róznice pomiedzy 323f a 323f gt?
1, 2
witam!od roku jestem szczesliwym posiadaczem madzi 323f bg 1.8 i jestem z tego autka mega zadowolony wszystko spisuje sie super ale jak to bywa po pewnym czasie mocy zaczyna brakowac.na poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt i przymierzam sie do jego kupna i stad moje pytanie czym sie róznia oprócz siedzen ,tarcz z tyłu no i serduszka czy ma takjak np.civic vti rozpórki,stabilizatory i jeszcze pare rzeczy dodanych.pozdrawiam!
TDI engines are good for old people
- Od: 23 kwi 2009, 01:09
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC
wroc o co kaman
to ten sam silnik Na forum jest pelno tematow na temat roznic miedzy silnikiem 1,6 8V, 1,6 16V, 1.8 16V SOHc i 1.8 DOHC. Co do silnikow 1,8 i 18 GT, tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada, tak jak i el. szyby szyberdach ABS, GT za to mozesz trafic z lusterkami el., i fotele GT + plus dodatkowy spojler, tak wizualnie się różnia. Co do silników to wiadomo ze GT jest na 2 wałkach tu masz wiecej : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50421&highlight=sohc+dohc opcja szukaj nie boli, a twoj temat i tak pewnie trafi do kosza. Pozdrawiamna poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada
Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.
LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.
Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GT
LoboAlien napisał(a):i fotele GT
W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu
Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz
Ja w SOHC miałem takie same lusterka
gogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka
eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 ale spojlera to już nie miała no i chrakterystyczne czerwone pole na zegarach Wiecej mocy więcej obrotów:P
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
Moja spojlera akurat nie miała ale nie jestem taki pewien czy to była wyłączność GT. Ktos kiedyś pisał na forum, że kupując nową Mazdę można było sobie zamówić taki spojler jako wyposażenie dodatkowe do każdej wersji silnikowej.
Obrotomierz oczywiście z czerwonym polem od 7000obr. W 1.8 SOHC od 6000obr. a w 1.6 od 6200obr.
Obrotomierz oczywiście z czerwonym polem od 7000obr. W 1.8 SOHC od 6000obr. a w 1.6 od 6200obr.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz
Ja w SOHC miałem takie same lusterkagogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka
eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę
Moja też 94, kubełki ma lecz dwu rurki niet Z lusterkami od GT w SOHC się nie spotkałem Jak wcześniej ktoś wspomniał, podejrzewam że można sobie było wybierać wyposażenie.
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Lusterka elektryczne itp mozna było za dopłata zamówić w każdej wersji, ale czarnego dodatkowego spojlera niet. Takowy dostępny był tylko w GT.
Po tylu latach sporo pewnie jest poodkładane w innych wersjach.
U mnie zegary są od SOHC bo mam czerwone pole na 6.000.
Po tylu latach sporo pewnie jest poodkładane w innych wersjach.
U mnie zegary są od SOHC bo mam czerwone pole na 6.000.
dziekuje za odpowiedzi własnie chodziło czy jest ``sztywniejsza``czy ma lepsze zawieszenie ,półoski itd.jeszcze raz dzieki jak kupie to sie pochwaleJacek176 napisał(a):LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada
Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.
Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GTLoboAlien napisał(a):i fotele GT
W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu
Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)
TDI engines are good for old people
- Od: 23 kwi 2009, 01:09
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC
marktds napisał(a):a mam 323F z 92' 1.6 16V i mam spoiler jak rozkodowywałem VIN to był w nim zapis o tym spoilerku
I ten czarny? Bo mazda ten pod kolor też traktuje jako spojler.
Bo jak tak to wychodzi, że ori GT można poznac tylko po DOHC w VIN.
- Od: 3 lis 2008, 19:31
- Posty: 108
- Skąd: Gostyniec
- Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r
pod maską jest szeroka pokrywa zaworów z napisem DOHC... w tym styluhttp://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2019/2121/5046060004_large.jpg
jak masz taką, to będziemy wymieniać dalej;)
jak masz taką, to będziemy wymieniać dalej;)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Najszybciej i najpewniej, że jest to ori GT, a nie przekładka to po VIN.
Do różnic:
-inne zawieszenie, skrzynia i jak kolega napisał silnik
– czarny spojler na klapie, fabrycznie nie malowany
– środek
To tak z grubsza na oko.
A tak przy okazji na forum już jest sporo tematów o różnicach GT.
Pokaż swoją.
Do różnic:
-inne zawieszenie, skrzynia i jak kolega napisał silnik
– czarny spojler na klapie, fabrycznie nie malowany
– środek
To tak z grubsza na oko.
A tak przy okazji na forum już jest sporo tematów o różnicach GT.
Pokaż swoją.
Srodek to niekoniecznie pewna metoda – wychodzily 1.6 z kubelkami. Jak wrzucic do takiej silnik z GT to juz prawie to samo na oko Ale tylko prawie, bo malo kto przeklada jeszcze zegary – a kazda wersja silnikowa ma czerwone pole w innym miejscu.
Wszystko można przełożyć do 1,6 i będzie wyglądać jak GT
Po lifcie chyba były już w serii w 1,6 te fotele. Tak, że proponuję dekoder i sprawdzić po VIN wtedy wiadomo na pewno.
U mnie ktoś zmieniał zegary bo mam od 1,8 SOHC. Mam czerwone pole na 6k.
W 1,8 w serii tarcze z przodu były większe i z tyłu tarcze. W 1,6 z tyłu były bębny. Nie wiem jak z ABS. Bo w mx-3 1,6 z ABS miałem z tyłu tarcze.
Po lifcie chyba były już w serii w 1,6 te fotele. Tak, że proponuję dekoder i sprawdzić po VIN wtedy wiadomo na pewno.
U mnie ktoś zmieniał zegary bo mam od 1,8 SOHC. Mam czerwone pole na 6k.
W 1,8 w serii tarcze z przodu były większe i z tyłu tarcze. W 1,6 z tyłu były bębny. Nie wiem jak z ABS. Bo w mx-3 1,6 z ABS miałem z tyłu tarcze.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość