Kontrolka kontroli trakcji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jackdi » 2 gru 2008, 20:07

Po wymianie opon na zimowe podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji taka koloru żółtego auto na szynach. Zabrałem się za sprawdzanie czujników ABS bo tak wyczytałem na forum że może to być jedna z przyczyn, ale wpadłem na pomysł i sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła. Kasowanie też zrobiłem intuicyjnie przekręciłem kluczyk z wciśniętym padałem hamulca i kilka razy podpąpowałem pedałem hamulca. Chyba zaoszczędzone pieniądze przeznaczę na zakup interfejsu do diagnozowania mazd.

Może to się komuś przyda pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2008, 18:30
Posty: 6

Postprzez magicadm » 3 gru 2008, 10:27

jackdi napisał(a):wpadłem na pomysł i sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła.

Możesz dokładnie napisać co to za model i czy ma czujniki ciśnienia?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Maciek 251 » 3 gru 2008, 12:31

Ja miałem/mam podobnie, rano uruchamiam silnik i jade do roboty, żadna kontrolka nie świeci, po jakichś 5min zapala się kontrola trakcji i już nie gaśnie. Po robocie odpalam auto kontrolka świeci przez około 2 min i gaśnie, zdarza mi się to wtedy gdy na zewnątrz jest tem. około 2 st. C w wyższych i niższych tem. nic się nie dzieje.... jakieś pomysły ?? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 17:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez magicadm » 3 gru 2008, 12:34

Maciek 251 napisał(a):jakieś pomysły

Wilgoć w złączach, zimny lut i wiele innych.
Odczytaj DTC
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 4 gru 2008, 08:27

jackdi napisał(a):sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła


Wydaje mi się, że to ma sens jak była spora różnica ciśnień... Wtedy koła miały nieco inną średnicę, ciekawe, że aż na tyle, żeby DSC reagowało...
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 09:29

gstr napisał(a):Wtedy koła miały nieco inną średnicę, ciekawe, że aż na tyle, żeby DSC reagowało...

Ale guma obwodu nie zmieni :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 4 gru 2008, 13:41

magicadm napisał(a):Ale guma obwodu nie zmieni


Minimalnie na pewno zmieni. Pytanie, czy to minimalnie ma jakieś znaczenie... Wyglądałoby na to, że tak – co szczerze mnie dziwi – ale innego uzasadnienia nie widzę.

Chociaż.... jak mało powietrza to inna też będzie przyczepność kół. Może to?
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 14:24

gstr napisał(a):Chociaż.... jak mało powietrza to inna też będzie przyczepność kół. Może to?

Ja to brałbym pod uwagę w przypadku obecności czujników ciśnienia
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez MI$ » 4 lis 2009, 22:07

Taki żółty samochodzik w "poślizgu" ;)

Początkowo zapalała się przy ostrym skręceniu kół w lewo (np. podczas zawracania czy skrętu ). Tylko w lewo! W prawo nic takiego nie występowało. Wystarczyło zgasić auto, zapalić i kontrolka się nie świeciła do pierwszego skrętu w lewo.
Po jakimś czasie zaczęła świecić cały czas. I tak do dziś. Zapala się przy odpaleniu i już nie gaśnie.

Czujniki obrotu koła (nie pamiętam czy tak dokładnie się nazywają ) są czyste i sprawne.

Czy ktoś się już z tym spotkał ?
Ostatnio edytowano 19 lis 2009, 15:06 przez MI$, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 19:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez michu200 » 5 lis 2009, 01:28

Szukanie nie boli !
To może być jedną z przyczyn z mojego doświadczenia w 75% czujnik kąta skrętu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+skr%EAtu
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2008, 23:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Myjk » 5 lis 2009, 08:12

MI$ napisał(a):Czujniki obrotu koła (nie pamiętam czy tak dokładnie się nazywają ) są czyste i sprawne.

Skąd wiesz? :P

PS Podpinałeś się pod komputer?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez MI$ » 5 lis 2009, 08:20

Dzięki Michu.
Podejrzewałem że jest jeszcze jakiś czujnik ale jak się nie wie czego się szuka to ze znalezieniem problem ;)

Myjk napisał(a):PS Podpinałeś się pod komputer?


Podpinałem. Wykasowaliśmy wszystkie błędy i zanim wyjechałem z garażu kontrolki znów się zapaliły. Komputer pokazał błąd komunikacji lub uszkodzenie czujnika obrotu kołą. Podpieliśmy inny na chwile i dalej to samo – czyli czujnik jest OK (ta zębatka z której czujnik odczytuje obroty też jest czysta )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 19:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez zenon » 19 lis 2009, 08:20

Na desce świeci się "samochodzik"

Czy da się coś sprawdzić/wykluczyc domowym sposobem zanim pojadę do serwisu?
Może już ktoś miał taki problmem?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez MI$ » 19 lis 2009, 08:26

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 19:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez szylu » 19 lis 2009, 14:33

ja mam takie pytanie.

otoz po wpadnieciu w poslizg pojawia sie zasiwecona dioda. i zeby ja zgasic trzeba jechac do serwisu. czy za kazdym razem jak wpade w poslizg bede musial tam sie udawac by skasowac to??

czy moze jest cos nie tak z tym ze sie zapala i nie zgasnie...
szylu
 

Postprzez MazdaLublin » 20 lis 2009, 08:31

zenon napisał(a):Na desce świeci się "samochodzik"

Czy da się coś sprawdzić/wykluczyc domowym sposobem zanim pojadę do serwisu?
Może już ktoś miał taki problmem?


kolego prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik skrętu – jest on między przełącznikami świateł i wycieraczek

Obrazek
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez michu200 » 21 lis 2009, 00:27

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+skr%EAtu
Człowiek pisze a co niektórzy czytają bez zrozumienia(bez obrazy) Jak to bywa z elektroniką-zimne luty szczególnie na fotodiodach, wystarczy je poprawić i po kłopocie. Czy to aż takie skomplikowane ? Po co zadawać te same pytania jak odpowiedzi już są lub ma się zero umiejętności manualnych.
Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2008, 23:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez przemow » 6 gru 2010, 09:39

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu związanego z czujnikiem kąta skrętu więc podłączam się do starego. Czy ktoś mógłby wrzucić choć jedno zdjęcie tego czujnika bo nie wiem czego szukać a mam z nim problem.
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 09:19
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: M6 GH 2008 2.0 Pb
wcześniej
M6 GY 2004 2.0 ON

Postprzez aros87 » 6 gru 2010, 10:05

ja ostatnio poprawialem luty w nim bo tez mi swiecila kontrolka trakcji i pomoglo. Nie mam niestety zxdjec:( Ale jak rozkrecisz kolumne to napewno znajdziesz ten czujnik, jest to takie czarne pudeleczko zapinane na zatrzaski z gory kolumny pomiedzy manetkami. Napewno znajdziesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 17:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez przemow » 6 gru 2010, 10:14

Dzięki za odpowiedź. Czy trzeba rozkręcać kolumnę czy tylko te plastiki, które osłaniają kolumnę. Czy ten czujnik jest na górze czy na dole? Czy to lutowanie jest ekstremalnym zadaniem czy w miarę prostym?
Początkujący
 
Od: 25 cze 2010, 09:19
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: M6 GH 2008 2.0 Pb
wcześniej
M6 GY 2004 2.0 ON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6