Pierwszy przegląd po zakupie M6
Grzyby napisał(a):
Raczej nie widzę sensu nowego tematu
Może niech też inni się wypowiedzą czy nie lepiej mieć wszystko w jednym miejscu jasno i przejrzyście opisane.
Grzyby napisał(a):Wszystko jest do sprawdzenia (prawie).
Chciałbym wyeliminować to "prawie"
- Od: 8 mar 2010, 21:04
- Posty: 10
Nie da się wyeliminować tego "prawie".
Masz np. powyższy przykład. I co zrobisz?
Zależy kto, gdzie i jak opisał wymianę rozrządu.
Może być wpis typu: "wymiana rozrządu". Tyle.
Masz pewność że wymieniono komplet a nie sam pasek jak to zwykle się dzieje? No i właśnie masz swoje "chyba"
Jak dla mnie to auto powinno po kupnie trafić do serwisu który wie co robić. A czy proponowany zakres robót zostanie przyjęty przez właściciela – to już jego sprawa.
Lub nówkę sztukę.
Masz np. powyższy przykład. I co zrobisz?
Zależy kto, gdzie i jak opisał wymianę rozrządu.
Może być wpis typu: "wymiana rozrządu". Tyle.
Masz pewność że wymieniono komplet a nie sam pasek jak to zwykle się dzieje? No i właśnie masz swoje "chyba"
Jak dla mnie to auto powinno po kupnie trafić do serwisu który wie co robić. A czy proponowany zakres robót zostanie przyjęty przez właściciela – to już jego sprawa.
Więc kup benzynę
Lub nówkę sztukę.
Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.
Zasiałem niepewność?
P.S. Inna opinia z naszego forum:
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.
Zasiałem niepewność?
P.S. Inna opinia z naszego forum:
robertss napisał(a):... rozrząd i tylko w oryginale, jeśli nie chcesz się niemile rozczarować na środku drogi, no chyba że mazda jest z fakturą wymiany kompletu tj pasek 2 rolki , napinacz ewentualnie pompa wody, nie licz że na zachodzie wymieniaja komplet, z reguły wymieniają sam pasek i to nie na oryginalny.......
Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.
Zasiałem niepewność?
Dokładnie tak samo ja miałem.
Rozrząd na 100% był wymieniany – tak się zastrzegali. Co się okazało?
Pasek wymienili (chwała im za to) ale już rolek i napinacza nie wymienili.
Co by się stało jakby rolka lub napinacz padł? Ja nie chciałbym się dowiedzieć na własnym aucie co by było:)
A auto miało ponad 130 tyś wtedy. Jak zobaczyłem rolki w jakim są stanie to podziękowałem Bogu, że się nie rozsypały łożyska.
No ale róbta co chceta:)
Oby nie było później kolejnych nowych tematów w stylu – "zerwał mi się pasek, napinacz siadł i co teraz? ".
Pozdro dla wszystkich:)
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Jak dla mnie wymiana samego paska ma jakiś sens. Pasek trzeba wymieniać co ileś tam a resztę się po prostu zaleca wymieniać. Bałagan w silniku robi zerwany pasek, który będzie milczał aż do wielkiego trach a rolka i napinacz jak będą padać to się upomną o swoje a nie wystrzelą przez maskę nagle. Dobrze rozumuję?
Ja oczywiście gdybym miał robić rozrząd to bym całość robił ale jak był wymieniany pasek to bym jakoś strasznie nie panikował.
PS: Co do pytania z pierwszego posta to wg mnie
– filtry
– oleje
– świece (benzyna) jak nie ma pewności kiedy były wymieniane (zwrócą się na ciut mniejszym spalaniu i przyjemniejszej jeździe)
– rozrząd (diesel)
– zbieżność (nawet jak prosto jeździ)
– konserwacje podwozia
– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)
– tarcze i klocki jak ktoś zaniedbał hamulce a w M6 trzeba ich pilnować
– wyeliminować trzeszczenia
– sprawdzić luzy na kierownicy (stukanie) – może trzeba "lunetę" przesmarować
– naprawić regulację reflektorów jak padła
– sprawdzić uszczelki przy lampach tylnych – częste kąpielisko w bagażniku
– kupić emulator siedziska pasażera jak padł a lubi
– wymienić / naprawić wyświetlacz komputera i radia jak gubi sekcje a lubi
– wymienić / naprawić CD jak zaczyna szwankować a lubi
– sprawdzić czy nie ubywa płynu od wspomagania – jak tak to na 90% jest wżer na przewodzie więc zaspawać lub wymienić przewód
Część rzeczy dotyczy tylko przedliftów, jak ktoś ma pewność które to niech je np pogrubi
Więcej grzechów nie pamiętam. To tak w skrócie na podstawie mojego nieszczęsnego użytkowania mazdy przez 3 miesiące ale na szczęście większość operacji mam już mam za sobą a za całość nie wybuliłem więcej niż koszt 2M bez wymiany
Ja oczywiście gdybym miał robić rozrząd to bym całość robił ale jak był wymieniany pasek to bym jakoś strasznie nie panikował.
PS: Co do pytania z pierwszego posta to wg mnie
– filtry
– oleje
– świece (benzyna) jak nie ma pewności kiedy były wymieniane (zwrócą się na ciut mniejszym spalaniu i przyjemniejszej jeździe)
– rozrząd (diesel)
– zbieżność (nawet jak prosto jeździ)
– konserwacje podwozia
– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)
– tarcze i klocki jak ktoś zaniedbał hamulce a w M6 trzeba ich pilnować
– wyeliminować trzeszczenia
– sprawdzić luzy na kierownicy (stukanie) – może trzeba "lunetę" przesmarować
– naprawić regulację reflektorów jak padła
– sprawdzić uszczelki przy lampach tylnych – częste kąpielisko w bagażniku
– kupić emulator siedziska pasażera jak padł a lubi
– wymienić / naprawić wyświetlacz komputera i radia jak gubi sekcje a lubi
– wymienić / naprawić CD jak zaczyna szwankować a lubi
– sprawdzić czy nie ubywa płynu od wspomagania – jak tak to na 90% jest wżer na przewodzie więc zaspawać lub wymienić przewód
Część rzeczy dotyczy tylko przedliftów, jak ktoś ma pewność które to niech je np pogrubi
Więcej grzechów nie pamiętam. To tak w skrócie na podstawie mojego nieszczęsnego użytkowania mazdy przez 3 miesiące ale na szczęście większość operacji mam już mam za sobą a za całość nie wybuliłem więcej niż koszt 2M bez wymiany
krabdul napisał(a):– przeczyścić i przesmarować ścieżkę dla łożyska wyciskowego (mi już spuchnęła lewa noga – w sobotę biorę się za to)
Ale ze co, ze sprzeglo ma prawo lzej chodzic? Czy czego toto sie tyczy? (bo nie wiem gdzie lozysko wyciskowe jest )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Grzyby napisał(a):Kolega tu o problemach benzyniaka rozprawia
No ale skoro juz o dieslu wspomnial... to moze u mnie tez sie da sprzeglo "zluzowac"?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Grzyby napisał(a):Nowym 2M ?
Dziekuje
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Grzyby napisał(a):Masz wypisane wymienione części? Jeśli tak to założenie jak najbardziej słuszne.
Ale jak nie, to obawiam się że Twoje założenia mogą być kompletnie błędne.
Były przypadki kiedy niemieckie ASO wymieniało sam pasek. Tylko i wyłącznie pasek.
Skończyły się czasy że Niemcy super dbali o auta i ekstra je serwisowali.quote]
@kruban
Grzyby ma rację luknij
_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6