Witam wszystkich
przykręcał ktoś z was głowice lub korbowody??
Ponieważ niechce urwać szpilek lub dokręcić za lekko wole zapytać niż puźniej żałować
pozdrawiam
z jaką siła powinno się dokręcać głowice i śruby na korbowodach??
Strona 1 z 1
z tego co pamiętam, to głowicę dokręcało się najpierw z Siłą od 20 do 30Nm, potem chyba 50-60Nm i na koniec do max 82 bodajże. Jutro Zeskanuje kartkę którą miałem razem z uszczelką pod głowicę i wstawię ją. Dodatkowo podana jest tam kolejność dokręcania śrub.
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
- Od: 8 lis 2008, 20:14
- Posty: 197
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)
sepamx3 kolega Mass-XXL napisał dokładnie tak jak w instrukcji od uszczelki. A no i pamiętaj by nie robić tak, że dokręcisz 1 podejście i od razu drugie. Trochę odczekaj z jakieś 15-30 min by uszczelka się układała. 1 podejście i odczekaj, 2 i odczekaj i na koniec 3
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
- Od: 8 lis 2008, 20:14
- Posty: 197
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)
sepamx3 napisał(a):co oznaczają te cyfry poza Nm??
to są stopnie... np 20Nm wstepnego dokręcania a potem w dwóch etapach po 90stopni kazda wg ww schematu oczywiscie
podobnie korby, 25 wstępnie i kazda po 90 stopni jeden raz...
enjoy
-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości