Automatyczne zamykanie drzwi po odpaleniu silnika
1, 2
Witam,
jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach
pozdrawiam
Dethar
jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach
pozdrawiam
Dethar
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Aby miec takie ruglowanie niestety trzeba nabyc alarm z taka funkcja. Przestawia sie tylko zworke na plytce w centralce alarmu i wtedzy funkcja dziala. Niestety jak napisal b2 w swoim poscie w chwili wypadku (czego oczywiscie nie zycze) pozostajesz zamkniety w samochodzie. Ja osobiscie odradzam. Kilka lat temu mialem wypadek Renault Megane Classic '99 ktory mial to w standarcie (kazde Renault po chyba '98 ktore ma centralny zamek posiada to). Oczywiscie drzwi sie nie otworzyly wiec juz mam uprzedzenie do takich zbednych gazdzetow.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Ja tez to mam, ale umiescilem sobie maly przelacznik na desce rozdzielczej i moge sterowac, czy drzwi maja sie zamknac, czy nie. Wygodna sprawa, bo jak jade przez miasto to zamykam, jak wyskocze na trase otwieram... no i ludzi szantazuje, ze ich nie wypuszcze z auta
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Mój alarm (VERSUS) obsługuje tą funkcję a włącza się ją nie żadną tam zworką tylko progamowo za pomocą pilota od alarmu. Co do wypadku to nie przesadzajcie proszę, równie dobrze można psioczyć na elektrycznie opuszczane szyby i związane z tym niebezpieczeństwo w przypadku utopienia auta
Mój alarm też ma taką funkcję. Z tego co się orjętuje to taką funkcje musi mieć centralka alarmowa.Przy wypadku wyłącza się silnik (przeważnie) , a wtedy centralny zamek się otwiera
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 27 gru 2004, 20:49
- Posty: 637
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była
Marco81 napisał(a):a wtedy centralny zamek się otwiera
o ile kable sa cale
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
czyli poza zmiana alarmu nie ma innej mozliwosci na taki bajer?
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?
tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi
jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?
tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi
jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
dobre rozwiazanie to wykorzystanie zasilania pompy paliwa
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo – (za przekaźnikiem np.)
dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo – (za przekaźnikiem np.)
dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera
ja jak robiłem sterowanie centralnym z alarmu musiałem dołożyć siłownik do drzwi kierowcy bo w oryginale był sam styk sterujący praca pozostałych drzwi. Załozyłem uniwersalnego mastera z uniwersalnym sterownikiem centralnego zamka.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i – masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i – masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
W saabach zamyka się po przekroczeniu 7km/h i myślałem o wykorzystaniu w jakiś sposób prędkościomierza, a z tą pompą paliwową to niezła myśl – przegazówka zamyka drzwi
A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną
A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną
Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
wicekk napisał(a):Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
No cóż, bredzisz...ale ci wolno. Pytanie dotyczy "starych" konstrukcyjnie mazd, więc twoja teoria w ich przypadku jest błędna.
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego. W układach paliwowych benzyny nie ma czujników ciśnienia ani żadnych włączników/wyłączników ciśnieniowych, które miałyby się zachowywać wg wskazanej przez ciebie logiki.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
Po co? Skoro sterowanie pompą paliwa jest najbardziej czytelnym sygnałem pracy silnika i przy okazji łatwym do wykorzystania bez cudowania i rzeźbienia w gównie.
Ok, nie bede sie klocil skoro tak piszesz to wiesz ze tak jest, ale chyba nie kazdy ma takie sterowanie pompa paliwa i wydaje mi sie ze uniwersalnym by bylo podlaczanie jednak do kontrolki ladowania bo przeciez ta pompa w koncu wlaczy sie za jakis czas ponownie i nie bardzo umie sobie wyobrazic taki uklad zeby zliczal tylko pierwszy sygnal, powinien to byc prosty, w miare bezawaryjny uklad a nie wciskac w to mikroprocesory:)
- Od: 5 gru 2004, 22:43
- Posty: 106
- Skąd: Tarnowskie Gory
- Auto: Mazda 626 1.8 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki