Klimatyzacja w GD – elementy składowe, montaż, pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Waluś » 26 wrz 2009, 19:01

właśnie sprawdź przekaźniki. Ale aż 3 ?? hehehe Generalnie za odpalnie odpowiada jeden. U mnie on był za prawą lampą. Oznaczenie H270 To przekaźnik o ile pamiętam odpalający sprężarkę. Reszta to zdaje się przekaźniki wiatraków
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez steven » 27 wrz 2009, 14:51

Waluś Dobrze Ci się wydaje :) dokłądnie, najlepiej leć po kablu od sprężarki i dojdziesz do przekaźnika :) prawdopodobnie się troszkę tam mu zardzewiało, przepsikaj i będzie chulało jak talala :D możliwe, że jeszcze kabelek w kostach przy przekaźnikach się poluzował – urwał :)

A prąd idzie od bezpiecznika w komorze silnika, opisany A/C :) 15A

A tak wogóle, to też z tym sporo wojowałem, w końcu nie wiedziałem gdzie mam kabel urwany i sam poprowadziłem nową instalację ;p a dopiero potem okazało się, że to wina jednego malutkiego konektorka ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez modzik » 29 wrz 2009, 16:45

Dobra, klima już działa.
Zaprowadziłem auto do elektryka i okazało się, że część przewodów jest pourywana, część przegnita i w ogóle cały sajgon.
Ale jakoś krok po kroku doszedł co i jak i już na szczęście wszystko w porządku.
Uff.
Następna akcja to maglownica, ale o tym w oddzielnym wątku.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2007, 12:36
Posty: 73
Auto: 626 Coupe GD GT '91r. 2,0 16V

Postprzez andrewx85 » 15 maja 2010, 19:11

Siema:)
626 gd , chodzi mi pod schowkiem (od strony pasazera) zdjecie parownika i ta kostka co od niego idzie gdzie jest wpięta(zielona) i czy pod przyciskiem ac jest wpieta kostka na panelu bo ja nie mam kostki tylko mam do ac <płacze> a pod maską ta duza niebieska kostka co zasila wentylator i osuszacz ma 8 kabli + masa i wpina sie ja w druga kostke i chyba tez powinno byc 8 a umnie jest tylko 5 :| mam rozumiec ze zle czy tak juz jest <rotfl>
zaznacze ze mam tez wiaske wypięta z coupe i umnie jest ta sama wiązka;/ i moze glupie pytanie czy po wscisnieciu ac powinna sie zaswiecic dioda??bo u mnie nie.. No chyba zrozumiale:P <czarodziej>
mail na zdjecia : andrewx85@tlen.p l no chyba ze ktos robil fotorelacje z montarzu do tego modelu to było by bardzo bardzo super ;)
Ostatnio edytowano 16 maja 2010, 08:14 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 16 maja 2010, 08:41

ile pinów, gdzie wisi i czy wisi z wiązki czy z obudowy ?? A po za tym czy działa bez niej ?
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Szyna » 16 maja 2010, 09:56

Zapytaj PLaster'a ja jemu jakieś zdjęcia wysyłałem może jeszcze ma i ci wyśle :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez andrewx85 » 16 maja 2010, 10:45

Waluś napisał(a):ile pinów, gdzie wisi i czy wisi z wiązki czy z obudowy ?? A po za tym czy działa bez niej ?

moze to pomoze:)
oczywiscie to miniaturka po wscisnieciu zdjecia bedzie pełny obraz:)

P.S do PLaster'a juz napisałem i do stevena tez i czekam narazie cisza:(...
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 16 maja 2010, 21:15

1 problem rozwiazany a mianowicie niebieska kostka pod maską :D ,co do schematu to sie pogubilem :| Dziex bartosz za wysłanie czesc rozgryzlem ale dalej to juz leze :| , została mi tylko kostka za panelem ta pod ac i ta zielona luzem pod nogami pasazera i jade na nabicie :]

Czekam dalej na wiadomosci....
P.S. steven jak mozesz zrob mi jutro te zdjecia srodka ;) jak to wszystko u ciebie wyglada
Pozdro
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez PLaster » 17 maja 2010, 14:17

alo, jestem ;) Sorki za opóźnienie;)
sprawdź PW

ps. czym nabijasz? r12 czy 134
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez andrewx85 » 17 maja 2010, 21:04

PLaster napisał(a):alo, jestem ;) Sorki za opóźnienie;)
sprawdź PW

ps. czym nabijasz? r12 czy 134

mowil ze klima jest nabita ekologicznym jak sie domyslam chodzi o 134 jakis zielony plyn sie z niej wylewał...
ps. czekam na zdjecia:)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez andrewx85 » 30 maja 2010, 13:04

nie wiecie moze czy przycisk eko jest podłaczony?? jak tak to czy idzie z fabrycnej wiazki ??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez PLaster » 30 maja 2010, 18:54

andrewx85 napisał(a):nie wiecie moze czy przycisk eko jest podłaczony?? jak tak to czy idzie z fabrycnej wiazki ??

popatrz na schemat klimy ten co Ci podesłałem, tak jest wszystko jasno wyrysowane
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez andrewx85 » 30 maja 2010, 21:03

PLaster napisał(a):
andrewx85 napisał(a):nie wiecie moze czy przycisk eko jest podłaczony?? jak tak to czy idzie z fabrycnej wiazki ??

popatrz na schemat klimy ten co Ci podesłałem, tak jest wszystko jasno wyrysowane

Ooo no patrz nie zauwazylem załącznika <lol>
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez PLaster » 31 maja 2010, 00:40

no, no patrz :P
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez andrewx85 » 7 cze 2010, 13:11

zdarzył sie maly problem.. jechalem samochodem i zgasł a po chwili glosny pisk paska dodalem troche gazu przeszlo 10 metrow podjechalem i znow pisk mysle se pompa wody :( dojechalem na boczna uliczke otwieram maske a tu dym bialy i smrod gumy palonej nie kreci cie kolo zdjalem pasek ruszam wszystkie kola kreca sie :| , zamontowalem spowrotem i tu zdziwienie kreci sie ale po minucie sie blokuje :| ??? :(
co mozna zrobic??
jak nic to z checia to wszystko zdemontuje i sprzedam z dostawa 650 zł ( chlodnice, osuszacz, to cos na zdjeciu rury i te cos duze pod maska co wyglada jak nagrzewnica i druga nagrzewnice bo swojej nie wymienialem bo pasowało <glupek2> :(
sie kurka nacieszlem tym powietrzem zimnym :(
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adam626 » 8 cze 2010, 12:30

coś tu nie gra
kompresor (to duże z kołem pasowym na zdjęciu) napędzany jest paskiem przez sprzęgło elektryczne
które zasilane jest przez czujnik ciśnienia czynnika w układzie
jak jest za małe ciśnienie nie ma prawa załączyć się sprzęgło
jest to logiczne
nie ma ciśnienia nie ma czynnika, czyli jest nieszczelność a jak jest nieszczelność to może nie być oleju
a jak nie ma oleju w kompresorze to lepiej go nie uruchamiać bo się zatrze
jak ty to wszystko podłączyłeś że kompresor chodził bez nabicia
bo tak zrozumiałem z opisu
to poszukaj nowego kompresora

co do kostek
w starszym GD pod schowkiem jest zielona kostka 4 pinowa podłącza się do niej taką małą wiązkę łączącą
instalacje deski rozdzielczej wyłącznik klimy i czujnik temperatury parownika(zapobiega zamarzaniu układu)
jak czujnik jest dwusekcyjny to obsługuje funkcję EKO czyli rozłącza napęd kompresora przy wyższej temperaturze
w nowszych GV ta mała wiązka jest już wbudowana w wiązkę deski rozdzielczej i jest kostka do wyłącznika klimy i do czujnika temperatury

w dużej kostce pod maską używasz tak naprawdę 4 środkowych pinów jeden to zasilanie ,
sterowanie z wiązki deski, napęd wentylatora i powrót do komputera silnika realizujący podniesienie obrotów jałowych przy włączonej klimie
tutaj tez jest wymagana wiązka łącząca tą kostkę z czujnikiem ciśnienia wentylatorem i kompresorem(sprzęgłem) w zależności od wersji ma ona
jeden lub kilka przekaźników i pojedynczy lub podwójny czujnik ciśnienia.

opisz jak to zostało u Ciebie podłączone
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 9 cze 2010, 10:20

adam626 napisał(a):jak ty to wszystko podłączyłeś że kompresor chodził bez nabicia

sprawdzilem czy tylko sie zalacza, (miernikiem ) czy dobrze nie wiem.
A co do kompresora to zatarł się ?? bo jak go wykrecałem to był diabelnie gorący :| i tez mnie to zastanawia jezeli jezdza samochody bez nabitej klimy i nic sie nie dzieje a ja klimy nie podlaczalem dopiero przy nabiciu chcialem ja podlaczyc zeby niczego nie zepsuc... a tu masz :( ile taki kompresor kosztuje ??


w dużej kostce pod maską używasz tak naprawdę 4 środkowych pinów jeden to zasilanie ,
sterowanie z wiązki deski, napęd wentylatora i powrót do komputera silnika realizujący podniesienie obrotów jałowych przy włączonej klimie

to juz rozgryzłem :) umnie bylo inaczej ale mialem zdjecie pinow z mazdy gdzie byla klima wyjeta i byly 4 piny i dopasowałem
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 08:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 15:49

Kurde droga ta przyjemność :P W tamtym roku zapłaciłem 50 zł za nabicie klimy a w tym roku u tego samego gościa już 130 zł :|
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Waluś » 11 cze 2010, 19:42

bo pewnie dobił ci więcej czynnika. Sprawdź szczelność układu, a potem nabijaj. Skoro co roku trzeba to znaczy że ucieka :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Szyna » 11 cze 2010, 21:27

Czynnika to wcale nie było <lol> A uciekać na pewno gdzieś ucieka :P Teraz nabił mi dodatkowo jakimś tam barwnikiem i będziemy oglądać w następnym tyg pod UV ;) Tylko pytanie czy to wszystko się będzie opłacało robić :]
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6