Brak wskazań prędkościomierza, dziwna praca obrotomierza
krzych napisał(a):MazdaLublin napisał(a):Związek jest taki że jak ktoś grzebie w przebiegu licznika to trzeba zdjąć wskazówki
To chyba w maluchu
Widzisz jak byś znał technologie kręcenia szafy w mazdzie to byś się nie śmiał a tak można się z Ciebie poznać
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Widzę Panie kolego że dowcip się spodobał
A skoro zostałem wywołany do tablicy to proszę bardzo:
Należy wyjąć pływak ze zbiornika i podgiąć go trochę do góry ...szanowna maździanka będzie myślała że paliwa jest mniej, wcześniej zaświeci rezerwą, i mniej dystansu będzie pokazywać. Co oczywiście nie zmieni faktu że w M pierwsza kreska oznacza 0 (słownie ZERO) paliwa, a nie tak jak czasem bywa jeszcze jakieś 1/4 zbiornika.
Pozdrawiam serdecznie
A skoro zostałem wywołany do tablicy to proszę bardzo:
Należy wyjąć pływak ze zbiornika i podgiąć go trochę do góry ...szanowna maździanka będzie myślała że paliwa jest mniej, wcześniej zaświeci rezerwą, i mniej dystansu będzie pokazywać. Co oczywiście nie zmieni faktu że w M pierwsza kreska oznacza 0 (słownie ZERO) paliwa, a nie tak jak czasem bywa jeszcze jakieś 1/4 zbiornika.
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio edytowano 26 lis 2009, 19:21 przez zenon, łącznie edytowano 1 raz
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
krzych napisał(a):To chyba w maluchu
W maluchu, żuku, polonezie i ..... maździe
Żeby stan przestawić trzeba się do mózgu dostać, a mózg pod tarczami umieszczony, a tarcze pod wskazówkami ... taka zawiłość
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
Witajcie.
Zgodnie z obietnicą – autko w serwisie ale już mam pierwsze informacje. Zegary faktycznie były "ruszane" ale nie po to żeby cofnąć przebieg ale po to żeby ukryć działanie kontrolki DPF. Więc szykuje się kolejny wydatek. Zegary do wymiany no i nie wiadomo co z filtrem. hmmmmmm Ciekawe czy wytrzymam do wieczora . Pozdrawiam
Zgodnie z obietnicą – autko w serwisie ale już mam pierwsze informacje. Zegary faktycznie były "ruszane" ale nie po to żeby cofnąć przebieg ale po to żeby ukryć działanie kontrolki DPF. Więc szykuje się kolejny wydatek. Zegary do wymiany no i nie wiadomo co z filtrem. hmmmmmm Ciekawe czy wytrzymam do wieczora . Pozdrawiam
raczek25
- Od: 22 lis 2009, 19:36
- Posty: 7
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel
Trzymaj się i nie puszczaj
A tak na serio to dobrze ze już jest diagnoza więc tylko koszty Cię mogą zaskoczyć nic więcej
A tak na serio to dobrze ze już jest diagnoza więc tylko koszty Cię mogą zaskoczyć nic więcej
-
Grucha
zenon napisał(a):Żeby stan przestawić trzeba się do mózgu dostać, a mózg pod tarczami umieszczony, a tarcze pod wskazówkami ... taka zawiłość zeby
I nie da rady wtyknac wtykacza we wtyczne miejsce bez zdejmowania?
raczek25 napisał(a):żeby ukryć działanie kontrolki DPF.
Óóóó... To zycze malych wydatkow... Serwis mam nadzieje z tych lepszych, a nie "wypalaczo/wymieniacze"?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
gabcio2k83 czy jak zalejesz do pelna wskazowka jest lekko powyzej maximum? tak okolo1mm?
"...czyli jadąc 120 pokazuje mi 110 km/h GPS"
Ktos ruszal zegary. Wg instrukcji serwisowej jezeli jedziesz 120km/h wskazowka powinna miescic sie w granicach 120 – 126km/h, czyli wg ASO zegary sa do wymiany
lub podejmiesz trud ich naprawy we wlasnym zakresie...
