Zawór SPV
Witam wszystkich ,
ja mam problem ze nie jestem w stanie odpalic auta wogole, raz sie udalo auto przejechalo 300km po czym po nocy juz nie. I niestety nikt nie potrafi nic poradzic , diagnozy : uszkodzone siwece ...uszkodzona pompa ....uszkodzone czujniki ..... pofatygowalem sie o otwarcie zaworu recznie przez podanie mu zasilania ....silnik odpala od razu lecz oczywiscie brak kontroli obrotow itp..... na zaciskach zaworu od strony sterowania nie pojawiaja sie zadne impulsy , czy ktos wie jak jest ten zawor sterowany z jakiego modulu ?
Czy ktos moze mi pomoc ?
Pozdrawiam
ja mam problem ze nie jestem w stanie odpalic auta wogole, raz sie udalo auto przejechalo 300km po czym po nocy juz nie. I niestety nikt nie potrafi nic poradzic , diagnozy : uszkodzone siwece ...uszkodzona pompa ....uszkodzone czujniki ..... pofatygowalem sie o otwarcie zaworu recznie przez podanie mu zasilania ....silnik odpala od razu lecz oczywiscie brak kontroli obrotow itp..... na zaciskach zaworu od strony sterowania nie pojawiaja sie zadne impulsy , czy ktos wie jak jest ten zawor sterowany z jakiego modulu ?
Czy ktos moze mi pomoc ?
Pozdrawiam
-
esystem
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
pablitzo napisał(a):Czy ktoś może mi powiedzieć czy zawór spv może sie zaciąć i zacząć działać po ostukaniu go?
Potwierdzam, że ostukanie pomaga. Dziś rano zrobiłem próbę i silnik już nie przerywa (zobaczę na jak długo).
Wcześniej go wyrkęcałem, rozruszałem i wkręcałem ponownie – to też pomagało na jakieś 2-3 miesiące.
Ten zawór musi się jakoś zatykać – może przez paliwo, a może jest taki kiepski i jest pięta achillesową tej pompy.
Ostatnio edytowano 11 gru 2008, 13:57 przez szamajm, łącznie edytowano 5 razy
-
szamajm
Riki napisał(a):Organoleptycznie to są takie same... ale maja zupełnie inną charakterystykę pracy..
Wydaje mi się, że za charakterystykę pracy zaworu odpowiada sterowanie – po co zmieniać coś w samym zaworze, jeśli można to zrobić sterowaniem (tam jest tylko cewka, która otwiera i zamyka zawór).
Oczywiście nie wiem, czy są one identyczne i nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić – ale bardzo mnie to ciekawi (całą nową pompe do Opla z tym identycznie wyglądającym zaworem widziałem za 1700zł).
-
szamajm
Faktycznie zwor ma sie zamykac i otowierac w rytm sterowania z IDM.
Moze roznia sie budowa tj. inna liczba zwojow i rozna sila, szybkoscia zamkniecia zaworu??? nie wiem, ale po co, denso by zmienialo numery dla fizycznie takich samych zaworow to wydaje sie nie logiczne.
Szkoda ze nie wiemy jakie maja znaczenie numerki w identyfikatorach....
Moze roznia sie budowa tj. inna liczba zwojow i rozna sila, szybkoscia zamkniecia zaworu??? nie wiem, ale po co, denso by zmienialo numery dla fizycznie takich samych zaworow to wydaje sie nie logiczne.
Szkoda ze nie wiemy jakie maja znaczenie numerki w identyfikatorach....
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):Faktycznie zwor ma sie zamykac i otowierac w rytm sterowania z IDM.
Moze roznia sie budowa tj. inna liczba zwojow i rozna sila, szybkoscia zamkniecia zaworu??? nie wiem, ale po co, denso by zmienialo numery dla fizycznie takich samych zaworow to wydaje sie nie logiczne.
Szkoda ze nie wiemy jakie maja znaczenie numerki w identyfikatorach....
dla kasy?
Jasqlek
- Od: 6 maja 2007, 16:36
- Posty: 11
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: 626 GF DiTD (1999)
Riki napisał(a):$$$JACEK$$$ napisał(a):Gdze znajduje sie ten czujnik temp. o którym mowa
Zaznaczyłem go czerwonym kółkiem
Witam
Czy wskazany na tej fotce czujnik jest odpowiedzialny za czas grzania świec
Jeżeli nie to który czujnik jest za to odpowiedzialny??
Ogólnie to jestem jednym z wileu którzy mają problem z odpaleniem silnika jak jest zimno. Czy zimniej tym dłużej musze kręcić. Ogólnie odłączyłem ten czujnik aby sprawdzić czy będzie miał wspomniane objawy wskazujące na pompę lub jego osprzet.
Po odpięciu tego czujnika nic się nie zmieniło – nadal długo kręcił a wentylatory chłodnicy nie załączyły się.
Witam,
Czy ktoś zna odpowiedz na moje pytanie w powyższej wiadomości odnośnie czujnika odpowiedzialnego za czas grzania świec żarowych
A teraz inne drugie pytanie niestandardowe (nie z cyklu co mam zrobić) a mianowicie co zrobiłem a raczej co jest najbardziej prawdopodobne że problem z długim kręceniem / odpalaniem się rozwiązał:
Problem z odpalaniem na zimno rozpoczął się już przy temperaturze niższej od 10 stopni C. Czym niższa temperatura tym dłużej kręcił.
Aby krócej kręcić zawsze podgrzewałem komorę świecami (nawet dwu krotnie).
Na początku po przejechaniu nawet 30 km po wyłączeniu silnika i po ponownym odpaleniu nadal nie odpalał od kopa. Jednakże po zużyciu około pół baku paliwa z BP sytuacja się zmieniła. Znaczy się odpalanie na zimno tak samo jak wcześniej ale po przejechaniu kilku kilometrów już następne odpalenie było od kopa. Ostatecznie na dzień dzisiejszy po podłączeniu diody do listwy świec żarowych (informacja dla mnie jak w rzeczywistośći długo świece podgrzewają komorę) jak tylko świece przestają grzać przekręcam kluczyk i odpala od kopa na paliwie Shela.
Jak myślicie co było przyczyną moich problemów z odpaleniem silnika (rzeczy które zrobiłem -nie było ich dużo):
1. Zatankowanie paliwa na Shell stacji – te droższe z dodatkami bodajże Shel V-Power. Zgodnie z sugestią XAndiego BP to tak samo złe paliwo dla Madzi jak Orlen,
2. Sprawdziłem odpowietrzania baku – zdarzyło się ze przy otwieraniu korka słychać było syczenie,
3. Odłączenie wszystkich czujników pompy – być może zaśniedziałę styki,
4. Sprawdzenie dekadą czy czujnik temperatury (ten wskazany na zdjęciu w poście powyżej) ma wpływ na czas grzania – nie miał – dlatego moje pytanie jak czujnik ma wpływ na czas grzania.
5. Usunięcie skroplin w filtrze paliwa,
6. Sprawdziłem sitko w zaworze "Overflow restrictor" – ok. Do innych dwóch pozostałych sitek pompy nie dotarłem a zawó spv nie przeczyściłem bo nie miałem tak dużego klucza.
7. Inna przyczyna ktróa tymczasowo ustąpiła. Dodam że teraz odpala a temperatura poniżej 0 więc napewno teraz nie jest cieplej jak w momencie kiedy miałem problemy z odpaleniem.
Co wy na to
Pozdrawiam Wszystkich i Życzę Wesołych Świąt
Marcili
Czy ktoś zna odpowiedz na moje pytanie w powyższej wiadomości odnośnie czujnika odpowiedzialnego za czas grzania świec żarowych
A teraz inne drugie pytanie niestandardowe (nie z cyklu co mam zrobić) a mianowicie co zrobiłem a raczej co jest najbardziej prawdopodobne że problem z długim kręceniem / odpalaniem się rozwiązał:
Problem z odpalaniem na zimno rozpoczął się już przy temperaturze niższej od 10 stopni C. Czym niższa temperatura tym dłużej kręcił.
Aby krócej kręcić zawsze podgrzewałem komorę świecami (nawet dwu krotnie).
Na początku po przejechaniu nawet 30 km po wyłączeniu silnika i po ponownym odpaleniu nadal nie odpalał od kopa. Jednakże po zużyciu około pół baku paliwa z BP sytuacja się zmieniła. Znaczy się odpalanie na zimno tak samo jak wcześniej ale po przejechaniu kilku kilometrów już następne odpalenie było od kopa. Ostatecznie na dzień dzisiejszy po podłączeniu diody do listwy świec żarowych (informacja dla mnie jak w rzeczywistośći długo świece podgrzewają komorę) jak tylko świece przestają grzać przekręcam kluczyk i odpala od kopa na paliwie Shela.
Jak myślicie co było przyczyną moich problemów z odpaleniem silnika (rzeczy które zrobiłem -nie było ich dużo):
1. Zatankowanie paliwa na Shell stacji – te droższe z dodatkami bodajże Shel V-Power. Zgodnie z sugestią XAndiego BP to tak samo złe paliwo dla Madzi jak Orlen,
2. Sprawdziłem odpowietrzania baku – zdarzyło się ze przy otwieraniu korka słychać było syczenie,
3. Odłączenie wszystkich czujników pompy – być może zaśniedziałę styki,
4. Sprawdzenie dekadą czy czujnik temperatury (ten wskazany na zdjęciu w poście powyżej) ma wpływ na czas grzania – nie miał – dlatego moje pytanie jak czujnik ma wpływ na czas grzania.
5. Usunięcie skroplin w filtrze paliwa,
6. Sprawdziłem sitko w zaworze "Overflow restrictor" – ok. Do innych dwóch pozostałych sitek pompy nie dotarłem a zawó spv nie przeczyściłem bo nie miałem tak dużego klucza.
7. Inna przyczyna ktróa tymczasowo ustąpiła. Dodam że teraz odpala a temperatura poniżej 0 więc napewno teraz nie jest cieplej jak w momencie kiedy miałem problemy z odpaleniem.
Co wy na to
Pozdrawiam Wszystkich i Życzę Wesołych Świąt
Marcili
cześć
mam dwie informacje
kupiłem zawór spv z końcówką 0200 – i na nim jest napisane
D3K 5
ale ani D ani 3 nie jestem pewien bo jest dziwnie napisane D jak ruskie D
a 3 to może być 8
wstawiłbym foto ale nie umiem
a druga informacja – potwierdzam ostukanie pomaga – dlatego jeszcze nie wymieniłem starego
wcześniej ledwo jechałem gdy był zimny
a teraz czasami coś szarpnie, ale nie przeszkadza
Szczęśliwego Nowego Roku
mam dwie informacje
kupiłem zawór spv z końcówką 0200 – i na nim jest napisane
D3K 5
ale ani D ani 3 nie jestem pewien bo jest dziwnie napisane D jak ruskie D
a 3 to może być 8
wstawiłbym foto ale nie umiem
a druga informacja – potwierdzam ostukanie pomaga – dlatego jeszcze nie wymieniłem starego
wcześniej ledwo jechałem gdy był zimny
a teraz czasami coś szarpnie, ale nie przeszkadza
Szczęśliwego Nowego Roku
kupiłem Mazdę i mam nadzieję , że sie nie zawiodę!
- Od: 13 mar 2008, 12:53
- Posty: 56
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626, 2001 DiTD
Literka D na zaworze informuje ze producentem jest firma DENSO, maja taki znak i tak samo stempluja np. uklady scalone .. takie lekko pochylone D.
Troche poszukałem w sieci i wyglada, że pierwsza cyfra to rok jak jest 3 to = 2003 jak 8 to = 2008, Litera oznacza miesiąc, ale nie znalazłem który (Z = Grudzień) i ostatnia cyfra oznacza dzień.
Troche poszukałem w sieci i wyglada, że pierwsza cyfra to rok jak jest 3 to = 2003 jak 8 to = 2008, Litera oznacza miesiąc, ale nie znalazłem który (Z = Grudzień) i ostatnia cyfra oznacza dzień.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
SPV poprostu sie czasami psuje i chyba nie zalezy to od paliwa jakim go zalewasz .. tak mi sie wydaje .. Ten typ tak ma. No chyba, ze jezdzisz na opale to wtedy pompa nie jest odpowienio smarowana i wtedy to moga sie dziac rozne historie.
Wazne, aby filtr paliwa byl regolarnie wymieniany a paliwo ze stacji.
Ja bym kupil nowy jak i tak wymieniasz .. sporo kasy ale spokoj na dlugi czas, a tak jakga masz gwarancje ze poprzedni zawor jezdzil na dobrej ropie?
Wazne, aby filtr paliwa byl regolarnie wymieniany a paliwo ze stacji.
Ja bym kupil nowy jak i tak wymieniasz .. sporo kasy ale spokoj na dlugi czas, a tak jakga masz gwarancje ze poprzedni zawor jezdzil na dobrej ropie?
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
SPV zamula się od zanieczyszczeń, które tworzą się (wytrącają) przy wysokim ciśnieniu (kilkaset bar).
Między czystym opałem a czystym ON różnica jest w kolorze (marker chemiczny) i czasem opał jest w stanie być czystszy, bo nikt do niego nic nie dolewał. Nie ma on jednak dodatków "zimowych" albo innych co może być utrudnieniem.
Między czystym opałem a czystym ON różnica jest w kolorze (marker chemiczny) i czasem opał jest w stanie być czystszy, bo nikt do niego nic nie dolewał. Nie ma on jednak dodatków "zimowych" albo innych co może być utrudnieniem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie mam problem, dzis zawiozlem do mechanika kupiony zawór SPV( uzywany ale niby dobry) i autko nadal nie odpala, kazal mi sie wstryzmac do jutra , ze podlaczy komputer i sprawdzi bo niby na starym SPV jak podlaczyl komputer pokazywalo mu ze zawór niesprawny, mam pytanie czy komputer naprawde pokarze gdy zawor jest niesprawny, i czy napewno chodzi o ten zawór SPV bo slyszlaem ze w pompie sa dwa zawory moze to ten drugi? TCV
- Od: 26 paź 2007, 12:33
- Posty: 7
- Skąd: kalisz
- Auto: mazda626DitD 99r
Gdy TCV nie działa to samochód odpala tylko klekocze jak stary diesel. TCV odpowiedzialny jest za kąt wyprzedzenia wtrysku. Jak TCV nie działa to ustawiony jest w pozycji wyjściowej. TCV sterowany jest impulsami bezpośrednio z PCM.
Jak SPV nie działa to auto nie odpala, SPV odpowiedzialny jest za wzrost cisnienia paliwa w pompie, aby mógł nastąpić wtrysk. SPV sterowany jest z PCM przy pomocy modulu IDM. Do SPV dochodzi impuls 150V dlugosci okolo kilku milisekund.
Jeszcze jest jeden zawór FSO (fuel shut off) steruje nim komputer z immobilizerem. Poprostu albo jest otwarty lub zamkniety.
Jak SPV nie działa to auto nie odpala, SPV odpowiedzialny jest za wzrost cisnienia paliwa w pompie, aby mógł nastąpić wtrysk. SPV sterowany jest z PCM przy pomocy modulu IDM. Do SPV dochodzi impuls 150V dlugosci okolo kilku milisekund.
Jeszcze jest jeden zawór FSO (fuel shut off) steruje nim komputer z immobilizerem. Poprostu albo jest otwarty lub zamkniety.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Dzieki Marek czyli umnie auto nie odpala to raczej chodzi o SPV widocznie kupilem popsuty, skoro komputer mu pokazuje ze SPV jest uszkodzony, bo raczej nic innego nie poszlo (elektryka), trza bedzie kupic nowy gorzej jak tez nie odpali. macie jakies namiary na SPV nowy.
- Od: 26 paź 2007, 12:33
- Posty: 7
- Skąd: kalisz
- Auto: mazda626DitD 99r
Zapraszam do mnie www.esklep.hoffman.auto.pl + www.hoffman.auto.pl –> nowy SPV 1420zł
- Od: 20 lis 2008, 13:30
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
Panowie kolejan diagnoza dzwonie dzis do mechanika i stwierdzil mi ze byc moze walniety jest jakis sterownik , i ze ma mu elektryk sprawdzic, czy jest tez taka mozliwosc ze spv jest dobry a jakis tam sterownik nawalil i auto nie bedzie normalnie odpalało?
- Od: 26 paź 2007, 12:33
- Posty: 7
- Skąd: kalisz
- Auto: mazda626DitD 99r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości