Ogrzewanie wewnątrz kabiny
Mam problem z ogrzewaniem wewnątrz kabiny – klimatyzacja automatyczna.
Przestało działać zarówno w trybie klimatyzacji Auto jak i ręcznie sterowanym. Również po wyłączeniu klimatyzacji, przez nawiewy dostaje się do środka zimne powietrze.
Czy ktoś miał/ma może taki problem? Co moze byc przyczyną? Auto mam od niedawna, wiec może czegoś nie zauważam a przyczyna jest banalna?
Szukałem na froum trochę, ale nie znalazłem takiego tematu. Jednak jeśli juz był poruszany , to proszę o link.
Przestało działać zarówno w trybie klimatyzacji Auto jak i ręcznie sterowanym. Również po wyłączeniu klimatyzacji, przez nawiewy dostaje się do środka zimne powietrze.
Czy ktoś miał/ma może taki problem? Co moze byc przyczyną? Auto mam od niedawna, wiec może czegoś nie zauważam a przyczyna jest banalna?
Szukałem na froum trochę, ale nie znalazłem takiego tematu. Jednak jeśli juz był poruszany , to proszę o link.
- Od: 9 paź 2009, 16:07
- Posty: 14
- Skąd: Konin
- Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS
Rozumiem że podnosisz temp. pokrętłem po prawej?
Nie ma żadnej reakcji? Nawet jak ustawisz 29 stopni ?
Jaką masz temp. silnika? Jeśli w połowie wskaźnika to prawdopodobnie nie działa/źle działa któryś silniczek/cięgno na dolocie ciepłego powietrza przed wentylatorem.
Temat do działu Mazda 6.
Nie ma żadnej reakcji? Nawet jak ustawisz 29 stopni ?
Jaką masz temp. silnika? Jeśli w połowie wskaźnika to prawdopodobnie nie działa/źle działa któryś silniczek/cięgno na dolocie ciepłego powietrza przed wentylatorem.
Temat do działu Mazda 6.
Tak. Kręce nawet do maksa i nie grzeje.
Temperatura silnika prawidłowa, w połowie wskaźnika.
Odwiedzę ASO, ciekawe czy gwarancja to obejmie. Zobaczymy.
Dzięki za podpowiedź możliwej usterki.
Temperatura silnika prawidłowa, w połowie wskaźnika.
Odwiedzę ASO, ciekawe czy gwarancja to obejmie. Zobaczymy.
Dzięki za podpowiedź możliwej usterki.
- Od: 9 paź 2009, 16:07
- Posty: 14
- Skąd: Konin
- Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS
dzisiaj zrobilem troche lepsze rozeznanie. Ciepłe powietrze zaczęło docierac dopiero po przejechaniu 10 km ale jak już stanąłem w korku to znowu mocno się ochłodziło. Nie wiem o co chodzi... co bu tu można na szybko smamu sprawdzic?
- Od: 29 maja 2008, 20:06
- Posty: 26
- Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM
dacula napisał(a):co bu tu można na szybko smamu sprawdzic?
Grzyby napisał(a):Jaką masz temp. silnika?
Jak poniżej połowy to prawdopodbnie uszkodzony termostat.
Witam, dziś jakoś zimno się zrobiło i chciałem włączyć ogrzewanie, więc ustawiam temperaturę załóżmy 24 stopnie i nic... Czekam i czekam i siła dmuchania jest dalej na najniższym poziomie, a zawsze było tak że za chwilę już leciało ciepłe powietrze i siła dmuchania stale wzrastała... Jeśli chodzi o chłodzenie – to wszystko działa. Co to może być ?
- Od: 20 lut 2010, 21:20
- Posty: 7
Dziś kolejna odsłona problemów z ogrzewaniem Dopiero po 15 minutach jazdy zaczęlo grzać Może ma to coś wspolnego z innym moim problemem ( choć od kilkunastu dni ten problem zniknął ) – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=92074
- Od: 20 lut 2010, 21:20
- Posty: 7
Witam,
Jak dlugo czekacie az zacznie leciec cieple powietrze z dmuchawy (w zimie)?
Ja ustawiam max temp. jade do pracy ok 10 min i wtedy zaczyna leciec ledwo chlodne.
Nie mam zadnego schematu wybaczcie ignorancje ale czy tam jest jakas grzalka ktora mi padla czy jedyne co u mnie grzeje to silnik?
Jak dlugo czekacie az zacznie leciec cieple powietrze z dmuchawy (w zimie)?
Ja ustawiam max temp. jade do pracy ok 10 min i wtedy zaczyna leciec ledwo chlodne.
Nie mam zadnego schematu wybaczcie ignorancje ale czy tam jest jakas grzalka ktora mi padla czy jedyne co u mnie grzeje to silnik?
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
Nie ma żadnych grzałek. Grzeje silnik.
Ale polecałbym próbę dolania płynu do chłodnicy (nie do zbiorniczka wyrównawczego). Czasem można się zdziwić
A wystarczy że poziom trochę opadnie i problem z ogrzewaniem gotowy (nagrzewnica jest najwyższym punktem układu).
Ale polecałbym próbę dolania płynu do chłodnicy (nie do zbiorniczka wyrównawczego). Czasem można się zdziwić
A wystarczy że poziom trochę opadnie i problem z ogrzewaniem gotowy (nagrzewnica jest najwyższym punktem układu).
no fakt, zdziwie sie jesli to zadziala. Ale dzieki, sprobuje.
PS. Jak nie pomoze to chyba rozwiaze problem kupujac kilka takich ... i rozrzuce po siedzeniach
http://allegro.pl/hit-suszarka-do-butow ... 77803.html
Przeciez mi tak pizga rano ze...
PS. Jak nie pomoze to chyba rozwiaze problem kupujac kilka takich ... i rozrzuce po siedzeniach
http://allegro.pl/hit-suszarka-do-butow ... 77803.html
Przeciez mi tak pizga rano ze...
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):no fakt, zdziwie sie jesli to zadziala. Ale dzieki, sprobuje.
No to się przygotuj dokładnie.
Aha, układ odpowietrza się bardzo powoli, więc i w cierpliwość się uzbrój...
Pozdor Myjk
Witam.
Mam taki mały problem, a zarazem spostrzeżenie. Po ustawieniu temperatury na max. 29 , skierowaniu nawiewiu na ciało leci letnie powietrze. Obojętnie czy jest włączone AC, AC ECO czy wyłączona klimatyzacja. Nie da się ogrzać.
Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy to przestawi się wlot powietrza z zewnątrz na cyrkulację wewnętrzną (obieg powietrza tylko wewnątrz samochodu). Natychmiastowo zaczyna lecieć cieplutkie powietrze.
Stąd moje pytanie czy jest to normalne w mazdzie? W poprzednim moim samochodzie toyocie avensis, było to bez różnicy czy wlot powietrza ustawiony na zewnątrz czy wewnątrz.
Mam taki mały problem, a zarazem spostrzeżenie. Po ustawieniu temperatury na max. 29 , skierowaniu nawiewiu na ciało leci letnie powietrze. Obojętnie czy jest włączone AC, AC ECO czy wyłączona klimatyzacja. Nie da się ogrzać.
Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy to przestawi się wlot powietrza z zewnątrz na cyrkulację wewnętrzną (obieg powietrza tylko wewnątrz samochodu). Natychmiastowo zaczyna lecieć cieplutkie powietrze.
Stąd moje pytanie czy jest to normalne w mazdzie? W poprzednim moim samochodzie toyocie avensis, było to bez różnicy czy wlot powietrza ustawiony na zewnątrz czy wewnątrz.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Witaj,
Przy obecnych temperaturach na zewnątrz dla mnie to nic dziwnego. Nie wiem na ile wydajny jest wymiennik ciepła w M6 ale weź pod uwagę że oczekujesz podniesienia temperatury strumienia powietrza o ponad 40 stopni (rano w Poznaniu dzisiaj -14). Jeśli się mylę proszę poprawcie mnie.
Przy obecnych temperaturach na zewnątrz dla mnie to nic dziwnego. Nie wiem na ile wydajny jest wymiennik ciepła w M6 ale weź pod uwagę że oczekujesz podniesienia temperatury strumienia powietrza o ponad 40 stopni (rano w Poznaniu dzisiaj -14). Jeśli się mylę proszę poprawcie mnie.
- Od: 8 lis 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: POZnan*
- Auto: M6 GY 2.0i LF '05
Nie zgodzę się z kolegą wyżej, bo wczoraj ruszyłem, silnik był już nagrzany, nastawiłem nawiew 29*C i na ciało i po niedługim czasie osoba siedząca z tyłu stwierdziła, że zrobiło się ciepło.
Fans, czy płyn chłodzący jest nagrzany do normalnej temp.? Oczywiście, grzanie jest efektywniejsze, gdy ustawiony jest obieg wewnętrzny, jednak dosyć szybko zaczynają wtedy parować szyby.
Fans, czy płyn chłodzący jest nagrzany do normalnej temp.? Oczywiście, grzanie jest efektywniejsze, gdy ustawiony jest obieg wewnętrzny, jednak dosyć szybko zaczynają wtedy parować szyby.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6