Pukanie tylnego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wtyku » 24 maja 2010, 08:36

Witam
Wymieniłem z tyłu łączniki stabilizatora oraz gumy wahacza.
Na stacji diagnostycznej stan amortyzatorów tylnych wynosi 90%.
Jednak coś notorycznie na dziurach stuka i puka, w zimie było 5x gorzej.
Chciałbym to w końcu zrobić. Co to może być?
Czy amorki mogą być już zużyte pomimo swojej sprawności wg stacji?
Dodam tylko ze nie są to na pewno jakieś części, rzeczy które się wozi w bagażniku – ostatnio wywaliłem wszystko z bagażnika i było tak samo.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 15:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Pyton162 » 24 maja 2010, 09:07

gorne mocowanie amorów sprawdz
Pyton162
 

Postprzez wtyku » 24 maja 2010, 09:10

a jak i co sprawdzić, nie znam się na tym za bardzo....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 15:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez karmazyn33 » 24 maja 2010, 11:24

Zdejm plastikowe boczki w bagażniku będziesz miał taką kopułkę na której zamontowana jest prowadnica do pasa bezpieczeństwa , rozkręc ją ( 3 śruby) zdejm i masz dostęp do mocowania górnego amorka i zobacz czy np. śruba nie poluzowana , lub czy całe gniazdo nie jest przegnite i się przesówa na boki , najlepiej podnieśc z tej strony auto do góry żeby nie spierało sie na kole i spróbować poruszać amorkiem , od góry troche i id dołu może coś wykaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 18:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Jocker » 24 maja 2010, 11:38

Z tego co czytałem na naszym forum to nie jesteś odosobniony w tym przypadku. Był tu bardzo podobny temat, chłopak podjął się różnych rzeczy i na nic się to zdało. U mnie też coś puka, obstawiałem już wszystko... i dalej nie mogę znaleźć przyczyny. Przed jesienią będę prawdopodobnie robił cały tył, wszystkie gumy itd i zobaczymy czy coś znajdę.

Dodam, że mój kolega, również posiadacz Madzi ma identyczny problem, jego znajomi również więc może to po prostu urok tego modelu.

Jestem ciekaw rozwiązania karmazyna33 ;)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 16:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez rootmaster » 24 maja 2010, 18:36

Witam,
Ja ciągle nie umiem znaleźć odpowiedzi na jedno pytanie.. mam wytrzaskane tuleje przednie przy wahaczu wzdłużnym i szukam zamiennika.
Wyczytałem w jednym wątku że do mazdy 626 GF tuleje przy podwoziu z powodzeniem zastosowano z VW Transporter T-2 (521 407 183). Pytanie moje brzmi czy będzie to pasowało do mazdy 323 BJ?
Jeszcze jest jedna opcja, mianowice czy będzie pasował cały wahacz wzdłużny pasujący do mazdy 626 GW z modelu
KIA CLARUS
HYUNDAI / KIA MOTORS
0K9A2 28200
LINK ASSY- TRAILING

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 19:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Postprzez cross » 10 lip 2010, 13:36

Witam,

W momencie hamowania oraz ruszania z miejsca slysze jakby pukanie rownomierne z tylu jakby pod podwoziem z obu stron.

Kolezanka z pracy uswiadomila mi, ze to zapewne amortyzatory siadaja.

Auto niedawno kupione. 9 latek.

Jesli to amortyzatory, czy ktos wie ile mniej wiecej kosztuja amorki do mazdy 323f bj ?
cross
 

Postprzez Borys » 10 lip 2010, 16:03

Amortyzator, szczególnie z tyłu raczej nie pracuje w tej płaszczyźnie. Polecam wizytę na szarpakach, może to zwyczajnie poduchy albo łączniki stabilizatora. W dalszej kolejności padają wahacze (tuleje chyba nie są wymienne).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez cross » 10 lip 2010, 16:28

na szaparkach?
cross
 

Postprzez Borys » 10 lip 2010, 17:32

Na jakiejś stacji diagnostycznej, za parę groszy poszarpią i powiedzą co jest do wymiany.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez shawn » 10 lip 2010, 19:50

Borys napisał(a):Amortyzator, szczególnie z tyłu raczej nie pracuje w tej płaszczyźnie. Polecam wizytę na szarpakach, może to zwyczajnie poduchy albo łączniki stabilizatora. W dalszej kolejności padają wahacze (tuleje chyba nie są wymienne).


tuleje wahaczy sa wymienne sam z tyłu w tamtym roku wymieniłem
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 19:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez positif » 12 lip 2010, 09:24

u mnie to były łączniki.
Tłukło sie przy ruszaniu i hamowaniu oraz pod naciskiem na bagaznik.
Była czerwona niunia 323F BG 1.6 16V ----> Jest srebrna Madzia 323F BJ 1.5 DOHC '99 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2007, 13:54
Posty: 38
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 DOHC '99

Postprzez jaco06 » 16 lip 2010, 19:05

Jezeli cos wam stuka z tylu to wstarczy wyciagnac caly amortyzator, odkrecic mocowanie wyciagnac oczyscic z rdzy pomalowac zlozyc i skrecic ja po tej operacji pozbylem sie jakich kolwiek stukow, (mocowania byly cale ale pordzewiale). Dodam jeszcze ze przed zalozeniem dalem bialego samaru w spray-u(jak juz amortyzator sie przykreca do karoserii, samar poszedl na folie i na karoserie)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 06:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez grzechu25i » 16 lip 2010, 19:26

stawiam na łaczniki stabilizatorów, u mnie bylo to samo wymienilem laczniki i pomoglo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 12:04
Posty: 6
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 ,99r

Postprzez sovens » 22 lip 2010, 10:46

Witam, tez niedawno kupiłem Madzie 323F diesel i pukanie tez z tyłu bylo okazało sie że to korbka od lewarka :) nie było tego ogranicznika ktory oddziela korbke od zapasu, wsadziłem gąbeczke i jest ok.
sovens
 

Postprzez aflo » 23 lip 2010, 10:10

Też tak miałem przy ruszaniu i hamowaniu i oczywiście to były łączniki. Po wymianie amortyzatorów (za orginałki dałem po 295PLN za sztukę) stukał mi jeden amorek na dołkach. Okazało się że ta czarna plastikowa osłonka odbojnika zaczepiała o amortyzator i strasznie pukało.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 11:48
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: 323f 2000r. 2,0DiTD Sydney

Postprzez Fiodor » 3 gru 2010, 13:26

Mam od pewnego czasu podobny problem jak koledzy wyżej. Stuka mi z tyłu bagażnika, ewidentnie z prawej strony. Wymieniłem z tyłu łączniki stabilizatora, oba. Były wytrzaskane na maksa, szczególnie lewy ale stuka mi dalej (prawa strona jak wspomniałem).
Ktoś mi mówił, aby sprawdzić górne mocowanie tych łączników. Może wiecie jak to zrobić samemu ?
Dodam tylko ze nie są to na pewno jakieś części, rzeczy które się wozi w bagażniku. Uchwyt lewarka też już sprawdzałem, z nim, czy bez niego stuka dalej.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Borys » 3 gru 2010, 14:32

Sprawdź wzdłużne wahacze, wystarczy je złapać i mocno szarpnąć – wtedy tuleje się odezwą.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 3 gru 2010, 20:17

Najpierw ja bym sprawdził czy nie ma luzów na łącznikach stabilizatora, potem bym sprawdził czy są dobrze przykręcone (trzeba na maxa), potem gumowe tuleje mocujące stabilizator ( mi też coś puka i wiem że to one ), następnie tuleje na wahaczach z jednej i drugiej a na końcu czepiał bym się amortyzatorów i ich mocnowań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiodor » 3 gru 2010, 22:11

Borys napisał(a):Sprawdź wzdłużne wahacze, wystarczy je złapać i mocno szarpnąć – wtedy tuleje się odezwą.

Auto ma być na kołach czy na podnośniku? Nie mam kanału, jeśli trzeba podnieść, to lewarek wystarczy? Po czym poznam, co jest do wymiany?

Neonixos666 napisał(a):Najpierw ja bym sprawdził czy nie ma luzów na łącznikach stabilizatora, potem bym sprawdził czy są dobrze przykręcone (trzeba na maxa), potem gumowe tuleje mocujące stabilizator ( mi też coś puka i wiem że to one ), następnie tuleje na wahaczach z jednej i drugiej a na końcu czepiał bym się amortyzatorów i ich mocnowań.

Łączniki stabilizatora mam już nowe, pisałem wcześniej więc to odpada. Dam radę sam, bez kanału sprawdzić tuleje stabilizatorów i wahaczy? Jak to w ogóle zrobić, po czy poznam, że są do wymiany?
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 22:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323