Alternatywny sposób na kasowanie błędów – działa w 100% !!!!
Strona 1 z 1
Witam
Jestem nowy i mam nadzieję że ktoś odpowie na to pytanie. Chcę zresetować komputer ale nie chce odłączać klemy od akumulatora, ponieważ nie znam kodu do radyjka które jest w środku a płacenie za rozkodowanie mi się nie uśmiecha oraz powoduje utratę wszystkich tzw. wartości adaptacyjnych przez co trzeba auto "uczyć" od nowa.
Wyczytałem w fachowej literaturze że jest alternatywny sposób na resetowanie błędów komputera. Brzmi to mniej więcej tak:
1. ustawić kluczyk zapłonu w pozycji "ACC".
2. wyjąć 2 bezpieczniki BTN (60A) i EGI (30A). skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika
3. odczekać 20 sekund i ponownie założyć bezpieczniki. wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.
Problem polega na tym że nie mogę znaleźć bezpiecznika EGI. Wydaje mi się że jest na pewno ale pod inną nazwą. Jeśli ktoś wie jak się nazywa to będę wdzięczny za podanie nazwy lub skrótu, koloru i amperażu.
Z góry wielkie dzięki – temat chyba nie pójdzie do kosza...
Jestem nowy i mam nadzieję że ktoś odpowie na to pytanie. Chcę zresetować komputer ale nie chce odłączać klemy od akumulatora, ponieważ nie znam kodu do radyjka które jest w środku a płacenie za rozkodowanie mi się nie uśmiecha oraz powoduje utratę wszystkich tzw. wartości adaptacyjnych przez co trzeba auto "uczyć" od nowa.
Wyczytałem w fachowej literaturze że jest alternatywny sposób na resetowanie błędów komputera. Brzmi to mniej więcej tak:
1. ustawić kluczyk zapłonu w pozycji "ACC".
2. wyjąć 2 bezpieczniki BTN (60A) i EGI (30A). skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika
3. odczekać 20 sekund i ponownie założyć bezpieczniki. wszystkie kody usterek powinny zostać usunięte z pamięci.
Problem polega na tym że nie mogę znaleźć bezpiecznika EGI. Wydaje mi się że jest na pewno ale pod inną nazwą. Jeśli ktoś wie jak się nazywa to będę wdzięczny za podanie nazwy lub skrótu, koloru i amperażu.
Z góry wielkie dzięki – temat chyba nie pójdzie do kosza...
Ostatnio edytowano 26 mar 2009, 10:19 przez szaman207, łącznie edytowano 8 razy
chyba znalazłem ten bezpiecznik jest to różowy 30A z opisem INJ – układ wtrysku paliwa. Mam pytanie może tym razem ktoś odpowie – czy jak wyjme te bezpieczniki to nic się nie stanie?
Pozdrawiam i czekam cierpliwie na odpowiedź
Pozdrawiam i czekam cierpliwie na odpowiedź
Witam
Testy zostały przeprowadzone i działa w 100%.
Czytanie jednak na coś się przydaje. A teraz konkretnie (częśc się powtórzy!!) – jak się to robi:
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod
U mnie rozwiązało to problem ze skaczącymi wolnymi obrotami. Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.
Teraz będę walczyc z niedziałającym prędkościomierzem oraz ABS-em.
W razie jakiś pytań proszę pisac – teraz wydaje mi sie ze temat ruszy na dobre.
Testy zostały przeprowadzone i działa w 100%.
Czytanie jednak na coś się przydaje. A teraz konkretnie (częśc się powtórzy!!) – jak się to robi:
1. ustawic kluczyk w pozycji "ACC".
2. Znalezc skrzynkę bezpieczników znajdującą się w komorze silnika i wyją 2 bezpieczniki: BTN (60A-u mnie 40A) i EGi (inaczej INJ lub EGI-INJ) (30A)
3.teraz należy odczekac 20 sekund (lub policzyc do 30) i ponownie zalożyc bezpieczniki
4.wyjąc kluczyk następnie włożyc jeszcze raz i odpalic samochod
U mnie rozwiązało to problem ze skaczącymi wolnymi obrotami. Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.
Teraz będę walczyc z niedziałającym prędkościomierzem oraz ABS-em.
W razie jakiś pytań proszę pisac – teraz wydaje mi sie ze temat ruszy na dobre.
Witam
do niedawna mialem problem z dlawieniem sie silnika.
na poczatku myslalem ze to wina gdzies w ukladzie paliwowym bo ojcu zabraklo paliwa jak jechal
ale wymienilem kable i swiece i okazalo sie ze to ich wina
mam pytanie
czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?
pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok?
Pozdrawiam
do niedawna mialem problem z dlawieniem sie silnika.
na poczatku myslalem ze to wina gdzies w ukladzie paliwowym bo ojcu zabraklo paliwa jak jechal
ale wymienilem kable i swiece i okazalo sie ze to ich wina
mam pytanie
czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?
pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok?
Pozdrawiam
Radex84 napisał(a):czy moge zresetowac komputer "profilaktycznie" nawet gdy jest wszystko ok na chwile obecna?
Przed "profilaktycznym" resetem sprawdź jeszcze "profilaktycznie" czy na pewno nie wyrzuca błędów.
Radex84 napisał(a):pomoze to cokolwiek czy lepiej nie ruszac jak jest ok? usmiech
Na pewno nie zaszkodzi.
Pozdrawiam,
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
- Od: 25 gru 2004, 15:35
- Posty: 1331
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda Scenic II ph II :)
Odnośnie tego resetowania komputera – jeżeli by ktoś chciał całą listę aut w których można to wykonać wg autora tej książki to mogę ją przepisać i wkleić na forum.
Próbujcie powinno pomóc w niektórych problemach. Sposób ten nie dotyczy samochodów z systemem EFI.!!!!!
Próbujcie powinno pomóc w niektórych problemach. Sposób ten nie dotyczy samochodów z systemem EFI.!!!!!
ciekawe... musze kiedys wyprobowac w Xedosie
poszukać na stronie głównej mazdaspeed.pl!
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
szaman207 napisał(a): Także proponuje sprobowac innnym właścicielom mazd ponieważ (wg autora tej książki) sposób ten dotyczy (mam dokładne nazwy modeli przed sobą łącznie z kodami silników i latami produkcji) wszystkich samochodów z systemem sterowania silnikiem EGI MPI czyli: 121, 323, 626, E2000, MX-3, MX-5, MX-6, Xedos 6, Xedos 9 oraz RX7.
Mogłbyś sprawdzić czy sposób dotyczy też silników FS 2.0 (116km) i FS 2.0 HP (136 km) w 626?
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Ja bym radził najpierw wyjąć bezpiecznik a potem kręcić stacyjką. Wkładanie i wyjmowanie elementów pod napięciem nie służy zbytnio i podnosi ryzyko wahań napięcia a komputery tego nienawidzą.
Celem działania jest rozładowanie bateryjki w kompie tak aby wykasowała się pamięć. Kiedy nie ma napięcia i przekręcimy na ACC to zamykamy obwód i pomagamy szybciej rozładować. Auto jest tak skonstruowane, zeby nie było wahań napięcia kiedy przekręcamy kluczyk i temu radziłbym taką właśnie kolejność
Celem działania jest rozładowanie bateryjki w kompie tak aby wykasowała się pamięć. Kiedy nie ma napięcia i przekręcimy na ACC to zamykamy obwód i pomagamy szybciej rozładować. Auto jest tak skonstruowane, zeby nie było wahań napięcia kiedy przekręcamy kluczyk i temu radziłbym taką właśnie kolejność
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6