Filtr przeciwpyłkowy, kabinowy 626 GF – pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krzysiek1980 » 7 sie 2008, 17:56

Panowie to jak to w koncu jest z tymi filtrami? Bo wcześniej czytałem Ze modele GE 96r nie posiadają filtrów przeciwpyłkowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 9 sie 2008, 10:31

Już było opisywane gdzie jest filtr, jak nie wiesz czy jest to najpierw zajrzyj tam i się Twe wątpliwości wnet rozwieją :D
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 10:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez xANDy » 12 sie 2008, 15:13

Jak Ci nie chce wyjść palcami ten filtr to weź kombinerki po prostu. Czasem się zacina (zakleszcza narożnikiem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ony » 14 sie 2008, 16:13

a może wie ktoś jak dobrać sie do tych wszystkich filtrów w Xedosie 96" bo mi coś klima szwankuje a poł roku temu była nabijana i wymieniane były filtry.
proszę o pomoc pozdr :)
Początkujący
 
Od: 24 gru 2007, 13:57
Posty: 20
Skąd: 21° N 52° E

Postprzez etiud » 14 sie 2008, 17:06

Achemenid napisał(a):cena jest zaskakujaca znajomy sklep z czesciami do japonicow
sprzedawal filtr za 74 zl
firma FOTA 100 zl .
maly sklepik sprzedajacy raczej czesc do niemcow sciagnol mi w 2 godziny filtr za 50 zl .

no comment


Tak sie składa ze pracuje w Focie. Filtr który chciano Ci sprzedac to Mann-Hummel czyli najwyzsza polka. Jego cena to dokladnie 106 zł w detalu.
Fitlr klasy nipparts czyli kager to 45,90 w detalu. Wiec nie taka fota zła ;–)


Pozdrawiam
etiud
 

Postprzez Venoruto » 4 lut 2009, 19:21

Wymieniałem dziś filtr przeciwpyłkowy, po odkręceniu mocowania filtra wysunąłem tylko jeden (podwójne okienko ;) ) filtr, w zestawie znajduje się drugi taki sam. Czy ten drugi sie też gdzieś montuje czy jest na zapas ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 21:19
Posty: 21
Skąd: Verdun Francja
Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw

Postprzez kzh600 » 4 lut 2009, 19:25

o własnie gdzie on jest kolego wstaw jakies zdjecie !!!jak możesz .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 13:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Venoruto » 4 lut 2009, 19:32

pod schowkiem wymacaj motylka (taka specjalna nakrętka) – sam ci wyjdzie na wierzch (filtr) <faja> , ale nie jestem pewien czy w twoim Cronosie też tam jest
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 21:19
Posty: 21
Skąd: Verdun Francja
Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw

Postprzez spike72 » 4 lut 2009, 20:18

Panowie ten temat już był wałkowany wiele razy!
Ale bardzo proszę: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... 5Cv5WJ.pdf
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 23:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez qbass » 4 lut 2009, 20:59

Łączę z podobnym, aby nie powielać tematów.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Piotrek_wroc » 6 lut 2009, 17:41

Witam wszystkich,
mam problem z swoja GFką ...
temat troche podobny – więc tu piszę.
muszę wyciągnąć wiatrak z nawiewu – robił to ktoś już?
może jakiś opis krok po kroku? :)

auto: GF '97 z Austrii – z automatyczna klimą...

edit: znalazłem odpowiedź – proszę moderatora o usunięcie tego postu:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+dmuchawy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 21:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez marcin1212 » 2 mar 2009, 13:58

witam podlanczam sie do tematu mam mazde 626 gf z uk zagladalem pod schowek i tam nie ma tej srubki widac jakbybylo miejsce ba ten filter ale tak jajby bylo wszystko fabrycznie zespoinowane czyzbym nie mial filtra?
moje pierwsze auto i jest to madzia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2008, 09:40
Posty: 23
Skąd: manchester city
Auto: Mazda 626 gf 2.0 99r

Postprzez malkolm » 21 kwi 2009, 15:15

marcin1212 mało prawdopodobne,
ja dzisiaj wymieniłem, polecam przedmuchanie tego wszystkiego tzn włączenie nawiewu na ful bez filtra i dolnej klapki, u mnie wywaliło kilka liści
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 13:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez mateo11 » 21 kwi 2009, 15:42

witam
marcin1212 mam bardzo podobny problem...
Niestety w naszych mazdach nie ma filtra...

Posiadam mazdę 626 GF '99 jest sprowadzana z Francji,a jak się dowiedziałem,stamtąd wyposażenie bylo najbardziej okrojone, 2xel szyby, 1 poducha, itd.
Niedawno byłem odgrzybić klimatyzację i chciałem wymienić filtr kabinowy,ale zauważyłem,że go nie ma tam gdzie powinien być tzn. widzę tylko fabrycznie zaślepione miejsce na filtr. Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 18:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez thy » 22 kwi 2009, 07:25

mateo11 napisał(a):Co myślicie o tym żeby wyciąć prawidłowy otwór na ten filtr i go założyć? Dodam,że nie robiłbym tego gdyby nie śmieci które wylatują z nawiewu...

Mając ten sam problem (auto z F) niedawno wpadłem na identyczny pomysł, ale najpierw trzeba dorwać klapkę z uszczelką, która przyjdzie w miejsce obecnego zaślepienia. No chyba, że masz inny pomysł mateo11?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez mateo11 » 22 kwi 2009, 10:59

zastanawiam się czy jest jeszcze potrzebne coś oprócz klapki i uszczelki,bo wg mnie to nie będzie duży problem. myślę o tym,żeby ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie i dokleić uszczelki,ale nie wiem czy to do końca realny pomysł... co o tym myślisz,thy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 18:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez thy » 22 kwi 2009, 22:30

mateo11 napisał(a):ładnie wyciąć to aktualne zaślepienie

to z pewnością uda się zrobić
mateo11 napisał(a):dokleić uszczelki

to wydaje mi się zbyteczne – na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka
klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu. wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia, pewnie szykuje się więcej rzeźbienia niż się nam wydaje ;–)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez mateo11 » 23 kwi 2009, 11:16

thy napisał(a):na klapce, ktora przyjdzie w miejsce zaślepienia, będzie gumowa uszczelka

rozumiem,że to będzie z filtrem,tak? chodzi mi o ten koniec filtru z 'szufladką',tam już jest owa uszczelka?


thy napisał(a):wiem, że u mnie nie ma takze tego gwintowanego trzpienia

u mnie też go nie ma...

thy napisał(a):klapka jest przykręcana na motylek, który z kolei nakręcany jest na gwint zamocowany w obudowie nawiewu.

moglibyśmy przewiercić otwory na dwie dziurki i wstawić tam dwie połączone ze sobą główkami śrubki (żeby się nie obracały czy zakręcaniu)
czyli wychodzi na to,że całe wyposażenie naszych samochodów jest identyczne. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 18:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez thy » 28 maja 2009, 22:20

Efekt finalny moich wypocin:

Obrazek

Największym problemem było.. .zdobycie odpowiednio sztywnej blaszki – ta której użyłem to gruby na 2mm fragment górnej obudowy od rack'owego ups'a APC (spalonego zresztą <diabełek> )
Trochę rzeźby szlifierką i pilnikiem. Za uszczelkę posłużył mi gruby na ok 1cm 'plaster' silikonu na całej powierzchni płytki – schło to to (silikon) ok tydzień leżąc na wiecznie gorącym zasilaczu od routera.
Wycięcie zaślepki w kanale nadmuchu to formalność – z ostrym nożykiem 3 min pracy. Dużą pomocą jest okienko powstałe po wykręceniu opornika dmuchawy, który znajduje się od frontu obudowy – ładnie widać przez nie co się dzieje w środku.
Wewnątrz zastałem niespodziankę w postaci ptasich piór oraz wszelakiego zielska i liści. Po wysprzątaniu wewnątrz oraz po wyczyszczeniu aktywną pianką chłodniczki klimy, filtry wpadły na swoje miejsce jakby były tam 'od zawsze'.

Co najważniejsze:
– z klimy nie śmierdzi zaduchem (czy tam jak kto woli zgniłą ścierą...)
– po włączeniu nadmuchu na 4 bieg – z kratek W KOŃCU nie sypie śmieciem...
Ostatnio edytowano 8 gru 2009, 22:54 przez thy, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez steven » 29 maja 2009, 09:33

jakby jeszcze ktoś nie wiedział to macie fotki jak się dobrać do filtra :D
1) Filtr jest za schowkiem :)
Obrazek
2) Wyjąć schowek zginając delikatnie jego ścianki do środka ;) – bardzo delikatnie
Obrazek
3) Odkręcić śrubkę :)
Obrazek
4) Wyjąć pierwszy filtr kabinowy
Obrazek
5) Wyjąć drugi filtr kabinowy
Obrazek
6) Założyć nowa dwa filtry i poskręcać wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej ;p

PS
Zdjęcia i instrukcja jest dodawana do filtrów Filtrona – jedynych słusznych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6