Problem z tempomatem – GE
Wiem że temat był już na forum ale nikt w końcu nie dał tam żadnej odpowiedzii konkretnej.
Mam Mazde 626 GEA Special wyposażona w tempomat który oczywiście nie działa a teraz opis
ściagnąłem sobie też instrukcje jak obsługiwać tempomat i robie pokoleji co trzeba czyli jade ze stałą prędkościa powyżej 40km/h
Włączam przycisk "CRUISE"– oczywiście dioda na przycisku sie zapala
Wciskam na kierownicy przycisk coast/set i ... reakcji zero
nie zapala sie na tablicy wskaźników napis "cruise" puszczenie pedału gazu powoduej że samochód zwalnia czyli nie ma żadnego efektu
Panowie co może być od czego zacząć sprawdzać patrzyłem na urządzenie do tempomatu pod maską wygląda bardzo dobrze linka zamocowana podciśnienie podłączone elektryka dochodzi – nie wiem czy dochodzi prąd ale nawet nie wiem jak to sprawdzić na postoju gdzie pomierzyc i co powinno na tym być
Może ktoś sie zmagał z podbnym problemem i ma jakąś konkretną podpowiedź
Czy po podłączeniu do komputera diagnostycznego wyjdzie która część jest uszkodzona ?
Mam Mazde 626 GEA Special wyposażona w tempomat który oczywiście nie działa a teraz opis
ściagnąłem sobie też instrukcje jak obsługiwać tempomat i robie pokoleji co trzeba czyli jade ze stałą prędkościa powyżej 40km/h
Włączam przycisk "CRUISE"– oczywiście dioda na przycisku sie zapala
Wciskam na kierownicy przycisk coast/set i ... reakcji zero
nie zapala sie na tablicy wskaźników napis "cruise" puszczenie pedału gazu powoduej że samochód zwalnia czyli nie ma żadnego efektu
Panowie co może być od czego zacząć sprawdzać patrzyłem na urządzenie do tempomatu pod maską wygląda bardzo dobrze linka zamocowana podciśnienie podłączone elektryka dochodzi – nie wiem czy dochodzi prąd ale nawet nie wiem jak to sprawdzić na postoju gdzie pomierzyc i co powinno na tym być
Może ktoś sie zmagał z podbnym problemem i ma jakąś konkretną podpowiedź
Czy po podłączeniu do komputera diagnostycznego wyjdzie która część jest uszkodzona ?
Ostatnio edytowano 19 wrz 2008, 18:12 przez rmax77, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 19 wrz 2008, 17:40
- Posty: 6
- Skąd: Ciechocinek
- Auto: 626 GEA Special 2.0 96
spróbuj przy 100km/h, mój się nie załącza poniżej ~45
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
sprawdź czy działa przycisk COAST/SET: załącz zapłon,przytrzymując COAST/SET włącz CRUISE przyciskiem na konsoli i puść COAST/SET-lampka CRUISE w liczniku powinna zacząć migać.
Jeśli nie to może być problem z połączeniem przyciski na kierownicy-CRUISE CONTROL MODULE
Jeśli nie to może być problem z połączeniem przyciski na kierownicy-CRUISE CONTROL MODULE
Zrobiłem to co napisałeś tadziol ale nie zaczeło migać na konsoli czyli jest jakiś problem z tym przyciskiem Jeśli nie to może być problem z połączeniem przyciski na kierownicy-CRUISE CONTROL MODULE"powiedz mi co dalej mam robić gdzie szukać jak to sprawdzić i wyeliminować ten problem
- Od: 19 wrz 2008, 17:40
- Posty: 6
- Skąd: Ciechocinek
- Auto: 626 GEA Special 2.0 96
Podstawowa sprawa to wyjmij kierownicę i wyczyść styki na elemencie, który się kręci wraz z nią, sprawdź też, czy żaden styk nie jest odgięty. Po wszystkim przesmaruj to białym smarem i na 99% będzie działał.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
qbass 96 to raczej jest z poduszką czyli jest tam taśma nie styki jak będzie uszkodzona to też będą takie problemy z tempomatem rmax77 najpierw sprawdż przejścia między kierownicą a sterownikiem -zrobisz to zwykłym multimetrem za 10 zł z tesco ,jeżeli będzie wszystko OK, sprawdź czujniki przy pedale hamulca i sprzęgła -miałem taki przypadek że czujnik hamulca nie był prawidłowo wkręcony i nie można było załączyć tempomatu -pompka tempomatu pneumatyczna? jak pneumatyczna to potrafią się zawiesić zaworki w niej -jeżeli coś odkryjesz to mam trochę części do tempomatu -mogę Cię poratować za drobną opłatą
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):qbass 96 to raczej jest z poduszką czyli jest tam taśma
No właśnie o to mi chodzi, nie wiedziałem jak to nazwać. Miałem u siebie i klient w jednej 626GE to samo. Syf na tej okrągłej taśmie. Wyczyszczony, posmarowany i wszystko zaczęło spowrotem hulać.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
tadziol to co pisałeś żeby zrobić z przyciskiem set/coast zrobiłem z przyciskiem accel/resume i zaczął migać napis cruise na tablicy czyli ten przycisk działa czy to że nie zaczeło działąć z tym drugim przyciskiem to znaczy że nei ma przejsci ai tu jest problem czy raczej to eleminuje problem przejścia
To jest model z poduszka w kierownicy
ewentualnie jak zdemontować to kierownice co pokoleji trzeba zrobic
To jest model z poduszka w kierownicy
ewentualnie jak zdemontować to kierownice co pokoleji trzeba zrobic
- Od: 19 wrz 2008, 17:40
- Posty: 6
- Skąd: Ciechocinek
- Auto: 626 GEA Special 2.0 96
Poprawiłem Twój temat, stosuj się do zasad pisowni Aby wykręcić kierownicę, najpierw odłącz akumulator, następnie odkręć z tyłu 4 śruby i wyciągnij delikatnie poduszkę, odepnij 2 gniazda i odkręć "nóżkę" tempomatu. Sądzę, że samej kierownicy nie musisz odkręcać, ja zrobiłem to w celu wymiany kluczem francuskim, ale najpierw musiałem w nią ostro kopać, żeby się ruszyła W jednej z Mazd też zawiódł u mnie przycisk, ale akurat przyspieszania i tempomat można było uruchomić. Powodzenia.
