Przegub wenętrzny- pytania
Strona 1 z 1
Witam,
Prawdopodobnie mam do wymiany z lewej strony przegub wewnętrzny.
Objawy:
Wibracje karoserii podczas jazdy przy min. 90km/h ale także podczas szybkiego przyspieszania, toczenia się na biegu i hamowania silnikiem. Stukot i hałas który wydobywa się z miejsca na nogi pasażera. Wszystkie objawy ustają po wrzuceniu na luz.
Sprawdziłem to w następujący sposób:
Po podniesieniu lewej strony auta i pokręceniu kołem słychać jak coś chrubocze w tym
przegubie. Czuć luzy na półosi.
I teraz moje pytania:
1.Co jest powodem uszkodzenia tego przegubu? krzywa półoś? krzywe sprzęgło?
(jak rozpoznać że jest krzywa półoś lub sprzęgło), uderzenie w koło? (był malowany cały błotnik)
2. Czy można wymienić tylko przegub bez półosi? Jeśli tak to czy ten przegub będzie pasował? http://www.przeguby.pl/sklep/catalogue/produkt.php?id=5335
3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału.
Prawdopodobnie mam do wymiany z lewej strony przegub wewnętrzny.
Objawy:
Wibracje karoserii podczas jazdy przy min. 90km/h ale także podczas szybkiego przyspieszania, toczenia się na biegu i hamowania silnikiem. Stukot i hałas który wydobywa się z miejsca na nogi pasażera. Wszystkie objawy ustają po wrzuceniu na luz.
Sprawdziłem to w następujący sposób:
Po podniesieniu lewej strony auta i pokręceniu kołem słychać jak coś chrubocze w tym
przegubie. Czuć luzy na półosi.
I teraz moje pytania:
1.Co jest powodem uszkodzenia tego przegubu? krzywa półoś? krzywe sprzęgło?
(jak rozpoznać że jest krzywa półoś lub sprzęgło), uderzenie w koło? (był malowany cały błotnik)
2. Czy można wymienić tylko przegub bez półosi? Jeśli tak to czy ten przegub będzie pasował? http://www.przeguby.pl/sklep/catalogue/produkt.php?id=5335
3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału.
- Od: 30 wrz 2008, 19:59
- Posty: 52
- Skąd: opolskie
- Auto: 323f V6 BA
Witam
Kolego pablo19 niestety to co jest na linku to jest zewnętrzny wiec jak sam wywnioskujesz nie będzie pasował tez mam do wymiany przegub lewy wewnętrzny od strony skrzyni ale za cholerę nie umiem go znaleźć
po której stronie masz drgania
ja mam po prawej ale to chyba nie od przegubu a od opon? ale do końca nie wiem
i przyłączam się do pytania kolegi również z jakiej przyczyny może to być do wymiany???
pozdro
Kolego pablo19 niestety to co jest na linku to jest zewnętrzny wiec jak sam wywnioskujesz nie będzie pasował tez mam do wymiany przegub lewy wewnętrzny od strony skrzyni ale za cholerę nie umiem go znaleźć
po której stronie masz drgania
ja mam po prawej ale to chyba nie od przegubu a od opon? ale do końca nie wiem
i przyłączam się do pytania kolegi również z jakiej przyczyny może to być do wymiany???
pozdro
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
chłopaki zawsze siada przegub pierwszy prawy czyli jesli masz do wymiany z lewej to znaczy ze był jusz wymieniany przegub prawy koszt przegubu 190 zl orginalny 100 zl zamieniki
a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
witam
ja kupiłem prawy przegub wewnetrzny razem z oską na allegro. kilka godz w warunkach domowych , bez kanału i po sprawie. juz nie słychac zadnych stuków przy jezdzie na wprost.
pozdrawiam
GieraPPa napisał(a):a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?
ja kupiłem prawy przegub wewnetrzny razem z oską na allegro. kilka godz w warunkach domowych , bez kanału i po sprawie. juz nie słychac zadnych stuków przy jezdzie na wprost.
pozdrawiam
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
turtles08 napisał(a):A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie masz pukniecia? U mnie winą była podpora przegubu bo za parę dni póżniej już nie odjechałem.
Też czasami puknie. Nawet przy zmianie z dwójki na trójkę też puknie.
Byłem dziś u mechanika. Stwierdził że przegub wew. ewentualnie jeszcze skrzynia biegów.
Za wymianę przegubu chce 80 zł. Teraz tylko znaleźć przegub.
- Od: 30 wrz 2008, 19:59
- Posty: 52
- Skąd: opolskie
- Auto: 323f V6 BA
tez musze kupic ale nie ma gdzie.....
slyszalem tez ze nowego to wogole nie dostane tylko uzywki musze szukac.....
oczywiscie uzywke mozna jeszcze w gorszym stanie znalezc
slyszalem tez ze nowego to wogole nie dostane tylko uzywki musze szukac.....
oczywiscie uzywke mozna jeszcze w gorszym stanie znalezc
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
koledzy ja mam takie same objawy, stuk podczas puszczenia sprzęgła przy zmianie biegu, czasami na wiekszych nierównościach to słychać lub gdy szarpne i stuk jest strasznie głosny, pojechałem na przegląd, wszystko wporzadku mi powiedział koles ale po chwili rozmowy mowi ze to pewnie przegub wew. jeszcze nie wymienialem bo brak funduszy i chce sprawdzić czy sam przegub wew.
A przeguby znajdziecie tutaj, ja zawsze tam kupuje i naprawde polecam:
http://carspeed.pl/
A przeguby znajdziecie tutaj, ja zawsze tam kupuje i naprawde polecam:
http://carspeed.pl/
- Od: 21 sty 2007, 11:23
- Posty: 2029
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: X6 CA KF
pablo19....zanim zaczniesz wymieniać przegub wewnętrzny ( dokonasz jego zakupu ) ....lepiej niech mechanik go wyciągnie wraz z półośką ze skrzyni i oceni jego stan faktyczny....abys nie miał sytuacji takiej jak ja że kupiłem kompletnę półośkę wraz z przegubami wewnętrznym i zewnętrznym....zapłacilem za wymianę łącznie z zakupem ok 400 zł....a guzik to pomogło, bo okazało się że tak naprawdę padł mechanizm różnicowy w skrzyni !!....no i w końcu wymienilem całą skrzynię by mieć spokój.
Niestety ten zabieg kosztował mnie kolejne 650 wraz z nowym olejem do skrzynki.
Niestety ten zabieg kosztował mnie kolejne 650 wraz z nowym olejem do skrzynki.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Dziś została wymieniona półośka wraz z przegubami.
Wibracje i stuki które wymieniłem kilka postów wyżej powodował przegub wewnętrzny.
Cała wymiana kosztowała mnie ok. 300 zł. 80 zł wymiana, 200 zł półośka wraz z przegubami+ koszty wysyłki.
Narazie jest cisza i spokój i oby tak dalej
Wibracje i stuki które wymieniłem kilka postów wyżej powodował przegub wewnętrzny.
Cała wymiana kosztowała mnie ok. 300 zł. 80 zł wymiana, 200 zł półośka wraz z przegubami+ koszty wysyłki.
Narazie jest cisza i spokój i oby tak dalej
- Od: 30 wrz 2008, 19:59
- Posty: 52
- Skąd: opolskie
- Auto: 323f V6 BA
Kupiłem używaną półośkę wraz z przegubami.
http://moto.allegro.pl/item734393410_mazda_2_0_v6_323_polos_przegob_manual.html
http://moto.allegro.pl/item734393410_mazda_2_0_v6_323_polos_przegob_manual.html
- Od: 30 wrz 2008, 19:59
- Posty: 52
- Skąd: opolskie
- Auto: 323f V6 BA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości