Wentylator chłodnicy ciągle działa.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ant » 23 cze 2009, 20:43

czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem
moim zdaniem nie koniecznie, na forum są zdania podzielone i niektórzy piszą że nie trzeba czyścić ale właśnie ustawić śrubaą przepustnicę aby się nie blokowała, a potem ustawić na nowo TPS (właściwe obroty).

Ludzie darujcie sobie naprawdę wpisy w stylu a wprowadziłeś komp w tryb serwisowy?. Brzmi to nieźle, ale nic nie wnosi do sprawy.

rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 19:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez rafi201 » 23 cze 2009, 20:50

ant napisał(a):[i]rafi201, czy aby ruszyć tą śróbkę to najpierw ttrzeba odkręcić nakrętkę poniżej ?

pozdr.


Tak, trzeba najpierw poluzowac nakrętkę kontrujacą.

"...a potem ustawic na nowo TPS (własciwe obroty)" – tzn.? jak to zrobic?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez ant » 23 cze 2009, 21:01

Jak ustawić TPS to Ci nie powiem, ale możew ponizsze posty coś wyjaśnią

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... s&start=40

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3861
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 19:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez slawek323 » 23 cze 2009, 21:14

Pojąłem teraz, że pedał gazu zacinał mi się z powodu zanieczyszczonej przepustnicy.
Dokręcając tą śrubke zmieniłem położenie listka przepustnicy eliminując zacinanie sie gazu.
Zamiast tego należało przeczyscic przepustnice.
Czy moje rozumowanie jest poprawne?
Chodzi mi tylko o to czy dokręcając tą śrubke o 2-3 mm cos schrzaniłem i wymaga to teraz korekty, czy tez mogę tak zostawic?

zostaw tak będzie dobrze zresetuj tylko kompa a komputer obroty sam wysteruje
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 18:04
Posty: 115
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez kierownik » 24 cze 2009, 12:55

raczej wróć do ustawień pierwotnych i przeczyść przepustnicę. od razu z krokowcem jeśli jest takowy... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 3025 (3/3)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rafi201 » 24 cze 2009, 19:48

Resetowałem już kompa – obroty spadaja do 400.

Postanowiłem posłuchac kierownika...
W pierwszym kroku spróbuje cofnac srubke do pierwotnego połozenia (zastanawiam sie tylko na ile mi sie to uda – dokrecałem na wyczucie i tak tez bedę odkrecał... w efekcie nie bede miał pewnosci, ze to to samo połozenie)
Czy mam po dokreceniu resetowac kompa???
Następnie zobaczę co sie bedzie działo z obrotami.
Kolejny krok – czyszczenie przepustnicy.

Jeżeli to nie pomoże to co?
Czyszczenie EGR'a?
Komputerowe ustawianie obrotów przez kompetentnego fachowca?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez steven » 25 cze 2009, 12:18

egra to za bardzo nie wyczyścisz, ale przepustnicę możesz... jak ustawić odpowiednie obroty to jest chyba już opisane z 10 razy na forum, sam ze 3 pisałem, wysatrczy poszukać "ustawienie TPS"

a dokręcając/odkręcając śrubkę zmieniasz obroty biegu jałowego ;p więc albo zastosuj się do tematów na forum opisujących krok po kroku jak należy to zrobić, albo pojedź do mechanika – będzie łatwiej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez kierownik » 26 cze 2009, 08:20

egra to za bardzo nie wyczyścisz

niby czemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 3025 (3/3)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Katia » 26 cze 2009, 12:21

Panowie mam problem z wiatrakiem chłodnicy ten sam w 626 96r comprex... działa bez przerwy od momentu uruchomienia nawet zupełnie zimnego silnika. Klimy nie mam. Ręce mi już opadają, bo jeżdżę od zakładu do zakładu :( Każdy, po paru próbach, rozkłada ręce. Problem zaczął się po złożeniu silnika, po wymianie pękniętej głowicy, mało tego, nie grzeją też w ogóle świece żarowe, o czym się dziś dowiedziałam, kontrolka przy zegarach nawet nie mignie :( RATUNKU! Potrzebuję schematu elektryki... Schemat od benzyny elektromechanik ma, ale co mi po nim w tej kwestii... Pominąwszy mechanikę, czy elektrykę, comprex ma nawet inne na wymiar reflektory, inaczej przetłoczona maskę, etc...,ech... Ta naprawa trwa już tyle miesięcy, że ja uschnę z tęsknoty za swoim Mazdochodem :( :( :( :( :(
Katia
 

Postprzez rafi201 » 28 cze 2009, 08:48

Cz element zaznaczony zieloną kropką to silniczek krokowy?

Obrazek

Czytałem też o srubie wolnych obrotow... gdzie ona jest?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez rafi201 » 29 cze 2009, 19:24

No moze by ktos odpowiedzial...???
Bo jutro lub pojutrze mam zamiar sie za to zabrac i nie wiem czy to tez rozkrecac i czyscic???
I czy pod tym tez jest uszczelka tak jak miedzy przepustnicą a kolektorem?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez DARSON » 10 lip 2009, 10:42

czy może mi ktoś powiedzieć jak powinny zachowywać się wentylatory chłodnicy w maździe 626 GW poj.2,0 diesel 2000 r po lifyingu. Kiedy załaczam klimę uruchamiają się obydwa. W przypadku kiedy jej nie uruchamiam nie załącza się żaden. Temperatura na wskaźniku jest cały czas w połowie skali.Pomimo upalnych dni i stania w korku nie załącza się żaden wentylator ale temperatura na wskaźniku nie rośnie. Czy to normalne?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 10:07
Posty: 9

Postprzez airbob » 10 lip 2009, 12:16

Panowie nie jestem fachowcem w tym temacie ale nie raz zaobserwowałem w różnych autach że kręcą się dwa wiatraki mimo że powinien tylko jeden.
Pooglądałem, pomacałem i okazało się że tak naprawdę chodzi tylko jeden wiatrak a ten drugi to kręci się tylko dlatego że pęd powietrza, wytwarzany przez ten pierwszy, go napędza.
Może i tak jest w tym przypadku ?
Dotyczy to nagrzanego silnika i wyłączonej klimy oraz odwrotnie.
Nie dotyczy to zimnego auta i wyłączonej klimy wtedy żaden nie powinien się kręcić, to nie stary poczciwy duży fiat ;)
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 09:55
Posty: 1340 (0