323 F BA Poziom oleju – jak sprawdzać?
1, 2
Witam mam takie pytanko jak sie prawidlowo powinno mierzyc poziom
oleju na zimnym czy na cieplym silniku ? zaraz po wylaczeniu ( jakies 3 minuty ) czy dluzej czekac....
oleju na zimnym czy na cieplym silniku ? zaraz po wylaczeniu ( jakies 3 minuty ) czy dluzej czekac....
Ostatnio edytowano 5 wrz 2013, 13:23 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
zbyl &
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
- Od: 30 cze 2004, 13:10
- Posty: 71
TEORETYCZNIE najlepiej zrobić to rano gdy cały olej scieknie do miski olejowej , oczywiście auto musi stać na równej powierzchni , ja mierze zawsze w jednym miejscu na swoim miejscu parkingowym więc wiem ile jest oleju naprawdę , można też mierzyć po pewnym czasie od postoju ale wtedy część oleju zostanie w głowicy itp. ......pozdro
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
miałem tak samo podczas jednego pomiaru i aż się przestraszyłem że mi tyle oleju wpierdzieliła (nawet z Jarkiem gadałem co z tym fantem zrobić) a potem za kilka dni sprawdziłem jeszcze raz i sie okazało że maxa miała
Dłuższa obserwacja już mnie wyprowadziła z błędnego rozumowania
Podstawa to: NO PANIC
Dłuższa obserwacja już mnie wyprowadziła z błędnego rozumowania
Podstawa to: NO PANIC
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
V6 – no more questions...
- Od: 27 maja 2004, 20:02
- Posty: 611
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT
To nie tak
na bagnecie macie cztery nacięcia dwa dolne w odległości około 12mm później około 15mm i znowusz dwa nacięcia w odległości 12mm,
prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.
mamnadzieję że zrozumieliście bez obrazka
na bagnecie macie cztery nacięcia dwa dolne w odległości około 12mm później około 15mm i znowusz dwa nacięcia w odległości 12mm,
prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.
mamnadzieję że zrozumieliście bez obrazka
- Od: 30 kwi 2004, 18:16
- Posty: 30
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Aby uzyskac wlasciwa wartosc nalezy bezwarunkowo mierzyc poziom oleju na silniku zimnym i plaskiej powierzchni. Dokladnie tak jak spec opisal. Przeciez nie dosc ze na dopiero co wylaczonym silniku caly olej rozchlapany jest po silniku to jeszcze przeciez jak kazda ciecz ma swoje zdolnosci do sprezania i rozprezania co moze powodowac zmiany objetosci. Nawet przy maksymalnym stanie oleju na zimnym silniku zaraz po jego wylaczeniu i sprawdzeniu na bagnecie moze nie byc ani sladu.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
A u mnie jest taka opcja, że jak wyciągnę bagnet to z jednej strony bagnetu jest na max a z drugiej min
Nawet jak nim troche pokręcę to i tak jest taka jazda
I sam już nie wiem czy mam olej czy powinienem dolać To siakieś chore
P.S. dodam, że to nie jest prima aprilisowy żart
Nawet jak nim troche pokręcę to i tak jest taka jazda
I sam już nie wiem czy mam olej czy powinienem dolać To siakieś chore
P.S. dodam, że to nie jest prima aprilisowy żart
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
A w manualu do mojej mx-3 sposób mierzenia poziomu oleju podany jest następująco:
1. samochód ustawić na równej powierzchni
2. silnik rozgrzać do normalnej temperatury
3. odczekać 5 min.
4. zmierzyć poziom oleju na bagnecie.
Logicznie myśląc zgadzam się, że trzeba mierzyć na zimnym silniku, skąd więc taki prikaz w instrukcji??
1. samochód ustawić na równej powierzchni
2. silnik rozgrzać do normalnej temperatury
3. odczekać 5 min.
4. zmierzyć poziom oleju na bagnecie.
Logicznie myśląc zgadzam się, że trzeba mierzyć na zimnym silniku, skąd więc taki prikaz w instrukcji??
ja tez tak mam ze na rozgrzanym bagnet wskazuje jakas 1/4 a na zimnym max
Już piszę, do jakiego. Nie wiem, czy trzeba przytaczać budowę bagnetu, ale pokuszę się w bardzo dużym uproszczeniu o to.zbyl napisał(a):Wedlug jego wskazania robie pomiary
Otóż bagnet składa się z uchwytu bagnetu i bagnetu właściwego No dobra. Żartowałem. Już piszę, jak rozpoznać tę właściwą stronę.
Otóż dół bagnetu, jak się dobrze przyglądniecie ( ) jest lekko wygięty w jednym kierunku. Aby sprawdzić po tej właściwej stronie, należy włożyć bagnet do otworu pomiarowego tak, aby ów fragment był przygięty ku dołowi. Następnie należy wyjąć bagnet i metodą obserwacji wzrokowej ( ) odczytajć watość wskazania z wierzchniej części bagnetu, czyli tej, która jest skierowana w stronę nagrzewnicy, wtrysków, czy kierowcy (wybór należy do Wasz ), a nie tej, która jest pod spodem bagnetu (skierowana w stronę chłodnicy, zderzaka, itp).
Przypuszczam, iż takie rozwiązanie na bagnecie jest swego rodzaju zastępnikiem tego, co napisał agent.
agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.
Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.
No to byłoby na tyle. Koniec moich wywodów i dywagacji. Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
P0L4K napisał(a):Gadalem kiedys z lekarzem naszego Doktora o innych wskazaniach po jednej i drugiej stronie bagnetu i powiedzial ze to nic zlego,i nalezy sie sugerowac ta optymistyczna wersja
tak więc będę robił
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
GofNet napisał(a):agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.
Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.
hmm nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to znaczy ze jedna strona bagnetu na ktorej pokazuje mi min topoziom oleju dla silnika rozgrzanego a z drugiej strony bagnetu gdzie pokazuje mi ponad max to poziom oleju na zimnym silniku, bo juz nie kumam .. jakies dzwiny ten bagnet dlaczego jedna strona pokazuje inaczej niz druga
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości