Biała zamazana szyba.

Postprzez noxes » 17 maja 2010, 17:19

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem przedniej szyby. Jest to auto mazda 626 GE ale sądze, że może ten problem dotykać większej grupy aut dlatego zamieszczam go tutaj. Otóż po przejściu wycieraczek np jadę sobię w deszcz(nie zbyt mocny) i jak wycieraczki przejdą w trybie czasowym to szyba od zewnętrznej strony robi się biała taka jak by rozmazana. W dzień mi to nie przeszkadza, ale w nocy to jest uciążliwe bo strasznie słabo widać. Po drugie jak na zewnątrz jest zimno i włączę nawiew z ciepłym powietrzem to mi szyby rosieją dlaczego tak się dzieje? Proszę o w miarę szybką odpowiedź.
Jeśli temat jest nie w tym dziale co potrzeba to proszę o przeniesienie a nie o kasowanie, dziękuję.
P>S wycieraczki zmieniałem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3279 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez markmas » 18 maja 2010, 00:40

Nie woskuj nigdy więcej szyb. Kup sobie ściereczki do zmywania wosku z szyb, przeczyść dokładnie szybę oraz pióra i będzie cacy :)
Co do parowania przodu. Przestaw nawiew na "zewnętrzny". Jeśli masz tak ustawiony to sprawdź pod schowkiem czy rzeczywiście tak jest – mogło się coś przyblokować. Nie pamiętam czy już w GE był filtr kabinowy – jeśli takowy występuje to należy go wymienić. Tak czy owak musisz pod schowek zajrzeć :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Ariel84 » 18 maja 2010, 19:07

Niektóre płyny do spryskiwaczy mają tendencję do zaparowywania szyb.A i ważne jest by wymieniać pióra wycieraczek(Ty akurat wymieniałeś ) więc porządnie i regularnie je przeczyścić . I częsty problem to właśnie różnica temperatur wewnątrz auta i na zewnątrz + temperatura deszczu ... tutaj jedynie pomaga przełączenie cyrkulacji powietrza na nawiew z zewnatrz jak napisał kolega powyżej oraz ustawić nadmuch wyłącznie na szyby .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 13:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez noxes » 18 maja 2010, 20:04

Ja szyb nie woskowałem, ewentualnie poprzedni właściciel. A gdzie mozna kupić takie ściereczki bo jakoś nigdy się z nimi nie spotkałem? Filtra kabiny nie mam.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3279 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez markmas » 18 maja 2010, 21:54

Widziałem kiedyś na stacji statoil pod ich marką. Całkiem nie złe :) A przy myciu nie masz automatycznego woskowania? Możesz jeszcze kupić sobie płyn letni do szyb dobrej marki. Ostatnio mi się w końcu na stacji udało kupić flaszke sonax – 1:100 :) Polecam.
Co do parowania. Możesz mieć zerwane/luźne cięgno od nawiewu wew/zew. Nie musisz nic rozkręcać. Wystarczy że zegniesz się na kilka części i wsadzisz oko pod schowek. Przy poruszaniu nawiewem powinna chodzić klapka od nawiewu zew/wew. W przypadku kiedy masz wszystko w porządku z nawiewem sprawdź czy gdzieś nie łapiesz wilgoci w dużych ilościach. Pod dywanikami, w bagażniku. Ostatecznie możesz odkręcić podszybie i wyjąć kilka kilogramów zalegających liści i innego syfu....

Chyba wszystko w temacie :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Tasior » 30 lis 2010, 22:01

A to podszybie odkręca się od wewnątrz czy z zewnątrz te kratki?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez markmas » 30 lis 2010, 22:41

Tasior napisał(a):A to podszybie odkręca się od wewnątrz czy z zewnątrz te kratki?? :)


Niestety z zewnątrz. Trzeba zdjąć wycieraczki i całe plastiki. U siebie możesz jeszcze wymienić/sprawdzić filtr pyłkowy umieszczony przy dmuchawie (chyba BA już takowy ma).

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Tasior » 30 lis 2010, 22:52

Filtr nowy, ale to nie wiele pomaga :)
No to może liście ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez markmas » 30 lis 2010, 23:08

Przy obecnej temperaturze i wilgotności powietrza tak czy siak cudów nie oczekuj :)

Dokładnie jeszcze umyj szyby od środka najlepiej czymś na spirycie i możesz jeszcze na dokładkę potraktować jakimś antifogiem. Antifog też nie jest super duper cacy wynalazek, ale trochę szybciej (wg. mnie) para ustępuje :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Tasior » 30 lis 2010, 23:43

Antyfogiem to umyłem wszystkie szyby w ostatni weekend tuż przed zimą :) kosztował kolo 10zl ... wiec pewnie żaden super wynalazek ale i buteleczka była mała .... wiec w sumie to nawet sporo kosztował. Zero rezultatów, takie mam wrażenie :) a nawet powiem więcej ... dodatkowo lód się teraz robi na szybie od wewnątrz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Radex » 30 lis 2010, 23:49

Tasior napisał(a):Antyfogiem to umyłem wszystkie szyby w ostatni weekend tuż przed zimą :) kosztował kolo 10zl ... wiec pewnie żaden super wynalazek ale i buteleczka była mała .... wiec w sumie to nawet sporo kosztował. Zero rezultatów, takie mam wrażenie :) a nawet powiem więcej ... dodatkowo lód się teraz robi na szybie od wewnątrz :)

ponoc trzeba jedną szybe zostawic bez preparatu zeby tam sie wszystko zbieralo <co?>
ja psikam antyfogiem tylko przednia i jest rewelacja!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez luk-kk » 1 gru 2010, 13:17

Radex napisał(a):ponoc trzeba jedną szybe zostawic bez preparatu zeby tam sie wszystko zbieralo <co?>
ja psikam antyfogiem tylko przednia i jest rewelacja!


Tak jak pisze Radex chyba na każdym z tych preparatów pisze żeby zostawić jedną szybę nie spryskaną(najlepiej tą za kierowcą). Jakim antyfogiem psikacie ? Ja mam z k2 i w sumie coś tam daje tylko broń Boże później przetrzeć spsikaną powierzchnię jakąś gąbką bo będzie gorzej niż bez niego <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Tasior » 1 gru 2010, 14:23

Już chyba lepiej było bez tego antyfoga :)
A z ta jedną szybą ... może to jakiś sposób ... jakoś tego nie doczytałem ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez noxes » 1 gru 2010, 18:28

Panowie trzeba ustawić nawiew zewnętrzny i szyby od środka nie parują. A z rozmazywaniem nie poradziłem sobie jeszcze.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3279 (6/6)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukaszbroda » 3 gru 2010, 22:09

ja mam to samo sze szyby sa rozmazane.ale to mi sie wydaje ze wycieraczki dobrze nie sciagaja i szyba zostaje takjakby mokra.i dopiero pod wplywem wiatru wysycha.ale zauwazylem ze na plynie letnim to szybciej znikalo.juz sie tak zastanawiam czy to nie jest wina szyby przypadkiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 16:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Tasior » 3 gru 2010, 22:31

A na pewno chodzi płyn letni czy o temperaturę?? :)
W lato to nie ma problemu, dopiero jak deszcz padał to się działo, ale klima załatwiała sprawę. Natomiast w zimę ... klimy staram się używać co jakiś czas, wolę mieć akumulator doładowany po jeździe po mieście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 23:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez piasek2006 » 10 gru 2010, 17:33

a ja proponuję od środka umyć porządnie szybki ja używam płynu do szyb z azotanem psikam na szybkę wycieram papierem jakimś miękkim i jeszcze raz na sucho drugim papierem raz na tydzień w zimie wystarczy i szybki od środka nie parują ani nie rosieją, a co do zewnętrznej strony można spróbować przetrzeć pióro wycieraczki napewno zostawi jakiś brudek na papierze, często wycieraczki rozmazują i zostawiają smugi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki