Witam, problem nieraz wałkowany, ale:
Spadł mi poziom płynu hamulcowego poniżej połowy, zużycie tarcz i klocków.
Problem tkwi w tym, że chciałbym dolać płynu, a nie wymieniać, wymianę planuje na wiosnę 2010 przy wymianie tarcz i klocków.
W instrukcji piszę, że zalecany jest DOT-3 i normy SAE1703 oraz FMVSS116, na korku piszę only DOT-3.
Auto było przywiezione z Niemiec rok temu na i wiosnę, na karteczkach od serwisu klimy, wymiany oleju itp było napisane, że zalany jest mineralny płyn hamulcowy (zaznaczone było krzyżykiem opcja mineral, opcjonalne były DOT3, DOT4, DOT5.1, oraz data następnego przeglądu 04/09, wymiana ta byla dokonana 04/07 przy przebiegu 150tys, firma serwisujaca w Niemczech to ATU auto teile unger) druga strona karteczki dotyczyła wymiany oleju w silniku.
Płyn ma kolor żółtawo-zielony, taki sam kolor jak DOT4 z organiki.
Pobrałem troszkę płynu strzykawka ze zbiorniczka i porównałem z tym DOT4 z Organiki i wyglądały identycznie, następnie wymieszałem co nie spowodowało, żadnych zmian w konsystencji.
Zastanawiam się czemu na karteczce było zaznaczone mineral, no nie sądzę, aby jakiś serwis nalał płynu mineralnego do układu przystosowanego do syntetycznego zalanego oryginalnie DOT3.
Pytanie co dolać i czy jest jakaś możliwość bądź tester płynu hamulcowego.
Jeśli zdecyduje się na wymianę to jak przeprowadzić proces wymiany płynu,
Dolewać po mału płyn do zbiorniczka tak aby nie zapowietrzył się,i jednocześnie jedna osoba będzie pompować pedałem, a druga upuszczać płyn na odpowietrznikach? i tak postępować z każdym kołem.
Natomiast w jakiej kolejności upuszczać płyn i jaka ilość przepuścić płynu, po pól litra z tyłu i po ok 0,25 litra z przodu.
Co natomiast ze sprzęgłem jak w obwodzie sprzęgła postępować? i w jakiej kolejności na końcu?
Ostatecznie co nalać DOT3 czy DOT4?
Pozdr.
Wymiana płynu hamulcowego
Strona 1 z 1
DOT-3 i DOT-4 można mieszać. Różnica między nimi polega na wyższej temperaturze wrzenia tego drugiego.
hermol, dziękuję za bardzo szybko reakcję w sprawie regulaminowej
hermol, dziękuję za bardzo szybko reakcję w sprawie regulaminowej
Nikt nie wymieniał płynu w układzie z ABS-em, czytałem, że pompowanie pedału w układach z ABS-em i stabilizatorami toru jazdy badz kontrola trakcji nie jest wskazane i nalezy uklad przedmuchiwac powietrzem
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Odświeżam wątek .
Jak się ma wymiana płynu do samochodu z ABS ? Wymieniał ktoś już w swojej GF ?
Jak się ma wymiana płynu do samochodu z ABS ? Wymieniał ktoś już w swojej GF ?
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Ja u siebie wymieniałem niedawno. Normalna procedura, czyli wyciągnięcie starego płynu strzykawką, później lanie nowego i odpowietrzanie każdego koła z osobna. Przy okazji można odpowietrzyć sprzęgło, bo ten sam płyn zasila hamulce i sprzęgło, więc przy wymianie warto odpowietrzyć oba układy. Użyłem płynu DOT4 firmy K2
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Czyli przy wszystkich 4 kołach normalnie pompujemy. A jak zrobić żeby w układzie sprzęgła tez wymienić ? jak tam odpowietrzyć ?
Całą operacje wykonywałeś z włączonym silnikiem czy nie ?
Całą operacje wykonywałeś z włączonym silnikiem czy nie ?
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Robił to mój znajomy mechanior. Odpowietrzanie robił na zgaszonym silniku. Płyn DOT4 w zbiorniku jest wspólny dla układu hamulcowego i sprzęgła, także jak odpowietrzysz hamulce, to później robisz to samo ze sprzęgłem. Metoda jest analogiczna, czyli pompowanie sprzęgłem i popuszczanie odpowietrznika, dolewanie płynu, itd. Odpowietrznik masz przy wysprzęgliku skrzyni biegów.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
ok dzieki
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6