Przestawiony rozrząd o pół zęba (zdjęcia)???

Postprzez Janton » 19 mar 2010, 01:12

Przedstawiam zdjęcia znaczników przy rozrządzie w Mazdzie 626 DITD '98 RF2A.
Wszystko wygląda na to, że przestawiony jest o pół zęba (czy to możliwe w ogóle?), więc próba przestawienia któregoś z kół o jeden ząb da znowu wynik +/– pół zęba.
Napinacz jest mokry i brudny od oleju. Pasek miedzy kołami od wałka rozrządu a pompą nawet przy lekkim naciśnięciu ugina się ok 1 cm (na zimnym silniku po kilkukrotnym kręceniu wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara).
Czy ewentualny brak naciągu paska przez napinacz może skutkować taką sytuacją? Czy ewentualny większy naciąg paska poskutkuje tym, że koła wałka rozrządu i pompy przesuną się względem koła na wale o pół zęba (w lewo na zdjęciu) i wtedy całość będzie przestawiona o cały ząb?
Mazda słabo wchodzi na obroty, podczas jazdy od 2000 rpm jakby nie dostawała paliwa (wciśnięcie sprzęgła i gaz do dechy co najwyżej utrzymuje obroty na 2000). Do 2000 nie kopci, gdy nagle osłabnie kopci na szaro/niebieskawo i nie raz zapala się kontrolka (błąd 0216 Injection timing system malfunction), ale po zmniejszenu obrotów szybko gaśnie. Wcześniej Mazda także słaba była (ale nie aż tak), do tego były i są objawy padającej pompy (zapala po odłączeniu ECT – wmontowany przełącznik, na zimno/ciepło), ale nie było tego nagłego osłabnięcia powyżej 2000rpm.
Jak sądzicie, czy całkiem padła pompa, czy doszedł ten rozrząd, może TCV na to wszystko.
Czy ktoś widział wszystkie znaczniki na rozrządzie, czy zawsze są one idealnie ustawione? Mam zamiar i tak wymienić rozrząd i z tymi znacznikami dojść do ładu, wtedy zobaczę czym to poskutkuje.

Zdjęcia:
Znaczniki na kole od wału
Obrazek


Znaczniki na kole pompy (zaznaczyłem na czerwono bo nie wychodziło na zdjęciach)
Obrazek

Na kole od wałka rozrządu jest podobna sytuacja jak przy pompie (pół zęba w tył).
Ostatnio edytowano 21 mar 2010, 18:03 przez Janton, łącznie edytowano 1 raz
Janton
 

Postprzez topik » 19 mar 2010, 07:43

Witam. Na wale rozrządu jest dobrze ustawiony. Na pompie powinieneś zrobić zdjęcie od przodu samochodu. Żeby sprawdzić czy masz dobrze ustawiony rozrząd to go ustaw jeszcze raz na znaki i w koło od pompy wtryskowej włóż dwa wiertła 6,5 mm lub 6,8 mm a w koło od wałka rozrządu włóż jedno wiertło o tym samym rozmiarze. Wiertła powinny lekko wchodzić i wychodzić. Schemat rozrządu jest w poradniku diesla i na nim są zaznaczone miejsca w które trzeba włożyć kołki blokujące. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 mar 2010, 23:39 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Enduro » 19 mar 2010, 22:32

a trzecie miejsce/punkt..to gdzie jest?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Janton » 21 mar 2010, 18:29

Zablokowałem śrubami koła od pompy i wałka rozrządu, ściągnąłem hydronapinacz, pasek rolkę prowadzącą (na wale głównym przestawione o te pół zęba)
Hydronapinacz sztywny jak nie wiem co, próbowałem go ściskać ale nie dałem rad. W ogóle trzpień ciężko obrócić (zatarł się czy co??) Nie byłbym sobą gdybym go nie rozebrał :) (i tak zamówiłem komplet) – Jak ktoś chce zobaczyć jak jest zbudowany mogę wkleić zdjęcia.

Mały problem mam z odkręceniem napinacza. Jest tam śruba na imbus ale trzeba by skrócić końcówkę imbusa (za mało miejsca żeby wszedł) – i tu pytanie jaki rozmiar imbusa tam jest, może ktoś podpowie zanim zacznę skracać kolejne rozmiary :)

Wkleiłem zdjęcia hydronapinacza (strasznie zasyfiony):

Obrazek

Obrazek
Janton
 

Postprzez YgooR » 21 mar 2010, 23:26

Hydronapinacz był już rozbierany jest nawet fotorelacja: viewtopic.php?f=89&t=35931&p=532658&hilit=hydronapinacz#p532658
Jeżeli popsułem Ci zabawe to przepraszam ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez topik » 22 mar 2010, 08:55

Witam. Twój hydronapinacz zaczął cieknąć. Ten imbus to 8.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Leoo » 21 lut 2014, 20:15

Janton napisał(a):Wszystko wygląda na to, że przestawiony jest o pół zęba (czy to możliwe w ogóle?)

Pasek – owszem jest zębaty i pewnie może pracować w rozrządzie ale na 100% nie w tym silniku. Właściwy pasek będzie przylegał do całej powierzchni zęba koła a tutaj widać szczeliny powietrzne.
Nie wiem jak zakończyła się ta historia ale spostrzegawczość mechanika wymieniającego rozrząd nie była na optymalnym poziomie :D
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez puding » 14 mar 2014, 21:55

a mi sie nawet tego nie chce czytać. choć widziałem na własne oczy taką mazde co tak miała i nie chciała chodzić poprawnie a jak jakiś cudotwórca skorygował ten feler ( czyli jakos cos porzestawiał że znaki pasuja idealnie) to normalny szatan nie auto.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 19:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6