"...czyli jadąc 120 pokazuje mi 110 km/h GPS"
Ktos ruszal zegary. Wg instrukcji serwisowej jezeli jedziesz 120km/h wskazowka powinna miescic sie w granicach 120 – 126km/h, czyli wg ASO zegary sa do wymiany
lub podejmiesz trud ich naprawy we wlasnym zakresie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Ktos ruszal zegary. Wg instrukcji serwisowej jezeli jedziesz 120km/h wskazowka powinna miescic sie w granicach 120 – 126km/h, czyli wg ASO zegary sa do wymiany krzywy
lub podejmiesz trud ich naprawy we wlasnym zakresie...
jeszcze raz powtórzę, ze niekoniecznie. mi nikt nie ruszał zegarów,a też mam czasem spory margines błędu porównując z GPS. Inaczej jest na 15-tkach, inaczej na 16-tkach...
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Yapa ja rozumiem twoje podejscie... ale w kazdym aucie masz z gory okreslone jakich kol powinienes uzywac.... a jest to zwiazane z parametrem "rev/km" mowi on ile razy kolo sie ma obracic na dlugosci 1km...
czy masz 15" czy 16" ilosc obrotow musi byc taka sama... jedynie roznica moze wynikac z wysokosci bieznika opony (nowa ma 8mm, a zuzyta 2mm) czyli roznica jest niewielka. Oczywiscie przy zalozeniu, ze masz poprawne cisnienie w oponach .
Po to wskazowka predkosciomierza ma taka tolerancje od – do...
No chyba, ze ty jezdzisz na 13" czy 18"...
Mazda podaje (przynajmniej u mnie) 16", 17" wraz z odpowiednimi parametrami opon.
W poprzedniej mojej wypowiedzi zacytowalem serwisowke... czyli co ASO by zrobilo w wypadku takich rozbieznosci we wskazaniach predkosci
czy masz 15" czy 16" ilosc obrotow musi byc taka sama... jedynie roznica moze wynikac z wysokosci bieznika opony (nowa ma 8mm, a zuzyta 2mm) czyli roznica jest niewielka. Oczywiscie przy zalozeniu, ze masz poprawne cisnienie w oponach .
Po to wskazowka predkosciomierza ma taka tolerancje od – do...
No chyba, ze ty jezdzisz na 13" czy 18"...
Mazda podaje (przynajmniej u mnie) 16", 17" wraz z odpowiednimi parametrami opon.
W poprzedniej mojej wypowiedzi zacytowalem serwisowke... czyli co ASO by zrobilo w wypadku takich rozbieznosci we wskazaniach predkosci
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):czy masz 15" czy 16" ilosc obrotow musi byc taka sama...
Tak, a we wbudowanym GPSie opcja "calibrate – use after tire change" to taka podpucha zeby miec argumenty na forum
Generalnie bzdury Wasc gadasz. To ze producent sobie zaklada idealny stan – niskie opony do wiekszych felg i wysokie opony do mniejszych to tylko pobozne zyczenia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):To ze producent sobie zaklada idealny stan – niskie opony do wiekszych felg i wysokie opony do mniejszych to tylko pobozne zyczenia.
i tu sie zgodze z toba
A tak skracajac cala dyskusje, sa zalozenia (jakies tam) i poprawka na "niedoskonalosci" we wskazaniach predkosciomierza...
Nie mozesz jechac szybciej niz wskazuje predkosciomierz – stracisz prawko i to szybko
ale sa tez wyznaczone granice rozbieznosci i to je podalem dla predkosci 120km/h to wskazanie powinno byc pomiedzy 120 i 126km/h – jezeli wskazanie jest 130km/h to co myslisz o takim przyrzadzie?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No i po bólu. Autko naprawione. Nowe zegary wrzucone. DPF naprawiony – tu niestety nie mogę pomóc wiem tylko że nie trzeba było wypalać i nie trzeba było wymieniać . Stare zegary rozebrałem i widać że ktoś brutalnie potraktował diodę DPF. Mam dobrą lutownicę więc myślę że zegary do uratowania. Co do wskazówek faktycznie ktoś składając je za mocno docisnął wskazówki i ciężko chodziły. Mam pytanie czy składając zegary trzeba silniczek ustawić maksymalnie w lewej pozycji i założyć wskazówki tak by pokazywały stan zero na tarczach obrotów i prędkości a E – na paliwie i C – na wskaźniku temperatury? Tak czy inaczej wydaje mi się że zegary będą do odratowania i będą w zapasie
Pozdrawiam wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich.
raczek25
- Od: 22 lis 2009, 19:36
- Posty: 7
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel
67igor1 napisał(a):
"...czyli jadąc 120 pokazuje mi 110 km/h GPS"
120 – 126km/h, czyli wg ASO zegary sa do wymiany
a wy jestescie jakimis zegarmistrzami, pedantami tudziez chirurgami naprawde dla was blad wskazania rzedu 10km/h to jest powod do kupna nowych zegarow ? nie ma samochodu, ktory by mial identyczne wskazanie z GPS, naprawde .. jezdzilem wieloma i zawsze jest blad rzedu 5 km + .. nawet wskazanie Porsche 300km/h rozni sie od prawdziwego o lekko 10 km/h .. przeciez to blad rzedu tylko 3 %
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
67igor1 napisał(a):Nie mozesz jechac szybciej niz wskazuje predkosciomierz – stracisz prawko i to szybko oczko
Biadolisz
Prezzi napisał(a):blad rzedu tylko 3 % krzywy
Toz ja tego samego zdania jestem, tylko pisze, ze Yapa ma racje i za cholere nie da sie utrzymac wskazania predkosci na tym samym poziomie bledu przy zmianie felg/profilu opon Generalnie nie patrze za czesto na ten "zegar" po prawej, bardziej po lewej
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Prezzi calosc ze zrozumieniem:
A zegary mozna latwo naprawic (skorygowac)...
no chyba, ze masz kogos w drogowce...
67igor1 napisał(a):W poprzedniej mojej wypowiedzi zacytowalem serwisowke... czyli co ASO by zrobilo w wypadku takich rozbieznosci we wskazaniach predkosci
A zegary mozna latwo naprawic (skorygowac)...
krzych napisał(a):Biadolisz
no chyba, ze masz kogos w drogowce...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):no chyba, ze masz kogos w drogowce... język
Ta, Lorento! ;D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam.
Przydarzyła mi się dziwna sprawa. Wracając rano z pracy padł zegar prędkościomierza. Jechałem około 80-100 i nagle wskazówka opadła na dół i leży jak nieżywa. Obrotomierz chodzi normalnie, licznik nie kręci kilometrów. Przy zegarach nic nie było grzebane, bo jest oryginalny przebieg 59 tys mil. Będę wdzięczny za udzielone wskazówki.
Pozdrawiam. Marcin.
Przydarzyła mi się dziwna sprawa. Wracając rano z pracy padł zegar prędkościomierza. Jechałem około 80-100 i nagle wskazówka opadła na dół i leży jak nieżywa. Obrotomierz chodzi normalnie, licznik nie kręci kilometrów. Przy zegarach nic nie było grzebane, bo jest oryginalny przebieg 59 tys mil. Będę wdzięczny za udzielone wskazówki.
Pozdrawiam. Marcin.
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
mazi2280 wyglada na to, ze wskazowka nie byla nasadzona poprawnie (za lekko)... rozbierz i sprawdz to...
czy jestes pewien, ze nikt nie grzebal?
Z profilu widac, ze z UK jestes... podjedz, to pomoge
czy jestes pewien, ze nikt nie grzebal?
Z profilu widac, ze z UK jestes... podjedz, to pomoge
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6