qbassta taśma wygląda tak i nic tam nie przeczyścisz jak jest uszkodzona to tylko wymiana -raczej nie do naprawy ale jak ktoś lubi się bawić to może i się uda
rmax77 sterownik jest w okolicy kolumny kierowniczej ,czyli musisz rozkręcić plastik ten nad stopami -napis na nim A.C.C. tam też jest sterownik od ABS-u i poduszek-miernik w rękę i pomierzyć przejścia -z kierownicy zdejmij tylko poduszkę i będziesz miał dojście do wtyczki od tempomatu ..
rmax77 sterownik jest w okolicy kolumny kierowniczej ,czyli musisz rozkręcić plastik ten nad stopami -napis na nim A.C.C. tam też jest sterownik od ABS-u i poduszek-miernik w rękę i pomierzyć przejścia -z kierownicy zdejmij tylko poduszkę i będziesz miał dojście do wtyczki od tempomatu ..
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Witam robilem przekladke z automata na manual i po tym zabiegu nie dziala mi tempomat, tzn moge go wlaczyc przyciskim i sie on zapala ale nie moge ustawic predkosci na kierwonicy, myslalem wiele o tych czujnikach przy pedalach, moze tam mam cos zmieniac? czunika od gazu nie ruszalem wogole tylko ten od hamulca przekladalem. Wszystko bylo wydaje mi sie podlaczone dobrze gdyz robilem przekladke z jednego auta do drugiego , jak tylko cos wymontowalem to odrazu zamontowalem w drugiem. Moze da sie jakos ominac te czujniki zeby sie dowiedzeic cz tempomat dziala? Prosze o pomoc, jakies sugestie... pzdr
- Od: 28 sty 2008, 22:17
- Posty: 7
- Skąd: DW
- Auto: 626 GE 2,0 + STAG 300 [1997]
Łączę z podobnym tematem, a Ciebie Radzi00 proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Korzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Podłączę się pod temat. Otóż nie działa tempomat w moim xedosie 9. Nie zapala się nawet kontrolka na desce rozdzielczej (dioda na przycisku świeci). Zdjąłem poduszkę powietrzną i się okazało, że przewody idące od sterowania tempomatem są odłączone od płaskiej kostki przy taśmie.W kostce wolne są 3 piny. Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mają być połączone.
- Od: 15 cze 2005, 11:00
- Posty: 26
- Skąd: Włodawa
- Auto: Byłe Mazdy:626 GC 2.0D 86r.; 626 GD 2.0i 88r.-2 szt.; Xedos 9 2.0 '94r.
Nie wiem na ile dobrze przeczytalem Twoj opis rmax77,bo cos mi sie nie zgadza w Twoim wlaczaniu,i nie wiem czy juz rozwiazales swoj problem. Ale:
Jezeli nasze tempomaty sie nie roznia to:
1) wlaczasz tempomat
2) naciskasz ACCE, tym ustawiasz (wybierasz) aktualna predkosc dla tempomatu , z jaka akurat jedziesz i Ci odpowiada,
3) naciskasz SET, tym zatwierdzasz i tampomat zaczyna pracowac , a napis cruise zaczyna sie swiecic na desce rozdzielczej
pokazuje na fotce ,zgodnie z opisem i numeracja powyzej:
jezeli jedziesz na wlaczonym tempomacie ,to jak chcesz kogos wyprzedzic to wystarczy ze nacisniesz ACCE dziala jak pedal gazu.
Jezeli nasze tempomaty sie nie roznia to:
1) wlaczasz tempomat
2) naciskasz ACCE, tym ustawiasz (wybierasz) aktualna predkosc dla tempomatu , z jaka akurat jedziesz i Ci odpowiada,
3) naciskasz SET, tym zatwierdzasz i tampomat zaczyna pracowac , a napis cruise zaczyna sie swiecic na desce rozdzielczej
pokazuje na fotce ,zgodnie z opisem i numeracja powyzej:
jezeli jedziesz na wlaczonym tempomacie ,to jak chcesz kogos wyprzedzic to wystarczy ze nacisniesz ACCE dziala jak pedal gazu.
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6