Wymiana całych tylnych wahaczy, czy tylko tulei metalowo-gumowych ?
patrzyłem w tym sklepie o którym pisze skrzypek i za chiny znaleźć tam nie mogłem tulei do wahaczy przednich – żeby nie było – producentów (a raczej pakowaczy) innych niż JC.
xANDy – a co to znaczy wytrzymałość wystarczająca – wymieniałem tuleje u siebie po przebiegu 170kkm – na oryginały za 270 zeta, żeby wytrzymałość JC była opłacalna powinny trzymać przez jakieś 40kkm, czy tak jest?bo z tego co mówił mi mechanior to po 5 kkm zaczynają się obrywać i nieco skrzypieć
xANDy – a co to znaczy wytrzymałość wystarczająca – wymieniałem tuleje u siebie po przebiegu 170kkm – na oryginały za 270 zeta, żeby wytrzymałość JC była opłacalna powinny trzymać przez jakieś 40kkm, czy tak jest?bo z tego co mówił mi mechanior to po 5 kkm zaczynają się obrywać i nieco skrzypieć
- Od: 15 cze 2008, 22:39
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM
krzysiek.gory napisał(a):patrzyłem w tym sklepie o którym pisze skrzypek i za chiny znaleźć tam nie mogłem tulei do wahaczy przednich – żeby nie było – producentów (a raczej pakowaczy) innych niż JC.
Musisz kliknąć na opcje "zamienniki", która jest niemal przy każdej części (napis na zielono)..."pić to trza umić..." i tak samo trzeba umieć szukać
Są dostępne oryginalne tuleje te małe do wahaczy przednich i łączniki stab lewo przód (nie wiem dlaczego nie mają prawo przód, napisałem maila lecz nie odp), oraz łączniki na tył, wszystko do GF.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Bo pewnie jest taki sam jak z lewej strony.Skrzypek_na_dachu napisał(a):nie wiem dlaczego nie mają prawo przód
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Skrzypek_na_dachu napisał:
nie wiem dlaczego nie mają prawo przód
Bo pewnie jest taki sam jak z lewej strony.
No to sobie kup lewy i spróbuj założyć na prawą stronę...powodzenia.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Oryginalne łączniki stabilizatorów przednich są wysoce krótkodystansowe. Poelcam www.ramech.pl – te są obliczone na nasze drogi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Właśnie na przód zamówiłem z Ramech-a i zobaczymy jak się będą spisywać Ale chyba trochę odbiegliśmy od tematu... ale to już działka moderatora...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
zrobiłem tył
zamontowałem 2 wahacze wzdłużne(2x 127zł) 2 amorki kayaba (681zł z transportem i osłonami) i 2 łączniki ramech(2x 22zł+transport)
wymiana amorków i łączników 200zł
wymiana wahaczy samodzielne
razem 1185 zł
kupiłem podkładki przelewowe około 20 zł z transportem
80zł uszczelka pod pokrywę zaworów, 80 regulacja
razem 180 zł
po wymianie zawieszenia auto nie tłucze na dziurach (wahacze)
i bardziej miękko je pokonuje (amorki)
generalnie warto
jeszcze ustawię zbieżność
i biorę się za dymienie (zasłona dymna gdy przyspieszam)
zamontowałem 2 wahacze wzdłużne(2x 127zł) 2 amorki kayaba (681zł z transportem i osłonami) i 2 łączniki ramech(2x 22zł+transport)
wymiana amorków i łączników 200zł
wymiana wahaczy samodzielne
razem 1185 zł
kupiłem podkładki przelewowe około 20 zł z transportem
80zł uszczelka pod pokrywę zaworów, 80 regulacja
razem 180 zł
po wymianie zawieszenia auto nie tłucze na dziurach (wahacze)
i bardziej miękko je pokonuje (amorki)
generalnie warto
jeszcze ustawię zbieżność
i biorę się za dymienie (zasłona dymna gdy przyspieszam)
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Andrzej1971, gdzie kupowałeś wahacze wzdłużne i jakiej firmy?
A może wie ktoś jaką średnice mają otwory w wahaczach wzdłużnych w 626 GD
Bo ok 4 lata temu zmieniałem same tuleje w tych wahaczach wzdłużnych w swojej GD i na oko wygląda że średnica może być taka sama jak w GF, ale na oko to....
Na tych zmienionych tulejach GD jeździ już ok 50kkm i jest cisza.
Więc jakby średnica otworu była taka sama to zapytałbym mechanika co mi to wtedy robil z jakiego auta dopasował te tuleje...może problem znalazłby swoje tańsze rozwiązanie...
Pozdrawiam.
A może wie ktoś jaką średnice mają otwory w wahaczach wzdłużnych w 626 GD
Bo ok 4 lata temu zmieniałem same tuleje w tych wahaczach wzdłużnych w swojej GD i na oko wygląda że średnica może być taka sama jak w GF, ale na oko to....
Na tych zmienionych tulejach GD jeździ już ok 50kkm i jest cisza.
Więc jakby średnica otworu była taka sama to zapytałbym mechanika co mi to wtedy robil z jakiego auta dopasował te tuleje...może problem znalazłby swoje tańsze rozwiązanie...
Pozdrawiam.
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
HYUNDAI / KIA MOTORS
0K9A2 28200
LINK ASSY- TRAILING
więcej na str.4
ps.kiedyś czytałem ,że wahacz od GW jest o 1,5cm krótszy czy dłuższy od gf
nie pamiętam kto tak pisał ale ja miałem podobnie
zdemontowałem oryginał z GW i montowałem ten z KIA
i za długi był – wystarczyło podnieść auto na lewarku i bez problemu zamontowałem
ale 10 minut nerwów było – szczególnie, że jeden taki już montowałem po drugiej stronie i bez problemów
0K9A2 28200
LINK ASSY- TRAILING
więcej na str.4
ps.kiedyś czytałem ,że wahacz od GW jest o 1,5cm krótszy czy dłuższy od gf
nie pamiętam kto tak pisał ale ja miałem podobnie
zdemontowałem oryginał z GW i montowałem ten z KIA
i za długi był – wystarczyło podnieść auto na lewarku i bez problemu zamontowałem
ale 10 minut nerwów było – szczególnie, że jeden taki już montowałem po drugiej stronie i bez problemów
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Skrzypek_na_dachu napisał(a):A może wie ktoś jaką średnice mają otwory w wahaczach wzdłużnych w 626 GD
Sam sobie odpowiem w GD są większe niż w GF własnie zmierzyłem.
Ale i tak poszukam czegoś do dopasowania do GF-ki
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
wahacze od kii są ok
nic nie puka
zrobiłem około 2000km
zobaczę jak długo
nic nie puka
zrobiłem około 2000km
zobaczę jak długo
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Andrzej1971 – o ile się nie mylę ty masz GW, a jak dobrze pamiętam od GW nie pasuje do GF?
Natomiast to czy sprzed liftu czy po lifcie chyba nie ma znaczenia jeśli chodzi o GF.
Czy do GF-ki też pasuje coś z HYUNDAI / KIA MOTORS ? Może się ktoś orientuje.
W InterCars wołają za wahacz wzdłużny do GF 171,95zł (tylko nie napisali czy netto czy brutto, pytałem o komplet ale to chyba cena za szt.)
Mam lekko wgięty lewy wzdłużny wahacz i teraz nie wiem czy go wymieniać, jeśli tak to czy od razu komplet...
Pozdrawiam.
Natomiast to czy sprzed liftu czy po lifcie chyba nie ma znaczenia jeśli chodzi o GF.
Czy do GF-ki też pasuje coś z HYUNDAI / KIA MOTORS ? Może się ktoś orientuje.
W InterCars wołają za wahacz wzdłużny do GF 171,95zł (tylko nie napisali czy netto czy brutto, pytałem o komplet ale to chyba cena za szt.)
Mam lekko wgięty lewy wzdłużny wahacz i teraz nie wiem czy go wymieniać, jeśli tak to czy od razu komplet...
Pozdrawiam.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Wygląda na to że chyba był już prostowany, jest lekko wgięty i przez to chyba krótszy. Pytanie czy nie została geometria przez to jakoś naruszona.
Myślę, że to pozostałość po poprzednim właścicielu, gdyż dokładnie w tym miejscu mam wgniecenie od lewarka blachy.
Myślę, że to pozostałość po poprzednim właścicielu, gdyż dokładnie w tym miejscu mam wgniecenie od lewarka blachy.
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Witam wszystkich
Ja też mam ten problem – mam wybitą tuleję z tyłu. Jutro będę rozbierał zawieszenie i dopiero będę wiedział która konkretnie tuleja.
Czy są różnice w tulejach z wersji GE lub GF ?
Czy tuleje w wahaczach poprzecznych są takie same dla przedniego i tylnego ? Czyli sumarycznie czy są dwa rodzaje tulei – do wahaczy poprzecznych i podłużnych ?
Odnośnie tulei od Merca i VW to czy one są do poprzecznego czy podłużnego wahacza ?
Jeśli chodzi o kompletne wahacze to w serwisie w Lublinie dowalili mi takie ceny:
– podłużny: 385 zł
– poprzeczny przedni: 770 zł
– poprzeczny tylny: 330 zł
Czy ma ktoś dostęp do tańszych ? Albo czy pasują od innych marek ?
Pozdrawiam serdecznie
Ja też mam ten problem – mam wybitą tuleję z tyłu. Jutro będę rozbierał zawieszenie i dopiero będę wiedział która konkretnie tuleja.
Czy są różnice w tulejach z wersji GE lub GF ?
Czy tuleje w wahaczach poprzecznych są takie same dla przedniego i tylnego ? Czyli sumarycznie czy są dwa rodzaje tulei – do wahaczy poprzecznych i podłużnych ?
Odnośnie tulei od Merca i VW to czy one są do poprzecznego czy podłużnego wahacza ?
Jeśli chodzi o kompletne wahacze to w serwisie w Lublinie dowalili mi takie ceny:
– podłużny: 385 zł
– poprzeczny przedni: 770 zł
– poprzeczny tylny: 330 zł
Czy ma ktoś dostęp do tańszych ? Albo czy pasują od innych marek ?
Pozdrawiam serdecznie
- Od: 20 wrz 2007, 23:58
- Posty: 18
- Skąd: Lublin
- Auto: Aktualnie Fabia I kombi
Ja zamówiłem
2 x wzdłużny wahacz w cenie 240/szt u smirnofa (carspeed.pl)
2 x wzdłużny wahacz w cenie 240/szt u smirnofa (carspeed.pl)
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
Widzialem, ze powyzej kolega napisal cos o gratach z KII. Mi ostatnio moj mechanior tez wspominal, ze duzo gratow z KII RIO i SORENTO pasuje do GE. Wszystko dlatego, ze KIA montuje samochody na podwoziach takich jak w Mazdach. Mozliwe ze do innych modeli 626 (ja mam GE) tez sie cos dopasuje od inego modelu.
Pzdr
Pzdr
SHY
kia clarus robiona jest na bazie mazdy 626
szukajac po numerze części znalazłem sklep w którym jest
foto i trochę opisu
nie bijcie bo wsadzę linka
http://kia.auto.pl/drazek-reakcyjny-tyl ... p-515.html
niby porównuje się clarusa do 626 ge – czyli starszy model
ale ja zamontowałem drążek do gw bez kłopotu
ps.czy można zamontować drążek z poprzedniej mazdy 626 kombi do 626 GW???
pytam czy to możliwe, że sie da ale nie powinno się tak jeździć?
czy jak się da zamontować to jest OK?
zamontowałem bez kłopotu i zrobiłem 7000km
ja jestem zadowolony
szukajac po numerze części znalazłem sklep w którym jest
foto i trochę opisu
nie bijcie bo wsadzę linka
http://kia.auto.pl/drazek-reakcyjny-tyl ... p-515.html
niby porównuje się clarusa do 626 ge – czyli starszy model
ale ja zamontowałem drążek do gw bez kłopotu
ps.czy można zamontować drążek z poprzedniej mazdy 626 kombi do 626 GW???
pytam czy to możliwe, że sie da ale nie powinno się tak jeździć?
czy jak się da zamontować to jest OK?
zamontowałem bez kłopotu i zrobiłem 7000km
ja jestem zadowolony
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Potwierdzam. Drążek reakcyjny tylny wzdłużny Kia Clarus – jak to się u koreańczyków nazywa pasuje jako wahacz tylny wzdłużny do 62 GW.
Z uwagi na ilość kasy, jaką wpakowałem w swoją madzię zdecydowałem się na zakup części do KII.
Finansowo oszczędność dosyć spora – ori mazdy 480 zeta w serwisie za KIA 124 w inter carsie
Żadnego problemu z montażem – pasują idealnie.
Jedynym problemem może być wytrzymałość tulei – już na dzień dobry widać że nie mogą się porównywać z ori mazdy. Tuleje przednie nie są pełne tylko w kształcie śmigła.
Tutaj można zobaczyć jak to wygląda:
http://www.allegro.pl/item588971693_wah ... d_a_z.html
za parę kkm napiszę czy było warto oszczędzać
na pewno jest to jakaś alternatywa w oczekiwaniu na lepsze zamienniki lub spadek cen oryginałów
Z uwagi na ilość kasy, jaką wpakowałem w swoją madzię zdecydowałem się na zakup części do KII.
Finansowo oszczędność dosyć spora – ori mazdy 480 zeta w serwisie za KIA 124 w inter carsie
Żadnego problemu z montażem – pasują idealnie.
Jedynym problemem może być wytrzymałość tulei – już na dzień dobry widać że nie mogą się porównywać z ori mazdy. Tuleje przednie nie są pełne tylko w kształcie śmigła.
Tutaj można zobaczyć jak to wygląda:
http://www.allegro.pl/item588971693_wah ... d_a_z.html
za parę kkm napiszę czy było warto oszczędzać
na pewno jest to jakaś alternatywa w oczekiwaniu na lepsze zamienniki lub spadek cen oryginałów
- Od: 15 cze 2008, 22:39
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6