Skrzypiąca kierownica Mazda6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lklpl » 12 kwi 2010, 10:08

Witam,poniewaz nie znalazlem nic na temat skrzypiacej kierownicy w dziale mazda 6 wiec postanowilem napisac.Otoz denerwuje mnie odglos jaki dochodzi pomiedzy czescia ruchoma kierownicy a czescia stala ,skrzypienie brzmi jak otwierane drzwi starej szafy wystepuje to przy skrecaniu tak jakby cos o cos tam tarlo.Jak mozna temu zapobiec nasmarowac to czy co z tym zrobic dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 20:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez AKURAT » 12 kwi 2010, 10:46

lklpl napisał(a):Witam,poniewaz nie znalazlem nic na temat skrzypiacej kierownicy w dziale mazda 6 wiec postanowilem napisac.Otoz denerwuje mnie odglos jaki dochodzi pomiedzy czescia ruchoma kierownicy a czescia stala ,skrzypienie brzmi jak otwierane drzwi starej szafy wystepuje to przy skrecaniu tak jakby cos o cos tam tarlo.Jak mozna temu zapobiec nasmarowac to czy co z tym zrobic dzieki za odpowiedzi pozdrawiam


mam podobna sytuacje. Zauwazylem ze dokladnie w tym samym momencie skrecenia nastepuje skrzypienie. Nie wiem
jak sobie poradzic
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 12:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez lklpl » 12 kwi 2010, 10:52

hehe no to jest nas dwoch z tym samym problemem:) zreszta nie mam ochoty ciagle podglaszac radia zeby nie slyszec tego dzwieku <płacze>
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 20:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez hbo » 12 kwi 2010, 10:55

NIestety ja również zaobserwowałem coś podobnego. Jak na razie zdarza się to bardzo rzadko i prawie tego nie słychać, więc nie drążyłem tematu.
EDIT już jest nas trzech <lol> Cholera, awaryjne są te mazdy hahaha :P
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez skiba31 » 12 kwi 2010, 17:18

Ja także zauważyłem u mnie takie skrzypienie przy skręcaniu w prawą stronę. A pojawiło to się teraz kiedy temp. na zewnątrz jest w okolicach 15 st.C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 08:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez szafa » 12 kwi 2010, 18:45

U mnie też skrzypi lub trzeszczy nie wiem jak to nazwać. Poruszanie kolumną kierownicy w górę i w dół oraz do przodu i do tyłu pomaga na jakiś czas.
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 05:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2010, 18:48

Słyszał o smarowaniu wielowypustu kolumny?
Nie?
To czytać tematy przyklejone ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hbo » 12 kwi 2010, 19:34

Grzyby napisał(a):Słyszał o smarowaniu wielowypustu kolumny?
Nie?
To czytać tematy przyklejone ...

No słyszał. Wielowypust do tej pory objawiał się stukaniem(u ludzików z forum, bo u mnie cisza jak na razie) i nawet nie pomyślałem o tym. Hmm w sumie można spróbować, ale coś mi się wydaje,że to nie to. Według mnie to bliżej kierownicy, jakby z taśmy pochodziły te szmery, ale spróbuje przesmarować.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2010, 19:44

Pisałem do szafy, bo opisał w zasadzie objawy stukającego wielowypustu :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szafa » 12 kwi 2010, 20:09

Szukam na forum ale niestety nie ma procedury wszyscy piszą o smarowaniu wielowpustu ale nikt nie pisze o procedurze – oczywiście w serwisie w kielcach gdzie pracują chyba głownie kucharze powiedzieli mi ze łożyska mcpersona do wymiany – ogólnie kompletna amatorka z forum można dowiedzieć się po stokroć więcej niż w autoryzowanym serwisie mazdy w Kielcach którego gorąco NIE polecam !

W weekend będę w Warszawie możecie polecić jakiegoś specjalistę od mazdy ?
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 05:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez Grzyby » 12 kwi 2010, 20:20

Jesteś z Kielc ziomal? :D
To możemy się spotkać i pokażę Ci o co biega z całą "procedurą" smarowania :) Ale dopiero w weekend.
A na partaczy z Matsuoka Motors nie licz .
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szafa » 12 kwi 2010, 20:28

Grzyby napisał(a):Jesteś z Kielc ziomal? :D
To możemy się spotkać i pokażę Ci o co biega z całą "procedurą" smarowania :) Ale dopiero w weekend.
A na partaczy z Matsuoka Motors nie licz .


Napisałem do Ciebie PW
M6 GG L3 2.3 16V '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2009, 05:53
Posty: 16
Auto: M6 GG L3 2.3 16V '08

Postprzez hbo » 12 kwi 2010, 22:05

Grzyby napisał(a):Pisałem do szafy, bo opisał w zasadzie objawy stukającego wielowypustu :)

A właśnie, że nie opisał takich objawów :P oki luzik. Szafa napisz czy piski zniknęły po przesmarowaniu. :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez mądry » 12 kwi 2010, 22:10

szafa napisał(a):W weekend będę w Warszawie możecie polecić jakiegoś specjalistę od mazdy ?

No to jak będziesz w warszawie to podjedź do Jaksy do Bronisz, tylko skontaktuj się z nim wcześniej bo chyba nie zawsze chyba pracują w sobotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez lklpl » 12 kwi 2010, 23:48

wielowpust przesmarowany bo byly stuki a tu chodzi o srzypienie kierownicy podczas skretu dodam kiedy powoli skrecam bo gdy szybko tego dzwieku nie ma ,zreszta dodam ze przesmarowalem go jeszcze raz dla pewnosci ale niestet nic dalej piszczy ,skrzypi nie wiem jak to nazwac jak stare nienasmarowane drzwi od szafy co radzicie czy udac sie gdzies z tym czy da rade temu samemu zapobiec dzieki
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 20:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 09:16

Chyba czas na rozbieranie kierownicy (teoria z kablami jest dosc prawdopodobna). A z modami sie nie kloc, wiedza lepiej ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MI$ » 13 kwi 2010, 10:05

U mnie też takie "skrzypienie" występuje. Tak jakby plastik o plastik.
Jak były mrozy to cisza a teraz się cieplej zrobiło i już popiskuje... że niby się coś wykluło ? No! Wielkanoc była to może jakieś jajko ze święconki... ;)
A tak na poważnie to wg mnie piszczy tylna plastikowa obudowa kierownicy o plastik kolumny kierowniczej. Najbardziej przy skręcie w prawo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 19:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez lklpl » 13 kwi 2010, 10:22

wiec moze jakies propozycje jak do tego sie zabrac czym to ewentualnie nasmarowac??
Początkujący
 
Od: 8 gru 2009, 20:12
Posty: 14
Skąd: liverpool
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna TS 2003 rok

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 10:30

Najpierw sprawdz co to, a dopiero zastanawiaj sie czym.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marcin486 » 13 kwi 2010, 15:27

a ja mam pytanie nie o skrzypienia ale o demontaż przycisków na kierownicy. Wpadło mi ostatnio tam ziarenko plastikowe i cały czas brzęczy. Czy ktoś może podpowiedzieć w jaki sposób aby czegoś nie uszkodzić zdjąć lewą osłonę o przycisków na kierownicy?
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 19:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6