Czesc
Dzis miałem niemiła przygode,mianowicie wywaliło mi płyn chłodzacy i dosłownie na minute wskazówka od temperatury była na czerwonym polu,po usunięciu usterki,juz na zimną chłodnice zalałem nowy płyn,odpaliłem i okazało sie ze wentylator cały czas chodzi,nie wyłancza i wskazówka od temperatury sie nie podnosi,po kilku minutach nagrzewnica dmuchała ciepłym powietrzem a wskazówka nie drgnęła.
Sprawdziłem kody i wyskoczyło mi 2,9,16. 9 to czujnik temp.cieczy chłodzącej.
Czy możliwe ze wentylator ciągle chodzi i skazówka sie nie podnosi przez ten czujnik???
Wskaznik temperatury nie działa
Strona 1 z 1
Mysle że to jst takie zabezpieczenie zeby nie przegrzać silnika gdy padnie czyjnik tęperatuty.
Ja miałem podobnie.
Robiłem coś koło silnika i wypiołem te 2 kostki co są koło samego wlewu płynu na silniku. Jedna jest chyba od wskażnika temp.
a druga od wentylatora.
Po przekręceniu kluczyka w pozycje zaświecenia kontrolek, i jak silnik pracował to wentylatory chodziły pelną parą.
Sprawdź czy czasem nie wypieły ci się te kostki ( wsówki)
Pozdrawiam
Ja miałem podobnie.
Robiłem coś koło silnika i wypiołem te 2 kostki co są koło samego wlewu płynu na silniku. Jedna jest chyba od wskażnika temp.
a druga od wentylatora.
Po przekręceniu kluczyka w pozycje zaświecenia kontrolek, i jak silnik pracował to wentylatory chodziły pelną parą.
Sprawdź czy czasem nie wypieły ci się te kostki ( wsówki)
Pozdrawiam
Ja wiem czy to zabezpieczenie ,działa czujnik na zasadzie zmiany rezystencji zawsze może uszkodzić się tak że jakąś stałą oporność będzie miał i wentylatory się nie załączą ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Ściągnąłęm dzis kolektor,wykręciłem czujnik cieczy chłodzącej,był na nim jakis osad,oczysciłem wkreciłem,auto działa, wentylator chodzi i wskazówka od temperatury też.
Podczas zakałdania kolektora znalazłem zapchaną dziure,jak jest kolektor bez przepustnicy na srodku wejscia jest grodz i po lewej stronie tej grodzi jest otwór umnie był cały zapchany jakby ziemią,oczysciłem go przedmuchałem,zamontowałem przepustnice dolot,odpalam auto i zaczynaja sie problemy,nie chciał odpalic jakby łapał lewe powietrze(dolot napewno szczelny) i obroty szaleją,faluja od 500 do 1500,przejechałem sie autem i jakby straciło troche mocy,po chwili rozebrałem przepustnice raz jeszcze i zaslepiłem ten otwór,odpalam auto i wszystko OK obroty na 800,sprawdziłem kody wybiło 16...
http://w501.wrzuta.pl/obraz/1NaWOwSbmFO/image1
ten kanał idzie dalej w głowice,moje pytanie od czego on jest i dlaczego obroty wariowały jak go przeczysciłem,moze to miec cos wspólnego z EGR-em,moze ktos miał juz taka przygode.
W poniedziałek zaslepie EGR,wyciągne zaslepke z tego otworu i zobaczy co bedzie.
Miesiąc temu zmieniałem uszczelki pod kolektorem ssącym i miałem własnie problem z doborem uszczelki przez ten kanalik,bo mój Xedos jest z 1993r a według katalogu sklepowego te uszczeli były w modelu od 94r
Podczas zakałdania kolektora znalazłem zapchaną dziure,jak jest kolektor bez przepustnicy na srodku wejscia jest grodz i po lewej stronie tej grodzi jest otwór umnie był cały zapchany jakby ziemią,oczysciłem go przedmuchałem,zamontowałem przepustnice dolot,odpalam auto i zaczynaja sie problemy,nie chciał odpalic jakby łapał lewe powietrze(dolot napewno szczelny) i obroty szaleją,faluja od 500 do 1500,przejechałem sie autem i jakby straciło troche mocy,po chwili rozebrałem przepustnice raz jeszcze i zaslepiłem ten otwór,odpalam auto i wszystko OK obroty na 800,sprawdziłem kody wybiło 16...
http://w501.wrzuta.pl/obraz/1NaWOwSbmFO/image1
ten kanał idzie dalej w głowice,moje pytanie od czego on jest i dlaczego obroty wariowały jak go przeczysciłem,moze to miec cos wspólnego z EGR-em,moze ktos miał juz taka przygode.
W poniedziałek zaslepie EGR,wyciągne zaslepke z tego otworu i zobaczy co bedzie.
Miesiąc temu zmieniałem uszczelki pod kolektorem ssącym i miałem własnie problem z doborem uszczelki przez ten kanalik,bo mój Xedos jest z 1993r a według katalogu sklepowego te uszczeli były w modelu od 94r
- Od: 26 mar 2009, 12:04
- Posty: 61
- Skąd: Starachowice/Wwa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Tak jest to kanał egr-u – prawdopodobnie masz uszkodzony sam zawór egr dlatego był zaślepiony
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6