Automatyczne zamykanie drzwi po odpaleniu silnika

Postprzez Dethar » 2 kwi 2005, 00:26

Witam,

jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach :)

pozdrawiam
Dethar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 21:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez b2 » 2 kwi 2005, 07:40

czy ja wiem... torebki kradną przez szybę.
a w razie ewentualnego wypadu wyjście z zaryglowanego wcześniej auta może być niemożliwe, szczególnie przy dwudrzwiowym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez monter » 2 kwi 2005, 07:45

Aby miec takie ruglowanie niestety trzeba nabyc alarm z taka funkcja. Przestawia sie tylko zworke na plytce w centralce alarmu i wtedzy funkcja dziala. Niestety jak napisal b2 w swoim poscie w chwili wypadku (czego oczywiscie nie zycze) pozostajesz zamkniety w samochodzie. Ja osobiscie odradzam. Kilka lat temu mialem wypadek Renault Megane Classic '99 ktory mial to w standarcie (kazde Renault po chyba '98 ktore ma centralny zamek posiada to). Oczywiscie drzwi sie nie otworzyly wiec juz mam uprzedzenie do takich zbednych gazdzetow.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 21:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez bajer0 » 2 kwi 2005, 08:12

Ja tez to mam, ale umiescilem sobie maly przelacznik na desce rozdzielczej i moge sterowac, czy drzwi maja sie zamknac, czy nie. Wygodna sprawa, bo jak jade przez miasto to zamykam, jak wyskocze na trase otwieram... no i ludzi szantazuje, ze ich nie wypuszcze z auta :P
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez XsiX » 2 kwi 2005, 08:58

Mój alarm (VERSUS) obsługuje tą funkcję a włącza się ją nie żadną tam zworką tylko progamowo za pomocą pilota od alarmu. Co do wypadku to nie przesadzajcie proszę, równie dobrze można psioczyć na elektrycznie opuszczane szyby i związane z tym niebezpieczeństwo w przypadku utopienia auta <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez ravo » 2 kwi 2005, 09:02

ja rowniec mam taka pocje z poziomu pilota wystarczy przytrzymac przycisk do dezaktywacji alarmu
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Marco81 » 2 kwi 2005, 09:26

Mój alarm też ma taką funkcję. Z tego co się orjętuje to taką funkcje musi mieć centralka alarmowa.Przy wypadku wyłącza się silnik (przeważnie) , a wtedy centralny zamek się otwiera ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 19:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez bajer0 » 2 kwi 2005, 09:31

Marco81 napisał(a):a wtedy centralny zamek się otwiera


o ile kable sa cale ;)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Dethar » 2 kwi 2005, 10:41

czyli poza zmiana alarmu nie ma innej mozliwosci na taki bajer?
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?

tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam =) , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi :|

jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 21:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez newbie » 2 kwi 2005, 17:59

dobre rozwiazanie to wykorzystanie zasilania pompy paliwa
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo – (za przekaźnikiem np.)

dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez adam626 » 4 kwi 2005, 09:49

ja jak robiłem sterowanie centralnym z alarmu musiałem dołożyć siłownik do drzwi kierowcy bo w oryginale był sam styk sterujący praca pozostałych drzwi. Załozyłem uniwersalnego mastera z uniwersalnym sterownikiem centralnego zamka.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i – masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 14:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Yard » 7 kwi 2005, 21:29

bajer0 napisał(a):
Marco81 napisał(a):a wtedy centralny zamek się otwiera


o ile kable sa cale ;)


pozostają wtedy jeszcze rączki :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kruk11 » 8 kwi 2005, 01:13

W saabach zamyka się po przekroczeniu 7km/h i myślałem o wykorzystaniu w jakiś sposób prędkościomierza, a z tą pompą paliwową to niezła myśl – przegazówka zamyka drzwi :D

A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną <rotfl>
Obrazek

http://adria.waw.pl – this is my church, this is where I heal my nerves.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 13:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez Anade » 9 kwi 2005, 11:36

też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi ale niechcialo mi się rozbierać za duża i zamek zamyka się po wsadzeniu kluczyka w stacyjke a nie przy załączonym silniku :)
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 13:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez Dethar » 9 kwi 2005, 11:49

Anade napisał(a):też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi

sam ten wynalazek dorobiles czy taka funkcje masz w autoalarmie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 21:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Anade » 11 kwi 2005, 06:34

taką mam funkcję w alarmie :)
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 13:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez wicekk » 11 kwi 2005, 13:38

Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 21:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Dethar » 11 kwi 2005, 13:50

no no wicekk z tym zamykaniem po odpaleniu silnika byla by rewelacja,
czekamy zatem na rezultaty, jak cos wymyslisz daj odrazu znac !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 21:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez newbie » 11 kwi 2005, 17:25

wicekk napisał(a):Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.


No cóż, bredzisz...ale ci wolno. Pytanie dotyczy "starych" konstrukcyjnie mazd, więc twoja teoria w ich przypadku jest błędna.
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego. W układach paliwowych benzyny nie ma czujników ciśnienia ani żadnych włączników/wyłączników ciśnieniowych, które miałyby się zachowywać wg wskazanej przez ciebie logiki.

Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...


Po co? Skoro sterowanie pompą paliwa jest najbardziej czytelnym sygnałem pracy silnika i przy okazji łatwym do wykorzystania bez cudowania i rzeźbienia w gównie.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 06:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez wicekk » 11 kwi 2005, 17:51

Ok, nie bede sie klocil skoro tak piszesz to wiesz ze tak jest, ale chyba nie kazdy ma takie sterowanie pompa paliwa i wydaje mi sie ze uniwersalnym by bylo podlaczanie jednak do kontrolki ladowania bo przeciez ta pompa w koncu wlaczy sie za jakis czas ponownie i nie bardzo umie sobie wyobrazic taki uklad zeby zliczal tylko pierwszy sygnal, powinien to byc prosty, w miare bezawaryjny uklad a nie wciskac w to mikroprocesory:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 21:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki