"Faluje" temperatura plynu chlodniczego
mam problem z temperatura w moim aucie nie raz jest dobrze ale czesto jest tak ze wskaznik temp. jest powyzej normy jakis czas ale spada ostatnio byl przypadek ze wskaznik temp byl na czerwonym polu ( strach) ale po pewnym czasie opadl a waz glowny od chlodnicy zrobil sie taki gruby co moze byc ?
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
Nie wiem jak jest w silniku w 929....przeważnie się odpowietrza na chłodnicy bądź jak jest w X9 wlewem który jest przy silniku...nie zbiorniczkiem wyrównawczym. Przeważnie odpowietrzamy w najwyższym punkcie obiegu płynu.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
po pierwsze wentylatory sie nie załączą bo nie są sterowane elektrycznie, jest jeden główny wentylator na wisko, który zeby zaczął pracować musi być w cholernie gorąco , albo musi pracować klima, wtedy słychać jak szumi i nabiera obrotów razem z wałkiem pompy wodnej bo do niej jest zamontowany.
nieszczelność układu wodnego tez nie powoduje takich objawó bo jeźedziłem w lecie ze zużuytą pompą wodną i nigdy nie mialem pelnego stanu wody i motor sie nie przegrzewał, a pompa zapowietrzala uklad.
a jeśli chcesz go odpowietrzyc, odkręć kurek chlodnicy i lej plyn na maxa i do wyrównawczego również..
może zacznij od zimnego silnika, wtedy zobaczysz czy woda w chlodnicy dokądś plynie gdy silnik się zgrzeje
natomiast puchnący wąż to zła wrózba...
poczytam więcej jak wygląda uklad chlodzenia i popytam specjalistów, wtedy sie odezwe
czytałem... na górze silnika w głowicy znajduje się zawór który wydłuża lub skraca obieg płynu chłodzącego, gdy silnik łapie odpowiednią temp. on sie powinien otwierac i wtedy woda przepływa przez chlodnice, a jak nie otworzy się to przegrzewasz silnik, najlepiej zapodaj do mnie na priv tam wymieniemy sie mailami i wysle Ci fote gdzie jest ten zawór, albo pomoge Ci w jakiś inny sposób, mam znajomości na złomie hehe
nieszczelność układu wodnego tez nie powoduje takich objawó bo jeźedziłem w lecie ze zużuytą pompą wodną i nigdy nie mialem pelnego stanu wody i motor sie nie przegrzewał, a pompa zapowietrzala uklad.
a jeśli chcesz go odpowietrzyc, odkręć kurek chlodnicy i lej plyn na maxa i do wyrównawczego również..
może zacznij od zimnego silnika, wtedy zobaczysz czy woda w chlodnicy dokądś plynie gdy silnik się zgrzeje
natomiast puchnący wąż to zła wrózba...
poczytam więcej jak wygląda uklad chlodzenia i popytam specjalistów, wtedy sie odezwe
czytałem... na górze silnika w głowicy znajduje się zawór który wydłuża lub skraca obieg płynu chłodzącego, gdy silnik łapie odpowiednią temp. on sie powinien otwierac i wtedy woda przepływa przez chlodnice, a jak nie otworzy się to przegrzewasz silnik, najlepiej zapodaj do mnie na priv tam wymieniemy sie mailami i wysle Ci fote gdzie jest ten zawór, albo pomoge Ci w jakiś inny sposób, mam znajomości na złomie hehe
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie
- Od: 27 lis 2005, 21:39
- Posty: 426
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC
wymień termostat bo zaczyna się blokować. odpowietrzanie jest proste. konstrukcja silnika zapobiega zapowietrzaniu. odkręcasz kurek chłodnicy, otwierasz zbiornik przelewowy i nalewasz płynu chłodniczego. jak nalejesz do pełna zamykasz chłodnicę. zalewasz zbiorniczek. zapalasz autko. jak się zagrzeje pociągnie ze zbiorniczka płyn. po zagrzaniu gasisz. jak ostygnie otwierasz chłodnicę i dolewasz pod kurek. przy normalnym zachowaniu układu wskazówka temperatury powinna nie przekraczać połowy skali
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
witam wszystkich tak sobie tutaj piszecie o tym grzaniu,a ja mam pytanko w mojej madzi jest niby wszystko o.k w trasie wskazuwka dochodzi do polowy,a natomiast w miescie w korkach prawie pod kreske i po paru chwilach opada prawie do polowy czy to normale?w innych japoncach tak nie bylo tzn.(dieselach) pozdro.
Mazda Millenia 2,5 USA
- Od: 26 sie 2008, 07:13
- Posty: 22
- Skąd: ciechocinek
hmm. a kiedy wymieniałeś termostat. wygląda na to że wszystko działa ok ale termostat za późno się otwiera. sprawdź sobie też w jakim stanie masz thermo-swtich (włącznik temperaturowy wentylatora chłodnicy) możliwe że już dogorywa albo ktoś założył niewłaściwy. Dobrze by było gdyby koledzy posiadający Millenię z silnikiem 2.5 wypowiedzieli się w sprawie parametrów thermo-switcha
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
mam pytanie jeszcze
mianowicie w zbiorniczku wyruwnawczym nalalem takze max i temp w nim jest mala prawie wcale a w chlodnicy goraca tak powinno byc nie wiem powinno sie wymieszac co nie ? ale nie jestem jakis znawca na logike biore to napiszcie
mianowicie w zbiorniczku wyruwnawczym nalalem takze max i temp w nim jest mala prawie wcale a w chlodnicy goraca tak powinno byc nie wiem powinno sie wymieszac co nie ? ale nie jestem jakis znawca na logike biore to napiszcie
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
to nie ma nic do rzeczy. czasami jest gorący czasami nie. kurek od chłodnicy posiada pewnego rodzaju zawór który zasysa lub oddaje płyn chłodniczy z i do zbiorniczka. Wymień na początek termostat.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
termostatu nie wymienialem bo niedawno cudo kupilem moze macie racje ze nalezy go wymienic bo przeciesz szkoda silnika,a co do wlacznika wentylatora to tak naprawde niewiem gdzie sie znajduje moze ktos pomoze w tej sprawie z gury wielkie dzieki pozdrawiam.
Mazda Millenia 2,5 USA
- Od: 26 sie 2008, 07:13
- Posty: 22
- Skąd: ciechocinek
Termostat musisz mieć bo inaczej silnik będzie nie dogrzany i zobaczysz co to znaczy non-stop na ssaniu. Nie znam konstrukcji 2.5 w Milleni. Ale thermo-switch powinien być w okolicach termostatu. wkręcony w obudowę z jednym kablem
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
hej ja znow co do temp. w silniku dzis wymienilem termostat i efekt ten sam chlodnica zimna od gory waz goracy max ten od dolu za termostatem zimny szlak mnie bierze co jest.
termostat ladny piekny orginalny (japan) a tu kreska od temp po przejechaniu 2 km max do gory co jest moze zapowietrzony moze czujnik jeszcze jedno przed wymiana spuscilem caly plyn z ukladu po zalozeniu termostatu z 1,5 l nie weszlo i zimno w aucie co mam robic
a auto potrzebne od zaraz jutro do pracy hmmmmmmm
termostat ladny piekny orginalny (japan) a tu kreska od temp po przejechaniu 2 km max do gory co jest moze zapowietrzony moze czujnik jeszcze jedno przed wymiana spuscilem caly plyn z ukladu po zalozeniu termostatu z 1,5 l nie weszlo i zimno w aucie co mam robic
a auto potrzebne od zaraz jutro do pracy hmmmmmmm
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
znow ta temperatura glownie wskaznik dzis podczas jazdy podniosl sie na maxa prawie . zatrzymalem sie no i poczekalem chwile .pozniej bylo ok ,co jest znow termostat zalozylem nowy czy to czujnik temp . mam jeszcze jedno pyt waz od chlodnicy ten pod spodem powinien byc tez goracy ? co wy na to ...
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
powinien jeśli otworzy się termostat. a w jakim stanie masz pompę wody???
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
nie wiem jak to sprawdzic ? moze ona ? jaki ona ma wplyw na chlodzenie silnika hmmmmmmm ale ciekawi mnie ten waz na dole przy rozgrzanym silniku powinien termostat sie otworzyc i powinien byc cieply tak ? a je sli nie to sie nie otwiera termostat jesli jest nowy to termostat nie raczej moze czujnik ktory go otwiera termo swith tak? nie znam sie az tak tak logicznie myslac ...
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
mieszasz straszliwie. interpunkcja powinna ci pomóc.
termostat nie otwiera żaden czujnik. Coś się tak uparł. Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest ok, wyciągnij go włóż do garnka zalej wodą i gotuj. jak woda zacznie wrzeć zobaczysz że termostat się otwiera. Jeśli nie to termostat jest do niczego. Pompa wody zapewnia prawidłową cyrkulację po całym silniku więc jak zacznie padać to zobaczysz że temperatura zacznie wariować.
Typowego thermo-switcha w 929 HD nie masz, wentylator pracuje na łożysku ze sprzęgłem wisko. Jak się zagrzeje łożysko zasprzęgla łopatki wentylatora.
Jak dla mnie to masz albo źle założony termostat i się przycina momentami, albo coś ci blokuje przepływ w układzie. Wątpię żeby był to kamień kotłowy z wody lub jakiegoś badziewia od poprzedniego właściciela.
termostat nie otwiera żaden czujnik. Coś się tak uparł. Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest ok, wyciągnij go włóż do garnka zalej wodą i gotuj. jak woda zacznie wrzeć zobaczysz że termostat się otwiera. Jeśli nie to termostat jest do niczego. Pompa wody zapewnia prawidłową cyrkulację po całym silniku więc jak zacznie padać to zobaczysz że temperatura zacznie wariować.
Typowego thermo-switcha w 929 HD nie masz, wentylator pracuje na łożysku ze sprzęgłem wisko. Jak się zagrzeje łożysko zasprzęgla łopatki wentylatora.
Jak dla mnie to masz albo źle założony termostat i się przycina momentami, albo coś ci blokuje przepływ w układzie. Wątpię żeby był to kamień kotłowy z wody lub jakiegoś badziewia od poprzedniego właściciela.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
ok dzieki za odpisanie zobacze tem termostat jeszcze . sory za ta interpunkcje ale sie rozumiemy i to najwazniejsze jutro sprawdze to jeszcze raz bo to drazniacy temat rozumiesz mnie . jak by co jutro napisze ok pozdrawiam
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
znow dupa !
juz nie moge wytrzymac zlość . mianowicie termostat ktory wymienilem gotowalem dla sprawdzenia go i sie ladnie otwiera gdy woda zaczela sie gotowac zamontowalem go i lipa temp w gore max .dziwi mnie ze waz od chlodnicy do termostatu zimny on sie zacina chyba dlaczego ? albo na pewno gdzies jest obwod zapchany w jakis sposob i jeszcze moze ta pompa cos psuje zly obieg czy moze pada . ogrzewania w auto brak a jak bylo predzej nie bylo do konca ok grzalo ale tak slabo czy moze byc jakas wina elektroniki pomozcie juz nie wiem co mam zrobic najlepij jakis tel do kogos ? bo auta do mechanika nie chce oddawac
juz nie moge wytrzymac zlość . mianowicie termostat ktory wymienilem gotowalem dla sprawdzenia go i sie ladnie otwiera gdy woda zaczela sie gotowac zamontowalem go i lipa temp w gore max .dziwi mnie ze waz od chlodnicy do termostatu zimny on sie zacina chyba dlaczego ? albo na pewno gdzies jest obwod zapchany w jakis sposob i jeszcze moze ta pompa cos psuje zly obieg czy moze pada . ogrzewania w auto brak a jak bylo predzej nie bylo do konca ok grzalo ale tak slabo czy moze byc jakas wina elektroniki pomozcie juz nie wiem co mam zrobic najlepij jakis tel do kogos ? bo auta do mechanika nie chce oddawac
... mazda ona jest dla CIEBIE zadna inna!
- Od: 22 lip 2008, 23:15
- Posty: 47
- Skąd: konin
- Auto: mazda 929 3.0 HD 92 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości