Wentylator chłodnicy ciągle działa.
czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem
moim zdaniem nie koniecznie, na forum są zdania podzielone i niektórzy piszą że nie trzeba czyścić ale właśnie ustawić śrubaą przepustnicę aby się nie blokowała, a potem ustawić na nowo TPS (właściwe obroty).
Ludzie darujcie sobie naprawdę wpisy w stylu a wprowadziłeś komp w tryb serwisowy?. Brzmi to nieźle, ale nic nie wnosi do sprawy.
rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?
pozdr.
moim zdaniem nie koniecznie, na forum są zdania podzielone i niektórzy piszą że nie trzeba czyścić ale właśnie ustawić śrubaą przepustnicę aby się nie blokowała, a potem ustawić na nowo TPS (właściwe obroty).
Ludzie darujcie sobie naprawdę wpisy w stylu a wprowadziłeś komp w tryb serwisowy?. Brzmi to nieźle, ale nic nie wnosi do sprawy.
rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?
pozdr.
- Od: 29 lis 2008, 20:38
- Posty: 49
- Auto: Mazda 626 GW 2001
ant napisał(a):[i]rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?
pozdr.
Tak, trzeba najpierw poluzowac nakrętkę kontrujacą.
"...a potem ustawic na nowo TPS (własciwe obroty)" – tzn.? jak to zrobic?
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Jak ustawić TPS to Ci nie powiem, ale możew ponizsze posty coś wyjaśnią
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... s&start=40
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3861
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... s&start=40
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3861
- Od: 29 lis 2008, 20:38
- Posty: 49
- Auto: Mazda 626 GW 2001
Pojąłem teraz, że pedał gazu zacinał mi się z powodu zanieczyszczonej przepustnicy.
Dokręcając tą śrubke zmieniłem położenie listka przepustnicy eliminując zacinanie sie gazu.
Zamiast tego należało przeczyscic przepustnice.
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Chodzi mi tylko o to czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem i wymaga to teraz korekty, czy tez mogę tak zostawic?
zostaw tak będzie dobrze zresetuj tylko kompa a komputer obroty sam wysteruje
Dokręcając tą śrubke zmieniłem położenie listka przepustnicy eliminując zacinanie sie gazu.
Zamiast tego należało przeczyscic przepustnice.
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Chodzi mi tylko o to czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem i wymaga to teraz korekty, czy tez mogę tak zostawic?
zostaw tak będzie dobrze zresetuj tylko kompa a komputer obroty sam wysteruje
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Resetowałem już kompa – obroty spadaja do 400.
Postanowiłem posłuchac kierownika...
W pierwszym kroku spróbuje cofnac srubke do pierwotnego połozenia (zastanawiam sie tylko na ile mi sie to uda – dokrecałem na wyczucie i tak tez bedę odkrecał... w efekcie nie bede miał pewnosci, ze to to samo połozenie)
Czy mam po dokreceniu resetowac kompa???
Następnie zobaczę co sie bedzie działo z obrotami.
Kolejny krok – czyszczenie przepustnicy.
Jeżeli to nie pomoże to co?
Czyszczenie EGR'a?
Komputerowe ustawianie obrotów przez kompetentnego fachowca?
Postanowiłem posłuchac kierownika...
W pierwszym kroku spróbuje cofnac srubke do pierwotnego połozenia (zastanawiam sie tylko na ile mi sie to uda – dokrecałem na wyczucie i tak tez bedę odkrecał... w efekcie nie bede miał pewnosci, ze to to samo połozenie)
Czy mam po dokreceniu resetowac kompa???
Następnie zobaczę co sie bedzie działo z obrotami.
Kolejny krok – czyszczenie przepustnicy.
Jeżeli to nie pomoże to co?
Czyszczenie EGR'a?
Komputerowe ustawianie obrotów przez kompetentnego fachowca?
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
egra to za bardzo nie wyczyścisz, ale przepustnicę możesz... jak ustawić odpowiednie obroty to jest chyba już opisane z 10 razy na forum, sam ze 3 pisałem, wysatrczy poszukać "ustawienie TPS"
a dokręcając/odkręcając śrubkę zmieniasz obroty biegu jałowego ;p więc albo zastosuj się do tematów na forum opisujących krok po kroku jak należy to zrobić, albo pojedź do mechanika – będzie łatwiej
a dokręcając/odkręcając śrubkę zmieniasz obroty biegu jałowego ;p więc albo zastosuj się do tematów na forum opisujących krok po kroku jak należy to zrobić, albo pojedź do mechanika – będzie łatwiej
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Panowie mam problem z wiatrakiem chłodnicy ten sam w 626 96r comprex... działa bez przerwy od momentu uruchomienia nawet zupełnie zimnego silnika. Klimy nie mam. Ręce mi już opadają, bo jeżdżę od zakładu do zakładu Każdy, po paru próbach, rozkłada ręce. Problem zaczął się po złożeniu silnika, po wymianie pękniętej głowicy, mało tego, nie grzeją też w ogóle świece żarowe, o czym się dziś dowiedziałam, kontrolka przy zegarach nawet nie mignie RATUNKU! Potrzebuję schematu elektryki... Schemat od benzyny elektromechanik ma, ale co mi po nim w tej kwestii... Pominąwszy mechanikę, czy elektrykę, comprex ma nawet inne na wymiar reflektory, inaczej przetłoczona maskę, etc...,ech... Ta naprawa trwa już tyle miesięcy, że ja uschnę z tęsknoty za swoim Mazdochodem
-
Katia
czy może mi ktoś powiedzieć jak powinny zachowywać się wentylatory chłodnicy w maździe 626 GW poj.2,0 diesel 2000 r po lifyingu. Kiedy załaczam klimę uruchamiają się obydwa. W przypadku kiedy jej nie uruchamiam nie załącza się żaden. Temperatura na wskaźniku jest cały czas w połowie skali.Pomimo upalnych dni i stania w korku nie załącza się żaden wentylator ale temperatura na wskaźniku nie rośnie. Czy to normalne?
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
Panowie nie jestem fachowcem w tym temacie ale nie raz zaobserwowałem w różnych autach że kręcą się dwa wiatraki mimo że powinien tylko jeden.
Pooglądałem, pomacałem i okazało się że tak naprawdę chodzi tylko jeden wiatrak a ten drugi to kręci się tylko dlatego że pęd powietrza, wytwarzany przez ten pierwszy, go napędza.
Może i tak jest w tym przypadku ?
Dotyczy to nagrzanego silnika i wyłączonej klimy oraz odwrotnie.
Nie dotyczy to zimnego auta i wyłączonej klimy wtedy żaden nie powinien się kręcić, to nie stary poczciwy duży fiat
Pooglądałem, pomacałem i okazało się że tak naprawdę chodzi tylko jeden wiatrak a ten drugi to kręci się tylko dlatego że pęd powietrza, wytwarzany przez ten pierwszy, go napędza.
Może i tak jest w tym przypadku ?
Dotyczy to nagrzanego silnika i wyłączonej klimy oraz odwrotnie.
Nie dotyczy to zimnego auta i wyłączonej klimy wtedy żaden nie powinien się kręcić, to nie stary poczciwy duży fiat
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
ok może i tak jest ale dlaczego nie włacza się wentylator przy wysokiej temperaturze na zewnatrz i jeździe w korku. wskazówka wskaźnika temperatury jest cały czas w środkowym położeniu, a przecież temperatura powinna rosnąć. No chyba że jest tak dobre chłodzenie że nie musi załączać się wentylator. Coś mi tu nie gra. Może być popsuty czujnik temperatury ale i wskaźnik też? to już by było za wiele
- Od: 10 lip 2009, 11:07
- Posty: 9
DARSON sprawdź sobie czujnik temperatury – ten który odpowiada za wskazywanie temp. na desce... sprawdź go omomierzem, powinien zmieniać siena nim opór przy wzroście temperatury... jeżeli tak się dzieje, to jest coś nie tak ze wskaźnikiem, albo kablami idącymi do niego...
tak przy okazji, po odłączeniu kabelka od czujnika temperatury wskaźnika, wskaźnik powinien polecieć na maximum... znaczy w GD leci... myślę, że w GW jest podobnie
tak przy okazji, po odłączeniu kabelka od czujnika temperatury wskaźnika, wskaźnik powinien polecieć na maximum... znaczy w GD leci... myślę, że w GW jest podobnie
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
DARSON u mnie w tym samym modelu też się bardzo rzadko kiedy włączał wentylator chłodnicy. nawet stojąc w korkach – widocznie tak dobrze jest to zrobione, że nie musi się dostudzać nie masz się czym przejmować.
steven nie tak łatwo się dostać do czujnika w tym modelu. poza tym jest tylko jeden, a wychodzą z niego 3 kable i odłączając go odłączasz wszystkie sygnały (komp, zegary i nie wiem co tam jeszcze).
steven nie tak łatwo się dostać do czujnika w tym modelu. poza tym jest tylko jeden, a wychodzą z niego 3 kable i odłączając go odłączasz wszystkie sygnały (komp, zegary i nie wiem co tam jeszcze).
kierownik napisał(a):jest tylko jeden, a wychodzą z niego 3 kable i odłączając go odłączasz wszystkie sygnały (komp, zegary i nie wiem co tam jeszcze).
jeżeli do włącznika wentylatora jest inny czujnik, a ten ma 3 żyły (sorki, że wyżej wprowadziłem w błąd, ale nie mam schematu eletryki silnika do FS) to na jednej powinieneś mieć masę, a na pozostałych dwóch sygnały (jeden na deskę, drugi do kompa)... ale równie dobrze wentylator może być załączany przez kompa... jakbyś miał schemat, to podeślij, to Ci powiem, chociaż jak go będziesz miał, to pewnie samemu sobie odczytasz
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Informuję wszystkich, że problem jest rozwiązany.
Po pierwsze jak wiatraki kręcą się stale to trzeba porządnie odpowietrzyć ukł. chłodzenia, a do zbiornika wyrównawczego wlać nawet więcej niż trzeba.
U mnie była urwana rurka od odpowietrzenia, fachowiec zespawał plastik odpowietrzyłem i wiqtraki od kilku mcy już się nie kręca.
Ciekawe jest to, że wskazówka temp. silnika jest lekko poniżej połowy, wcześniej była równo na połowie.
Mam nadzieję, że te wskazówki komuś się przydadzą.
Po pierwsze jak wiatraki kręcą się stale to trzeba porządnie odpowietrzyć ukł. chłodzenia, a do zbiornika wyrównawczego wlać nawet więcej niż trzeba.
U mnie była urwana rurka od odpowietrzenia, fachowiec zespawał plastik odpowietrzyłem i wiqtraki od kilku mcy już się nie kręca.
Ciekawe jest to, że wskazówka temp. silnika jest lekko poniżej połowy, wcześniej była równo na połowie.
Mam nadzieję, że te wskazówki komuś się przydadzą.
- Od: 29 lis 2008, 20:38
- Posty: 49
- Auto: Mazda 626 GW 2001
witam mam również pytanie dotyczące nie samej pracy wiatraków ale napięcia na konektorach tych wiatraków.U mnie nie ma napięcia w żadnej kostce przy wiatrakach kiedy włącze klimę wiatrak też nie chodzi wszystkie bezpieczniki są dobre czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać przerwy w prądzie moja mazda to 626 DITD GW 99r.kombi
- Od: 4 sty 2010, 21:22
- Posty: 22
- Skąd: otwock
- Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6