Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 2.0 LF

Postprzez tartale » 27 sty 2009, 21:41

pytanko mam, co ile sie zmienia olej w mazdzie 3 ? bo mam tu sprzeczne informacje? jedni mi mowia ze co roku albo 10000 kilometrow a inni ze co pol roku albo 10000 kilometrow (co przyjdzie pierwsze) i jaki olej i filtr ? mam auto ze stanow i tam pisze ze 5w20 ale takiego nie ma w europie , u nas zdaje sie uzywa sie 5w30 (mazda zaleca dexelie ultra), jakie inne marki polecacie? a jaki filtr paliwa ?


Edycja widmo82

Kupując miedziana uszczelkę, zwróćmy uwagę czy ma wymaganą średnicę wewnętrzna.
Dla silnika LF wymiar wewnętrzny to 14mm. Oryginalna ma symbol 995641400 i wymiary 14x20x1.5mm
Przy sprzyjających warunkach użytkowania auta, ASO zaleca wymianę oleju co 20tyś, ale o te warunki trudno, dlatego zaleca się częstsze wymiany (dynamiczna jazda, okres zimowy, miejskie korki – jazda na krótkich odcinkach, zapylenie powietrza, ryzyko zakupu podrobionego oleju itp.)
Potrzebujemy:
4.3l – z wymiana filtra
3.9l – bez wymiany filtra
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 31 sie 2008, 16:25
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3i Turning Value USA
2.0 LF 2008

Postprzez cult1 » 27 sty 2009, 22:27

najlepiej w każdym aucie zmieniać olej co rok lub 10000 km i zasada ta tyczy się prawie każdego auta chyba, że producent przewidział inaczej np. w jakiś mocno wysilonych sportowych silnikach.
Tak, mazda zaleca Dexelle 5W30 tyle, że to elf pod marką mazdy.
Ja używam Mobil 1 ESP Formula 5W30. koszt to około 210 PLN za 4 litry.
Co do filtra oleju używam oryginałów kupowanych w ASO.
Co ciekawe są tańsze od naszych Filtronów (przynajmniej do 1,6B).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 22:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez mandzynek » 1 lut 2009, 22:46

Witam
Kupilem niedawno piekna mazdzine i tradycyjnie nalezy zrobic drobny serwis w postaci wymiany oleju i filtrow. W instrukcji przeczytalem ze olej powinno sie zmieniac co 12,5 tysiaca mil co odpowiada ok. 20 tys. kilometrow czy to aby nie za dlugo??? W moim poprzednim aucie (passat) olej wymienialem co 7,5 tys mil. Czy olej DExelia jest az tak dobry ze wystarcza na dobre smarowanie przez 20tys. km?? Mam lekka zagwozdzke.
A propo jakie macie opinie na temat filtra powietrza K&N?? Dla mnie plusem jest to ze nie trzeba go wymieniac tylko czyscic co jakis czas.
pozdr mandzynek

Mazda 3 2,0 beznyna 2006r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2009, 22:35
Posty: 462
Skąd: Londyn/Walbrzych

Postprzez Krisek » 2 lut 2009, 20:55

No ja bym nie zalecal takich cyklow .. na normalnym oleju ....

o K&N pisalem ....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Karwoś » 2 lut 2009, 21:33

Ja lałem zawsze 5W20 Catrol GTX Syntec z USA – teraz leje 5W30 – co 10 000km – filtr MANNA(na 99%-bo nie pamietam) – wkład oczywiście. Przebieg 55000.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Krisek » 14 lut 2009, 16:32

5w30 niema nic wspolnego z bycia syntetykiem lub nie ... Szef serwisu nie jest trybologiem zeby to wiedziec ....

Grycha ...

SM – SL to certyfikacja ..


SM – jest nowsze od SL czyli olej powinien byc wyzszej jakosci prawda ?
No i tu sa schody ... Roznica pomiedzy SL and SM to zawartosc ZDDP ... ktory byl dobrym dodatkiem do ochrony silnika ... Ale mial 1 minus ... zle wypal na katalizatory ... ( Ja osobiscie chyba wolal bym wymienic kataliztor niz silnik )

co niezmienia faktu ze SM oleje sa doskonale I mozna smialo ich uzywac .... jak pisalem wiele razy ...

Dobry filtr powietrza – WAZNE ! to wplywa na zawartosc silikonow w oleju zuzycie silnika !

Dobry filtr oleju – syntetyczny jak jest z dobrym silikonowym zaworem

I kazdy olej grupy SM – SL i regularna zmiana ! I spisz spokojnie .....

( W przypadku wydluzania zmian oleju martwil bym sie o Bazy I inne dodatki oleju )

A z kad wiem ze Quaker .ma grupe 3 znam olej ...
O Dexelli to moje sensowne domysly ....

nie wypowiadam sie o Olejach ktorych nieznam bo niemam pojecia ... :)

Jak mowilem na MInerlanym Petro Canada Grupa 3 ,,,, mialem swietne wyniki po analizie oleju :)
Ostatnio edytowano 17 lut 2009, 00:10 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 16 lut 2009, 23:33

krisek wyjasnij mi o co chodzi z tymi grupami.skad wiesz ze ten Quaker ma grupe 2 lub 3 a nie 5.no na opakowaniu jest napisane full synthetic do tego 5w20 i jak tu stwierdziles ze to jednak nie jest syntetyk.to wychodzi na to ze w h..a robia nas te koncerny?twierdzisz tez ze dexelia 5w30 hydrosyntetyk twoim zdaniem to nie zaden syntetyk (przeczytalem caly temat "OLEJE") dlatego poruszam ta dexelie. wychodzi na to ze jestesmy robieni w h....a poprostu zle informowani przez producentów przez serwisy.wyjasnij mi bo chce jezdzic na syntetyku prawdziwym i kupowac to co naprawde jest syntetykiem.z gory dzieki
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 16 lut 2009, 23:50

Nikt nikogo nie robi w nic ...
Zgodnie z prawem oleje grupy 3 sa wysokiej jakosci ... I w niektorych Krajach moga byc nazywane w pelni syntetycznymi !

Dexeli nieznam ... ale wiem ze mazda kaze ja lac do Rx8 a w RX8 nie mozna uzywac syntetykow ze wzgledu na Apexy ....

Oleje grupy 3 sa blisko grupy 4 .... :)

I to bardzo dobre oleje ...

Lecz Grupa 4 i 5 jest drozsza ...

W niemczech prawo nakazuje nazywa oleje Full ... jedynie te ktore sa PAO – ESTER grupa 4-5 ....

a czemu tak ci zalezy na syntetyku prawdziwym ... chcesz wydluzac zmiany ? turbo ? czy poprostu jestes nienormalny jak ja i chcesz butikowe oleje ;)


Group III base stocks are considered synthetic motor oil ONLY in the United States. . Group III based lubricants are not allowed to be marketed as "synthetic" in any market outside of the USA.


Jesli to prawda ... to w moze i faktycznie ... oleje w PL nazywane syntetycznymi ... Sa w pelni PAO – ESTER ....

alee niewiem ... zadzwon do producenta spytaj sie .... :)

Wiem ze jesli Dexellia jest zalecana do RX8 ... mazda przeczyla by sobie zeby nie uzywac syntetykow ?

chcesz olej z wysokiej polki dostepny w PL ...
http://www.2brally.pl/redlineoil/index.php?main=prod

Napisz donich Redline ma rowniez 0w20 i 5w20 od niedawna w ofercie pewnie ci zlatawia :) Grupa 5i4 ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 17 lut 2009, 14:28

nie chodzi mi o butikowe oleje.uwazam ze na olejach nie powinno sie oszczedzac ale wszystko w granicach normy.oleje redline niewatpliwie sa dobre i posiadaja jak mowisz grupe 4-5 natomiast cena tych olei jest za wysoka jak na polskie warunki.płacenie 55zł a nawet nieco drozej za litr oleju przy wymianach 10tys.km to wydaje mi sie lekka przesada. pytasz dlaczego zalezy mi na syntetyku?sam niewiem.z informacji jakie posiadam oleje syntetyczne sa zdecydowanie lepsze od mineralnych.mam mlode autko staram sie dbac o nie i chcialbym zeby silnik chodzil na czyms przyzwoitym.wolalbym nie zasyfiac go zwiazkami powstalymi w silniku podczas eksploatacji na oleju mineralnym.zreszta moze sie myle.w manualu nic nie ma na temat mineral czy syntetyk.wyraznie napisane jest ze ma byc APi SM ILSAC oraz 5w20(ewentualnie 5w30) i tego sie trzymam.no nic za duzego pola manewru nie mam.z olejow dostepnych u nas najciekawszy to Mobil 1 ESP Formula 5w30 no i zrodla dystrybucji ze stanow 5w20 czyli polecany przez ciebie redline oraz quaker horse power.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 21 lut 2009, 16:24

wedlug wixa to samo ...

I nie dziwie sie .. te filtry .. to troszke bieda .. ja sie zastanawiem na zalozeniem czegos dodatkowego naprzyklad mangaline ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 17 sie 2009, 14:42

ahh nie doczytalem ... :) wklady nie uzywaja metalu- bo po co ...
z wkladami Mazdy/Forda jest problem ze sie skrecaja przy zakladaniu bo sa ciut za dlugie .. i po wykreceniu widac to golym okiem
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 06:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez zio » 15 paź 2009, 17:09

A ja tam zalalem swoja mazdę olejem total QUARTZ 9000 5W40 i jest ok.

Ważne aby prodeucent oleju był ok i klasa oleju SF,SH,SJ,SM.... no i parametry muszą byc co najmniej takie jak referecyjne dla mazdy.

Dexelia w wydaje mi się, że jest ważna dla RX-8 gdzie tam, że wzdledu na vankla wymagane są pewnie specjalne właściwości smarowania – a i tak olej ciągnie :).

W normalnym R4.Nie sądze, żeby to miało jakieś znaczenie.

A co do speców od olejów to prawda taka, że tyle opini nt' olejów ile właścicieli :)

I jescze jedno – ja nie mam przekonania, że zawsze w przypadku części ory płaci się za jakość części – prawda taka, że serwisy z tego żyją. Mój brat pracuej w aco opel i ma rabat 15% na wszystko – więc wypobraźcie sobie jako musza tam dawać narzut. Stąd dena olejów dexelli – sresztą najlepiej porównać cene dexelii z odpowiednikiem ELF – który i tak jest produkowany przez koncenr TOTAL :).
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 11:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez travisowski » 15 paź 2009, 23:12

zio napisał(a):I jescze jedno – ja nie mam przekonania, że zawsze w przypadku części ory płaci się za jakość części


mazda slynie z niezawodnosci. nie bez przyczyny. kto jest fanem aut produkowanych w japonii wie o co chodzi. wie czym rozni sie takie auto od wielu innych marek. uzywanie czesci zamiennych oryginalnych jest bardzo wazne chcac ta niezawodnosc zachowac. jak nafaszerujesz auto zamiennikami to jaka to mazda?
czesci ory. nie sa tanie i nie kazdego stac.kazdy to rozumie. czasy nie sa latwe. sa jednak elementy ktore warto kupowac w oryginale.

zio napisał(a):Mój brat pracuej w aco opel i ma rabat 15% na wszystko – więc wypobraźcie sobie jako musza tam dawać narzut. Stąd dena olejów dexelli


to ze jakis dealer mazdy robi walki cenowe nie czyni regoly. w mazda ksiezyno np: dexelia, filtry nie sa drogie
a wrecz tanie. i to sie chwali
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez CezaR83 » 15 paź 2009, 23:32

travisowski napisał(a):mazda slynie z niezawodnosci. nie bez przyczyny. kto jest fanem aut produkowanych w japonii wie o co chodzi. wie czym rozni sie takie auto od wielu innych marek. uzywanie czesci zamiennych oryginalnych jest bardzo wazne chcac ta niezawodnosc zachowac. jak nafaszerujesz auto zamiennikami to jaka to mazda?
czesci ory. nie sa tanie i nie kazdego stac.kazdy to rozumie. czasy nie sa latwe. sa jednak elementy ktore warto kupowac w oryginale.

No właśnie – nic dodać nic ując. <piwo>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2097 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez zio » 16 paź 2009, 10:24

Jest jescze kwestia taka, że akurat w naszych modelach wiele części jest produkcji FOMOCO – czyli fordowskiej – w fabryce gdzieś w malezji. Akurat tuaj wydaje mi się, że japońskie "zamienniki" moga okazać się dużo lepszej jakosci niż ory części.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 11:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez travisowski » 16 paź 2009, 14:15

zio napisał(a):wydaje mi się, że japońskie "zamienniki" moga okazać się dużo lepszej jakosci niż ory części.

jakie zamienniki japońskie masz na mysli?jakas konkretna firme z Japonii ktora produkuje takowe zamienniki?

osobiscie uwazam ze wspolpraca mazdy z fordem nie byla zbyt korzystna dla Japonskiej marki. wszedzie tam gdzie lapy wsadza europejczycy zaczyna sie produkowac tandete. Przykladem jest Toyota ktora przeniosła produkcje wiekszosci modeli poza Japonie. Kiedys byly to świetne wozy Made in Japan nie do zajechania teraz szkoda gadac chociaz sprzedaż maja niesamowita.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 12:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez zio » 16 paź 2009, 22:16

Np Sakura, NTN, Mitsuboshi, conti, SUN, GMB, KOYO. Jest ich wiele.
A tak w ogóle – to np Gates, który robi paski rozrządu – teoretycznie zamienniki orginalnie jest montowany no w Hondach – z tym ,ze obok loga gates jest logo honda.

I też mam podobne zdanie, że fuzja forda z mazda bardziej pomogla temu pierwszemu....
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 11:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez artureck » 2 maja 2011, 19:13

Ja kupiłem zamienniki Wix (właściciel Filtrona). Wyglądały na porządnie zrobione. Nie pamiętam poszczególnych cen.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 20:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez adrian_rusinowicz » 25 maja 2011, 20:21

Witam,
Od około miesiąca jestem właścicielem M3 2.0 150 km z USA. W piątek zamierzam jechać na przegląd i stąd moje pytanie. Na korku wlewu oleju jest napisane żeby lać olej 5w20 ale Dexelia takich nie ma, więc z jakiej firmy najlepiej kupić olej? Z jakiej firmy kupić filtr oleju, powietrza, paliwa, filtr kabinowy, płyn hamulcowy? Jaki może być orientacyjny koszt tych części?


Łączę z tematem: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)
Pozdrawiam lukaszm
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2011, 15:10
Posty: 121
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Blumek » 25 maja 2011, 20:36

Wszystkie odpowiedzi na twoje pytania są na forum, tylko trzeba się trochę wytężyć i poszukać <czytaj> .Temat olejów jest naprawdę obszerny.
Zaopatrz się chociaż w książkę obsługi M3 to będziesz miał czarno na białym co kiedy wymieniać.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 22:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323