Brak wskazań prędkościomierza, dziwna praca obrotomierza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez raczek25 » 22 lis 2009, 19:01

Witam wszystkich !!!
To jest mój pierwszy wpis, dopiero raczkuję :). Moja Mazda 6 czeka jeszcze na papiery ale już wystąpiła pierwsza usterka. Prędkościomierz nie wskazuje aktualnej prędkości, przebieg kilometrów się zwiększa. Zastrzeżenia moje budzi również praca obrotomierza który w pierwszej części pola się zacina – wskazania zmieniają się skokami, po przekroczeniu ok 2000 już idzie płynnie. Zrobiłem testy zegarów tak jak to jest opisane w temacie o funkcjach komputera. Prędkościomierz nic nie wskazał, a obrotomierz zablokował się na 3000 wracając ze wskazania maksymalnego – po wyłączeniu stacyjki wrócił na zero. Mam prośbę czy ktoś wie co to może być ??? Przeszukałem forum ale nie natknąłem się na podobne problemy.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 24 lis 2009, 09:54 przez raczek25, łącznie edytowano 1 raz
raczek25
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 18:36
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel

Postprzez Paweł_JB » 22 lis 2009, 19:26

Z tego co gdzieś wcześniej wyczytałem zegary zachowują się dziwnie jak było coś kombinowane przy przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2009, 21:43
Posty: 40
Skąd: Bstok/Wawa
Auto: Mazda 6 2.3 GY '04

Postprzez Prezzi » 23 lis 2009, 15:44

obrotomierz zatrzymuje sie tak jak opisujesz wracajac z maxa to jest ok !
ale wskazowka chodzi plynnie, nigdy nie skacze ..
na moje ktos odmlodzil twojego rumaka odejmujac mu znaczna czesc przebytego dystansu :|
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 11:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez raczek25 » 23 lis 2009, 18:36

No to mnie zmartwiliście. Czy to że było coś kombinowane przy przebiegu na pewno ma wpływ na pracę zegarów ?? Jakoś nie widzę związku. Przecież jeżeli ktoś by zmienił przebieg to zmienia tylko wpis gdzieś w pamięci komputera hmmmm. No ładnie się zaczyna a czeka mnie jeszcze wymiana paska rozrządu.
raczek25
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 18:36
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel

Postprzez MazdaLublin » 23 lis 2009, 21:14

Związek jest taki że jak ktoś grzebie w przebiegu licznika to trzeba zdjąć wskazówki
a pierdoła nie umiała tego zrobić i się popsuło <lol>
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez hbo » 23 lis 2009, 23:05

MazdaLublin napisał(a):Związek jest taki że jak ktoś grzebie w przebiegu licznika to trzeba zdjąć wskazówki

Serio? przy elektronicznym wyświetlaczu też trzeba? Myślałem, że tylko podpina się kabelek i już :P
raczek25Nie sprawdzałeś przy kupnie autentyczności przebiegu w ASO?
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 00:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez raczek25 » 24 lis 2009, 06:56

Sprawdzałem w serwisie ale był mały problem autko jest z Włoch i miało tylko pierwszy serwis w mazdzie. Potem jak wynika z książki (ksiązka serwisowa ADL – samochód lizingowany) samochód był serwisowany w serwisie forda więc brak wpisów w elektronicznej książce :(. Przebieg tego autka to 114 900 jak na dwa i pół roku to wcale nie mało. Wiem że nigdy nie ma 100% pewności i może faktycznie ktoś grzebał. Prędkościomierz na początku działał dopiero po kilku jazdach takich lokalnych po osiedlu (brak papierów) przestał wskazywać. Pozdrawiam wszystkich.
raczek25
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 18:36
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel

Postprzez Myjk » 24 lis 2009, 07:31

raczek25 napisał(a):autko jest z Włoch

Podstawowa zasada, to przeszukanie forum n/t zastałego problemu – ten, zapewniam, był już poruszany wielokrotnie.
Jak tego dokonać, a także jak poprawnie nazywać wątki aby nie skończyły marnie przeczytasz tu:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.
Ostatnio edytowano 25 lis 2009, 13:11 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojtek » 25 lis 2009, 01:15

raczek25
1. wyjmij zegary, odlacz i podlacz 2 wtyczki. czasem pomaga.
2. ewidentnie wskazowki byly ruszane: obrotomierz za mocno "docisniety" do tarczy – troszke go odciagnij;
predkosciomierz sie slizga -za lekko nasadzony – docisnij, ale z uczuciem, bo to bardzo delikatne sprawy.
Po tym pozostaje sprawdzenie (test zegarow) i ewentualna korekta z GPS-em oczywiscie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 25 lis 2009, 13:14

raczek25, skąd jesteś? Uzupełnij proszę profil – będzie łatwiej.
Jak z Wawy, to mam zegary do polifta "wolne", możesz podjechać i sprawdzimy.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tomik » 25 lis 2009, 15:11

Witam ! jestem świeżym forumowiczem.
Mam jedno pytanie – niedawno zakupiłem mazdę 6 MZR CD 2,0 2004. Od samego początku wskazówka prędkościomierza przesuwała się sposobem skokowym t.zn. przesuwa się drobnymi skokami w górę lub w dół. Oprócz tego potrafi się zawiesić z reguły na wskazaniu 50 km mimo tego, że wyraźnie widać, iż jedzie się szybciej albo znowu dodawać jakieś 90 km do wskazania . Innym razem potrafi spaść na zero. Podczas tych wariacji tylko raz obrotomierz spadł mi na zero podczas jazdy. Żadna kontrolka się nie pali. Nie wiem czy ktoś grzebał w zegarach czy może to jakaś inna przyczyna. Byłem w warsztacie Pana Wieśka z Dębicy wymienić rozrząd i powiedział mi że przebieg 89 kkm jest oryginalny więc poco grzebać w zegarach ?
Tomik
 

Postprzez raczek25 » 25 lis 2009, 17:52

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. Niestety jestem z Mysłowic więc na razie nie będę mógł podskoczyć po te zegary. Myślę że uda się coś wykombinować z tymi które są założone, chyba że padły całkowicie. Jutro wizyta w warsztacie – rozrząd i olej filtry i może te zegary.
Dam znać jak się sprawa skończyła. Pozdrawiam Wszystkich.
raczek25
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 18:36
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 6 Kombi 2007r. 2.0Diesel

Postprzez Yapa » 25 lis 2009, 17:57

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=86467

dwa posty niżej jest podobny temat, ale to mody Ci wyjaśnią wszystko, co i jak :)

Tomik napisał(a):Byłem w warsztacie Pana Wieśka z Dębicy wymienić rozrząd i powiedział mi że przebieg 89 kkm jest oryginalny więc poco grzebać w zegarach ?


przepraszam, nie chcę podważać autorytetu pana Wieśka z Dębicy, ale skąd on ma taką pewność? 2004 rok to jeszcze elektronicznej ksiażki serwisowej nie ma...Sprawdź w ASO historię napraw, to może Ci trochę wyjaśnić w kwestii przebiegu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez gabcio2k83 » 25 lis 2009, 19:01

witam!!!
hmmm... tak czytam ten wasz wątek i ja też mam problem z zegarem prędkościomierza ponieważ przy ruszaniu samochód się toczy i już pokazuje mi 20 km/h a na bank nie jadę tyle no i GPS pokazuje 10 km/h mniej niż ja mam na zegarze czyli jadąc 120 pokazuje mi 110 km/h GPS no i panowie wskazówka zbiornika paliwa jest dla mnie obłędna już po raz trzeci brakło mi paliwa rezerwa zapala się i wskazówka nie schodzi do zera tylko jedna kreska przed końcem i tak już stoi i aż do braku paliwa wiecie może co to ..... bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc z góry dzięki pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 20:55
Posty: 19
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03

Postprzez Kluczi » 25 lis 2009, 19:25

przepraszam, nie chcę podważać autorytetu pana Wieśka z Dębicy, ale skąd on ma taką pewność? 2004 rok to jeszcze elektronicznej ksiażki serwisowej nie ma...Sprawdź w ASO historię napraw, to może Ci trochę wyjaśnić w kwestii przebiegu


Najciekawsze jest to, że każdy post dotyczący działań zegarów poprzedza
niedawno zakupiłem mazdę 6 MZR CD 2,0 2004


Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji.
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 21:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez Yapa » 25 lis 2009, 23:07

gabcio2k83 napisał(a):ja mam na zegarze czyli jadąc 120 pokazuje mi 110 km/h GPS
to raczej normalne, wskazania prędkościomierza zawsze obarczone są pewnym marginesem błędu. do tego dochodzi rozmiar opon, ciśnienie w oponach itp.

gabcio2k83 napisał(a):ezerwa zapala się i wskazówka nie schodzi do zera tylko jedna kreska przed końcem i tak już stoi i aż do braku paliwa wiecie może co to

a tu się nie wypowiem, bo jeszcze nigdy nie widziałem rezerwy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 25 lis 2009, 23:10

MazdaLublin napisał(a):Związek jest taki że jak ktoś grzebie w przebiegu licznika to trzeba zdjąć wskazówki

To chyba w maluchu :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Don Corleone » 26 lis 2009, 09:37

Łącze wątki.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 10:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez zenon » 26 lis 2009, 14:44

gabcio2k83 napisał(a):już po raz trzeci brakło mi paliwa rezerwa zapala się i wskazówka nie schodzi do zera tylko jedna kreska przed końcem i tak już stoi i aż do braku paliwa wiecie może co to...


ja wiem
.
ja wiem
.
.
.
Zajeeeebista naiwność :P
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez gabcio2k83 » 26 lis 2009, 17:05

Drodzy forumowicze , zwracam się do Was z problemem który nie jest tak oczywisty jakby się mogło wydawać, nie jestem tak naiwny jak sądzi Mój przed rozmówca ZENON żeby jeździć na rezerwie nie wiadomo ile kilometrów, problem polega na tym i z tym drogi panie ZENONIE nie mogę sobie poradzić, iż po zapaleniu się rezerwy praktycznie na której według wskazań komputera pokładowego mógłbym przejechać przykładowo 70 km okazuje się iż auto zatrzymuje się po 25 km , co jest dla mnie nie oczywiste jakby się mogło Panie ZENONIE wydawać....dlatego jeżeli ma pan jakiś "mądrzejszy pomysł" lub zna pan rozwiązanie mojego problemu chętnie wysłucham pana rad..... czekam aż pan kolejny raz zabłyśnie na naszym forum pozdrawiam gabcio2k83
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 20:55
Posty: 19
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6