Obsługa akumulatora
Codziennie robię ok. min.25km, wydaje się to ilość wystarczajaca do podładowania akumulatora. Fakt ogrzewanie przedniej, tylnej szyby, czy podgrzewane fotele zabierają dużo prądu, ale nie używa się ich cały czas. W nowym samochodzie raczej nie powinien całkowicie rozładować się akumulator. Na razie samochód stoi w serwisie, zobaczymy jaka będzie ostateczna diagnoza
- Od: 20 lut 2012, 21:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, BL, 1600 benzyna, exlusive plus
Tak jak juz pisalem wczesniej, powinien wytrzymać dluzej ten akumulator ale zdarzają sie wyjątki.. Warto jednak podladowac raz w roku akumulator. Podziel sie informacjami z serwisu, po załatwionej sprawie.
Akumulator jest jak portfel.Jak będziesz wyciągał z niego po 10 zeta a wkładał po 5 to w końcu będzie pusty. I napewno nie wystarczy dłuższa przejażdżka żeby go naładować.Jeśli odpala ostatnim tchnieniem to 10-12 godzin na dobrym prostowniku powinno pomóc o ile nie jest już tak zasiarczony że woda święcona nawet nie pomoże
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.
drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.
No to ładnie, siódmy rok i daje radę
Po 2 dniach odebrałem samochód z serwisu. Przetestowano akumulator przed, w trakcie i po ładowaniu, wszystkie parametry są bardzo dobre, nie zaleziono też "złodzieja" prądu...Nie ma do czego się przyczepić. Po naładowaniu wszystko działa świetnie. Serwis nie wie co mogło być przyczyną zupełnego rozładowania się baterii, mają jakieś przypuszczenia, ale są to tylko spekulacje. Być może to ukryta wada akumulatora...,a być może w ubiegły piątek, kiedy przewoziłem w bagażniku sporo rzeczy niechcący zostawiłem zapaloną lampkę na cały weekend, chociaż nie pamiętam, aby tak się stało. No cóż zamykam sprawę i będę obserwował działanie akumulatora i ....oświetlenie wnętrza samochodu. Mam nadzieję, że samochód będzie odpalał za każdym razem.
- Od: 20 lut 2012, 21:50
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, BL, 1600 benzyna, exlusive plus
sebek-71 napisał(a):drogbayo napisał(a):Wszystkie akumulatory produkowane są tak żeby wytrzymywały gwarancje i padają. Niestety tak teraz robią. Mój xedos ma akumulator który był założony przed 2005 i kręcił bez problemu w największe mrozy tej zimy bez żadnego doładowywania.
No to ładnie, siódmy rok i daje radę
a co w tym dziwnego w moim byłym I love you (Honda Civic 98') aku wymieniłem po 10 latach (dwa razy podładowany) i dalej kręcił nieźle... nowy miał problemy w mroźne noce
teraz w MPV-ce też wymieniłem (był Panasonic) chyba jeszcze fabryczny, czyli 9 latek miał ale ten już nie dawał rady w ostatnie mrozy
- Od: 11 sie 2011, 07:14
- Posty: 114 (8/1)
- Skąd: Kudowa Zdrój
- Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW
Moja Mazda
Witam.
Jaki kupić akumulator do mojej Madzi 6 2.0 CiTD diesel 2003r.
Czytając forum pomieszało już mi się od tych różnych metod doboru. W książce jest 64AH lub 70AH/5HR. rozumiem, że jeśli mam kupić np Centrę to ma być te 70AH czy te 100AH. ?
Jaki kupić akumulator do mojej Madzi 6 2.0 CiTD diesel 2003r.
Czytając forum pomieszało już mi się od tych różnych metod doboru. W książce jest 64AH lub 70AH/5HR. rozumiem, że jeśli mam kupić np Centrę to ma być te 70AH czy te 100AH. ?
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Art310 napisał(a):Jeśli tylko masz kasę to kupuj 100 Ah.Posluży dłużej a i przy większych mrozach mniejszy stres
I tu bym się nie zgodził, gdyż alternator ma prąd ładowania 90A, więc akumulator będzie niedoładowany. Na krótkich odcinkach po jakimś czasie też padnie. A moja madzia będzie głównie jeździła do pracy ok 8km w jedną stronę.
Znalazłem chyba taki będzie najlepszy z Centry Futura CF07 75Ah 760A(EN). DO mojego diesel'a powinno wystarczyć.
na marginesie...
Mam hanię civic z 94r i dopiero w lutym 2012 wymieniłem akumulator bo łączenia na celach wysiadły, czasami prąd znikał a potem się pojawiał. Najlepsze jest To, że był ORYGINALNY Hondy!!!
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
napiszę tak, szczególnie dla diesla, nie kieruj się prądem ładowania alternatora a prądem rozruchu rozrusznika, akumulator musi być z zapasem (najlepiej ok 10% i prawdopodobnie taki zaleca producent) wtedy posłuży ci najdłużej
dlatego patrz ilu amperowy (A) ma być rozrusznik a nie ile amperogodzin (Ah) ma mieć
piszę to jako wykształcony i doświadczony elektryk
po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km
dlatego patrz ilu amperowy (A) ma być rozrusznik a nie ile amperogodzin (Ah) ma mieć
piszę to jako wykształcony i doświadczony elektryk
po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):po za tym nie rozsądne jest kupowanie diesla na "trasy" po 8km
To wina upartej kobiety, która nie chciała innego samochodu, bo się podoba. Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej ) w jedną stronę prawie 200km.
Rozrusznik 2,2kW więc prąd ok 183A. To akumulator powinien wystarczyć. Producent zaleca 64Ah lub 70Ah. Widziałem artykuł, że zwiększenie o 10% niż zaleca producent nie wpływa ujemnie na auto.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
ja mam prawie 400sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej ) w jedną stronę prawie 200km.
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):ja mam prawie 400sorand napisał(a):Czasami jeździmy do rodzinki (czyt, teściowej ) w jedną stronę prawie 200km.
od 2 lat nie jeżdżę Mazdą regularnie do pracy (30km) za to prawie co dziennie auto jedzie do szkoły/przedszkola ok 3km i z powrotem, wierz mi szkoda mi silnika, nie mówiąc o tym że od jesieni do wiosny nie ma mowy o nagrzaniu silnika, niestety pewne względy nie pozwalają mi na zmianę auta choć przydało by się to bardzo
Czyli za pół roku zamieniam madzie z dizelka na banzynkę...
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Link do oryginalnego katalogu akumulatorów
http://www.gs-yuasa.com/en/products/pdf ... onesia.pdf
Pozdrawiam
http://www.gs-yuasa.com/en/products/pdf ... onesia.pdf
Pozdrawiam
-
paweledi1234
Witam. mam pytanie. Czy można sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze fabrycznym Mazdy ? Aku jest z 2010 roku bezobsługowy. podobno niektóre można otworzyć a niektóre nie. proszę o szybką odpowiedź bo mam uziemione auto
- Od: 25 wrz 2013, 00:11
- Posty: 12
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda 6 GG Sedan
1,8 120KM
2004
jak masz alarm z syreną z podtrzymaniem, albo wiesz że ucieka ci prąd, to możesz odłączyć,
inaczej ja bym nic nie odłączał,
moja stała nie odpalana prawie rok i odpaliła jak wczoraj zgaszona
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
inaczej ja bym nic nie odłączał,
moja stała nie odpalana prawie rok i odpaliła jak wczoraj zgaszona
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki