1) centralka – ja użyłem zwykły alarm z możliwością sterowania zamkiem centralnym. Acha tak przy okazji wielkim łukiem omijaj STIGa, a polecić mogę LegendForda, ale to w sumie nie ważne. Alarm do elektryki podłączasz jak każdy inny. Natomiast do istniejącej już instalacji centralnego zamka podłączasz się następująco:
a) w nogach kierowcy na samym dole między pedałem sprzęgła a nadkolem masz czarną puszeczkę, do niej idzie wiązka z kablami chyba ok 8 sztuk, gdy ją wypniesz przestanie działać centralny – w ten sposób będziesz wiedział, które to pudełeczko
b) miernikiem sprawdź na którym przewodzie pojawia się w momencie otwierania centralnego masa, a zamykania +12V. Chodzi o to, że w GD sterowanie centralnym idzie po jednym przewodzie – w momencie otwierania do centralki serującej podawana jest masa, w momencie zamykania + 12V.
c) pod ten kabel podłącz się z centralką LegendForda, w starszych instrukcjach były nawet schematy jak połaczyć kabelki, żeby na jednym pojawiał się naprzemiennie plus z masą. W ostatnim jaki kupowałem tego już nie było, ale jakbyś miał problem do pisz. (Chociaż wychodzi tam 6 kabli powiedzmy takich:
1 2 3 4 5 6 są podzielone jakby na dwie grupy: 123 i 456 i teraz pomiędzy nimi są zwykłe dwa przekaźniki które w stanie spoczynku łączą 2 z 3 i 5 z 6, natomiat gdy zamykasz drzwi (uzbrajasz alarm), przeźnik przeskakuje i łączy 1 z 2, a gdy otwierasz drzwi (rozbrajasz alarm) 4 z 5
mam nadzieję, że to Ci wytłumaczyło jak masz to podłączyć, jakbyś nie mógł dojsć to napisz a zrobię fotki, jak to dokładnie zrobić, bo teraz rozpisując się chyba będzie jeszcze mniej czytelne
(jeden pozostanie pusty, 5 z 3 zmostkuj, 2 będzie sygnałowym a pod 1 +12 ,a pod 4 masę – jak będzie zamykał zamiast otwierać i odwrotnie, to zamień i na 1. daj masę, a na 4 +12V
d) bez problemu założysz siłownik do drzwi kierowcy i bagażnika, chociaż ja proponowałbym założyć również do pozostałych (te Mazdowskie mają już prawie 20 lat i zimą potrafią się nie otwierać) ale to może tylko u mnie tak było, w każdym razie ja podmieniłem sobie je wszystkie i teraz działają znacznie bystrzej (niestety też ciut głośniej). Używaj normalnych dwużyłwych (czyli bez możliwości sterowania nimi – bo i tak to Ci nic nie da – do centralki mazdowskiej nie podłączysz, a chyba nie chcesz przerabiać całej instalacji;) Acha niestety kable do niego musisz poprowadzić do drzwi, od tej centralki co jest w nogach kierowcy – sprawdź sobie na których pojawia się + 12V i masa w momencie zamykania i odwrotnie w momencie otwierania – nie pomyl z tym który jest sterującym z drzwi kierowcy
rozpoznasz je, bo będą one szły do pozostałych trzech drzwi i o ile się nie mylę, to mają takie same kolory, znaczy 6 kabli położone w 3 pary...
e) jeżeli chodzi o moduł domykania szyb, to kupujesz taki za 59 zł najłatwiej będzie Ci go zamontować w drzwiach kierowcy – ja go przykleiłem taśmą dwustronną i bez problemu się trzyma, nie lata, a są tam wszystkie kable które mi były potrzebne
– Ty jak chcesz go podłączyć pod szyberdach będziesz musiał dwa kable wyprowadzić do wnętrza samochodu
acha najważniejsze, wyzwalanie domykacza następuje po plusie lub minusie – w zależności do czego podłączysz kabel sterujący, a sygnałowy podłącz bezpośrednio do kabla idącego do siłownika, na którym pojawia się w momencie zamykania +12V
(czyli będzie sterownie po plusie, więc kabelek sterujący też podłączasz do stałego +12V
aby domykacz wiedział, że ma zadziałać, gdy pojawi się +12V, a nie masa
Ma on jedną wadę, zawsze gdy będziesz zamykał drzwi z pilota domknie Ci szyby, mi to jak na razie przeszkodziło ze dwa może trzy razy... bo jak chcę zostawić samochód z otwartymi szybami, to i tak go nie zamykam na centralny, bo i po co
2) jeżeli natomiast chodzi o klimę – ja dokładałem, działa i jestem zadowolony