Oleje silnikowe
Hmm, czyli jeśli dobrze rozumiem to można stosować do madzi odpowiedniki sygnowane marką ELF Ale nie widzę odpowiednika dexelii DPF.
joint rzuć linkiem gdzie to wyczytałeś ...
joint rzuć linkiem gdzie to wyczytałeś ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
pabl0 napisał(a):Hmm, czyli jeśli dobrze rozumiem to można stosować do madzi odpowiedniki sygnowane marką ELF Ale nie widzę odpowiednika dexelii DPF.
joint rzuć linkiem gdzie to wyczytałeś ...
a proszę Ciebie bardzo
http://performance-tuning.hu/forum/inde ... t&id=17604
Może odpowiednikiem Dexeli DPF 5W30 jest ELF SOLARIS RNX 5W30:
"100 % SYNTETYCZNY OLEJ SILNIKOWY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA WYPOSAŻONYCH W DPF ELF SOLARIS RNX 5W30 jest najnowocześniejszym olejem silnikowym, stworzonym w technologii syntetycznej, który jest całkowicie kompatybilny z najnowszymi systemami oczyszczania spalin. zalecany jest do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych najnowszej konstrukcji, w których zastosowano specjalne systemy oczyszczania spalin, umożliwiających spełnienie wymagań normy emisji spalin EURO 4 specjalnie opracowany dla silników Renault i Nissan wyposażonych w filtr cząstek stałych (PF) do stosowania w jeździe sportowej, miejskiej i po autostradzie, w samochodach osobowych użytkowanych w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych." ?
Może ktoś jeszcze się wypowie.
Pozdrawiam
joint
"Jupikajej, m...a f...a" – powiedział Napoleon, po czym wsiadł do Mazdy i odjechał
- Od: 12 sie 2008, 18:47
- Posty: 20
- Skąd: Poznan
- Auto: Mazda 2 1.4 TDCi 68KM
Sprawdziłem sprawę z Castrolem 5W40 i informacje są ciekawe.
Przede wszystkim 4L w markecie kosztuje 170zł, a na Allegro 5L za 86zł. To połowa ceny za 25% więcej. Coś tu pachnie przekrętem. Popytałem ludzi handlujących olejami i usłyszałem, że brali kiedyś ten 5L i po reklamacjach niezadowolonych klientów przestali, teraz biorą Castrol tylko przez dystrybutora nadrzędnego, o wiele droższy, ale normalny.
Myślę, że konkluzja jest oczywista – na rynku dostępny jest oryginał Castrola i coś co oryginałem nie jest pomimo hologramów, naklejek i ładnego baniaka. Przypuszczalnie zadowoleni z Castrola są ludzie którzy sami kupują ten olej i biorą baniaki 4L. Jeśli ktoś wymienia u mechanika i nie widzi paragonu na olej (bo mechanik postanowił zarobić dodatkowe 84zł) to ma potem problemy, tak samo, gdy ktoś kupuje lewiznę z Allegro.
Pomoże ktoś pozbierać fakty i udowodnić/zaprzeczyć tym informacjom?
Przede wszystkim 4L w markecie kosztuje 170zł, a na Allegro 5L za 86zł. To połowa ceny za 25% więcej. Coś tu pachnie przekrętem. Popytałem ludzi handlujących olejami i usłyszałem, że brali kiedyś ten 5L i po reklamacjach niezadowolonych klientów przestali, teraz biorą Castrol tylko przez dystrybutora nadrzędnego, o wiele droższy, ale normalny.
Myślę, że konkluzja jest oczywista – na rynku dostępny jest oryginał Castrola i coś co oryginałem nie jest pomimo hologramów, naklejek i ładnego baniaka. Przypuszczalnie zadowoleni z Castrola są ludzie którzy sami kupują ten olej i biorą baniaki 4L. Jeśli ktoś wymienia u mechanika i nie widzi paragonu na olej (bo mechanik postanowił zarobić dodatkowe 84zł) to ma potem problemy, tak samo, gdy ktoś kupuje lewiznę z Allegro.
Pomoże ktoś pozbierać fakty i udowodnić/zaprzeczyć tym informacjom?
-
Szah
Co do wymiany i wrażeń po:
Przejechałem 3tys. Oleju już nie ubywa już w sumie wcale. Jeśli jeżdżę normalnie to nic, gdy ostro, ubywa minimalnie (prawie nic). Słowem poziom stanął na połowie miarki.
Popychacze czasem cykają, zwłaszcza gdy stał na słońcu i olej rozgrzał się i spłynął, ale to ustaje szybko. Trochę dłużej klekoce na drugi dzień rano po ostrej trasie. Pewnie jestem przewrażliwiony, ale słyszę też leciutkie cykanie przez większość czasu (tylko przy uniesionej masce).
Kierując się informacjami z forum,, spróbuję dolać 0,4L do maksimum i zobaczę co wtedy.
Przejechałem 3tys. Oleju już nie ubywa już w sumie wcale. Jeśli jeżdżę normalnie to nic, gdy ostro, ubywa minimalnie (prawie nic). Słowem poziom stanął na połowie miarki.
Popychacze czasem cykają, zwłaszcza gdy stał na słońcu i olej rozgrzał się i spłynął, ale to ustaje szybko. Trochę dłużej klekoce na drugi dzień rano po ostrej trasie. Pewnie jestem przewrażliwiony, ale słyszę też leciutkie cykanie przez większość czasu (tylko przy uniesionej masce).
Kierując się informacjami z forum,, spróbuję dolać 0,4L do maksimum i zobaczę co wtedy.
-
Szah
Castrol to marka należąca do BP
Oleje BP kosztują w granicach
a castrol jest "marką" i kosztuje
BP w markecie nie ma
nie sądzę aby BP robiło dwa rodzaje oleji ważam żę leja ten sam olej tyle że ten markowy lepiej się sprzedaje i po wyzszych cenach
takie sa moje domysły.
100 % to jeszcze nic na kosmetykach jest 200% i więcej
Oleje BP kosztują w granicach
Szah napisał(a):a na Allegro 5L za 86zł
a castrol jest "marką" i kosztuje
Szah napisał(a):markecie kosztuje 170zł,
BP w markecie nie ma
nie sądzę aby BP robiło dwa rodzaje oleji ważam żę leja ten sam olej tyle że ten markowy lepiej się sprzedaje i po wyzszych cenach
takie sa moje domysły.
100 % to jeszcze nic na kosmetykach jest 200% i więcej
joint napisał(a):
Może odpowiednikiem Dexeli DPF 5W30 jest ELF SOLARIS RNX 5W30:
Jakiś czas temu zapodałem porównanie parametrów Dexelii i Elfa Evolution i widzę, że czas na porównanie Dexelii DPF z Elfem Solaris RNX Tutaj więcej różnic niż poprzednio, ciekawie natomiast się prezentuje Total Quartz ECS:
Ostatnio byłem na wymianie w serwisie i się trochę zdziwiłem jak zobaczyłem jaki mi olej wlano. Zgarnąłem przy okazji ulotkę na temat oleju Dexelia. Skany w załączeniu... Przy okazji też się upewniłem że u nas dpf jest wypalany dodatkowym płynem (system Retrofit) który jest uzupełniany przy 60 tys. km i 5 litrów kosztuje ponad 1000 PLN
A tu widać jaki olej mi wlali:
W tym wypadku to się teraz poważnie zastanawiam czy nie zalać następnym razem jakimś innym syntetykiem. Swoją drogą Dexelia Ultra jest syntetykiem
pozdro
A tu widać jaki olej mi wlali:
W tym wypadku to się teraz poważnie zastanawiam czy nie zalać następnym razem jakimś innym syntetykiem. Swoją drogą Dexelia Ultra jest syntetykiem
pozdro
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Podepnę się pod ten temat, żeby nie robić bałaganu.
Planuje w weekend wymienić w mojej Maździe olej. Ile mniej więcej oleju muszę kupić? Obecnie jeździ na mineralnym Castrolu ale planuje teraz zalać półsyntetyk też Castrola 10W/40. Mam drobny wyciek spod głowicy i zastanawiam się czy można dolać coś takiego http://moto.allegro.pl/item432079453_va ... _leak.html
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Planuje w weekend wymienić w mojej Maździe olej. Ile mniej więcej oleju muszę kupić? Obecnie jeździ na mineralnym Castrolu ale planuje teraz zalać półsyntetyk też Castrola 10W/40. Mam drobny wyciek spod głowicy i zastanawiam się czy można dolać coś takiego http://moto.allegro.pl/item432079453_va ... _leak.html
Z góry dziękuje za odpowiedzi
- Od: 19 sie 2008, 21:44
- Posty: 10
- Auto: Mazda 121 DB 1.3 16V 39kW
Tak, ale ja bym zalał syntetyk i sprawdził – jak nie bierze, to lepszy dla silnika będzie "czystszy" olej, a półsyntetyk bądź co bądź ma mniej dobrych własności.
kylek napisał(a):ale myslisz ze przy takim przebiegu jeszcze warto lac syntetyk?
czytałeś w ogóle temat o olejach czy tylko zobaczyłeś że jest?
Jasne że warto.
Hej. Mam dylemat. Kupiłem olej Castrol 10W40 (mialem wlac inny , ale to juz inna bajka) w firmowym sklepie fiata, bo niedlugo czeka mnie wymiana , olej mają w promocji po 97 zl bańka 4l+1l, spytalem się z okazji jakiego święta taka promocja, sprzedawca odpowiedzial ze czyszczą zapasy magazynowe.., panowie, czy data na dole pojemnika to jest data produkcji czy data ważnosci (przydatnosci), bo jest tam 24.05.08,, jak by to byla data produkcji ( tak twierdzi sprzedawca), to wszystko ok , ale jak to jest data waznosci, to wiem dlaczego jest ta promocja..,
Jak ktoś sie zna na tym, to prosze o odpowiedz, bo nie wiem czy lac ten olej
Jak ktoś sie zna na tym, to prosze o odpowiedz, bo nie wiem czy lac ten olej
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
moro napisał(a):data produkcji, a wlasciwie rozlania.
dzięki moro, jesteś trzecią osobą która tak twierdzi, wiec już mam 100% pewnosci..
Pozdrawiam.
Moja (była) >>> K l i c k
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Pozdrawiam. ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Widelec napisał(a):a ja się z ciekawości zapytam – co by było gdybym się uparł i wlał do silnika benzynowego np. Shell Rimula Ultra 10W40 – syntetyk ... API – CD/CF, wsk. lepkości 164, TBN 17mg KOH/g...
zima byla by galareta jak mrozno
zuzycie benzyny skonczylo by wysoko
temperatura lozysk mogla by wzrosnac itd itd
Po co to robic
Witam,
moja M2 ma zrobione 125000 km i nie wiem co bylo lane wczesniej.
Serwis zaleca 5W30, ja sie zastanawiam nad polsyntetykiem 10W40.
Poradzcie czy bedzie OK.
Pozdrawiam
joint
moja M2 ma zrobione 125000 km i nie wiem co bylo lane wczesniej.
Serwis zaleca 5W30, ja sie zastanawiam nad polsyntetykiem 10W40.
Poradzcie czy bedzie OK.
Pozdrawiam
joint
"Jupikajej, m...a f...a" – powiedział Napoleon, po czym wsiadł do Mazdy i odjechał
- Od: 12 sie 2008, 18:47
- Posty: 20
- Skąd: Poznan
- Auto: Mazda 2 1.4 TDCi 68KM
witam
tak sobie czytam i... sam nie wiem... mam M6 121KM z 2003roku, na zegarze 215tys km i zalany 10w40 – czy mogę bezpiecznie przejśc na 5w30??? słyszałem opinie, że nie powinno się przechodzi z półsyntetyku na syntetyk, że może to szkodzi silnikowi – rozszczelnienie... co zrobi??? czy ktoś już czegoś takiego próbował i z jakim skutkiem (ile km przejechał od takiego zabiegu bez problemów dla silniczka)???
tak sobie czytam i... sam nie wiem... mam M6 121KM z 2003roku, na zegarze 215tys km i zalany 10w40 – czy mogę bezpiecznie przejśc na 5w30??? słyszałem opinie, że nie powinno się przechodzi z półsyntetyku na syntetyk, że może to szkodzi silnikowi – rozszczelnienie... co zrobi??? czy ktoś już czegoś takiego próbował i z jakim skutkiem (ile km przejechał od takiego zabiegu bez problemów dla silniczka)???
- Od: 29 wrz 2008, 21:42
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM
Przejrzałem kilka stron i już nie mam siły :–)
W związku z tym zgłaszam mały wniosek racjonalizatorski, może ktoś spisze w tabeli do jakich silników jakie oleje są zalecane i jakie są zamienniki polecane/sprawdzone przez forumowiczów, a także z jakimi olejami były problemy.
Dzięki temu w jednym miejscu będzie kompendium wiedzy i nie trzeba będzie spędzać godzin na szukaniu informacji.
Tylko kto to zrobi? :–)
W związku z tym zgłaszam mały wniosek racjonalizatorski, może ktoś spisze w tabeli do jakich silników jakie oleje są zalecane i jakie są zamienniki polecane/sprawdzone przez forumowiczów, a także z jakimi olejami były problemy.
Dzięki temu w jednym miejscu będzie kompendium wiedzy i nie trzeba będzie spędzać godzin na szukaniu informacji.
Tylko kto to zrobi? :–)
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki