Obsługa akumulatora
Witam,
wałkowałem ten temat dwa tygodnie temu, tylko z gorszym skutkiem. Jeżdżę z aku 60Ah Bosch S4 (to pojemność 20h). Wszystko spowodowane nagłą sytuacją i w sumie to niewiedzą ludzi z IC – dla nich aku o pojemności ~90Ah w takim aucie był za duży. W katalogach różnych różne różności – cięzko powiedzieć, który właściwy.
Tu jest wątek url]http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69821[/url] w którym jest krótkie podsumowanie zebranych przeze mnie info na temat akumulatora do 323 BJ DiTD.
Póki co, samochód odpala i jeździ.
Nie było ciężkich mrozów, więc nie wiem, co będzie za rok. Oby było dobrze.
Trzymajcie kciuki:)
wałkowałem ten temat dwa tygodnie temu, tylko z gorszym skutkiem. Jeżdżę z aku 60Ah Bosch S4 (to pojemność 20h). Wszystko spowodowane nagłą sytuacją i w sumie to niewiedzą ludzi z IC – dla nich aku o pojemności ~90Ah w takim aucie był za duży. W katalogach różnych różne różności – cięzko powiedzieć, który właściwy.
Tu jest wątek url]http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69821[/url] w którym jest krótkie podsumowanie zebranych przeze mnie info na temat akumulatora do 323 BJ DiTD.
Póki co, samochód odpala i jeździ.
Nie było ciężkich mrozów, więc nie wiem, co będzie za rok. Oby było dobrze.
Trzymajcie kciuki:)
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być!
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być!
- Od: 28 lut 2009, 10:46
- Posty: 40
- Skąd: Poznań
- Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD
Witam
W Renault Laguna 1,9 dCi z 2000r mam już 3 lata bezobsługowy aku. POWER BULL 75Ah . Samochód zostawiłem na parkingu przed Okęciem na 27 dni (początek stycznia, te największe mrozy), i po powrocie odpalił od pierwszego razu. Fakt, musiałem kręcić ok. 5 sek. ale generalnie bez problemu.
Teraz zakupiłem M6 136 Km z 2004 roku, i tylko zastanawiam się czy znajdę model tej samej firmy, który mi wejdzie.
Pozdrawiam
W Renault Laguna 1,9 dCi z 2000r mam już 3 lata bezobsługowy aku. POWER BULL 75Ah . Samochód zostawiłem na parkingu przed Okęciem na 27 dni (początek stycznia, te największe mrozy), i po powrocie odpalił od pierwszego razu. Fakt, musiałem kręcić ok. 5 sek. ale generalnie bez problemu.
Teraz zakupiłem M6 136 Km z 2004 roku, i tylko zastanawiam się czy znajdę model tej samej firmy, który mi wejdzie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Człowiek nie wielbłąd, czasami pić musi!
Człowiek nie wielbłąd, czasami pić musi!
- Od: 24 lut 2009, 12:14
- Posty: 47
- Skąd: Rumia
- Auto: jest: Mazda 5 CR USA 2,3 Aut. 157 kM 2007
była: Mazda 6 GY 136 kM 2004
Rozglądałem się za akumulatorem i też postawiłem na CENTRĘ (mam w passacie CENTRĘ PLUS już 6 rok i ciągle w doskonałej formie). Sprzedawca w sklepie doradził mi CENTRA FUTURA 62 AH. Przed kupnem spytałem się czy mógłby mi sprwdzic stary akumulator i okazało sie ze jest w bardzo dobrej formie, mirnik mnie oszukiwał. Jeśli mogę komuś doradzi to proponowałbym akumulatory CENTRY mam w różnych pojazdach i nie mam z nimi zadnych poroblemów.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 25 mar 2009, 19:13
- Posty: 39
- Skąd: Zamość
- Auto: mazda 626 GF 2.0 16v 115 KM 98
ja w mojej M6 posiadam Bosch Silver S5 74Ah/750A (był juz jak kupowałem auto w DE)
w tak to kupuje tylko Centre Future
w tak to kupuje tylko Centre Future
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Panie i Panowie a ja mam pytanie jaki akumulator do Mazdy Premacy 1.8 benzyna 2002 rok, sprawdzałem na nim, ale wszystko w oryginalnych japońskich znaczkach, jedynie co wykryłem to 50D20L, wnioskuję z tego ze 50Ah. Dzięki za pomoc.
-
szczyp
A jaki aku będzie pasował do 323f bj TiTd 2.0 (2001r.)? Ostatnio rankiem nie chce zbytnio palić i muszę pomyśleć o wymianie aku – niestety instrukcje mam po holendersku i nie wiem jakie parametry miał oryginalny...
- Od: 23 cze 2009, 12:32
- Posty: 17
- Skąd: Pilawa
- Auto: 323F BJ 2.0DiTD 90KM 2000r
Prawda jest taka ze tylko żelowe akumulatory są bezobsługowe, a zwykłe takie nie istnieją, woda zawsze będzie z nich parować bo nie mogą być szczelnie zamknięte groziło by to wybuchem aku, wode trzeba dolewać, tym bardziej że przy dieslu aku ma co robić to sie rozładowuje i ładuje z powrotem.
nie rozumiem dlaczego producęci akumulatorów nie robią normalnych korków jak to kiedyś było, chyba tylko dlatego żeby przy nich nie grzebać, żeby szybciej trzeba było kupić nowy, albo może ze względów bezpieczeństwa żeby ktoś przez przypadek nie popażył sie kwasem. Ja w moim DITD mam aku 3,5 roku jakiś chyba polski, taki czarny chyba z traktora z normalnymi korkami , latem w zeszłym roku dolałem do niego 1,5L wody destylowanej (auto kupiłem w lutym 2008r) cały czas kręci super, byłem zimą u teściów na lubelszczyźnie 3 doby auto stało bez odpalania, było w nocy więcej jak -25st. po czym zapalił bez problemu, co prawda kontrolki mocno przygasły ale zapalił za pierwszym razem
ps. kiedyś sie zapomniałem, było -5st. wsiadam rano do auta, wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i zorientowałem sie że nie poczekałem na świece żarowe, ale zapalił bez problemu
Edit: sprawdziłem, mam akumulator FranceBateries Sansentreien 575.201 75Ah 700A
nie rozumiem dlaczego producęci akumulatorów nie robią normalnych korków jak to kiedyś było, chyba tylko dlatego żeby przy nich nie grzebać, żeby szybciej trzeba było kupić nowy, albo może ze względów bezpieczeństwa żeby ktoś przez przypadek nie popażył sie kwasem. Ja w moim DITD mam aku 3,5 roku jakiś chyba polski, taki czarny chyba z traktora z normalnymi korkami , latem w zeszłym roku dolałem do niego 1,5L wody destylowanej (auto kupiłem w lutym 2008r) cały czas kręci super, byłem zimą u teściów na lubelszczyźnie 3 doby auto stało bez odpalania, było w nocy więcej jak -25st. po czym zapalił bez problemu, co prawda kontrolki mocno przygasły ale zapalił za pierwszym razem
ps. kiedyś sie zapomniałem, było -5st. wsiadam rano do auta, wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i zorientowałem sie że nie poczekałem na świece żarowe, ale zapalił bez problemu
Edit: sprawdziłem, mam akumulator FranceBateries Sansentreien 575.201 75Ah 700A
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
JohnnyB napisał(a):olać próby reanimacji, rozbić świnkę i wyskrobać 400 PLN na Centrę
Mysle ze to jedyne rozsądne wyjcie , Panasonic kosztuje 470 zł ( tak na marginesie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Cześć,
Planuję zakupić nowy akumulator. Czytałem cały ten wątek i widziałem dużo dobrych opinni on centra futura CA722 72Ah prąd rozruchu 720A (wymiary: 278x175x175). Nurtują mnie tylko dwa pytania:
1. Czy te wymiary są ok?
2. Akumulator ten ma polaryzację prawy plus, a w naszych mazdach powinno być chyba na odwrót tzn. L+, tak więc czy napewno sięgną kable?
Pozdrawiam
Planuję zakupić nowy akumulator. Czytałem cały ten wątek i widziałem dużo dobrych opinni on centra futura CA722 72Ah prąd rozruchu 720A (wymiary: 278x175x175). Nurtują mnie tylko dwa pytania:
1. Czy te wymiary są ok?
2. Akumulator ten ma polaryzację prawy plus, a w naszych mazdach powinno być chyba na odwrót tzn. L+, tak więc czy napewno sięgną kable?
Pozdrawiam
-
Janas
plus masz po prawej jak aku masz przed sobą czyli ok,
a co do wysokości to powinien mieć 190 aby był jak ten oryginalny,
ja wymieniałem teraz i kupiłem bannera power bulla i jest ok, oryginalny to był 100Ah, 780 A, taki miałem włożony DS, wiec takiego założyłem, ale cena 580 PLN :–/
a co do wysokości to powinien mieć 190 aby był jak ten oryginalny,
ja wymieniałem teraz i kupiłem bannera power bulla i jest ok, oryginalny to był 100Ah, 780 A, taki miałem włożony DS, wiec takiego założyłem, ale cena 580 PLN :–/
..::Born To Rise Hell::..
72 Ah 720A. W żadnym katalogu nie znajdziesz informacji że on nadaje się do mazdy.Więc zawsze jest to tylko produkt zastęczy,chociaż nawet zamontowanie go to juz trudnosć bo uchwytymocujące pasują do niego jak kwiatek do kożucha :–)Kolega Johnny nie miał klopotów bo do takiego akumulatorka to autko jest przystosowane,zarówno pod względem mocy (mala nadwyżka)jak i mocowania. Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Tak kolego Tom ale masz benzynę i według informacji chociażby ze strony Bannera aku dla Ciebie to 70Ah i prąd rozruchowy w granicach 570A z tego samego katalogu dla M6 w dieslu to aku 100Ah i 740A, wymiar ten sam w sumie.
Co do Aku kolego Janas, zerknij co masz akurat włozone do siebie, podjedź do warsztatu/sklepu z aku i wymień na coś o tych samych parametrach/ gabarytach. Aku swoje stare i tak musisz zostawić w rozliczeniu albo płacisz kaucje 30 PLN gdy nie zostawiasz starego. Ja odpuściłem sobie Allegro, kupilem w sklepie, podpisano mi gwarancje a zapłaciłem tyle wiecej ile kosztowała by mnie przesyłka. A na miejscumożesz sprawdzić stan aktualnego zweryfikowac prąd ladowania i stan alternatora a to też ważne info.
Pozdrawiam,
Marcin,
Co do Aku kolego Janas, zerknij co masz akurat włozone do siebie, podjedź do warsztatu/sklepu z aku i wymień na coś o tych samych parametrach/ gabarytach. Aku swoje stare i tak musisz zostawić w rozliczeniu albo płacisz kaucje 30 PLN gdy nie zostawiasz starego. Ja odpuściłem sobie Allegro, kupilem w sklepie, podpisano mi gwarancje a zapłaciłem tyle wiecej ile kosztowała by mnie przesyłka. A na miejscumożesz sprawdzić stan aktualnego zweryfikowac prąd ladowania i stan alternatora a to też ważne info.
Pozdrawiam,
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Mój akumulatorek także poległ w te wilgotne brzydkie dni...
Też nie lubię marznąć czekając na sąsiada z kablami rozruchowymi
Ja także postanowiłem nie walczyć z wymiarami aku i stosowania wszelkiego rodzaju klocków drewnianych, wymian mocowań itp i zamówiłem Yuase, 60 czy 64A podobnież montowany oryginalnie.(wymiary idealnie pasują)
Czy ktoś z fachowców mógłby mi powiedzieć czy dobrze zrobiłem odnośnie firmy i pojemności aku..
Proszę o wypowiedź... Niektóre wypowiedzi przedstawiają Yuase jako aku nr 1.
Też nie lubię marznąć czekając na sąsiada z kablami rozruchowymi
Ja także postanowiłem nie walczyć z wymiarami aku i stosowania wszelkiego rodzaju klocków drewnianych, wymian mocowań itp i zamówiłem Yuase, 60 czy 64A podobnież montowany oryginalnie.(wymiary idealnie pasują)
Czy ktoś z fachowców mógłby mi powiedzieć czy dobrze zrobiłem odnośnie firmy i pojemności aku..
Proszę o wypowiedź... Niektóre wypowiedzi przedstawiają Yuase jako aku nr 1.
- Od: 26 sie 2009, 17:46
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy 1,8 114km 10.1999
Witam, też długo zastanawiałem się nad wyborem aku. do mojej 6, quzio panasonic super aku i na pewno będziesz zadowolony – w 6 też montowane są właśnie one! tyle że 95Ah tylko ta cena, ale w serwisie za panasonica chcą 800 tak, że i tak nie źle , jak bym się nastawiał, że dłużej pojeżdżę moją to też bym wziął panasa, zwolennikom centry – do uchwytu naszego pasuje futura 77Ah prąd 760A, np: http://moto.allegro.pl/item772874598_ak ... aranc.html, najtańszy jaki znalazłem blisko siebie w sklepach można za 359 wyrwać, tym którzy wolą takie jak zaleca producent to np.: robione przez vartę pod marką 4max 95Ah prąd 800A- http://www.allegro.pl/item772083699_aku ... mocja.html, u mnie w okolicy 400 , a jak ktoś chce zaoszczędzić to market (wiem zaraz ktoś powie zleżałe "market" itd., itp., ale jak kupicie za ok170 95Ah to nie tak źle – a trzeba się dopytać o warunki bo są markety, że takie tanie wymieniają od razu bez wysyłania na gwarancji.Pozdrawiam forumowiczów.
Ostatnio edytowano 17 paź 2009, 15:18 przez bacho, łącznie edytowano 1 raz
-
bacho
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki