Automatyczna skrzynia biegów. Problemy?
No to jeszcze wujaśnienie poproszę co to i gdzie się to montuje??
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Napisałem wczoraj maila do Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce w sprawie wymiany oleju w skrzyniach automatycznych, podałem numer VIN i otrzymałem dziś odpowiedź od pana ( Parts & Accessories Specialist). Poniżej zamieszczam treść odp.
Dzień dobry!
Zgodnie z oficjalną procedurą producenta wymiana płynu przekładniowego w automatycznej skrzyni biegów nie jest konieczna.
Obsługa serwisowa polega na sprawdzeniu poziomu płynu przy przeglądach okresowych:
60 tys. km / 36 miesięcy
120 tys. km / 72 miesiące
180 tys. km / 108 miesięcy
Producent zaleca uzupełniać układ olejem przekładniowym ATF M-V.
Mamy taki produkt w ofercie Mazda.
Dzień dobry!
Zgodnie z oficjalną procedurą producenta wymiana płynu przekładniowego w automatycznej skrzyni biegów nie jest konieczna.
Obsługa serwisowa polega na sprawdzeniu poziomu płynu przy przeglądach okresowych:
60 tys. km / 36 miesięcy
120 tys. km / 72 miesiące
180 tys. km / 108 miesięcy
Producent zaleca uzupełniać układ olejem przekładniowym ATF M-V.
Mamy taki produkt w ofercie Mazda.
- Od: 10 mar 2009, 17:31
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 1.6
No i nie ma co tu wyjaśniać ja w Sienie po 80000 też nie wymieniałem – zapytałem w serwisie że może już czas – a oni na to – sie nie wymienia tylko dolewa jak potrzeba .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
No to już wszystko wiesz.zastosuj się do zaleceń producenta i spij spokojnie.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski nie irytuj się tak
Na http://www.mazda3forums.com/ czytałem wiele różnych postów i prawie wszyscy wymieniają olej. To też Mazda w US zaleca.
Ciekawi mnie tylko czemu w europie taki piszą...
Na http://www.mazda3forums.com/ czytałem wiele różnych postów i prawie wszyscy wymieniają olej. To też Mazda w US zaleca.
Ciekawi mnie tylko czemu w europie taki piszą...
- Od: 10 mar 2009, 17:31
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 1.6
dokladnie jest tak jak pisze krisek.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek, więc podaj jakąś orientacyjną cenę za ten filtr + wysyłka, przy zamówieniu na kilka – kilkanaście sztuk. Myślę że ludzie z forum byli by zainteresowani.
Zdecydowałem się na wymianę oleju tego typu Dexelia ATF M-V
a wygląda tak
http://www.allegro.pl/item568462826_olej_mazda_dexelia_atf_skrzyni_biegow_automat.html
Ten olej będzie chyba dobry, jak myślicie ? Czy to jest pełen czy pół syntetyk ?
Zdecydowałem się na wymianę oleju tego typu Dexelia ATF M-V
a wygląda tak
http://www.allegro.pl/item568462826_olej_mazda_dexelia_atf_skrzyni_biegow_automat.html
Ten olej będzie chyba dobry, jak myślicie ? Czy to jest pełen czy pół syntetyk ?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2009, 17:31 przez jasne, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 mar 2009, 17:31
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 1.6
olej dexelia MV bedzie idealny
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
u mnie przy statycznej wymianie schodzi na rozgrzanej skrzynce 4l rowno jak w aptece czyli prawie 50%.wiecej nie zejdzie bo reszta jest w konwerterze.midparts wiem ze ma maszynke to automatycznego flushu.jak masz czas mozesz do nich zadzwonic i popytac.automat wymieni ci 100% ale u nas w Polsce automat do flushu to zadkosc.
ten link co podales to wlasnie dexelia ATF MV.niewiem co to za ATF i kto go produkuje ale taki zaleca mazda wiec powinen byc dobry.posiada ta wymagana specyfikacje wiec bedzie pasowal.na alegro 52zl za l a w serwisie 75zl l wiec warto na allegro.kup 5 litrow zawsze trzeba miec w zapasie butelke bo tak jak mowilem wczesniej wszystko sie moze zdarzyc.mowie o wyciekach.miske kladzie sie fabrycznie na silikon.w serwisie nie kupisz uszczelki. sa owszem uszczelki ale najlepiej klasc na silikon wieksza pewnosc uszczelnienia.
ps.serwis zalewa 2 rodzaje ATF.M-III(to samo co dexron III) oraz ATF MV.kazda skrzynka ma inne specyfikacje.JWS3309, MV, Mercon V a serwis zalewa M III albo MV wiec jak to jest?przecza sami sobie.bo jak mazda kaze zalac do transmisji w M6 6sp. JWS a w serwisie mazdy leja MV.wiec jak to jest?mi kierownik ASO tłumaczyl pol godziny jak to mazda zakazala zalewania skrzynek dexronem III bo to mineral a tobie powiedzieli ze zaleja Dexrona III.w serwisie bzdury ludziom wciskaja i tyle.
ten link co podales to wlasnie dexelia ATF MV.niewiem co to za ATF i kto go produkuje ale taki zaleca mazda wiec powinen byc dobry.posiada ta wymagana specyfikacje wiec bedzie pasowal.na alegro 52zl za l a w serwisie 75zl l wiec warto na allegro.kup 5 litrow zawsze trzeba miec w zapasie butelke bo tak jak mowilem wczesniej wszystko sie moze zdarzyc.mowie o wyciekach.miske kladzie sie fabrycznie na silikon.w serwisie nie kupisz uszczelki. sa owszem uszczelki ale najlepiej klasc na silikon wieksza pewnosc uszczelnienia.
ps.serwis zalewa 2 rodzaje ATF.M-III(to samo co dexron III) oraz ATF MV.kazda skrzynka ma inne specyfikacje.JWS3309, MV, Mercon V a serwis zalewa M III albo MV wiec jak to jest?przecza sami sobie.bo jak mazda kaze zalac do transmisji w M6 6sp. JWS a w serwisie mazdy leja MV.wiec jak to jest?mi kierownik ASO tłumaczyl pol godziny jak to mazda zakazala zalewania skrzynek dexronem III bo to mineral a tobie powiedzieli ze zaleja Dexrona III.w serwisie bzdury ludziom wciskaja i tyle.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Piłem do tego:
A płyn w skrzyni to wymień, kiedy stwierdzisz że jest przypalony i jest ciemny. Chyba, że naprawdę lubisz dawać w palnik automatem ...
Krisek napisał(a):Chodzi o to ze uzytkownicy w US maja doswiadczenie z automatami I wiedza ze wymiany sa wskazane ...
A płyn w skrzyni to wymień, kiedy stwierdzisz że jest przypalony i jest ciemny. Chyba, że naprawdę lubisz dawać w palnik automatem ...
- Od: 6 kwi 2005, 16:50
- Posty: 54
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 LF
ziomek nie wiem jak dlugie masz doswiadczenie z Automatami ale widze ze pojecia zielonego nie masz.powiem ci jedno nie wciskaj ludziom kitu jesli nie masz na ten temat wiedzy.co znaczy jak jest przepalony?to nie silnik czlowieku gdzie zachodza procesy spalania.w skrzynce nie mozna dopuscic do takiej sytuacji w ktorej ATF bedzie wygladal jak olej silnikowy po 30tys.km.jesli ktokolwiek dopusci do sytuacji ze bedzie mial w transmisji szambo to wtedy faktycznie z reka na sercu powiem mu zeby zrezygnowal z wymiany oleju bo w takim wypadku ryzyko smierci transmisji po wymianie ATF-u jest bliskie 100%.
a co do USA.
amerykanie jezdza automatami od 1939 roku.maja najwieksze doswiadczenie jako uzytkownicy.tam kazda stacja kazdy zaklad ma automat do flushu.rynek w tym kierunku jest bardzo dobrze rozwiniety.
a co do USA.
amerykanie jezdza automatami od 1939 roku.maja najwieksze doswiadczenie jako uzytkownicy.tam kazda stacja kazdy zaklad ma automat do flushu.rynek w tym kierunku jest bardzo dobrze rozwiniety.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
1 ale ... trzeba uwazac na maszyny do flushu ... one odwracaja bieg plynu w skrzyni tzn wszystkie syfy moga wrucic ... nawet pelne plukanie moze nie pomuc ...
2 sposoby .. odlaczasz waz od coolera i sam wypompuje . oczywiscie nie mozesz doprowadzic zeby skrzynia na sucho chodzila
3 malo ekonomiczne .. spuszczanie z miski ... dolanie nowego i znowu kilka cykli pomiedzy trzeba jezdzic zeby sie zmieszalo ...
tomekr ... niewiem jakie jest twoje doswiadczenie ... wiekszosc aut to automaty w US ... my w PL niemamy nawet pozadnych serwisow co sie zajmuje regeneracja skrzyn ...
jak olej bedzie juz przypalony .. tzn ze cos niedobrego sie w skrzyni dzieje .. olej nie jest wieczny traci swoje wlasciwosci .....
a kto w US ma doswiadczenie ?
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... =16&page=1
chociazby moi koledzy z Tad Kilku trybologow sie tam kreci ... pare serwisantow .. Mazda, Acura itp....
2 sposoby .. odlaczasz waz od coolera i sam wypompuje . oczywiscie nie mozesz doprowadzic zeby skrzynia na sucho chodzila
3 malo ekonomiczne .. spuszczanie z miski ... dolanie nowego i znowu kilka cykli pomiedzy trzeba jezdzic zeby sie zmieszalo ...
tomekr ... niewiem jakie jest twoje doswiadczenie ... wiekszosc aut to automaty w US ... my w PL niemamy nawet pozadnych serwisow co sie zajmuje regeneracja skrzyn ...
jak olej bedzie juz przypalony .. tzn ze cos niedobrego sie w skrzyni dzieje .. olej nie jest wieczny traci swoje wlasciwosci .....
a kto w US ma doswiadczenie ?
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... =16&page=1
chociazby moi koledzy z Tad Kilku trybologow sie tam kreci ... pare serwisantow .. Mazda, Acura itp....
dokladnie tak.jesli ATF z transmisji przepalony i czarny to juz w skrzynce za dobrze sie nie dzieje.ryzyko degradacji skrzynki przy wymianie w takim przypadku bardzo duze.
no cos wczesniej pisales krisek ze mazda ponoc flusha nie zaleca.
no cos wczesniej pisales krisek ze mazda ponoc flusha nie zaleca.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Moje doświadczenia jest niewielkie, ale wystarczające aby wyrobić sobie opinię na ten temat: Z byle powodu nie wymienię płynu w skrzyni, na pewno nie z tych o których napisał jasne w pierwszym poscie, bądź profilaktycznie w interwałach co 30k km ...
I to tyle.
I to tyle.
- Od: 6 kwi 2005, 16:50
- Posty: 54
- Skąd: Białystok
- Auto: 3 LF
to jak twoje doswiadczenie jest niewielkie to nie pisz bzdur ludziom w stylu:
dla mnie to mozesz olej wymianiac i po 300tys.
tomekr napisał(a):A płyn w skrzyni to wymień, kiedy stwierdzisz że jest przypalony i jest ciemny. Chyba, że naprawdę lubisz dawać w palnik automatem
dla mnie to mozesz olej wymianiac i po 300tys.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Fakt jest taki że :
Mazda zaleca dolewanie i sprawdzanie co 60 000km
Można zmieniać częściej i nikomu nic do tego.
Jak zrobimy tak:
To jak najbardziej trzeba olej zmienić – ale najpierw jechać do speca od skrzyni on ją wyciągnie rozbierze, NAPRAWI i dopiero wtedy wleje nowy olej .
Możemy też nigdy nie wymieniać i po 10 latach kupić nowy samochód – zależnie od przebiegu.
A co do samochodów typowo amerykańskich – kuzyn mieszka w stanach od ponad 15 lat – jednym z samochodów jakie ma to Chryslel jakieś minivan – ma go od 10lat jako samochód do pracy – przebieg jakieś 300 000km i nigdy nie wymieniał w nim oleju w skrzyni, klocki hamulcowe może 3 razy. Ale w tym wszystkim jest jedno ALE – to starszy pan który nie ładuje do czerwonego pola, tam się jeździ z tą samą prędkością po autostradach – hamulców się 10x rzadziej używa. i to jest samochód typowo amerykański. A jak skrzynie się spieprzy to jak mi powiedział kupi drugą za 2000$ z montażem i bedzie dalej jeździł (albo i mniej. – to nie polska ze to towar deficytowy – tam serwisy automatów to tak jak u nas serwisy montażu LPG. Co prawda tam też są tacy co tylko z nazwy znają się na skrzyniach.
Mazda zaleca dolewanie i sprawdzanie co 60 000km
Można zmieniać częściej i nikomu nic do tego.
Jak zrobimy tak:
travisowski napisał(a):tomekr napisał:
A płyn w skrzyni to wymień, kiedy stwierdzisz że jest przypalony i jest ciemny. Chyba, że naprawdę lubisz dawać w palnik automatem
To jak najbardziej trzeba olej zmienić – ale najpierw jechać do speca od skrzyni on ją wyciągnie rozbierze, NAPRAWI i dopiero wtedy wleje nowy olej .
Możemy też nigdy nie wymieniać i po 10 latach kupić nowy samochód – zależnie od przebiegu.
A co do samochodów typowo amerykańskich – kuzyn mieszka w stanach od ponad 15 lat – jednym z samochodów jakie ma to Chryslel jakieś minivan – ma go od 10lat jako samochód do pracy – przebieg jakieś 300 000km i nigdy nie wymieniał w nim oleju w skrzyni, klocki hamulcowe może 3 razy. Ale w tym wszystkim jest jedno ALE – to starszy pan który nie ładuje do czerwonego pola, tam się jeździ z tą samą prędkością po autostradach – hamulców się 10x rzadziej używa. i to jest samochód typowo amerykański. A jak skrzynie się spieprzy to jak mi powiedział kupi drugą za 2000$ z montażem i bedzie dalej jeździł (albo i mniej. – to nie polska ze to towar deficytowy – tam serwisy automatów to tak jak u nas serwisy montażu LPG. Co prawda tam też są tacy co tylko z nazwy znają się na skrzyniach.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości