Zdejmowanie zapieczonego koła – stary sposób

Postprzez mcbeth » 7 kwi 2010, 14:25

Ponieważ ostatnio przekładałem kółka po raz kolejny stanąłem przed problemem zdjęcia kół, które po odkręceniu nakrętek siedziały na piaście 'jak przyspawane'. Po raz kolejny pomógł stary sposób polegający na ustawieniu przy kole drugiego koła (np. tego, które mamy założyć) równolegle w odległości 5-10cm, uchwyceniu go na godzinach 9-15 i obrotowo uderzaniu nim (oponą) o oponę owego zapieczonego koła. Polecam ten sposób jako bezbolesny i skuteczny !
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 7 kwi 2010, 15:39

Obrotowo?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez mcbeth » 8 kwi 2010, 06:47

Obracamy wokół pionowej wielkiej cięciwy koła stojącego na oponie. Nie wiem, jak mam opisać prościej :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 8 kwi 2010, 09:00

A, ok, teraz kumam :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez McMan » 16 kwi 2010, 08:45

mcbeth napisał(a):Obracamy wokół pionowej wielkiej cięciwy koła stojącego na oponie. Nie wiem, jak mam opisać prościej :D .


jeśli to nie pomoże – u mnie nie pomogło :( – to inny sposób:
popuszczamy śrubki (ca. 1,5 obrotu) ruszamy 1-2m i hamulec potem to samo w tył. W przypadku tyłu najlepiej pomóc sobie ręcznym.
Musi zadziałać ;)

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 10:34
Posty: 285 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Lukano » 16 kwi 2010, 13:17

U mnie w zeszłym roku też się tak zapiekły, że w żaden sposób nie chciały puścić.
Tylko u mnie nie pomogło 1,5 obrotu. Tylko z połowę, a i tak musiałem się najeździć w tą i z powrotem. Potem paper ścierny w dłoń. Na koniec popsikane jakimś miedzianym mazidłem i w tym roku zeszły od razu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4136 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Waluś » 17 kwi 2010, 20:44

u mnie z reguły wystarczał jeden laczek w oponę :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GH na zupę, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez krzych » 18 kwi 2010, 02:28

Waluś napisał(a):u mnie z reguły wystarczał jeden laczek w oponę :]

Musisz miec strasznie wielkie laczki ;P (albo delikatnie jezdzic ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez Erastotenes » 18 kwi 2010, 17:31

Najlepiej zabezpieczyć przed założeniem smarem miedzianym felgi od wewn. strony. Poza tym, śruby mocujące też należałoby tak potraktować. Wtedy nie będzie problemów. Mój stary sposób to twardy młotek gumowy i uderzenie w 4 pkt. felgi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 20:04
Posty: 1845
Skąd: Warszawa
Auto: BJ TDVI RF4F '02 101PS

Postprzez Riki » 18 kwi 2010, 22:14

Dokładnie. Smar miedziowy i po problemie. Nigdy w aucie nie miałem problemów z zapieczonymi kółkami. Polecam.
Obrazek
Mazda Części URLOP 6-19.08.2018
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5551 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH R2AA 11r/GF RF2A 99r/RX8 04r

Postprzez krzych » 19 kwi 2010, 08:55

Riki napisał(a):Dokładnie. Smar miedziowy i po problemie. Nigdy w aucie nie miałem problemów z zapieczonymi kółkami. Polecam.

Ja tez, ale teraz mam Mazde, hue hue ;) (za pierwszym razem bylo ok, w tym roku trzeba bylo uzyc duuuuuuzo sily – kilka razy mlotek)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez kozub007 » 23 kwi 2010, 09:07

tez wczoraj miałem ten problem i pomogło kopnięcie ;)
[b]Chcesz zarobić pare groszy? mam 2 sprawdzone programy partnerskie więcej info na priv :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 13:04
Posty: 48
Skąd: katowice
Auto: mazda 323F BA 1997 1,5

Postprzez tollek » 12 maja 2010, 12:36

a ja miałem ten problem cały czas dopóki nie zmieniłem felg na orginalne z mazdy te do tej pory mi sie nie zapiekły.
mazda to taczka a nie auto
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:10
Posty: 55
Auto: srebrne

Postprzez krzych » 12 maja 2010, 15:39

Ja mam oryginaly i jakos to niewiele pomaga z tylu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF

Postprzez tollek » 13 maja 2010, 11:39

na pocieszenie powiem Wam, że kolega ma to samo w focusie
mazda to taczka a nie auto
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:10
Posty: 55
Auto: srebrne

Postprzez ramzes.79 » 17 sty 2011, 10:51

Odgrzewam kotleta, ale nigdy się tak jeszcze nie nakopałem jak tej jesieni. Bez smaru nie jeżdżę <nauka>
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 10:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez szejk78 » 21 lut 2011, 19:09

tollek napisał(a):na pocieszenie powiem Wam, że kolega ma to samo w focusie

jak odgrzany kotlet to i ja coś :P
mam na stanie foke i niema problema tylko jak pan gumka dokręcił kółka to 2 szpilki przeciągnął ,potem się urwały ,a jak koła zmieniałem na zime to w ruch poszła ryra ponad 2metrowa tak debil podokręcał <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 19:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Radex » 22 lut 2011, 00:31

szejk78 napisał(a): tak debil podokręcał
no, ostatnio jak przymierzałem inne koła to ledwo zimówki odkręciłem.
kretyni od opon/kół obrobili mi śruby zabezpieczające jak przykręcali koła zimowe

nie ma to jak samemu wszystko jednak robić.... przynajmniej wiem że dobrze zrobione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 22:24
Posty: 8982 (60/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez szejk78 » 23 lut 2011, 09:36

Radex napisał(a):
szejk78 napisał(a): tak debil podokręcał
no, ostatnio jak przymierzałem inne koła to ledwo zimówki odkręciłem.
kretyni od opon/kół obrobili mi śruby zabezpieczające jak przykręcali koła zimowe

nie ma to jak samemu wszystko jednak robić.... przynajmniej wiem że dobrze zrobione

bo idioci wszystko przykrecają na chama pneumatami <boje się>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 19:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki