Buczenie przy skręcie w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez talkus » 6 mar 2010, 14:14

Witam
Od kilku dni pojawił się następujący problem.
Przy skręcie kierownicy w prawo słychać buczenie z przodu auta. Nawet minimalny ruch kierownicy w prawo powoduje te objawy. Prostuję kierownicę i cisza, leciutko w prawo i znowu buczenie. Odgłosy nasilają się wraz z prędkością.Na postoju przy włączonym silniku skręcam kierownicą i cisza, więc pompa wspomagania chyba OK. Sprawdzałem łożyska-nie grzeją się, brak jakichkolwiek luzów.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem? W czym problem?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez IK888 » 6 mar 2010, 16:50

Może półoś, przegub?
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 14:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez talkus » 6 mar 2010, 17:24

Ale jak to sprawdzić na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez jeni » 6 mar 2010, 17:32

Łożyska
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 19:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez IK888 » 7 mar 2010, 11:43

Łożyska raczej nie, bo podczas jazdy czy to na prostej czy też na zakrętach uszkodzone łożysko huczy ciągle jak się koło obraca. Natomiast sprawdz gumową osłone przeguba, może być uszkodzona. Na postoju skręć koła maksymalnie jak jest to możliwe i rusz, zrób kółko w jedną, w drugą strone, jeżeli nie będzie nic stukało czy huczało to przeguby masz całe.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 14:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez talkus » 7 mar 2010, 18:26

Witam
Sprawdzę te przeguby i napiszę.
A czy to możliwe żeby to pompa wspomagania, mimo że na postoju jest OK. Najwyraźniej słychać w przedziale prędkości 70-110 km/h.
Powyżej 120 już jest ciszej.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez say » 7 mar 2010, 18:58

jeni napisał(a):Łożyska
jeśli nie słychać tego poniżej 60, 50 km/h, nasila się przy 70 i słychać wyraźnie przy skręcaniu auta w jedną ze stron.
Test: powiedzmy 90 km/h i ostre, szybkie ruchy kierownicą (ale w małym zakresie), tak by auto wpadało w "przechył". Jeśli przy skręcie w prawo będzie się nasilało buczenie to powodem są łożyska jednej ze stron.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez talkus » 7 mar 2010, 20:48

Ale nie ma żadnych luzów i są zupełnie zimne. To buczenie jest przy najmniejszym ruchu w prawo, wystarczy 1-2 stopnie i już buczy, prostuję i jest cicho, delikatnie w prawo i słychać.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez IK888 » 7 mar 2010, 21:00

Obstawiam przegub, a może masz uszkodzoną opone? Sprawdzałeś?
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 14:11
Posty: 29
Skąd: Sandomierz

Postprzez talkus » 7 mar 2010, 21:27

opon nie sprawdzałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez talkus » 13 mar 2010, 13:55

Przeguby OK. Opony założyłem nówki. Jak buczało, tak buczy dalej.
Mechanik jeździł ze mną i obstawia łożysko, ale nie wie które.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez Yard » 13 mar 2010, 15:05

Zostaje pojechać na stację diagnostyczną na rolki i nasłuchiwać.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez talkus » 13 mar 2010, 16:04

I tak też zrobiłem, ale nawet nie chcieli żebym wjechał na kanał, ponieważ oni zdecydowanie stwierdzili, że nie ma szans żeby zdiagnozować ten hałas. No i odjechałem. I dalej szukam nie wiadomo czego.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez say » 13 mar 2010, 18:31

Z praktyki wiem, że jak lecą łożyska z jednej strony, niedługo polecą z drugiej, może to mało ekonomiczne ale warto wymienić łożyska obu kół. Jeśli miałbym obstawiać jedną ze stron....prawa :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jeni » 13 mar 2010, 20:23

Witam

Łożyska z przodu sprawdzisz w następujący sposób::zaciągnij ręczny hamulec, podnieś lewą stronę samochodu ( zabezpiecz go jakimś pieńkiem) lub użyj dobrego podnośnika. Następnie włącz silnik ,włącz dwójkę i rozpędz do 60km/h( PAMIĘTAJ!!!! koło w tym czasie obraca się 2 razy szybciej rozpędzenie powyżej 100km może spowodować rozsypanie skrzyni biegów),włącz luz, wyłącz silnik , wyjdz z samochodu i słuchaj.Jak nie huczy i jest tylko świst koła to jest OK.No to bierz się za następną stronę w podobny sposób jak będzie huczeć a będziesz to słyszał bardzo wyraznie niestety ale czeka cię wymiana łożysk i to w obu kołach. Pwodzenia w tej diagnostyce życzę :)
Ostatnio edytowano 28 lip 2010, 17:03 przez jeni, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 19:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez talkus » 13 mar 2010, 20:45

Takie działanie proponowałem zastosować na diagnostyce, ale powiedziano mi, że bez obciążenia łożyska nic nie usłyszę.
Też obstawiam łożysko. Z lewej strony wymieniłem 8 miesięcy temu.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez jeni » 13 mar 2010, 21:06

Sprawdzisz to sam na 100% . A tę stację diagnostyczną omijaj szerokim łukiem bo jeszcze coś ci zepsują
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 19:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez Norby » 14 mar 2010, 22:05

Kolego łożysko i to lewe na 100%. Zasada jest taka przy jeździe na wprost nie jest ono obciążone i jest cisza (do czasu) skręcasz w lewo siła odśrodkowa przesuwa ciężar na prawo lewe koło odciążone (taka sytuacja jak na podnośniku lewe w powietrzu cisza) skręcasz w prawo lewa strona obciążona i łożysko które buczy. Sprawdź tak: podnieś auto cały przód biegi na luzie pokręć kołem i posłuchaj, jeśli jest dobrze będzie cisza jeśli nie usłyszysz chrobotanie albo szum zależy w jakim stanie jest łożysko. Tył możesz pojedynczo, przód ze względu na mechanizm różnicowy oba koła jednocześnie w powietrzu jak zakręcisz jednym drugie będzie obracać się w odwrotnym kierunku. Powodzenia
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 05:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez talkus » 14 mar 2010, 22:49

Też tak myślę, tylko że 8 miesięcy temu wymieniłem łożysko lewe(przejechane ok. 18.000km). Siedzi tam łożysko NSK. Czyżby to był aż taki bubel.
pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 23:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez adonis86 » 15 mar 2010, 12:20

Witam ja mam podobny problem tylko to na pewno łożysko ale czy to mogła spowodować szersza opona??
adonis86
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy