Znikający płyn z chłodnicy. Pompa wody czy uszczelka? (problem rozwiązany)
1, 2
Witam wszystkich jestem tutaj nowy i zielony, mam xedosa 6 z '93 2.0 i małe pytanko
moja madzia traci płyn chłodniczy, kapie po stronie pompy, jak odpale silnik huczy łożysko chyba od pompy wody myślę że to przez to ucieka płyn chłodniczy, ale
jak odkręcę korek gdzie dolewam płynu chłodniczego to mam tam dziwny osad wskazujący na popuszczającą uszczelkę głowicy. W oleju nie zaobserwowałem płynu z chłodnicy ani wzrostu poziomu oleju.Jak silnik odpalam zimny kopci normalnie na biało i nie dużo. Olej czysty ciemny. Prosze o pomoc w diagnozie
moja madzia traci płyn chłodniczy, kapie po stronie pompy, jak odpale silnik huczy łożysko chyba od pompy wody myślę że to przez to ucieka płyn chłodniczy, ale
jak odkręcę korek gdzie dolewam płynu chłodniczego to mam tam dziwny osad wskazujący na popuszczającą uszczelkę głowicy. W oleju nie zaobserwowałem płynu z chłodnicy ani wzrostu poziomu oleju.Jak silnik odpalam zimny kopci normalnie na biało i nie dużo. Olej czysty ciemny. Prosze o pomoc w diagnozie
Ostatnio edytowano 7 kwi 2009, 17:19 przez Kozioł, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 sie 2008, 21:10
- Posty: 4
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r
raczej tylko pompa ci sie konczy, tyle zeby sie do niej dostac to trza rozpiac rozrzad. Sprawdz na odpalonym silniku czy bąbluje ci w zbiorniczku wyrownawczym-jezeli tak to masz klopot i to podwojny bo nie wiadomo ktora uszczelka padla wiec koszt tez podwojny
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
no i popraw temat bo mody cigo skoszuja
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
ja tam zadnego rozrządu nie rozpinałem przy wymianie pompy,tylko jedno co było przechlapane to zdjęcie tych plastików pod którym jest rozrząd
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
W zbiorniczku wyrównawczym nic nie bąbelkuje, jak doleje płynu i silnik pochodzi chwile to robi sie plama płynu po prawej stronie samochodu, jak skręcę koła i odkręcę tą plastikową osłonę za kołem to kapie tak choćby z uszczelki misy olejowej ale myslę że to ścieka z góry z pompy. Jutro się wszystko okaże bo jade do mechaniora wymienie chyba i pompę i przy okazji zrobie sobie rozrzą.
- Od: 1 sie 2008, 21:10
- Posty: 4
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r
Kozioł dokładnie pompa wody do wymiany.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
jak masz instalacje gazowa to przyjrzyj się wszystkim połączeniom węży od ogrzewania idących do reduktora bo u mnie też był taki problem z znikającym płynem po wymianie wszystkich opasek nie ma już żadnego ubytku
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Lepiej zdjaś pasek zembaty,bo masz pewnosć w tedy ze nie zamoczy sie płynem. A w tedy wiadomo co się z nim dzieje.
Kolego. ne patrz do zbiorniczka na płyn bo tam nić nie zobaszysz,
Odkręć korek z lewej strony silnika patrząc od przodu, zalej płynu do prawie pełna i zapal silnik. Zobaczysz czy bedzie cos babelkowało.
U mnie bombelkowało a okazało sie że pompa padła.
Pozdrawiam.
Kolego. ne patrz do zbiorniczka na płyn bo tam nić nie zobaszysz,
Odkręć korek z lewej strony silnika patrząc od przodu, zalej płynu do prawie pełna i zapal silnik. Zobaczysz czy bedzie cos babelkowało.
U mnie bombelkowało a okazało sie że pompa padła.
Pozdrawiam.
pompa była już kaput, padło łożysko, nowa założowa calutki rozrząd wymieniowy, wykosztowałem sie troche ale było warto. W zbiorniczku wyrównawczym była tona syfu, wężyk co idzie do zbiorniczka zabetonowany totalnie. Szkoda tylko że nie wyciągałem chłodnicy żeby ją dokładnie wypłukać ale co jakiś czas bede spuszczał płyn i lał nowy aż cały syf zniknie.
- Od: 1 sie 2008, 21:10
- Posty: 4
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993r
Ten cały syf tak łatwo nie spłynie. Ja swoją chłodnicę traktowałem szlaufem z wodą i płukanie z całego syfu zajęło mi co najmniej 10 minut lania wody. Na początku to nawet z korka upustowego nie chciało lecieć, taki beton był. Po przeczyszczeniu całego układu (przy okazji remontu V-ki oczywiście), samochód ma dużo lepszy przepływ cieczy oraz ogrzewanie nie do poznania.... Samo spuszczanie i lanie nowego płynu to może być za mało.
Czege napisał(a):z korka upustowego
Możesz mi opisać gdzie on się znajduje? Bo nigdy go nie namierzyłem i spuszczałem płyn przez najniżej położony króciec. A może w B6 jest inna chłodnica?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
Korek u mnie znajduje się (stojąc przed samochodem) po lewej stronie od wewnątrz tak w 3/5 długości chłodnicy od góry:D
Ale to chyba nie za bardzo zrozumiałe... ale przez korek nie zejdzie całość:)
Ale to chyba nie za bardzo zrozumiałe... ale przez korek nie zejdzie całość:)
tym weżem też nie zejdzie bo termostat trzyma wiec jedynie jak juz pompe odkrecisz to wszystko spuścisz podobno jest z tyłu jakas zaslepka ale ja jej nigdy nie ruszałem bo po pierwsze utrudniony dostęp a po drugie nie wiadomo czy później sie coś nie rozszczelni...
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Soluks napisał(a):jak juz pompe odkrecisz
wątpię,żeby mi się chciało znów wykręcać pompę,tylko po to by wymienić płyn. Myślę,że są łatwiejsze sposoby może wykręcić termostat?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
Xedos 6 ma korek spustowy w chłodnicy,nim sie najlepiej spuszcza płyn a potem od strony ściany grodziowej jest równiez korek spustowy z bloku silnika i tam nalezy spuscic reszte płynu, wtedy dopiero mamy pewnosc ze nic nie zostaje w silniku.
- Od: 24 lip 2008, 00:56
- Posty: 32
- Skąd: Wlkp/Września
- Auto: xedos6 2,0 V6 98 rok
millenia TA 2,3 miller
Mazda6 GG 3,0 V6
Mazda6 GY RF5C
Mazda6 GG L3
Mitsubishi Eclipse 3G 3,0v6
Mitsubishi Eclipse 3g 2,4
Eclipse 4G 3,8 v6
M5 GTA
M6 GTA
M6 gh
a masz może jakiś schemat gdzie są te korki spustowe? Będę szukał w swoim chociaż mam R4 ale podejrzewam,że żółtki zrobili to podobnie jak w V6.mihu82 napisał(a):Xedos 6 ma korek spustowy w chłodnicy,nim sie najlepiej spuszcza płyn a potem od strony ściany grodziowej jest równiez korek spustowy z bloku silnika i tam nalezy spuscic reszte płynu, wtedy dopiero mamy pewnosc ze nic nie zostaje w silniku.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
- Od: 25 maja 2008, 20:26
- Posty: 439
- Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
- Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'
ja mam tylko do V-ki. Ale weź po prostu odepnij jakiś przewód na dole. ile zleci tyle zleci. Nie znam R4 ale w V6 wystarczy odpiąć odpowiedni przewód na dole silnika i leci jak należy. Poszukaj tego korka w chłodnicy.
Powinno wystarczyć.
Tu schemat dla V6
chlodzenie.jpg
Powinno wystarczyć.
Tu schemat dla V6
chlodzenie.jpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6