Wymiana żarówek podświetlających włączniki (nieczynne – brak fotek)
Niedawno przeprowadzałem wymianę przepalonych żarówek podświetlających przełączniki w konsoli środkowej).
Aby innym osobom było łatwiej załączam fotorelację
Aby nie było niejasności – chodzi o deskę po lifcie.
Z góry przepraszam za marną jakość zdjęć. Mimo to mam nadzieję, że będą ułatwieniem.
Pierwsza czynność jaką należy wykonać, to wysunięcie popielniczki (patrz strzałka), by dostać się do wkręta ukrytego za nią. Następnie cienkim płaskim wkrętakiem podważyć element deski, który utrudnia dostęp do przełączników – w miejscu kółek na zdjęciu
kółka uwidaczniają miejsca zaczepów demontowanego elementu deski
1 – włącznik podgrzewania tylnej szyby i lusterek,
2 – włącznik świateł awaryjnych,
3 – wtyczka wł. 1 (należy zdemontować, by dostęp był łatwiejszy)
4 – wtyczka wł. 2 (zdemontować j. w.)
Następnie należy odłączyć wtyczki: biegnącą do zegara, zaślepki znajdującej się obok przełączników 1 i 2
oraz podświetlenia popielniczki i gniazda zapalniczki (nie oznaczono strzałką :p
Po oględzinach okazało się, że podświetlenie popielniczki też nie działa, więc przy okazji ta usterka też została usunięta.
Kółkami wskazane są zaczepy elementu deski i lokalizacja podświetlenia popielniczki (szklana żarówka 1,2 W), natomiast strzałka wskazuje z stronę umiejscowienia żarówki podświetlającej przełącznik 2
zaczepy...
Prowadnica popielniczki ( zaznaczono lokalizację podświetlenia i wkręt, którym była mowa na samym początku ;p)
Wymontowany przełącznik (strzałka wskazuje żarówkę poświetlającą)
Wymontowany uciążliwy gad
1 – wymontowana przepalona żarówka,
2 – nowa żarówka ze sklepu elektronicznego (nie wszystkie mają te cuda ),
3 – zamontowana już żarówka w oprawce.
Zamiast standardowych żarówek można też zamontować diody dostępne wraz z oprawkami, jednak cena 4,5 krotnie przewyższa cenę żarówki, a odcień i intensywność świecenia diody jest inna (inna barwa oraz nierównomiernie rozświetlony przełącznik)
Aby innym osobom było łatwiej załączam fotorelację
Aby nie było niejasności – chodzi o deskę po lifcie.
Z góry przepraszam za marną jakość zdjęć. Mimo to mam nadzieję, że będą ułatwieniem.
Pierwsza czynność jaką należy wykonać, to wysunięcie popielniczki (patrz strzałka), by dostać się do wkręta ukrytego za nią. Następnie cienkim płaskim wkrętakiem podważyć element deski, który utrudnia dostęp do przełączników – w miejscu kółek na zdjęciu
kółka uwidaczniają miejsca zaczepów demontowanego elementu deski
1 – włącznik podgrzewania tylnej szyby i lusterek,
2 – włącznik świateł awaryjnych,
3 – wtyczka wł. 1 (należy zdemontować, by dostęp był łatwiejszy)
4 – wtyczka wł. 2 (zdemontować j. w.)
Następnie należy odłączyć wtyczki: biegnącą do zegara, zaślepki znajdującej się obok przełączników 1 i 2
oraz podświetlenia popielniczki i gniazda zapalniczki (nie oznaczono strzałką :p
Po oględzinach okazało się, że podświetlenie popielniczki też nie działa, więc przy okazji ta usterka też została usunięta.
Kółkami wskazane są zaczepy elementu deski i lokalizacja podświetlenia popielniczki (szklana żarówka 1,2 W), natomiast strzałka wskazuje z stronę umiejscowienia żarówki podświetlającej przełącznik 2
zaczepy...
Prowadnica popielniczki ( zaznaczono lokalizację podświetlenia i wkręt, którym była mowa na samym początku ;p)
Wymontowany przełącznik (strzałka wskazuje żarówkę poświetlającą)
Wymontowany uciążliwy gad
1 – wymontowana przepalona żarówka,
2 – nowa żarówka ze sklepu elektronicznego (nie wszystkie mają te cuda ),
3 – zamontowana już żarówka w oprawce.
Zamiast standardowych żarówek można też zamontować diody dostępne wraz z oprawkami, jednak cena 4,5 krotnie przewyższa cenę żarówki, a odcień i intensywność świecenia diody jest inna (inna barwa oraz nierównomiernie rozświetlony przełącznik)
Ostatnio edytowano 14 gru 2008, 19:51 przez CHRISTOPHORUS, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Dobra robota CHRISTOPHORUS_REX ,przy okazji ile kosztowaly te zaroweczki ja nie moglem u mnie nigdzie takich dostac. Kupilem diody ale trzebana nie jakies rezystorki czy inne cuda lutowac i nie wiem za bardzo jak to zrobic, jak ktos wie prosze o pomoc. Aha u mnie przepalily sie zaroweczki od regulatorow ustawien wysokosci swiatel i mocy oswietlenia licznika
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
Witam,
Fajna fotorelacja.
Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia podświetlenia zapalniczki?
W mojej wersji tego nie ma, a chciałbym coś takiego zrobić.
Fajna fotorelacja.
Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia podświetlenia zapalniczki?
W mojej wersji tego nie ma, a chciałbym coś takiego zrobić.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
- Od: 16 lip 2008, 20:07
- Posty: 60
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: 323F (BA) '98
mad_man napisał(a):popraw temat....
A co z tematem nie tak??
yorgoo napisał(a):ile kosztowaly te zaroweczki ja nie moglem u mnie nigdzie takich dostac. Kupilem diody ale trzebana nie jakies rezystorki czy inne cuda lutowac i nie wiem za bardzo jak to zrobic, jak ktos wie prosze o pomoc. Aha u mnie przepalily sie zaroweczki od regulatorow ustawien wysokosci swiatel i mocy oswietlenia licznika
Koszt żarówki to 1 zł a szukać należy w sklepach elektronicznych (nie wszystkie mają takie akcesoria), gdzie z reguły są kolorowe. Mi się udało znaleźć białe W Poznaniu mają na łąkowej. W innych miastach to nie wiem...
Koszt białej diody wraz z oprawką (nic nie trzeba lutować, tylko wystarczy wymienić w miejsce przepalonej żarówki) to 4,5 zł.
Co do wymiany podświetlenia regulatora świateł i ściemniacza podświetlenia deski sprawa jest jeszcze prostsza, bo wystarczy wykręcić 4 wkręty plastykowej ramki i podważyć w dwóch miejscach włącznik.. Nawiasem mówiąc podświetlenie regulacji świateł też miałem przepalone.
rufens napisał(a):Fajna fotorelacja. Masz może jakieś dokładniejsze zdjęcia podświetlenia zapalniczki? W mojej wersji tego nie ma, a chciałbym coś takiego zrobić.
Dzięki, mam nadzieję, że będzie łatwiej w podobnych przypadkach innym
Nie mam innych zdjęć niestety
Pozdrawiam
Krzysztof
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
CHRISTOPHORUS_REX mozesz mi napisac jakie to dokladnie zarowki lu jakie dokladnie diody moga je zastapic?? chodzi o wartosci napiec itp
Moja pierwsza madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 02#1007602
Moja druga madzia(pseudo potwor
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79802
- Od: 17 gru 2007, 00:16
- Posty: 312
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: 323F BA 2.0 V6 '98
yorgoo napisał(a):jakie to dokladnie zarowki lu jakie dokladnie diody moga je zastapic?? chodzi o wartosci napiec itp
Na pewno muszą to być żarówki dla napięcia 12 V, a co do mocy to nawet nie wiem dokładnie, bo nie ma opisu. Sprzedawca ze sklepu elektronicznego się na tym znał
W każdym razie szklana bańka zakupionych żarówek jest trochę dłuższa, ale bez problemu się mieści we włączniku.
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
ja potrzebuje zmienić żarówkę tu:
ale to już mniej więcej wiem jak zrobić dzięki Rufensowi
mam chyba jeszcze spaloną (o ile w ogóle jest) od zapalniczki (tak więc dołączam się do prośby Rufensa)
oraz od regulacji świateł, więc odnośnie tego:
o jaką ramkę chodzi? Dasz radę zrobić jakieś fotki?
ale to już mniej więcej wiem jak zrobić dzięki Rufensowi
mam chyba jeszcze spaloną (o ile w ogóle jest) od zapalniczki (tak więc dołączam się do prośby Rufensa)
oraz od regulacji świateł, więc odnośnie tego:
CHRISTOPHORUS_REX napisał(a):bo wystarczy wykręcić 4 wkręty plastykowej ramki i podważyć w dwóch miejscach włącznik..
o jaką ramkę chodzi? Dasz radę zrobić jakieś fotki?
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
@CHRISTOPHORUS_REX gdy pisalem bys poprawile temat nie pokazywal sie model auta.. albo problem na forum, albo po prostu umknelo gdy tworzyles
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
dude napisał(a):ja potrzebuje zmienić żarówkę tu:
Do tego ustrojstwa się nie dobierałem, bo nie miałem takiej konieczności
dude napisał(a):o jaką ramkę chodzi? Dasz radę zrobić jakieś fotki?
chodzi o dwa wkręty górne (widoczne w czerwonych okręgach) i dwa, które widać w miejscu strzałek, gdy opuści sie kierownicę. Wtedy jest dostęp do wszystkich przełączników w okolicach deski
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Dzięki. Wezmę się chyba dziś za to bo miałem i tak w planie pomajstrować, żeby założyć pilota do kiery z balupunkta, jednak nie udało mi się go kupić. W lildlu dziś była promocja i za 20zł!! można było kupić pilocik.. Ładnie się dziś wyspałem.. poszedłem do lidla o 11 a tam już pusta półka . Pewnie ktoś chce na tym jeszcze zarobić, bo najtańszy na allegro stoi 35zł.. albo dużo blaupunktowców chodzi do lidla :–)
Tak czy inaczej dzięki i ładne ramki na zegary.. mam identyczne
Tak czy inaczej dzięki i ładne ramki na zegary.. mam identyczne
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
dude napisał(a):W lildlu dziś była promocja i za 20zł!! można było kupić pilocik.. Ładnie się dziś wyspałem.. poszedłem do lidla o 11 a tam już pusta półka .
Ludzie w środku nocy wstają widocznie. Przecież to zabójstwo dla organizmu Ja mam clariona z pilotem w zestawie, lecz i tak go nie używam, bo jest bezprzewodowy (jeszcze by się gdzieś zawieruszył)
dude napisał(a):Tak czy inaczej dzięki i ładne ramki na zegary.. mam identyczne
Nie ma za co. Mnie też się podobają
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Ja nie mogę ale się nawku**iałem przy wyciąganiu tych przycisków, próbowałem podważać itp.. podłubałem tylko ten plastyk strasznie, co prawda udało mi się wyciągnąć i zmienić żaróweczki ale czy jest jakaś bardziej humanitarna metoda(na przyszłość)?? Może jest jakiś specjalny przyrząd do tego? Jak udało mi się wyciągnąć górny zaczep śrubokrętem to znów nie dało się dojść do tego drugiego dolnego. Ja nie wiem co to za japońska metoda na te przyciski. Według mnie to powinno być po prostu na jakieś śrubki lub zaczepy od zewnątrz, a nie od wewnątrz. Totalnie nieprzemyślana sprawa!
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Jest sposób na te przy kierownicy. Te po lewej można wyjąć tak: Górę podważyć a dół nadusić od środka. Po lewej stronie na przeciwko kolana masz mały schowek prawda? W prawym górnym rogu tego schowka jest dziura, którą możesz się spokojnie dostać do pierwszego przycisku. Wyjmując go już jesteś przy drugim ;]
Te z prawej strony kierownicy [ regulator podświetlenia i od elektrycznego ustawiania świateł ] trzeba analogicznie. Z tym, że tutaj już nie ma schowka z dziurką i trzeba odczepić plastik pod kierownicą trzymający na zaciski. Wtedy jest wystarczająco miejsca żeby się dostac do przycisków.
Te z prawej strony kierownicy [ regulator podświetlenia i od elektrycznego ustawiania świateł ] trzeba analogicznie. Z tym, że tutaj już nie ma schowka z dziurką i trzeba odczepić plastik pod kierownicą trzymający na zaciski. Wtedy jest wystarczająco miejsca żeby się dostac do przycisków.
Jakiś tam podpis Leszka :P
dude napisał(a):Ja nie mogę ale się nawku**iałem przy wyciąganiu tych przycisków, próbowałem podważać itp.. podłubałem tylko ten plastyk strasznie
A mi poszło gładko, nigdzie nie musiałem ładować ręki tylko podważyłem wkrętakiem i nawet nic się nie powyszczerbiało
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Panowie a moze wiecie jak zalatwic ta sprawe z zaroweczkami w desce przed liftem? Ktos mi mowil ze byc moze wystarczy w jakis sposob wydlubac przelacznik i zmienic zarowke... Musze zmienic od awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby. Dzieki z gory za rady
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
skorpek napisał(a):Panowie a moze wiecie jak zalatwic ta sprawe z zaroweczkami w desce przed liftem? Ktos mi mowil ze byc moze wystarczy w jakis sposob wydlubac przelacznik i zmienic zarowke...
Wystarczy poszukać na forum
Tutaj masz wskazówki jak się zabrać za rozebranie deski:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=688277
Myślę, że to wystarczy, by dostać się do przełączników
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Adamos88 napisał(a):a czy jest mozliwe ze usiebie w 323c nie mam zadnych śrubek przy desce po opuszczeniu kiery?
Szczerze mówiąc nie wiem. Nie przyglądałem się jak to wygląda w 323c
.. po lifcie, czy przed...
- Od: 7 paź 2008, 00:17
- Posty: 290
- Skąd: klubu przyjaciół myszki Mickey
- Auto: bezawaryjne?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości