Przegub wenętrzny- pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pablo19 » 27 wrz 2009, 12:27

Witam,

Prawdopodobnie mam do wymiany z lewej strony przegub wewnętrzny.

Objawy:
Wibracje karoserii podczas jazdy przy min. 90km/h ale także podczas szybkiego przyspieszania, toczenia się na biegu i hamowania silnikiem. Stukot i hałas który wydobywa się z miejsca na nogi pasażera. Wszystkie objawy ustają po wrzuceniu na luz.

Sprawdziłem to w następujący sposób:
Po podniesieniu lewej strony auta i pokręceniu kołem słychać jak coś chrubocze w tym
przegubie. Czuć luzy na półosi.

I teraz moje pytania:

1.Co jest powodem uszkodzenia tego przegubu? krzywa półoś? krzywe sprzęgło?
(jak rozpoznać że jest krzywa półoś lub sprzęgło), uderzenie w koło? (był malowany cały błotnik)

2. Czy można wymienić tylko przegub bez półosi? Jeśli tak to czy ten przegub będzie pasował? http://www.przeguby.pl/sklep/catalogue/produkt.php?id=5335 :)

3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału. :D
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez Pioteq25 » 27 wrz 2009, 12:42

3. Czy można to wymienić w warunkach domowych tzn bez kanału.
nie :P
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1688 (0/10)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: M6 RF7J

Postprzez GieraPPa » 27 wrz 2009, 13:16

Witam

Kolego pablo19 niestety to co jest na linku to jest zewnętrzny wiec jak sam wywnioskujesz nie będzie pasował tez mam do wymiany przegub lewy wewnętrzny od strony skrzyni ale za cholerę nie umiem go znaleźć

po której stronie masz drgania ??
ja mam po prawej ale to chyba nie od przegubu a od opon? ale do końca nie wiem

i przyłączam się do pytania kolegi również z jakiej przyczyny może to być do wymiany???



pozdro
Avatar użytkownika
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 196
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez pablo19 » 27 wrz 2009, 14:53

GieraPPa napisał(a):po której stronie masz drgania pytajnik


Siedząc za kierownicą to z prawej strony mam do wymiany.
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez damianmatrix » 27 wrz 2009, 16:53

chłopaki zawsze siada przegub pierwszy prawy czyli jesli masz do wymiany z lewej to znaczy ze był jusz wymieniany przegub prawy koszt przegubu 190 zl orginalny 100 zl zamieniki
 
Od: 28 sty 2009, 19:49
Posty: 31 (0/1)
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez GieraPPa » 27 wrz 2009, 17:07

a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 196
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez pablo19 » 27 wrz 2009, 21:13

GieraPPa napisał(a):a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?


Do carspeed dzwoniłeś? Też nie ma?
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez Gostek » 27 wrz 2009, 23:21

witam
GieraPPa napisał(a):a powiedz mi kolego gdzie taki cudo można znaleźć obdzwoniłem ponad 20 sklepów i nikt nie ma wew lewego przegubu?

ja kupiłem prawy przegub wewnetrzny razem z oską na allegro. kilka godz w warunkach domowych , bez kanału i po sprawie. juz nie słychac zadnych stuków przy jezdzie na wprost.
pozdrawiam
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez turtles08 » 28 wrz 2009, 06:02

Witam ja też miałem takie wibracje w mx3. A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie masz pukniecia? U mnie winą była podpora przegubu bo za parę dni póżniej już nie odjechałem.
Obrazek
 
Od: 28 maja 2008, 12:05
Posty: 39
Skąd: Zgierz
Auto: Mx3 1.8 v6

Postprzez pablo19 » 28 wrz 2009, 19:25

turtles08 napisał(a):A jak zmieniasz z 1 na 2 to nie masz pukniecia? U mnie winą była podpora przegubu bo za parę dni póżniej już nie odjechałem.


Też czasami puknie. Nawet przy zmianie z dwójki na trójkę też puknie.

Byłem dziś u mechanika. Stwierdził że przegub wew. ewentualnie jeszcze skrzynia biegów. :|

Za wymianę przegubu chce 80 zł. Teraz tylko znaleźć przegub.
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez flashmaniac » 30 wrz 2009, 23:33

tez musze kupic ale nie ma gdzie.....
slyszalem tez ze nowego to wogole nie dostane tylko uzywki musze szukac.....
oczywiscie uzywke mozna jeszcze w gorszym stanie znalezc :)
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez zaba132 » 2 paź 2009, 10:44

koledzy ja mam takie same objawy, stuk podczas puszczenia sprzęgła przy zmianie biegu, czasami na wiekszych nierównościach to słychać lub gdy szarpne :P i stuk jest strasznie głosny, pojechałem na przegląd, wszystko wporzadku mi powiedział koles ale po chwili rozmowy mowi ze to pewnie przegub wew. jeszcze nie wymienialem bo brak funduszy i chce sprawdzić czy sam przegub wew.

A przeguby znajdziecie tutaj, ja zawsze tam kupuje i naprawde polecam:

http://carspeed.pl/
Avatar użytkownika
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2038
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez farciarz » 3 paź 2009, 01:38

pablo19....zanim zaczniesz wymieniać przegub wewnętrzny ( dokonasz jego zakupu ) ....lepiej niech mechanik go wyciągnie wraz z półośką ze skrzyni i oceni jego stan faktyczny....abys nie miał sytuacji takiej jak ja że kupiłem kompletnę półośkę wraz z przegubami wewnętrznym i zewnętrznym....zapłacilem za wymianę łącznie z zakupem ok 400 zł....a guzik to pomogło, bo okazało się że tak naprawdę padł mechanizm różnicowy w skrzyni !!!!....no i w końcu wymienilem całą skrzynię by mieć spokój.

Niestety ten zabieg kosztował mnie kolejne 650 wraz z nowym olejem do skrzynki.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1886
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Mazda 323F BA 1.5 DOHC i coś tam jeszcze :)

Postprzez pablo19 » 8 paź 2009, 19:22

Dziś została wymieniona półośka wraz z przegubami.

Wibracje i stuki które wymieniłem kilka postów wyżej powodował przegub wewnętrzny.

Cała wymiana kosztowała mnie ok. 300 zł. 80 zł wymiana, 200 zł półośka wraz z przegubami+ koszty wysyłki.

Narazie jest cisza i spokój i oby tak dalej :D
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez Krzysiek27 » 10 paź 2009, 12:13

Półośke kupowałeś używaną czy nową? Czy tylko sam przegub? Bo ja musze wymienić wewnętrzny przegub, ale nigdzie w necie nie widze, tylko zewnętrzne sprzedają.
Avatar użytkownika
 
Od: 21 lip 2009, 19:33
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 '94 LPG

Postprzez pablo19 » 10 paź 2009, 15:02

 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 54
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323