Strona 31 z 31

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 21 lut 2012, 15:33
przez Karol60
Codziennie robię ok. min.25km, wydaje się to ilość wystarczajaca do podładowania akumulatora. Fakt ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, czy podgrzewane fotele zabierają dużo prądu, ale nie używa się ich cały czas. W nowym samochodzie raczej nie powinien całkowicie rozładować się akumulator. Na razie samochód stoi w serwisie, zobaczymy jaka będzie ostateczna diagnoza

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 21 lut 2012, 16:43
przez Dominator
Tak jak juz pisalem wczesniej, powinien wytrzymać dluzej ten akumulator ale zdarzają sie wyjątki.. Warto jednak podladowac raz w roku akumulator. Podziel sie informacjami z serwisu, po załatwionej sprawie.

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 21 lut 2012, 18:06
przez Karol60
Jak tylko odbiorę samochód z serwisu napiszę co było przyczyną awarii akumulatora.

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 21 lut 2012, 20:11
przez Art310
Akumulator jest jak portfel.Jak będziesz wyciągał z niego po 10 zeta a wkładał po 5 to w końcu będzie pusty. :) I napewno nie wystarczy dłuższa przejażdżka żeby go naładować.Jeśli odpala ostatnim tchnieniem to 10-12 godzin na dobrym prostowniku powinno pomóc o ile nie jest już tak zasiarczony że woda święcona nawet nie pomoże :)

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 22 lut 2012, 21:33
przez drogbayo
Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.

PostNapisane: 22 lut 2012, 22:08
przez sebek-71
drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.

No to ładnie, siódmy rok i daje radę ;)

Re: Wyczerpany akumulator

PostNapisane: 23 lut 2012, 21:01
przez Karol60
Po 2 dniach odebrałem samochód z serwisu. Przetestowano akumulator przed, w trakcie i po ładowaniu, wszystkie parametry są bardzo dobre, nie zaleziono też "złodzieja" prądu...Nie ma do czego się przyczepić. Po naładowaniu wszystko działa świetnie. Serwis nie wie co mogło być przyczyną zupełnego rozładowania się baterii, mają jakieś przypuszczenia, ale są to tylko spekulacje. Być może to ukryta wada akumulatora...,a być może w ubiegły piątek, kiedy przewoziłem w bagażniku sporo rzeczy niechcący zostawiłem zapaloną lampkę na cały weekend, chociaż nie pamiętam, aby tak się stało. No cóż zamykam sprawę i będę obserwował działanie akumulatora i ....oświetlenie wnętrza samochodu. Mam nadzieję, że samochód będzie odpalał za każdym razem.

PostNapisane: 25 lut 2012, 13:55
przez mirmur
sebek-71 napisał(a):
drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.

No to ładnie, siódmy rok i daje radę ;)


a co w tym dziwnego <co?> w moim byłym I love you (Honda Civic 98') aku wymieniłem po 10 latach (dwa razy podładowany) i dalej kręcił nieźle... nowy miał problemy w mroźne noce :|
teraz w MPV-ce też wymieniłem (był Panasonic) chyba jeszcze fabryczny, czyli 9 latek miał ale ten już nie dawał rady w ostatnie mrozy <nie>

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 16 lis 2012, 13:56
przez sorand
Witam.
Jaki kupić akumulator do mojej Madzi 6 2.0 CiTD diesel 2003r.
Czytając forum pomieszało już mi się od tych różnych metod doboru. W książce jest 64AH lub 70AH/5HR. rozumiem, że jeśli mam kupić np Centrę to ma być te 70AH czy te 100AH. ?

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 16 lis 2012, 22:13
przez Art310
Jeśli tylko masz kasę to kupuj 100 Ah.Posluży dłużej a i przy większych mrozach mniejszy stres rano że nie odpali:–)

PostNapisane: 16 lis 2012, 23:44
przez sorand
Art310 napisał(a):Jeśli tylko masz kasę to kupuj 100 Ah.Posluży dłużej a i przy większych mrozach mniejszy stres

I tu bym się nie zgodził, gdyż alternator ma prąd ładowania 90A, więc akumulator będzie niedoładowany. Na krótkich odcinkach po jakimś czasie też padnie. A moja madzia będzie głównie jeździła do pracy ok 8km w jedną stronę.
Znalazłem chyba taki będzie najlepszy z Centry Futura CF07 75Ah 760A(EN). DO mojego diesel'a powinno wystarczyć.

na marginesie...
Mam hanię civic z 94r i dopiero w lutym 2012 wymieniłem akumulator bo łączenia na celach wysiadły, czasami prąd znikał a potem się pojawiał. Najlepsze jest To, że był ORYGINALNY Hondy!!!

PostNapisane: 17 lis 2012, 00:23
przez alk80
napiszę tak, szczególnie dla diesla, nie kieruj się prądem ładowania alternatora a prądem rozruchu rozrusznika, akumulator musi być z zapasem (najlepiej ok 10% i prawdopodobnie taki zaleca producent) wtedy posłuży ci najdłużej
dlatego patrz ilu amperowy (A) ma być rozrusznik a nie ile amperogodzin (Ah) ma mieć

piszę to jako wykształcony i doświadczony elektryk ;)

po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km

PostNapisane: 17 lis 2012, 00:35
przez sorand
alk80 napisał(a):po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km


To wina upartej kobiety, która nie chciała innego samochodu, bo się podoba. Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.

Rozrusznik 2,2kW więc prąd ok 183A. To akumulator powinien wystarczyć. Producent zaleca 64Ah lub 70Ah. Widziałem artykuł, że zwiększenie o 10% niż zaleca producent nie wpływa ujemnie na auto.

PostNapisane: 17 lis 2012, 00:46
przez alk80
sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.
ja mam prawie 400 :P
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo

PostNapisane: 17 lis 2012, 01:05
przez sorand
alk80 napisał(a):
sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej :D ) w jedną stronę prawie 200km.
ja mam prawie 400 :P
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo


Czyli za pół roku zamieniam madzie z dizelka na banzynkę... :)

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 3 sty 2016, 21:58
przez paweledi1234
Link do oryginalnego katalogu akumulatorów
http://www.gs-yuasa.com/en/products/pdf ... onesia.pdf
Pozdrawiam

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 10 sty 2017, 18:04
przez Sky Knight
Witam. mam pytanie. Czy można sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze fabrycznym Mazdy ? Aku jest z 2010 roku bezobsługowy. podobno niektóre można otworzyć a niektóre nie. proszę o szybką odpowiedź bo mam uziemione auto :(

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 11 sty 2017, 10:29
przez Domelek
Pod naklejką masz korki więc możesz sprawdzić. No chyba że to Optima <czarodziej>

PostNapisane: 28 sty 2017, 23:54
przez Jeffren
Wyjeżdżam na szkolenia do niemiec na pół roku , co 2 tyg będę wracał do domu na weekend i teraz nie wiem co robić z akumulatorem. W tym czasie co mnie niema odłączyć klemy i zostawić odłączony od akumulatora ?

Re: Obsługa akumulatora

PostNapisane: 29 sty 2017, 09:45
przez alk80
jak masz alarm z syreną z podtrzymaniem, albo wiesz że ucieka ci prąd, to możesz odłączyć,
inaczej ja bym nic nie odłączał,
moja stała nie odpalana prawie rok i odpaliła jak wczoraj zgaszona

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka