Obsługa akumulatora
Rzeczywistość zweryfikowała moje możliwości.
Centra Futura 72Ah. 380 PLN. Istotnym jest to, że dało się go wczoraj kupić. Inne były albo bardzo małe, albo bardzo duże. Mam nadzieję, że nie będę płakał – zdzich44 sugeruje to samo, no ale 4-5 miesięcy to trochę za mało doświadczeń.
Dziś do znajomego Passata udało się kupić Boscha S4 74Ah/680A. Wspaniałe mocowanie akumlatora, Nobel dla Niemców, serwis wymieniał przez 1,5 godziny w 4 ludzi. Tylko trochę połamali plastiki.
Centra Futura 72Ah. 380 PLN. Istotnym jest to, że dało się go wczoraj kupić. Inne były albo bardzo małe, albo bardzo duże. Mam nadzieję, że nie będę płakał – zdzich44 sugeruje to samo, no ale 4-5 miesięcy to trochę za mało doświadczeń.
Dziś do znajomego Passata udało się kupić Boscha S4 74Ah/680A. Wspaniałe mocowanie akumlatora, Nobel dla Niemców, serwis wymieniał przez 1,5 godziny w 4 ludzi. Tylko trochę połamali plastiki.
Ostatnio edytowano 7 sty 2009, 17:26 przez gstr, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorz Strzałkowski
gstr napisał(a):W ogóle istotna sprawa, że trzeba zwrócić na wysokość AKU, nie może być zbyt niski bo wtedy trudno go założyć bez wkładania czegoś między mocowanie a aku.
E tam. Założyłem bez problemu i jest nieruchomy, nigdzie się nie obija a nic między aku a mocowanie nie wciskałem.
Futurę miałem w poprzednim samochodzie (benzyna, 55Ah) 3 lata. Sprzedałem razem z autem więc nieznane są mi jej dalsze losy.
polecam Varte!
pozdr
E
p:S.
sprawdz przed zakupem nowego; ile masz w starym wody!
u mnie co jakis czas dolewam,
bo odparowwuje podczas ladowania
a potem przy za niskim stanie nie ma mocy,...
E.
pozdr
E
p:S.
sprawdz przed zakupem nowego; ile masz w starym wody!
u mnie co jakis czas dolewam,
bo odparowwuje podczas ladowania
a potem przy za niskim stanie nie ma mocy,...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
gstr napisał(a):zdzich44 napisał(a):Założyłem bez problemu i jest nieruchomy
U mnie gwint się skończył i nie dało się przykręcić.
ten moj bosch wszedl bez problemu – jest nizszy niz ten co byl poprzednio (chyba ori panasa ale nie do odczytania tylko tak mowil gosc ze sklepu) ale mocowanie styknelo spokojnie, jak chcesz to moge dokladnie sprawdzic model
- Od: 30 mar 2008, 02:05
- Posty: 98
- Skąd: Inowrocław
- Auto: M6 GY 121KM
gstr napisał(a):Centra Futura 72Ah. 380 PLN. Istotnym jest to, że dało się go wczoraj kupić. I
gstr napisał(a):W ogóle istotna sprawa, że trzeba zwrócić na wysokość AKU, nie może być zbyt niski bo wtedy trudno go założyć bez wkładania czegoś między mocowanie a aku.
Ja się przekonałem tuż po świętach. Jeżdżę z drewnianym klockiem na aku
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Moja opinia jest taka ze wiekszy akumulator jest lepszy dla alternator bo nie musi ciezko pracowac poniewaz bateria ma duzo zapasu... I tak samo dla calej instalacji elektrycznej ... I dla rozrusznika !
Baterie przychodza naladowane w pelni wiec jesli twoja elektryka jest sprawna bedzie super ! bez obaw mozesz uzywac I nie martwic sie ...
Baterie przychodza naladowane w pelni wiec jesli twoja elektryka jest sprawna bedzie super ! bez obaw mozesz uzywac I nie martwic sie ...
Ja zakładałem Centrę i jedynie musiałem małego drewnianego klocka dołożyć z boku i bez problemu. Aku używałem ponad rok i 0 problemów.gstr napisał(a):U mnie gwint się skończył i nie dało się przykręcić.
domin1979 napisał(a):jedynie musiałem małego drewnianego klocka dołożyć z boku
To samo zrobiłem Ale cierpi moje ego na takich rozwiązaniach.
Grzegorz Strzałkowski
Krisek napisał(a):Moja opinia jest taka ze wiekszy akumulator jest lepszy dla alternator bo nie musi ciezko pracowac poniewaz bateria ma duzo zapasu... I tak samo dla calej instalacji elektrycznej ... I dla rozrusznika
Zalecenia producenta są uzasadnione. Pojemność akumulatora dobierana jest odpowiednio do zapotrzebowania w energię wszystkich odbiorników w aucie. Równowaga musi być zachowana, akumulator i odpowiedniej mocy alternator. W tym układzie jeżeli zwiększysz pojemność akumulatora, to alternator będzie bardziej obciążony, aby w pełni naładować akumulator. Jeżeli będą krótsze przebiegi, będzie niedoładowany i w rzeczywistości będzie mieć mniej energii rozruchowej, w zimie może być bardziej podatny na zamarzanie ze względu na mniejszą gęstość elektrolitu i będzie się "zasiarczać".
arti154 napisał(a):Jak wytłumaczyć to, że do mojego auta Mazda przewiduje akumulator Panasonic o symbolu 95D31L i według producenta akumulator o tym symbolu ma pojemność 80Ah a instrukcja przewiduje 64-70Ah ?
Przy dieslu proponuję zwrócić większą uwagę na prąd rozruchu, powinien wynosić ok.700A, pojemność do 70Ah.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
gstr napisał(a):domin1979 napisał(a):jedynie musiałem małego drewnianego klocka dołożyć z boku
To samo zrobiłem Ale cierpi moje ego na takich rozwiązaniach.
ja tu ciebie rozumiem
bo sam
nie lubie takich wiejskich rozwiazan mp. na sznurek lub drut..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dlaczego alternator ma pracowac ciezej ? jesli pobur pradu z baterji bedzie taki sam na wiekszym jak I na mniejszym I o tyle samo bedzie musial zrekompesowac strate ?
ponad to radze poczytac o Deep Cycle akumulatorach.. ktore moga byc rozladowane do 80% smialo ...
To juz nie lata 80 ... mam rozne lepsze rozwiazania .. niz zwykle siarczaki...
ja bym sie martwil bardziej o jakosc akumulatora pod wzgledem budowy plytek ich grubosc ..
I jaka rownowaga ... jesli bedziesz mial wieksza baterie auto wiecej niezje pradu .. bedziesz mial wiekszy zapas pradu jesli kiedys bys potrzebowal ...
ja kupuje baterie na wage ;;) im ciezsza tym lepsze plytki ..
ponad to radze poczytac o Deep Cycle akumulatorach.. ktore moga byc rozladowane do 80% smialo ...
To juz nie lata 80 ... mam rozne lepsze rozwiazania .. niz zwykle siarczaki...
ja bym sie martwil bardziej o jakosc akumulatora pod wzgledem budowy plytek ich grubosc ..
I jaka rownowaga ... jesli bedziesz mial wieksza baterie auto wiecej niezje pradu .. bedziesz mial wiekszy zapas pradu jesli kiedys bys potrzebowal ...
ja kupuje baterie na wage ;;) im ciezsza tym lepsze plytki ..
Krisek, a jak często kupujesz te akumulatory?
Bo skoro większe to pewnie trochę częściej niż standardowa żywotność akumulatora. Tłumacząc już najprościej i całkiem obrazowo – w czasie pracy silnika alternator nie zasila wyłącznie akumulatora, ale też wszystkie używane odbiorniki prądu. To co zostaje jest kierowane na ładowanie akumulatora, więc sumarycznie obciążenie alternatora to prąd ładowania + odbiorniki. Większy akumulator ma większe potrzeby a zatem – mówiąc obrazowo – zatrzymuje i pochłania więcej przepływającego prądu – niż akumulator mniejszy, nawet przy swoim nominalnym napięciu a więc teoretycznie pełnym naładowaniu. Co za tym idzie – a no to, że odbiorniki + prąd ładowania większego akumulatora sumarycznie są większe a zatwm alternator jest bardziej obciążony a przy większej ilości odbiorników akumulator dostaje zbyt mało prądu i jest niedoładowany co skraca jego żywotność i mimo teoretycznie większej pojemności, zaniża prąd rozruchowy co z kolei owocuje tym że możesz mieć mniej prądu kiedy będziesz tego potrzebował z większego akumulatora niż z takiego o zmniejszonej pojemności. Ale to tak "łopatologicznie" wytłumaczone
Krisek napisał(a):ja kupuje baterie na wage ;oczko im ciezsza tym lepsze plytki ..
Bo skoro większe to pewnie trochę częściej niż standardowa żywotność akumulatora. Tłumacząc już najprościej i całkiem obrazowo – w czasie pracy silnika alternator nie zasila wyłącznie akumulatora, ale też wszystkie używane odbiorniki prądu. To co zostaje jest kierowane na ładowanie akumulatora, więc sumarycznie obciążenie alternatora to prąd ładowania + odbiorniki. Większy akumulator ma większe potrzeby a zatem – mówiąc obrazowo – zatrzymuje i pochłania więcej przepływającego prądu – niż akumulator mniejszy, nawet przy swoim nominalnym napięciu a więc teoretycznie pełnym naładowaniu. Co za tym idzie – a no to, że odbiorniki + prąd ładowania większego akumulatora sumarycznie są większe a zatwm alternator jest bardziej obciążony a przy większej ilości odbiorników akumulator dostaje zbyt mało prądu i jest niedoładowany co skraca jego żywotność i mimo teoretycznie większej pojemności, zaniża prąd rozruchowy co z kolei owocuje tym że możesz mieć mniej prądu kiedy będziesz tego potrzebował z większego akumulatora niż z takiego o zmniejszonej pojemności. Ale to tak "łopatologicznie" wytłumaczone
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Pawko_6 napisał(a):Przy dieslu proponuję zwrócić większą uwagę na prąd rozruchu, powinien wynosić ok.700A, pojemność do 70Ah.
No tak ale co z zaleceniem producenta samochodu ? Ten akumulator ma prąd rozruchowy 622A, więc powinno być OK. Symbol akumulatora się zgadza ale pojemność nie...
Co więcej akumulatory o tym symbolu są montowane fabrycznie w wielu japończykach z dizlem (Toyoty, Mazdy, Mitsubishi...).
Może ma to związek z nowocześniejszą technologią ?
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
- Od: 21 sie 2007, 10:05
- Posty: 86
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 5 2.0B 2007
arti154 napisał(a):No tak ale co z zaleceniem producenta samochodu ? Ten akumulator ma prąd rozruchowy 622A, więc powinno być OK. Symbol akumulatora się zgadza ale pojemność nie...
Jeżeli pokonujesz trasy powyżej kilkunastu kilometrów po odpaleniu, to nie powinieneś mieć problemów, ale jeżeli robisz kilka kilometrów i do tego w mieście, wiec musisz liczyć się z koniecznością doładowywania akumulatora.
arti154 napisał(a):Może ma to związek z nowocześniejszą technologią
Nie wyobrażam inaczej, jeden z parametrów akumulatora, to zdolność absorpcji energii, czyli jak szybko się ładuje. W tym modelu myślę, że ten parametr jest najwyższy skoro dają go na pierwszy montaż.
W mojej zalecana bateria, chyba max. 62Ah, oryginalna miała 55Ah, założyłem 70Ah (Bose lubi sobie pograć) i jest ok.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Witam,
Temat jak widać interesujący. Ponieważ moja VARTA po 5 latach właśnie kończy żywot zrobiłem krótki research i znalazłem sklep, ktory chcę polecić – z dobymi cenami i zaopatrzeniem. W ofercie VARTA i Centra. Aktualnie jest promocja na akumulatory. Firma – amar-auto – lokalizacja Pruszków, Reymonta 3 (jadąc z Warszaw trzeba niestety trochę kluczyć). Jest strona internetowa z dobrą wyczerpującą informacją. Pozdrawiam.
Temat jak widać interesujący. Ponieważ moja VARTA po 5 latach właśnie kończy żywot zrobiłem krótki research i znalazłem sklep, ktory chcę polecić – z dobymi cenami i zaopatrzeniem. W ofercie VARTA i Centra. Aktualnie jest promocja na akumulatory. Firma – amar-auto – lokalizacja Pruszków, Reymonta 3 (jadąc z Warszaw trzeba niestety trochę kluczyć). Jest strona internetowa z dobrą wyczerpującą informacją. Pozdrawiam.
- Od: 17 cze 2005, 16:16
- Posty: 37
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 DITD rocznik 1999
Ja kupiłem centre plus 50Ah i 450A na rozruch i jest git narazie. Mój stary akumulator to BOSCH biały z koreczkami do uzupełniania elektrolitu nr wypalone to A2T9633110409 seria 0180655041 50Ah i 220A na rozruch. Z ciekawości szukam po necie kodów daty produkcji tego akumulatora. W/g dzisiejszych oznakowań 4 cyfra to rok produkcji, 5 i 6 miesiąc, więc ten stary byłby niby z marca 99r., ale szukam potwierdzenia tej informacji. Centre kupiłem z listopada 2008r. Pierwsze cyfra to rok o reszte trzeba dzwonić na infolinie niestety bo coś nie chcą za bardzo się chwalić jak odczytywać ich kody z akumulatora.
- Od: 27 cze 2008, 15:18
- Posty: 44
- Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki