Pielęgnacja lakieru

Postprzez Globy » 25 mar 2009, 16:14

CleanerFreak napisał(a):Przecież nie będziemy "smarować" nadkola, tylko maskę silnika. To byłby EFEKT

To może postaram się jednak Nią kiedyś przyjechać :D

Big napisał(a):O ja już dawno zrobiłem i na początku nawet żonka cos tam mamrotała, ale od czasu jak zrobiłem jej Punciaka tymi kosmetykami i zobaczyła jak to wygląda to ... przestała cokolwiek mówić i sama prosi żeby jej wyczyscić autko

U mnie niestety to wygląda: "a po co tak czyścisz... lakier zedrzesz... i tak się ubrudzi" – na szczęście żartobliwie, bo moja ograniczona cierpliwość na takie przytyki mogłaby doprowadzić do ostateczności :P

Inte napisał(a):jak już się wszystkiego dowiem to mogę napisać jakiegoś posta dla laików (takich jak ja) i zebrać to w całość

<spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9894 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez moro » 25 mar 2009, 16:19

A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony

http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52
 
Od: 7 kwi 2007, 10:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez malkolm » 25 mar 2009, 16:28

moro napisał(a):A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony

http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52

dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez CleanerFreak » 25 mar 2009, 16:44

malkolm napisał(a):
moro napisał(a):A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony

http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52

dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??


No to @moro nam za dwa lata zda relacje




Pankuba napisał(a):
Inte napisał(a):Właśnie widzę, ze z tych, które Ty posiadasz na tej stronie jest tylko ten z niebieską nakrętką – rozumiem, ze to wosk? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
to pasta polerująca? – http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
to pasta ścierająca mocniej niż ta powyżej? http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685
(mój niemiecki jest tragiczny;p) mam możliwość kupienia ich tutaj w De ale nie śpieszy mi się więc mogę poczekać, aż pojawią się w Polsce. Poza tym są tańsze w PL (przy tym kursie Euro)


Wg mnie jest tak:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9528
3M Perfect-it™ III Hochglanz Maschinenpolitur – to po prostu środek polerujący, ma nadać połysk, nie ma żadnej wzmianki o wosku.
Natomiast to, co stosujesz potem, to już będzie wosk, który konserwuje uzyskany wcześniej połysk. W tej fazie stosujesz np. 3M Perfect-it™ III Hochglanz Versiegelung, czyli np.:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=347134
Przed tymi dwoma fazami opcjonalnie stosujesz usuwanie zarysowań za pomocą pasty lekkościernej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368
lub trochę mocniejszej:
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=689685

A na samym początku oczywiście mycie i glinka :)
http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=743797


Pankuba to dobrze opisał.
Opisałem To jeszcze obszerniej:


Uwaga, istnieją dwie pasty z niebieskim korkiem: jasnym i ciemnym. Jasny 09376 jest ze starej serii.

Po kolei:
1. Do grubych rys: pasta 50417 (zielony korek) http://iclean.at/Exterior/Polishes/3M-P ... 8c0891b37a (tutaj masz po niemiecku i angielsku)
+gąbka 50487 (zielona) http://iclean.at/Polishing-Machines-Acc ... 8c0891b37a

2. Do mniejszych rys (odpowiednik Step2 w Meguiars) pasta 80349 (żółta) http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=453368 + gąbka (pomarańczowa) 02362 http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... kelid=9677 (żeby było śmieszniej, Austriacy nie mają tego na swojej stronie)
3. Czyszczenie lakieru pastą anty-hologramową (odpowiednik Step2 w Meg.) 50383 (ciemno niebieski) http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... lid=626944 lub tu: http://iclean.at/Exterior/Polishes/3M-P ... 8c0891b37a +gąbka niebieska 50388 http://www.carparts-koeln.de/shop.php?n ... elid=11029

Przed nałożeniem wosku, w zależności od producenta i ich zaleceń, należy ewentualnie jeszcze raz wyczyścić podłoże. W przypadku Meguiars użyć Step2. Oczywiście można by sobie podarować wtenczas anty-hologramową pastę 3M (punkt 3), jednakże po paru próbach doszedłem do wniosku, że efekt jest jeszcze lepszy jeżeli stosuję również pastę anty-hologramową.

Np. w przypadku wosków firmy Swissvax kolejność jest następująca:
punkt 1, 2,3 (jak u góry)
4. Cleaner Fluid http://www.swissvax.pl/index.php?id=19&tx_produkty_pi1[prod]=21
5. wosk

W przypadku wosków firmy Meguiars:
punkt 1, 2, 3,
4. Step2
5. Step3 lub #16 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=380

Przy zastosowaniu past Meguiars
1. #85 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=376 (istnieje również w małych butelkach)
2. #83 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=407
3. #82 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=381 (istnieje również w małych butelkach)
4. Step2
5. Step3 lub #16 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=380

W większości przypadków, wystarczą pasty od punku drugiego. W pierwszym punkcie są pasty o bardzo dużej mocy ścieralności przeznaczonych do lakieru z grubymi rysami, jak również do „twardego” lakieru.
Meguiars ma jeszcze więcej past. Kolejność past od najmocniejszej do najsłabszej: #85, #84, #83, #80 (To nie pomyłka), #82,

Przy Paście NXT mmożna zmienić kolejność:
2. #80
3. #7 http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=403
4. NXT

Co do pad-ów (gąbek) z Meguiars – najlepiej zapytać u producenta. Ja ich nie używałem.

Mam nadzieję, że tym razem nie ma pomyłki w numeracji – sprawdzałem 2 razy.
3 nieszczęścia w życiu mężczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 20:16
Posty: 69
Auto: Kiedyś marzyła mi się Mazda

Postprzez moro » 25 mar 2009, 18:30

malkolm napisał(a):
moro napisał(a):A ja ostatnio coś takiego użyłem i jeste bardzo zadowolony

http://nanoauto.pl/index.php?option=com ... &Itemid=52

dzisiaj widziałem to w jakimś supermarkecie, jakoś mnie to nie przekonuje, niby 2 lata ma się utrzymać??


a niech sie nawet tylko pół roku trzyma....to odświerzę!
Efekt lotosa zaje..fajny.. a nakładanie i polerka o wiele mniej pocące niż wosk! ;)

btw. mój specyfik jest jednoskładnikowy
 
Od: 7 kwi 2007, 10:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez malkolm » 25 mar 2009, 18:39

moro napisał(a):a nakładanie i polerka o wiele mniej pocące niż wosk! oczko


mi tam przyjemność sprawia czyszczenie autka, a szczególnie jeśli jest tego niezły efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1898
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kieresik » 25 mar 2009, 23:40

Kolega Inte prosił żebym napisał więc napiszę co mi kiedyś znajomy lakiernik mówił jak zabierałem się za polerkę swojego auta. Dodam że u mnie to była polerka po lakierowaniu ale procedura jest bardzo zbliżona)

Można zrobić polerkę samemu jednak nie jest to takie łatwe i przyjemne zwłaszcza jeśli w grę wchodzi demontaż niektórych listew i zabawa papierem ściernym.
myjemy dokładnie auto. gdy mamy jakieś większe zarysowania to te miejsca matujemy papierem ściernym wodnym 2500. Nie bać się i szlifować dość mocno bo jeśli ktoś się nie orientuje to taki papier w doyku jest niemal jak gazeta :) Pilnujemy żeby nie dostał się pod papier jakiś piasek czy inne drobiny bo narobimy szkód. Gdy auto jest przygotowane to maszyna polerska i gąbka standardowa (one podobno mają różne kolory – ja miałem białą) i pasta polerska grubościerna. Mi pole