Mazda3 MPS (BK) – Opinie i Informacje
mi się podoba w niej, że mając 193 cm wzrostu mam w niej więcej miejsca niż w 6 mps czy mojej audicy A6, i na nogi i na głowę i na odległość od słupka. pod tym względem jest świetnie.
jeśli ktoś się zastanawia pomiędzy 6 a 3 w mpsie/speedzie, to środek zdecydowanie wygodniejszy i bardziej sportowy w 3. i przede wszystkim wyższe i wygodniejsze fotele z trzymanie bocznym. te w 6-ce to porażka.
6kę 2006 r. testowałem, a 3 mam w 2007 roku.
no i autentyko mało pali, momentami jadąc 180 km/h w trasie, kawałek po mieście i dając mu buta z postojów wyszło mi 19,5mpg czyli to jak pametam coś koło 11 l.l. chciałbym żeby jakiś posiadacz Focusa St, czy subaru na turbinie mógł się pochwalić takim wynikiem
jeśli ktoś się zastanawia pomiędzy 6 a 3 w mpsie/speedzie, to środek zdecydowanie wygodniejszy i bardziej sportowy w 3. i przede wszystkim wyższe i wygodniejsze fotele z trzymanie bocznym. te w 6-ce to porażka.
6kę 2006 r. testowałem, a 3 mam w 2007 roku.
no i autentyko mało pali, momentami jadąc 180 km/h w trasie, kawałek po mieście i dając mu buta z postojów wyszło mi 19,5mpg czyli to jak pametam coś koło 11 l.l. chciałbym żeby jakiś posiadacz Focusa St, czy subaru na turbinie mógł się pochwalić takim wynikiem
- Od: 29 kwi 2009, 18:54
- Posty: 23
- Skąd: Wwa
- Auto: mazda 3 speed 2007r.
co do wielkości wnętrza 3 odniosłem troche inne wrazenie moc speed 3,6,mps jest taka sama 260hp, kiedyś znalazłem w internecie ze 6 mps ma przełącznik którym to można zmieniac charakterystyke jazdy czyli 4x4, zima, lato lub mokra nawierzchnia
ps sory to nie tu miałem napisac
ps sory to nie tu miałem napisac
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
Fajnie, że wrzuciłeś temat. Może jakoś "pociągniemy" ten dział bo ogólnie wieje pustką...
Z napędem FWD to byłem zaskoczony, mogli się lepiej postarać. U siebie w sumie też bym wolał stały 4x4 jak w Subaru ale z braku laku dobry i a'la Haldex. Choć podobno spalanie by jeszcze wzrosło przy stałym napędzie.
Ciekawe, bo w CX-sie przeważnie zgadza się do 0.1 l, a nawet i mniej. Maksymalne przekłamanie chyba miałem 0.2 czy 0.3 i pewnie to wina dystrybutora (można sprawdzić klikając na moją ikonkę spalania) Silnik ten sam więc przyczyna pewnie wyłącznie w kalibracji. Czemu nie potrafią tego zrobić w fabryce? Podobnie było z M6 w dieslu, do litra zakłamania.misiekwaw napisał(a):To co mnie początkowo denerwowało, bezpośrednio po przesiadce ze Skody Octavii, to słaba funkcjonalność i żenująco niska dokładność wskazań komputera pokładowego (przekłamania w podawanym zużyciu paliwa dochodzące do 10%)
A skrzynię masz 5-tkę czy 6-tkę?Ciekawi mnie czy do wszystkich DISI ładują to samo.misiekwaw napisał(a):najbardziej denerwujące w aucie o sportowym zacięciu są trudności z wrzuceniem 3 biegu (i tylko 3 biegu) występujące kiedy chce się to zrobić bardzo szybko i/lub jedzie się w koleinach – zdarza się wtedy trafić jakoś dokładnie pomiędzy 1 a 3 jakby w "ściane" i nic poza cofnięciem ręki, ponownym wysprzęgleniem i ponowieniem próby nie da się w tej sytuacji zrobić smutny
Przynajmniej masz podświetlenie– podświetlenie schowka działające cały czas przy zapalonych światłach, nie jest to jakaś szczególna wada, jest to poprostu bez sensu zabki
Z napędem FWD to byłem zaskoczony, mogli się lepiej postarać. U siebie w sumie też bym wolał stały 4x4 jak w Subaru ale z braku laku dobry i a'la Haldex. Choć podobno spalanie by jeszcze wzrosło przy stałym napędzie.
domin1979 napisał(a):Fajnie, że wrzuciłeś temat. Może jakoś "pociągniemy" ten dział bo ogólnie wieje pustką...
dział będą zapewne "ciągnąć" głównie właściciele CX-7 bo ich jest całkiem sporo w porównaniu z 6 MPS a o 3 MPS to w ogóle nie ma co wspominać
domin1979 napisał(a):Ciekawe, bo w CX-sie przeważnie zgadza się do 0.1 l, a nawet i mniej. Maksymalne przekłamanie chyba miałem 0.2 czy 0.3 i pewnie to wina dystrybutora (można sprawdzić klikając na moją ikonkę spalania) Silnik ten sam więc przyczyna pewnie wyłącznie w kalibracji. Czemu nie potrafią tego zrobić w fabryce? Podobnie było z M6 w dieslu, do litra zakłamania.
pamiętam naszą dyskusję jak jeszcze miałeś 6 w klekocie nie wiem czemu tak jest, u mnie przekłamania sięgały 1,5l/100 i zawsze w dół
domin1979 napisał(a):A skrzynię masz 5-tkę czy 6-tkę?Ciekawi mnie czy do wszystkich DISI ładują to samo.
6tkę i z tego co ostatnio rozmawiałem z fazer72 to w 6tce MPS jest to samo
domin1979 napisał(a):Przynajmniej masz podświetlenie
znaczy że w CX-7 nie ma?
domin1979 napisał(a):Z napędem FWD to byłem zaskoczony, mogli się lepiej postarać. U siebie w sumie też bym wolał stały 4x4 jak w Subaru ale z braku laku dobry i a'la Haldex. Choć podobno spalanie by jeszcze wzrosło przy stałym napędzie.
no nie popisali się z tym FWD ale co zrobić
Czyli prawdopodobnie mam to samo i póki co chodzi bardzo dobrze, dużo lepiej niż w klekocie M6.misiekwaw napisał(a):6tkę i z tego co ostatnio rozmawiałem z fazer72 to w 6tce MPS jest to samo ysz
Masakryczna niedoróba. Oszczędność żadna! Mogli dać w opcji to bym dopłacił 50PLN za lampkę... Jeden z (na szczęście nielicznych) felerów.misiekwaw napisał(a):znaczy że w CX-7 nie ma? głaszcze
tak z wrażeń ogólnych to ja nie wiem po co jest ten DSC. przecież to się można zabić z tym systemem, za każdym razem jak zapomnę wyłączyć to sobie tak myślę. a nie można by tego odwrócić tzn., że jeżeli chcę sobie to np. w zimę włączyć to włączam, a domyślnie jest wyłączony? da się?
kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie, choć zgoda że w koleinie potrafi pociągnąć. tylko bez DSC oczywiście.
porównamy z miśkiem może może kwestia gum też, u mnie 17' felgi....
spalanie mi wyszło 21 litrów przy maksymalnym katowaniu. daje radę, subaru 2,5 turbo w outbacku mi paliło tyle podczas energicznej jazdy miejskiej.
ja osobiście jestem autentyko zadowolony, a ciężko mnie zadowolić:)
kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie, choć zgoda że w koleinie potrafi pociągnąć. tylko bez DSC oczywiście.
porównamy z miśkiem może może kwestia gum też, u mnie 17' felgi....
spalanie mi wyszło 21 litrów przy maksymalnym katowaniu. daje radę, subaru 2,5 turbo w outbacku mi paliło tyle podczas energicznej jazdy miejskiej.
ja osobiście jestem autentyko zadowolony, a ciężko mnie zadowolić:)
- Od: 29 kwi 2009, 18:54
- Posty: 23
- Skąd: Wwa
- Auto: mazda 3 speed 2007r.
kocur75 napisał(a):tak z wrażeń ogólnych to ja nie wiem po co jest ten DSC. przecież to się można zabić z tym systemem, za każdym razem jak zapomnę wyłączyć to sobie tak myślę. a nie można by tego odwrócić tzn., że jeżeli chcę sobie to np. w zimę włączyć to włączam, a domyślnie jest wyłączony? da się?
A jakiez to przygody doprowadzily Cie do takich ciekawych wnioskow?
nie nabijam sie, serio pytam
kocur75 napisał(a): kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie,
Ze rwie pieknie to fakt (w tym i przyczepnosc)
I katalogowe czasy do 100km/h wychodza Ci bez problemu?
- Od: 29 cze 2008, 23:10
- Posty: 41
- Auto: 3 MPS '08
kauzyperda napisał(a):kocur75 napisał(a): kolejna sprawa, jak dla mnie to nie widzę problemów z ruszaniem, trochę praktyki i pięknie rwie,
Ze rwie pieknie to fakt (w tym i przyczepnosc)
I katalogowe czasy do 100km/h wychodza Ci bez problemu?
jeszcze nie mielismy okazji sie spotkac i porownac ale chetnie przyjme troche wskazowek co do sprawnego ruszania z miejsca jak to mowia dobre rady zawsze w cenie
Witam
Krótko
Auto jest najładniejsze ze wszystkich hot-hatchy (może za wyjątkiem RS-a) ze względu na swoją rzadkość występowania i piękny true red
Prowadzi się dobrze, ciężko się tylko rusza ale po ruszeniu jest bardzo bardzo szybkie i ciężko znaleźć na nie mocnego zawodnika... .350z? s3? sti? z rolki nie dają rady
Wnętrze może być ale bez szału i polotu – chyba że jest telewizorek Po którego zamontowaniu autem można uzyskać takie spalanie :
pełny bak > 100km > pełny bak – przez polską trasę czyli wsie, miasteczka itp.
Hehe Poza tym jak napisał Misiek pod większością się podpisuje – oprócz poza problemami ze wrzucaniem biegu 3 – jeszcze w serii nie miałem z tym żadnego problemu...technika open palm się kłania . No i te klekotanie deski rozdzielczej – nie zanotowałem.
Krótko
Auto jest najładniejsze ze wszystkich hot-hatchy (może za wyjątkiem RS-a) ze względu na swoją rzadkość występowania i piękny true red
Prowadzi się dobrze, ciężko się tylko rusza ale po ruszeniu jest bardzo bardzo szybkie i ciężko znaleźć na nie mocnego zawodnika... .350z? s3? sti? z rolki nie dają rady
Wnętrze może być ale bez szału i polotu – chyba że jest telewizorek Po którego zamontowaniu autem można uzyskać takie spalanie :
pełny bak > 100km > pełny bak – przez polską trasę czyli wsie, miasteczka itp.
Hehe Poza tym jak napisał Misiek pod większością się podpisuje – oprócz poza problemami ze wrzucaniem biegu 3 – jeszcze w serii nie miałem z tym żadnego problemu...technika open palm się kłania . No i te klekotanie deski rozdzielczej – nie zanotowałem.
- Od: 3 maja 2011, 01:08
- Posty: 16
Abraham, pozwoliłem sobie zmniejszyć fotkę
u mnie po wymianie szyby w ASO przestało na chyba dwa miesięce a rok później po wymianie w JAAN ustało już na ponad trzy
6.47 to jakaś masakra
6.47 to jakaś masakra
misiekwaw napisał(a):u mnie po wymianie szyby w ASO przestało na chyba dwa miesięce a rok później po wymianie w JAAN ustało już na ponad trzy
6.47 to jakaś masakra
zacząłem się śmiać do dystrybutora że to możliwe... serio
Jechałem bardzo spokojnie oglądałem sobie Top Gear najnowszy sezon ani jednego przepisu nie złamałem po 63 milach zatrzymałem się na stacji benzynowej zapalić fajke i dolać paliwa.... weszło tylko tyle....
i pragnę dodać że widziałem po raz pierwszy Mazdę 3 mps na żywo – srebrną w szczecinie jakieś niecale 2 tyg temu ktoś z tego forum? W ogóle często spotykacie inne mpsy na drogach naszych?
I z najnowszych doniesień właśnie wracając zmasakrowałem Opla Insignię OPC do tego stopnia że właściciel zamiast ustawić się obok mnie na następnych światłach, wolał przelecieć na czerwonym )) Myślę sobie że dał tyle kasy za opla opc i myślał że jest najszybszy (tak jechał)... piękna rzecz i wielka zaleta Mazdy że jest dosyć cichociemna i ludzie jej nie znają przez co ich miny w szybkich autach po ściganku są takie przyjemne
- Od: 3 maja 2011, 01:08
- Posty: 16
Za kierownicą nowej "trójki" MPS => http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7024029,M ... jazda.html
Serdecznie dziękuję Miśkowi za przejażdżkę poprzednią generację i wymianę wielu ciekawych uwag!
Serdecznie dziękuję Miśkowi za przejażdżkę poprzednią generację i wymianę wielu ciekawych uwag!
Globy napisał(a):Za kierownicą nowej "trójki" MPS => http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7024029,M ... jazda.html
dwie uwagi:
"Podobnie jest na zewnątrz. Trójka MPS waży o 25 kg więcej od poprzedniczki"
poprzedniczka ważyła 1410 zatem nowa jest lżejsza o 25kg
"Do mechanicznej szpery dołączył układ ograniczający moment obrotowy na pierwszych trzech biegach, który – zależnie od skrętu kierownicy – zapobiega niekontrolowanym poślizgom przednich kół. Szybko przekonuję się, że taki system przydaje się w praktyce"
w pierwszej też jest taki system, gdybyś się zdecydował na przejażdżkę to napewno byś go poczuł
Globy napisał(a):Serdecznie dziękuję Miśkowi za przejażdżkę poprzednią generację i wymianę wielu ciekawych uwag!
polecam się pamięci
Jeju, co za siara, muszę szybko poprawić Dzięki, na konferencji przedstawili to jako innowację
Globy napisał(a):Jeju, co za siara, muszę szybko poprawić Dzięki, na konferencji przedstawili to jako innowację
może działa jeszcze bardziej beznadziejnie stąd innowacja jak będziesz miał chwilę to podjedź i sobie porównasz
w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda
misiekwaw napisał(a):w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda
Ano – sto razy lepiej niz w czerwonym, ktory wczesniej pokazywali.
Co jakis czas wzdycham ze moglem swoja tez wziasc w bialym (kurcze, byla na placu) ale trudno
- Od: 29 cze 2008, 23:10
- Posty: 41
- Auto: 3 MPS '08
kauzyperda napisał(a):misiekwaw napisał(a):w tym białym kolorze nawet fajnie wygląda
Ano – sto razy lepiej niz w czerwonym, ktory wczesniej pokazywali.
Co jakis czas wzdycham ze moglem swoja tez wziasc w bialym (kurcze, byla na placu) ale trudno
jak ja brałem to w EU nie było białego
[EDIT]
qrna nie zdąrzyłem odpisac w tej samej minucie
misiekwaw napisał(a): [EDIT] qrna nie zdąrzyłem odpisac w tej samej minucie
Patrzac na tempo w jakim odpisujesz dochodze do wniosku, ze MPS jest dla Ciebie autem zdecydowanie zbyt wolnym
- Od: 29 cze 2008, 23:10
- Posty: 41
- Auto: 3 MPS '08
A ja mam spore zastrzeżenia do nowej serii Mazdy 3 mps.
Po pierwsze wygląda jak kaczka czy inna żaba, może jak peugeot Sam nie wiem ale patrzeć na to nie mogę i pomimo iż jestem zakochany w poprzedniej generacji to następne auto jakbym miał brać z gatunku HOT-HATCH to byłby to najprawdopodobniej GOLF GTI (którym ostatnio odbywałem jazdy próbne i to w ogóle nie jeździ)
Nie podoba mi się przedni Grill, profil a tył i [jakie?] światła to jakaś padaka. W ogóle nowy MPS jest zbyt plastikowy. Jedyna fajna rzecz to wlot na masce i to wszystko.
Jest wolniejsza na ćwiartkę, mimo iż na drugim biegu da się zrobić 100 km/h, w poprzedniej generacji trzeba wrzucać trójkę.
Nie podobają mi się też fotele które są słabiej wyprofilowane... w ogóle widać że nowego MPS zrobili już dla mas, dla pospólstwa, stąd miększe zawieszenie itp.
A opony z 215 na 225 to już dawno u siebie zmieniłem
Poprzednia generacja jednak jest jakaś taka bardziej hmm (będzie po ang) raw męska czy jak to nazwać...
No i najgorsze że zostawili ten sam silnik a nie zrobili np. wersji 4x4... ehh
No i nie ma diodowych [jakich?] lamp prawda??
Ogólnie jestem na nie.
Po pierwsze wygląda jak kaczka czy inna żaba, może jak peugeot Sam nie wiem ale patrzeć na to nie mogę i pomimo iż jestem zakochany w poprzedniej generacji to następne auto jakbym miał brać z gatunku HOT-HATCH to byłby to najprawdopodobniej GOLF GTI (którym ostatnio odbywałem jazdy próbne i to w ogóle nie jeździ)
Nie podoba mi się przedni Grill, profil a tył i [jakie?] światła to jakaś padaka. W ogóle nowy MPS jest zbyt plastikowy. Jedyna fajna rzecz to wlot na masce i to wszystko.
Jest wolniejsza na ćwiartkę, mimo iż na drugim biegu da się zrobić 100 km/h, w poprzedniej generacji trzeba wrzucać trójkę.
Nie podobają mi się też fotele które są słabiej wyprofilowane... w ogóle widać że nowego MPS zrobili już dla mas, dla pospólstwa, stąd miększe zawieszenie itp.
A opony z 215 na 225 to już dawno u siebie zmieniłem
Poprzednia generacja jednak jest jakaś taka bardziej hmm (będzie po ang) raw męska czy jak to nazwać...
No i najgorsze że zostawili ten sam silnik a nie zrobili np. wersji 4x4... ehh
No i nie ma diodowych [jakich?] lamp prawda??
Ogólnie jestem na nie.
- Od: 3 maja 2011, 01:08
- Posty: 16
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości