nie jest taka łatwa bo na imbusy w zacisku są . Powiedzcie czy to naprawdę takie trudne może być i jakie mogę napotkać przeszkody z naprawa wymiana klocków.
A dlaczego chce wymienić, jak kopiłem mazdę to tarcze były zardzewiałe lewa strona na tarczy doszła do siebie ale strona prawa nadal trzyma rdze i za bardzo nie doszła tak jak druga strona a po każdej jeździe sprawdzałem czy się grzeje to nie zał warzyłem zbytnio żadnej różnicy no ale ta tarcza mi dokucza bo nie chce się dotrzeć tak jak druga strona. Chodzi mi o tył bo z przodem jest wszystko OK . A jeszcze jedno z tylu cylinderki są wkręcane czy wciskane myślę ze wkręcane no ale się warto jeszcze zapytać was :D
Drako
 

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2012, 22:19

wkręcane są, a wymiana kloców jest banalnie prosta i nie odbiega niczym od innych samochodów, sam pierwszy raz w życiu robiłem to w mazdzie i sobie poradziłem tak że nie ma strachu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rav 75 » 16 sie 2012, 05:11

Witam.U mnie cylinderki są wkręcane,zgodnie z kierunkiem wskazówek w zegarku,natomiast regulacja linki ręcznego znajduje się przy dźwigni hamulca ręcznego.
rav 75
 

Postprzez Drako » 16 sie 2012, 11:40

To juz płowe sukcesu a jeszcze jedno pytanko o ta śrubę na imbus w lub na zacisku poco ona jest ??
Drako
 

Postprzez steja » 17 sie 2012, 22:24

Nie wiem o jakim imbusie mowa <co?>
Sam, jakieś 1000km temu, robiłem hamulce z tyłu i śruby na imbus...? Noż, cholera, może się mylę, ale takowej nie było.
Do zwolnienia ręcznego polecałbym Ci mocno takie klucze
Obrazek
bo tam jest naprawdę mało miejsca, żeby wygodnie odkręcić śrubę odpowiadającą za naciąg linki.
Albo jak masz to grzechotka + długa nasadka, bo gwint zaczyna przeszkadzać.
Jak zdejmiesz plastik przy ręcznym, to wszystko będzie jasne :)
Aha, pytałeś o trudności. Ja bym zaznaczył jedną, którą rzadko kiedy bierze się pod uwagę – zapieczenie śrub. Ile razy robię coś przy klockach, to śruby to jest takie cholerstwo, że pożal się Boże!
WD, jakieś odrdzewiacze, "szpreje", wszystko idzie na te śruby! I co? G**no. Klucz oczkowy + młotek uderzany w niego (koniecznie blisko śruby) i jakoś idzie. Przydaje się też jakaś gaz rurka, ale też ma swoje wady – a to klucz nie włazi do środka, a to lubi być za długa.
Jak już wygrasz ze śrubami, to będzie z górki.
Powodzenia!
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 11:23
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6

Postprzez rav 75 » 18 sie 2012, 07:35

Tak jak napisał mój przedmówca,problem żaden.Klucz 12,kombinerki,i zacisk odchylony. Pamiętaj kolego żeby dokładnie oczyścić i nasmarować śruby,te od zacisku,i tulejki.Najlepiej smarem ceramicznym,może być też miedziany,w ten sposób unikniesz problemu z późniejszymi naprawami i "stojącymi" zaciskami.Jeszcze jedno:imbus,o który dopytujesz znajduje się od spodu zacisku i podtrzymuje sprężynę od hamulca ręcznego. Ja bym jej nie ruszał,jeśli wszystko jest w porządku to po co? Powodzenia.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323