Wymiana termostatu

Postprzez tracer » 29 wrz 2009, 19:40

Mógłby ktoś mi pomóc i opisać jak powinna przebiegać wymiana termostatu w 626 93 r. 2.0 16v z lpg ? Możecie zacząć od tego, gdzie się on dokładnie znajduje :)
tracer
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 19:48

Z tego co kojarzę (bo mało ostatnio mam wspólnego z GF) to jeśli masz klimatyzację to znajduje się on nad sprężarką klimy. Jeśli nie to gdy staniesz przed autem, to patrząc na silnik termostat będziesz miał po lewej stronie silnika od przodu gdzie dochodzi wąż od chłodnicy, nie przegapisz spoko ;)
Spuść wodę z chłodnicy, zdejmij wąż z obudowy termostatu, odkręć obudowę (2 śrubki, bodaj 10) i gotowe, termostat masz na "talerzu".
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2009, 19:54

Interesujący na element znajduje się z przodu silnika, biegnie do niego gumowy gruby wąż. Silnik jest żeliwny a obudowa termostatu aluminiowa więc rzuca się w oczy. Demontaż: odkręcić obaskę węża –> zdjąć wąż –>odkręcić dwie śruby mocujące obudowę termostatu do bloku silnika –> zdjąć całość –> wyjąć termostat –> teraz biegiem do domu zanim właściciel auta usłyszy że ktoś mu w garażu gmyra. Montaż zaczynamy w ten sam sposób, czyli od demontażu zepsutego termostatu (wyłączając szybką ewakuację z obcego garażu), montaż następuje w kolejności odwrotnej do demontażu.

Warunki BHP:
-zwrócić szczególną uwagę na temperaturę silnika
-absolutnie nie pić alkoholu wypływającego z silnika podczas demontażu części
-uważać na psa na obcej posesji
Tyle, daj znać jak ci poszło ;)
Ostatnio edytowano 29 wrz 2009, 20:09 przez bazyl wspaniały, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:00

bazyl wspaniały napisał(a):alkocholu

Nie no proszę... alkoHolu
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2009, 20:01

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Nie no proszę... alkoHolu

Mam automatyczne CeHa na klawiszach :P
Nikt nie jest doskonały, ale ja wiem gdzie jest termostat :P ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:05

bazyl wspaniały napisał(a):ale ja wiem gdzie jest termostat

Czytaj uważnie temat od początku :|
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2009, 20:08

Skrzypek_na_dachu a coś ty taki poważny?? Masz opisane co i jak więc czego jeszcze marudzisz. Jak cię tak mój błąd razi w oczy to już go poprawiam, może doczytasz że jest tam opisane co trzeba zrobić i gdzie żeby było dobrze.

Czyli
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Czytaj uważnie temat od początku

odpowiedź: czytaj co Ci się odpisuje.
Pozdrawiam
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:11

Spoko <faja>
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez dyszel » 29 wrz 2009, 20:11

Skrzypek na dachu a co żeś się tej ortografii uczepił? :| Bazyl udzielił gościowi fachowej porady i to się liczy, a nie jakieś tam ha czy cecha <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez tracer » 29 wrz 2009, 20:15

Skrzypek_na_dachu napisał(a):jeśli masz klimatyzację to znajduje się on nad sprężarką klimy.


mam klimę, więc jak rozumiem w takim wypadku opis "po lewej stronie silnika od przodu gdzie dochodzi wąż od chłodnicy" jest już nie aktualny ? pojawia się kolejne pytanie, gdzie jest sprężarka klimy ? Wielkie dzięki za opis co robić po kolei, jak już będe miał pewność, że go znalazłem to będzie z górki.
tracer
 

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:16

Tylko mnie nie pobijta ;)
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez bazyl wspaniały » 29 wrz 2009, 20:19

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Spoko

<piwo>
tracer napisał(a):jest już nie aktualny

Klima niczego nie zmienia, termostat w FSie jest cały czas w tym samym miejscu ;)

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Tylko mnie nie pobijta

Nie łudź się, już trup jesteś <killer> :P ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:26

To zaraz z opisu ściagnę skąd jestem, bo jeszcze sobie spiszecie i mnie znajdziecie hahaha
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez dyszel » 29 wrz 2009, 20:40

A tak w ogóle to mazda GF nie była produkowana w 93 roku :P Tak więc nie poprawiaj kolego innych jak sam piszesz głupoty ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 20:48

Możemy polemizować na tem temat, ponieważ blok silniika jest taki sam w GE i GF :P i z rozmieszczenia podzespołów takich jak np. termostat sie nie różnią :P więc kto pisze głupoty kolego? :P
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez dyszel » 29 wrz 2009, 20:56

Silnik FS występował zarówno w GE jak i w GF, ale wkurza mnie to że ktoś poprawia komuś ortografy a sam myli się w oznaczeniach generacji – koniec OT ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 21:03

Dlaczego się mylę? Nie używałem żadnych oznaczeń motoru więc o co ci chodzi? Zacytuj może miejsce, w którym popełniłem błąd, będzie wszystkim łatwiej. A tobie szczególnie bo widzę, że masz delikatne trudności :P
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez dyszel » 29 wrz 2009, 21:08

tracer napisał(a):Mógłby ktoś mi pomóc i opisać jak powinna przebiegać wymiana termostatu w 626 93 r. 2.0 16v z lpg ? Możecie zacząć od tego, gdzie się on dokładnie znajduje

widzisz rocznik?

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Z tego co kojarzę (bo mało ostatnio mam wspólnego z GF

Jak się czepiasz za ortografa to ja się czepiam za GF :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 29 wrz 2009, 21:12

dyszel85 napisał(a):Silnik FS występował zarówno w GE jak i w GF

Twoje czepianie uważam za bezzasadne :P
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez bazyl wspaniały » 30 wrz 2009, 08:51

Skrzypek_na_dachu napisał(a):bo jeszcze sobie spiszecie i mnie

Już spisane sąsiedzie :P
Pokój chopy, spory i waśnie i tak termostatu nie ruszą <lol>

tracer nie zapomnij dać znać jak Ci poszło, ta wiedza może się komuś kiedyś przydać :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6