Obsługa akumulatora
a ja zamówiłem bosch S5 74Ah 750A bo stary panasonic padł i mazda 2 dni stoi w garażu. Jutro wielkie odpalenie
Ja zaryzykowałem i zamówiłem wynalazek na allegro firmy DUBLET 80Ah 790A. Już na starcie czekała mnie nie miła niespodzianka bo został wylany elektrolit z jednej z cel podczas przesyłki... Dzwonie do gościa i mówi ze to norma przy przesyłkach. Dobrze, że miałem trochę elektrolitu Dolałem i rozcieńczyłem na 1.23 gęstości. Tydzień już go mam i przy tych mrozach kręci jak szalony. Jak za 215 zł jest na razie dobrze. Aku ma 2 lata gwarancji.
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
Mam pytanko:
Jaki był fabrycznie montowany akumulator w Mazdach 6 2.0 diesel z 2002 i 2003r
Model ?
Pojemność ?
Prąd rozruchu ?
Dzięki.
Jaki był fabrycznie montowany akumulator w Mazdach 6 2.0 diesel z 2002 i 2003r
Model ?
Pojemność ?
Prąd rozruchu ?
Dzięki.
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
Grzyby napisał(a):Panasonic, odpowiednik 95Ah (przy prądzie rozładowania 20h)
Czytałem o tym prądzie rozładowania 5H, 10H czy 20H ale jaki jest dla mnie odpowiedni, na akumulatorach przeważnie nie ma tych oznaczeń, czy mógłbyś mi konkretnie powiedzieć jaki prąd rozruchu miały fabryczne akumulatory bo coś nie mogę tego połapać :/
Drugie pytanko: czy jest możliwe że w M6 z 2002r Grudzień był fabrycznie montowany akumulator Varta Blue 70Ah 510A gdyż mam taki założony, z niemiecką naklejką gwarancyjną na 1 rok czyli do grudnia 2003r. i wygląda na to jakby był od nowości w tym samochodzie.
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
JanuszB307 napisał(a):czy jest możliwe że w M6 z 2002r Grudzień był fabrycznie montowany akumulator Varta Blue 70Ah 510A
nie
Oprócz Panasonic'a były chyba też montowane Yuasy.
Na grzmota Ci ten prąd rozruchu? Potrzebujesz aku o pojemności 90-100Ah. Każdy z dostępnych na rynku o tej pojemności spasuje (pod warunkiem właściwych rozmiarów).
A różnica w prądach rozładowania istotna jest głównie pod kątem zapisów w instrukcji obsługi Mazd. Tam są podawane pojemności dla prądu 5h, a w sklepach są akumulatory o pojemności dla 20h – czyli opierając się TYLKO na pojemności aku z instrukcji kupisz ZA MAŁY – taki jak właśnie masz
Ile razy można o tym pisać?
bieski napisał(a):To zalezy. Ta pojemnosc to dla 5H czy 20H ?
Wychodzi na to że ta pojemność jest dla 20H
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
Grzyby napisał(a):nie
Oprócz Panasonic'a były chyba też montowane Yuasy.
Na grzmota Ci ten prąd rozruchu? Potrzebujesz aku o pojemności 90-100Ah. Każdy z dostępnych na rynku o tej pojemności spasuje (pod warunkiem właściwych rozmiarów).
A różnica w prądach rozładowania istotna jest głównie pod kątem zapisów w instrukcji obsługi Mazd. Tam są podawane pojemności dla prądu 5h, a w sklepach są akumulatory o pojemności dla 20h – czyli opierając się TYLKO na pojemności aku z instrukcji kupisz ZA MAŁY – taki jak właśnie masz
Ile razy można o tym pisać?
"Grzyby" czytam to całe forum od kilku tygodni w wolnych chwilach ale jest tu tyle tego wszystkiego że nie zawsze znajdzie się dokładną odpowiedź na swoje pytanie i dlatego o to pytam i liczę np na Twoją pomoc
Odnośnie akumulatora Varta który posiadam jest mniejszy niż podstawa wiec napewno można wsadzić tam wiekszy aku ale czy te 100Ah czy nawet 90Ah nie będzie za dużo alternator da radę to naładować czytałem na tym forum że ludzie montowali w M6 aku o pojemności max około 77Ah lub całkiem małe ok 50Ah i też im się dobrze sprawują wiec czy te 90Ah jest rzeczywiscie potrzebne w tym samochodzie
(aku 100Ah to prawie jak do ciągnika hmm..)
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
Wg.instrukcji obsługi dla diesla w M6 do 2005roku ;to 12V-64AH/5HR lub 70AH/5HR.
józek 66
józek 66
- Od: 10 kwi 2010, 08:58
- Posty: 30
- Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
- Auto: Mazda6 05r km136.
Józek 66.MZR-CD. napisał(a):Wg.instrukcji obsługi dla diesla w M6 do 2005roku ;to 12V-64AH/5HR lub 70AH/5HR.
A przekładając to na dostępne w sprzedaży akumulatory 20h daje nam to odpowiednio 80 i 95/100Ah.
80Ah to absolutne minimum dla klekota.
Jasne, 40Ah też da radę zakręcić wałem. Pytanie tylko ile razy i jak długo
Dzięki wszystkim, wasze odpowiedzi bardzo mi pomogły i proszę dalsze...
Upatrzyłem sobie Centre Plus 100Ah 720A model: CB1004
czy będzie on odpowiedni, rozmiarowo napewno tak ale czy np prąd rozruchu nie jest zbyt mały przy takiej pojemności
Odnośnie pojemności i poprzednich postów rozumiem że alternator 90A bez problemu naładuje ten aku 100Ah tak
Drugie pytanko:
Ładowanie jest na poziomie 14,65V i 14,70V na włączonych światłach mijania więc za mało nie jest aczkolwiek zastanawia mnie czy nie za dużo Czy nie powinno być max 14,40V chyba że nowsze samochody jak ta M6 ma większe zapotrzebowanie na prąd więc jest troszkę większe ładowanie Jak sądzicie
Upatrzyłem sobie Centre Plus 100Ah 720A model: CB1004
czy będzie on odpowiedni, rozmiarowo napewno tak ale czy np prąd rozruchu nie jest zbyt mały przy takiej pojemności
Odnośnie pojemności i poprzednich postów rozumiem że alternator 90A bez problemu naładuje ten aku 100Ah tak
Drugie pytanko:
Ładowanie jest na poziomie 14,65V i 14,70V na włączonych światłach mijania więc za mało nie jest aczkolwiek zastanawia mnie czy nie za dużo Czy nie powinno być max 14,40V chyba że nowsze samochody jak ta M6 ma większe zapotrzebowanie na prąd więc jest troszkę większe ładowanie Jak sądzicie
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
JanuszB307 napisał(a):czy np prąd rozruchu nie jest zbyt mały przy takiej pojemności
Spokojnie da radę
JanuszB307 napisał(a):alternator 90A bez problemu naładuje ten aku 100Ah tak
Tak, weź pod uwagę że w zasadzie nigdy nie masz "pustego" akumulatora.
JanuszB307 napisał(a):Ładowanie jest na poziomie 14,65V i 14,70V na włączonych światłach mijania więc za mało nie jest aczkolwiek zastanawia mnie czy nie za dużo Czy nie powinno być max 14,40V
Teoretycznie powinno być 14,4 V – czy 2% różnicy coś zmienia? Nie sądzę (jeszcze kwestia dokładności przyrządu pomiarowego).
Grzyby napisał(a):Teoretycznie powinno być 14,4 V – czy 2% różnicy coś zmienia? Nie sądzę (jeszcze kwestia dokładności przyrządu pomiarowego).
Faktycznie 2 % nie jest dużo, sprawdzę jeszcze dzisiaj na 2 różnych miernikach i zobaczę czy będą różnice.
Odnośnie akumulatorów to które najlepiej kupić: Centra Plus, Varta Blue lub Silver, Panasonic czy może Yuasa, ceny są podobne a zależy mi żeby ten akumulator chwile posłużył.
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
Tydzien temu miałem taki sam dylemat. Kupiłem Panasonica. Tylko pamietaj ze z tych podanych przez ciebie to Panasonic ma najmniejsza pojemność. Varty Sliver chyba nie ma co by pasowała. Silverki sa niższe a dłuższe. Centra ma najwiekszą pojemność.
Znalazłem Panasonica 105D31R ma pojemność 90Ah i 710A więc nie jest przecież tak mało.
"bieski" jaki kupiłeś aku Panasonica
"bieski" jaki kupiłeś aku Panasonica
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
105D31L to ten sam co 105D31R mają tylko odwrotnie bieguny no i do mazdy 6 pasuje oczywiscie ten z "L" na końcu.
Mogę wiedzieć ile za niego dałeś ( z kaucją czy oddawałeś stary?)
Czy w tym Panasonic-u można dostać się do cell np aby dolać wody są koreczki np pod naklejką albo plastikiem
Np Centra Plus jest bezobsługowa ale po ściągnięciu naplepki i podważeniu plastiku można bez problemu dolać wody, mam taką centre 45Ah w golfie i służy około 5 lat ale bez dolewania wody padł by pewnie juz dawno.
Z tego co się oriętuję w Centra Futura albo Varta Blue czy Silver nie ma możliwości w żaden sposób dolać wody i osobiście twierdzę że po wyparowaniu wody, płyty powoli się odkrywają i aku trafia (na złom). Jest to moje osobiste doświadczenie, może ktoś się wypowie na ten temat
Mogę wiedzieć ile za niego dałeś ( z kaucją czy oddawałeś stary?)
Czy w tym Panasonic-u można dostać się do cell np aby dolać wody są koreczki np pod naklejką albo plastikiem
Np Centra Plus jest bezobsługowa ale po ściągnięciu naplepki i podważeniu plastiku można bez problemu dolać wody, mam taką centre 45Ah w golfie i służy około 5 lat ale bez dolewania wody padł by pewnie juz dawno.
Z tego co się oriętuję w Centra Futura albo Varta Blue czy Silver nie ma możliwości w żaden sposób dolać wody i osobiście twierdzę że po wyparowaniu wody, płyty powoli się odkrywają i aku trafia (na złom). Jest to moje osobiste doświadczenie, może ktoś się wypowie na ten temat
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
JanuszB307 napisał(a):Mogę wiedzieć ile za niego dałeś
Dałem 530 bez kaucji w Intercars. Ceny u mnie straszne. Ale nie bardzo miałem czas czekać na kuriera.
JanuszB307 napisał(a):Czy w tym Panasonic-u można dostać się do cell np aby dolać wody
Rzuce po południu okiem i dam ci znac. Wydaje mi sie że można, ale sie upewnie.
edit: Chyba jednak nie idzie dolać. Przynajmniej tak wynika ze zdjęć.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki