Wymiana silnika
1, 2
Silniczek w mojej Mazdzie ma juz ponad 250tys. km. Przydaloby sie zrobic remont, lub wymienic go na inny (co prawdopodobnie bedzie tansze )
I tu mam pytanie, czy ktos moze wie, jak to jest z silnikami w bf-kach. Z tego co pamietam, byl montowany np. bardzo ciekawy silnik 1.5 gt w modelach do 87r.
Weszloby cos takiego do mojej wersji bez wiekszych problemow, czy raczej powinienem szukac takiego samego 1.3 jak mam?
I tu mam pytanie, czy ktos moze wie, jak to jest z silnikami w bf-kach. Z tego co pamietam, byl montowany np. bardzo ciekawy silnik 1.5 gt w modelach do 87r.
Weszloby cos takiego do mojej wersji bez wiekszych problemow, czy raczej powinienem szukac takiego samego 1.3 jak mam?
Ostatnio edytowano 12 sty 2006, 20:46 przez Sigma, łącznie edytowano 1 raz
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
- Od: 13 cze 2004, 16:00
- Posty: 180
- Skąd: Gdynia/Toruń
- Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.
W sumie to poprostu czas na remont. Coprawda jeszcze sie on trzyma, ale nikt z nim nigdy nic nie robil. Zaczynaja stukac popychacze. Wole sie nie zastanawiac jak wyglada rozrzad. A mam rodzine w niemczech, czyli i mozliwosc sciagniecia calego silnika, ktorego stan bedzie znacznie lepszy:)
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
- Od: 13 cze 2004, 16:00
- Posty: 180
- Skąd: Gdynia/Toruń
- Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.
Jestem prawie pewien, że rozrząd będzie wygłądał dobrze, albo bardzo dobrze (o ile go nie katowałeś).
W zeszłym roku grzebałem w dwóch silnikach mitsubishi (jeden miał 240 tys przebiegu, a drugi ok 400 tys).
Co prawda Mitsubishi to nie Mazda, ale technika i technologia wykonania podobna, i po pomierzeniu silnika (240 tys) okazało się, że luzy na wale korbowym i korbowodach były w górnej tolerancji fabrycznej. Tak samo było z luzami pomiędzy tłokiem a cylindrem, oraz w rowkach tłoków i zamkach pierścieni.
Głowica bez zarzutu, jedynie dotarcie (profilatyczne) gniazd i planowanie.
Głowica silnika z przebiegiem 400 tys wymagała regeneracji prowadnic, wymiany uszczelnień, planowania, i dotarcia zawórów – I TO WSZYSTKO (koszt remontu głowicy 350 zł w Gdańsku)
Acha, na cylindrach silnika z przebiegiem 400 tys wyczuwalny był lekki próg (w tolerancji), zaś drugi silnik (240tys) nie miał żadnego progu.
Jeśli jednak chcesz wymienić silnik, bo znudził Ci się ten co masz – wtedy nic nie stoi na przeszkodzie (to był powód dlaczego grzebałem w tych silnikach)
Sorry za lekkie OT, ale uważam, to za dobry przykład, na to, że japońce nie boją się dużych przebiegów (nie tak jak Fiat )
A tak przy okazji – mojej BG stuknęło 250 tys km i nie uważam, by trzeba było coś przy silniku robić. Wciąż pracuje WYŚMIENICIE (na LPG również)
W zeszłym roku grzebałem w dwóch silnikach mitsubishi (jeden miał 240 tys przebiegu, a drugi ok 400 tys).
Co prawda Mitsubishi to nie Mazda, ale technika i technologia wykonania podobna, i po pomierzeniu silnika (240 tys) okazało się, że luzy na wale korbowym i korbowodach były w górnej tolerancji fabrycznej. Tak samo było z luzami pomiędzy tłokiem a cylindrem, oraz w rowkach tłoków i zamkach pierścieni.
Głowica bez zarzutu, jedynie dotarcie (profilatyczne) gniazd i planowanie.
Głowica silnika z przebiegiem 400 tys wymagała regeneracji prowadnic, wymiany uszczelnień, planowania, i dotarcia zawórów – I TO WSZYSTKO (koszt remontu głowicy 350 zł w Gdańsku)
Acha, na cylindrach silnika z przebiegiem 400 tys wyczuwalny był lekki próg (w tolerancji), zaś drugi silnik (240tys) nie miał żadnego progu.
Jeśli jednak chcesz wymienić silnik, bo znudził Ci się ten co masz – wtedy nic nie stoi na przeszkodzie (to był powód dlaczego grzebałem w tych silnikach)
Sorry za lekkie OT, ale uważam, to za dobry przykład, na to, że japońce nie boją się dużych przebiegów (nie tak jak Fiat )
A tak przy okazji – mojej BG stuknęło 250 tys km i nie uważam, by trzeba było coś przy silniku robić. Wciąż pracuje WYŚMIENICIE (na LPG również)
- Od: 4 lip 2005, 23:13
- Posty: 84
- Skąd: pomorskie
- Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna
No to mnie pocieszyles, zawsze wiedzialem, ze co MAZDA to MAZDA
Choc i tak do wymiany zostaja popychacze... A to koszt taki, ze mozna by sobie w ramach tego wymienic silnik
Wiec pytanie pozostaje aktualne, jak to jest z innymi silnikami od BFek, podobne sa?
Czy tez wymiana wiaze sie z jakimis wiekszymi problemami, cos nie pasuje itp.
Choc i tak do wymiany zostaja popychacze... A to koszt taki, ze mozna by sobie w ramach tego wymienic silnik
Wiec pytanie pozostaje aktualne, jak to jest z innymi silnikami od BFek, podobne sa?
Czy tez wymiana wiaze sie z jakimis wiekszymi problemami, cos nie pasuje itp.
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
- Od: 13 cze 2004, 16:00
- Posty: 180
- Skąd: Gdynia/Toruń
- Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.
To, że "grają" popychacze nie oznacza, że trzeba je wymienić. Niekiedy pomaga wymiana oleju na inny, albo ich regulacja .
Nie obraź się, ale mnie również wydaje się, że szukasz pretekstu do wymiany silnika. Musisz mieć jednak na uwadze fakt, że SWAP samego silnika, to nie wszystko. A gdzie komputer, a co ze skrzynią, przeniesieniem napędu układem jezdnym. Zwróć uwagę, że wrzucasz silnik dwa razy mocniejszy. Nie licz na to, że producent Mazdy robi jedną budę dla wszystkich silników, bo tak nie jest. Sam silnik, to dopiero początek zabawy...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Nie obraź się, ale mnie również wydaje się, że szukasz pretekstu do wymiany silnika. Musisz mieć jednak na uwadze fakt, że SWAP samego silnika, to nie wszystko. A gdzie komputer, a co ze skrzynią, przeniesieniem napędu układem jezdnym. Zwróć uwagę, że wrzucasz silnik dwa razy mocniejszy. Nie licz na to, że producent Mazdy robi jedną budę dla wszystkich silników, bo tak nie jest. Sam silnik, to dopiero początek zabawy...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
W sumie glosno sie zastanawiam, bo jak zaczne grzebanie w silniku, to juz napewno przy nim pozostane na dluzej
Wiec warto rozwarzyc za i przeciw teraz. Prawdopodobnie zostane i tak przy tym silniku, po co to problemy sobie samemu dorabiac
A co do popychaczy, to olej wymienialem, wlewalem inny i niewiele pomoglo. Regulowalem je tez jakis rok temu, na troche pomoglo i znow stukaja.
Wiec chyba pozostaje wymiana
Tutaj wlasnie sie zazwyczaj problemy zaczynaja To silniki gaznikowe, chyba byly bez komputera (moj jest bez jesli sie nie myle).
Poza tym mam prawie nowe sprzeglo, a w 1,5 chyba jest inne wiec znowu szkoda kasy... Heh, a wrzucanie silnika na wtrysku to juz chyba lepiej cala Mazde nowa kupowac...
Wiec warto rozwarzyc za i przeciw teraz. Prawdopodobnie zostane i tak przy tym silniku, po co to problemy sobie samemu dorabiac
A co do popychaczy, to olej wymienialem, wlewalem inny i niewiele pomoglo. Regulowalem je tez jakis rok temu, na troche pomoglo i znow stukaja.
Wiec chyba pozostaje wymiana
A gdzie komputer, a co ze skrzynią,
Tutaj wlasnie sie zazwyczaj problemy zaczynaja To silniki gaznikowe, chyba byly bez komputera (moj jest bez jesli sie nie myle).
Poza tym mam prawie nowe sprzeglo, a w 1,5 chyba jest inne wiec znowu szkoda kasy... Heh, a wrzucanie silnika na wtrysku to juz chyba lepiej cala Mazde nowa kupowac...
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
- Od: 13 cze 2004, 16:00
- Posty: 180
- Skąd: Gdynia/Toruń
- Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.
Podłączę siępod temat bo pogrzebałęm na forum i w sumie nie znalazłem tego co by mnie interesowało.
Mam 323f z 93roku z silnikiem 1.6 16V nie wiem ile mocy w każdym razie za mało.
Myślę już od jakiegoś czasu nad zmianą silnika na 1.8gt 136km. Podejrzewam, że jest sporo żywszy od mojego.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z taką wymianą? Czyli czy silnik pasuje, czy oprócz silnika coś jeszcze trzeba zmianiać.
Mam 323f z 93roku z silnikiem 1.6 16V nie wiem ile mocy w każdym razie za mało.
Myślę już od jakiegoś czasu nad zmianą silnika na 1.8gt 136km. Podejrzewam, że jest sporo żywszy od mojego.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z taką wymianą? Czyli czy silnik pasuje, czy oprócz silnika coś jeszcze trzeba zmianiać.
"Motywacja nie zaniesie cię zbyt daleko, jeśli nie masz <<nóg>>"
- Od: 10 cze 2007, 23:52
- Posty: 14
- Skąd: Kraków/Radom
- Auto: Pierwsze moje
Sigma – moja mama ma juz prawia 500kkm na BF-ce z 85 r i nie ma problemow, silnik na lancuchu 8v E3 wymienia olej (dolewa 1,5 l od wymiany) i jezdzi.Auto ja przezyje i sie nie rozsypie jak ona mowi.Jak klepia ci popychacze to wyreguluj i jezdzij i nie wnikaj-to dobre modele bo w tamtych latach stawiali na jakosc nie na ilosc
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Wolf- napisał(a):a mi nie padl , ale chcce 1.8 turbo !
Troszkę roboty by było przy tym Lepiej B6T i mniej problemów. Ale troszkę kucy mniej. Za te silniki cenia jak za zboże BPT i B6T
dobrze wiedziec bo ja do swojej nie moge znalesc gaznika i chyba sie skusze na motor z BG tylko musze dostac z calym osprzetem wiazka i kompem
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Witam. Dopiero co kupilem moja bf'ke ale chcialbym zrobic sobie swapa poniewazn moje 1.5i ma wywiana uszczelke i pozatym ledwo co lata uszczelniacze i wszystko inne no poprostu silnik do mega regeneracji a okazalo sie, ze moge kupic druga na czesci 1,6. I teraz pytanie moje jest takie. Czy trzeba instalacje elektryczna cala klasc z 1.6 ? , czy w 1.5 pompa jest przy silniku czy w baku i jak jest z 1.6 ?, i czy lapy sa te same ? czy skrzynia z 1.5 ma takie same fd jak 1.6 ? Ile wazny zamach ?
-
macgdynia
1,5 to bylo na gazniku, wiec musisz przelozyc calutenki osprzet silnika lacznie z wiazka elektryczna i kompem, w 1,6 pompa jest w baku wiec chyba nawet caly bak bedzie trzeba przelozyc(ale nie jest to konieczne), skrzynia powinna podpasowac, kolo zamachowe bedzie kompatybilne
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
ROMAN-R87 napisał(a):1,5 to bylo na gazniku, wiec musisz przelozyc calutenki osprzet silnika lacznie z wiazka elektryczna i kompem, w 1,6 pompa jest w baku wiec chyba nawet caly bak bedzie trzeba przelozyc(ale nie jest to konieczne), skrzynia powinna podpasowac, kolo zamachowe bedzie kompatybilne
pozdrawiam
Powiadasz, że skrzynka będzie pasować-jestem ciekaw, bo mam skrzynkę do wymiany i moich egzemplarzy jest w kraju zaledwie 4 sztuki i mam pytanie-co tam innego włożyć by to jeździło.
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
ZALADUJ B6 z BG tylko z calym osprzetem i wiazka i kompem a bedzie smigac
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Wkładaj B6T ze skrzynią fwd , a tak na serio to jeśli chcesz się pobawić to kupuj całą BF 1.6 i po kolei przekładaj wszystko. Rozbierzesz do gołej blachy i po kolei będziesz przekładał na spokojnie.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości