Obsługa akumulatora

Postprzez Pawko_6 » 25 lis 2008, 12:25

Jeżeli kupisz VARTĘ, to w zasadzie niczego nie zyskasz, a wydasz więcej. Centra nie ustępuje jakością najlepszym firmom, przy odrobinie dbałości o jego stan, wytrzyma spokojnie 5-6 lat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Xavier » 25 lis 2008, 12:55

Zwróć uwagę na prąd rozruchu ...
Varta EN [A] 540, a Centra EN [A] 390. Prawie o 40% lepiej Varta. Dlatego pytam czy warto dołożyć kasy. Czy jest to na tyle istotny czynnik, że warto dodać te 40 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Pawko_6 » 25 lis 2008, 13:27

Do Twego auta (miałem kiedyś GF) 390A, to bardzo dobry parametr i nie ma potrzeby go zwiększać. Od fachowców od akumulatorów mam opinię, że czym wyższy prąd rozruchu, tym płytki są delikatniejsze, więc i trwałość niższa. W GF-ce przy rozruchu są odłączane zbędne odbiorniki, dlatego nie trzeba dużego prądu rozruchowego. W mojej, taka Centra sprawowała się bardzo dobrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Xavier » 25 lis 2008, 14:14

OK. Dzięki.
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Martwykarp » 26 lis 2008, 16:57

Właśnie wstawiłem do swojej M6 nowy akumulatorek Centry 95 ah. Wszystko fajnie, nic się nie rozkodowało mimo, że autko było pozbawione zasialania przez ok 10 minut. Jedna dziwna sprawa to otwieranie szybek. Nie działa opcja automatycznego chowania szyby do końca, jest konieczność trzymania klawisza. Czy to jest spowodowane brakiem zasilania???
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:26
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 140KM

Postprzez Maciej Loret » 26 lis 2008, 22:03

Martwykarp napisał(a):[...]Jedna dziwna sprawa to otwieranie szybek. Nie działa opcja automatycznego chowania szyby do końca, jest konieczność trzymania klawisza. Czy to jest spowodowane brakiem zasilania???



http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41477
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42375
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=47126
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55000

hahaha
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Martwykarp » 26 lis 2008, 22:50

THX!
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:26
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 140KM

Postprzez Xavier » 28 lis 2008, 09:54

Mam pytanko : ile może stać w piwnicy akumulator w stanie "nieużywanym"? I co robić by mógł postać z rok bez większej szkody...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Pawko_6 » 28 lis 2008, 16:07

ile może stać w piwnicy akumulator w stanie "nieużywanym"? I co robić by mógł postać z rok bez większej szkody...?

Jak najkrócej, jeżeli już, to musi być w pełni naładowany i co kilka tygodni doładowywany, żeby napięcie akumulatora nie spadło poniżej 12.5V, ponieważ będzie się zasiarczać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez bulion » 12 gru 2008, 23:53

Proszę o informacje jaki powinien być akumulator do mazdy 6 3.0 V6 – stary nie nadaje się do użytku.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez magicadm » 13 gru 2008, 00:06

Na 12V
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 13 gru 2008, 11:27

bulion napisał(a):Proszę o informacje jaki powinien być akumulator do mazdy 6 3.0 V6

60-70Ah ok.400A prąd rozruchu, ważne wymiary, musi się zmieścić. Polecam Centrę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Globy » 13 gru 2008, 13:11

Witaj,

poprawiłem temat Twojego wątku – na przyszłość nazywaj je zgodnie z Regulaminem, by inni Forumowicze mogli skuteczniej identyfikować temat. Później wyrzucę go do Kosza, ponieważ o elementach eksploatacyjnych są już informacje w dziale Eksploatacja.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bulion » 13 gru 2008, 14:52

Dzieki za odpowiedzi, myśle o zakupie Centra Futura CA722 (72Ah, 770A, Wymiary: dł 278mm – szer 175mm – wys 175mm), czy to bedzie dobry wybór?
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez Pawko_6 » 13 gru 2008, 20:35

bulion napisał(a):Centra Futura CA722 72Ah, 770A

Duży zapas.
bulion napisał(a):dł 278mm – szer 175mm – wys 175mm

Długość, chyba "na styk", a wysokość 220mm <co?> . Lepiej pomierz, bo będziesz miał problem z montażem. :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez bulion » 13 gru 2008, 21:06

Wymiary powinny byc OK, oryginalny to Motorcraft BXT-40R (o wymiarach: 277X174X175). Jutro jeszcze zmierze żeby miec pewność.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2008, 23:46
Posty: 39
Auto: mazda 6, 2004, 3.0 V6

Postprzez GILB » 14 gru 2008, 11:54

podstawkę pod maską na aku masz profilowaną z rantami, pomierz ją i sprawdź czy Ci wejdzie o 10 mm szerszy,
ja po zakupie nowego akumulatora musiałem go docinać (ok 2 mm) ze względu na beznadziejne wzmocnienia jego podstawy
mama ZAP Silver 75Ah 640A
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Tom » 14 gru 2008, 23:43

bulion i co pasuje ci ta Centra i jaki jej koszt??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Globy » 15 gru 2008, 14:34

Dołączam do istniejącego tematu w dziale Eksploatacja.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mruw » 15 gru 2008, 19:42

Pewnie było i nie doczytałem ,ale zapytam czy taki będzie pasował do M6 CiTD ?

CENTRA FUTURA , 77Ah, 760A, CA 770 # DIESEL (numer 50416514
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki